Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
hallo, na een hele lange tijd rij ik nu toch alweer 2000km lang in mn commodore na hem bij e.romijn te hebben gebracht waar ze hem hebben nagekeken en afgebouw.
vind het helemaal super. ook loopt de 2.8gs/e veel sneller als ik had verwacht.
nu is alleen mijn vraag als iemand er ervaring mee heeft?
waar plaats je voorin spiekers en tweeters bij een commodore b want er is nergens een plaats behalve boven de radio dan.30 december 2013 om 19:33 In reactie op: Commo-B Coupé V8, 4.4-32V. Ranger-B coupé TDCI achteras BMW #17945385he echt een mooie ranger! heb je bij die commodore en ranger eigenlijk beide zn vectra-calibra stuurcolom? en bij die ranger gewoon die op het orginele stuurhuis gezet? is wel interessant want ik heb ook nog zn verstelbare clom liggen.
he deze manta nu op ebay! is nog een ongebruikte zonder nummers dus ideaal voor project.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Manta-B-Rohkarosse-NEU-Karosserie-NOS-i200-i240-400-irmscher-GTE-/290879615204?_trksid=p5197.m1998&_trkparms=aid%3D555001%26algo%3DPW.CURRENT%26ao%3D1%26asc%3D14425%26meid%3D6361372749911872667%26pid%3D100017%26prg%3D1006%26rk%3D1%26sd%3D121002681361%26#ht_500wt_1203″ onclick=”window.open(this.href);return false;een 2.0i 16v ecotec kopen in plaats van 2.5 v6.
waarom?
de 1.6 in gebruikte staat zuipt toch al net zoveel als een goede 2l eco en als je die iets kietelt is ie net zo snel als een 2.5 v6.
behalve de i500 die qua looks en motor gewoon DE vectra b2 is die je moet hebben.
maar geloof mij ik heb een vectra b2 cdx 2.0i 16v aut met alleen spagetti lexmaul en nokken en chip van xer heeft met nieuw opgebouwd blok omdat de 2de zuiger gaar was heeft. en deze loopt net zo goed als een afgetrapte omega 2.5 24v v6 x25xe handbak!
enige bij automaat is dat je ook goed rustig in de file kan staan en alleen met een stoplichtsprint even goed moet opletten want een automaat reageert alleen goed als je het juiste moment hebt.
enige is dat je al die dingen zoals gasklep en egr even ook moet aanpakken maar das niet zoveel werk.2de hands zoals gezegd of dr-manta.de of misschien heerlen opel-classic-parts.nl of inderdaad ebay met vertaler op ebay.de of ebay.ch?
zoiets zal nieuw niet moeilijk te krijgen zijn.21 juli 2012 om 17:46 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373535super sjiek zoiets. stukken maken hem naderhand dus eigenlijk sneller per ronde als je het zo bekijkt?
he ik zag in film dat je die bout van die aanslag rubber voor niet helemaal vast hebt of is dat na het filmpje gedaan?
wel mooi geworden.he ik keek net even je topic.!
echt super hoe ver jij in detail gaat met je calibra.
ook die orginele opties enzo allemaal echt mooi.
als je nog iets zoekt kun je mij ook eens een mail met dingen sturen want ik heb er een paar gesloopt in verleden waar nog wat dingen van liggen op zolder.
ook met veel opties enzo.
blijf deze mooie calibra topic zeker volgen.ik vind die v6 echt een fijne motor voor in een calibra.
enige bij die koeling was dat je dat motortje altijd hoorde nablazen om die achterste cilinderkop meer te koelen.
dan lijkt het net of je hem flink hebt afgetrapt voor je hem parkeert.op het termostaathuis zit ergens een nippel met imbus 8. kan wel vaker goed vast zitten vanwege corosie en vloeibare pakking tussen de schroefdraad.
ja hij heeft gewoon de wielen van een e30 m3 en dan die antonweidner veren. maar moet iets hoger worden.
wil die wielen net vrij van de schermen.
heb wel die wielranden bij de restauratie ongezet.ik heb wel die anton weidner veren via ebay.de gehaald maar vind ze eigenlijk wat aan de lage kant.
zouden toch 4,5cm moeten zijn volgens die tuv papieren.sorry voor de hele late reactie.
ik heb de laatste tijd vaker willen beginnen met de fotos te plaatsen maar er zijn veel dingen tussen gekomen.
zo ben ik 2weken geleden naar de bios geweest met de vectra en toen had ik dus een paar pilsjes gedronken(weet het dom).
politie in burger corsa hield me aan onderweg en ik ben mn rijbewijs kwijt voor een half jaar???
nooit eerder bier gehad met blaastest dus vind het beetje overdreven(doe ik dus ook nooit meer).
ook moet ik na dat halve jaar een alcoholslot laten inbouwen voor 2jaar maar vraag me af? moet dat in die commodore en vectra gedaan worden?
heb ik de commodore bijna op de weg en zou ik er pas in september met aanpassingen in mogen rijden!
iemand ervaring mee?ik ben al op de pc bezig met fotos maar had even de carnaval dr tussen.
nu kan de auto eindelijk naar buiten.
worden de fotos ook beter.
zat met wat elektrisch gedoe waar ik niet zo in thuis ben maar is gelukt.,of die turbokit van diblas voor de x20xev op http://www.lenktuning.de
Turbo-Power ohne Turboloch X20XEV 245 PS Kompletter Bausatz bestehend aus: Turbo mit Krümmer und Flammrohr, Flowtec Saugrohr, Ladeluftkühler, Flowmaster Sportfilter mit Flow Pipe, GR A Edelstahlanlage und Metall-Sportkatalysator, Motronicanpassung sowie Montagematerial
wil ik ook wel op mn vectra b als ik het geld er voor over heb.ik heb fotos vanaf ik hem kocht tot het einde van de restauratie maar wel veel fotos van binnen die zijn beetje onduidelijk.
heb net in de gaten hoe je fotos op het forum plaatst maar hoe heb je die ene foto zo groot kunnen laten?
als ik dat weet ben ik dr. kan ik morgen eens een restauratie topic beginnen en vol knallen.ik heb de wielen er nu onder en het raakt nergens als je gewoon rijd.
http://img641.imageshack.us/img641/4620/02122011719.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;ik haal bij een sedan x20xev iedere dag op de snelweg met automaat en spagetti uitlaat verder orgineel 1 op 13
he ik heb het opgelost en alles doet het.
bedankt voor de reactie!die motor is hier tot alleen zo als 2.6 dual ram of niet?
he ik heb een vectra b2 x20xev.
heb de motor vorige winter bij 300dkm gereviseerd omdat ie olie verbruikte en bleek niet de alleen de krukaskeerringen maar zelfs 1 zuiger viel er zo uit terwijl ie best nog goed vooruit wou.
nu alles al 25dkm ingelopen en loopt echt super met spagetti uitlaat erop en alles lekvrij.
alleen de auto word echt laat warm dus dat wil zeggen van huis uit door het dorp de snelweg op en dan net geen 80graden en dat blijft zo tot even later net over de 80graden mits ik de kachