Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@PCL wrote:
Insignia’s die nu besteld worden voor levering 2015 worden niet meer met het IntelliLink systeem uitgerust. Kennelijk ziet Opel in dat ze het systeem niet goed op orde kunnen krijgen.
Dat is vreemd want de nieuwe Corsa E wordt ook al uitgerust met Intellink.
2010/2011
Tja wat is het meest recente software? Zover ik heb begrepen van de dealer is er geen aparte software. Enkel de cd en dat is de laatste versie.
Was maar waar.
Maar ik heb nu eenmaal zo’n ingebouwde aangeschaft. Moet toch ergens aan liggen.
Probleem blijft aanwezig en lijkt steeds erger te worden. Dit moeten toch meer mensen hebben………… :cry
Heb er inmiddels 10.000 km opzitten maar nog steeds hapert/haakt de versnellingsbak 1 of 2 x per rit van 2 naar 3. Alle andere schakelen wel goed. De garage heeft opnieuw alles nagekeken, ingespoten afijn natuurlijk gebeurde er niks tijdens de lange proefrit. Maar na het bezoekje toch weer regelmatig gehad. IK druk mijn koppeling goed in, hoor geen tandenpoetsen dus daar kan het niet aan liggen. Hoewel ik mijn garage hoog aansla zou ik toch dit probleem verholpen willen hebben. Wat opvalt hij doet het alleen van 2 naar 3. Heeft iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?
Welk speakertje?
Ik merk dat de vieze lucht wordt veroorzaak door de koppeling te lang in te houden. Dit kan met parkeren gebeuren maar ook als ik een lekker sprintje wil maken tot aan de begrenzer. De auto krijgt dan een extreem vieze lucht in de auto.
Maar het moet toch mogelijk zijn om met deze auto eens een keer lekker snel te accelereren? Dus tegen de begrenzer aan (rode lijn).
10 februari 2011 om 15:10 In reactie op: Lichte hapering naar versnelling 3 in Opel Corsa D #17814468Ik weet niet hoe het precies heet, maar men heeft het over een gezamenlijke versnellingsbak (tandwielen) die met elkaar in verbinding staan. Dus wanneer 3 ruimer wordt gemaakt kan het zijn dat 4 weer minder wordt.
In de Astra zit een seperate versnellingsbak waar je de versnellingen per versnelling kunt regelen. Maar ik kan natuurlijk een keer bij een andere garage kijken, om te kijken wat hun er nou van vinden.
Inmiddels is er een nieuw voetje (haaienvin geloof ik) gemonteerd en is alles nog eens doorgelicht. Ik rij er nu al bijna 2 weken mee en tot dusverre geen enkel probleem. Af en toe nog wel dat er een streepje door het GPS teken zit, maar hij geeft alles goed weer ook als ik een straat eerder insla pakt ie hem direct op. Het probleem lijkt verholpen! :D
Vandaag gebeld. Auto blijft nog in de garage. GPS werkt inderdaad niet goed. Het voetje is al besteld vandaag en komt morgen al binnen. Ben heel benieuwd of ie het daarna dan wel beter doet!
Vandaag wordt mijn auto gecheckt. Het viel hen in ieder geval al op dat mijn GPS vaak een diagonale streep had, wat niet mag in een bewoonde wijk zonder flats. Overigens zit de navi niet in de spriet maar in de haaievin op het dak, wist de monteur mij te vertellen………..
Volgens de dealer zit de antenne gewoon in de normale antenne op het dak. Zeg maar multifunctioneel.
Ik denk dat David gelijk heeft. Kan het zelf niet checken, maar heb inmiddels ook begrepen dat het wellicht een attenne probleem kan zijn. In de antenne zitten geloof ik wel drie opties. Radio, Telefoon en Navi.
Ps hoe kan ik dit zelf testen?
Misschien dat het toch een gebruikersprobleem van me was. Liet de koppeling te lang in als ik niet vooruit kwam. Ik laat de koppeling nu vlugger los en geef maar gas in de 1. Beetje link maar goed je moet wat als je niet vooruit komt met die sneeuw. Alleen koppeling laten opkomen in de sneeuw lijkt me niet verstandig.
Dealer weer even gesproken en ik heb toch een beetje gelijk gekregen. Bij dit extreme weer moet de koppeling hard werken. Wanneer de auto veel slipt kan je een gigantische vieze lucht in de auto krijgen. Ik krijg ook steeds een oranje lampje te zien (slipgevaar)
Oplossing is denk ik op dit moment de winterband.
Mijn auto is nieuw (mei 2010) dus dat lijkt me niet waarschijnlijk. De dealer denkt dat het kan komen door ijsresten op de vloer van de voeten, maar ik ruik het ook als de banden meer gaan spinnen met dit weer.
30 november 2010 om 10:27 In reactie op: Quick Heat (hoe snel word je auto heet? Opel Corsa D 2010) #17767157Hmm vreemd ik rook niet en maak mijn binnenruiten ongeveer elke maand goed schoon. Met airco is ie namelijk sneller vuil van binnen zo weet ik. Maar 12 minuten is dus te lang om te ontwasemen. Hoop alleen dat ik niet afgescheept wordt door de dealer. Binnen 5 minuten moeten je ramen schoon zijn van binnen vind ik, geen 12 tot 15 minuten. Kan niet zien of er een lek is. Volgens mij niet. Normaal gesproken staat mijn auto in de garage. Dan heb ik uiteraard geen problemen. Alleen als ie buiten staat en ik bijvoorbeeld om 21.00 uur wil weg rijden.
30 november 2010 om 08:14 In reactie op: Quick Heat (hoe snel word je auto heet? Opel Corsa D 2010) #17767153hmm interessant, zal dit zeker ook bespreken met de garage. Het ontwasemen (niet bij dit weer, want dan werkt de airco toch niet) duurt bij mijn Corsa D ruim 12 minuten. Vind ik behoorlijk lang. Vraag me af of het niet beter is om de ontwasemingsknoppen uit te laten en de motor eerst een beetje op temperatuur te laten komen ipv de blower al op 7 te zetten.
Minder restwarmte? Het zou kunnen. Maar toch ruim 12 minuten wachten voordat ie een beetje warm wordt is toch wel lang. Verwacht je niet van zo’n nieuwe auto. De monteur zei wel dat de blower niet zo snel alles in het interieur blaast. Als je de hand erop hand voel je vaak een licht windje, niet meer dan dat.
Maar hoe lang duurt het bij jullie dat je auto volledig ontwasemd is en warm? 2 minuten of bijna een kwartier?
30 november 2010 om 08:13 In reactie op: Quick Heat (hoe snel word je auto heet? Opel Corsa D 2010) #17767152hmm interessant, zal dit zeker ook bespreken met de garage. Het ontwasemen (niet bij dit weer, want dan werkt de airco toch niet) duurt bij mijn Corsa D ruim 12 minuten. Vind ik behoorlijk lang. Vraag me af of het niet beter is om de ontwasemingsknoppen uit te laten en de motor eerst een beetje op temperatuur te laten komen ipv de blower al op 7 te zetten.
Minder restwarmte? Het zou kunnen. Maar toch ruim 12 minuten wachten voordat ie een beetje warm wordt is toch wel lang. Verwacht je niet van zo’n nieuwe auto. De monteur zei wel dat de blower niet zo snel alles in het interieur blaast. Als je de hand erop hand voel je vaak een licht windje, niet meer dan dat.
Maar hoe lang duurt het bij jullie dat je auto volledig ontwasemd is en warm? 2 minuten of bijna een kwartier?
29 november 2010 om 23:01 In reactie op: Quick Heat (hoe snel word je auto heet? Opel Corsa D 2010) #17767149Hartstikke bedankt alvast, maar hoe snel is jullie Corsa D dan warm? Ik vind het een beetje vreemd dat mijn oude Corsa B een stuk sneller warmer was en ontwasemd. Bij deze nieuwe Corsa moet ik soms wel een kwartier wachten voordat het echt warm wordt en hij vollledig is ontwasemd. De achterruitverwarming gaat echt heel erg langzaam.
ps jammer dat mijn Duits zo slecht is…..kun je er iets meer over zeggen?
29 november 2010 om 13:29 In reactie op: Quick Heat (hoe snel word je auto heet? Opel Corsa D 2010) #17767147Je eerste opmerking is zinvol. Daar kan ik wat mee. Dat is zo langzaam opwarmd met dit systeem vind ik onaanvaardbaar.
-
AuteurBerichten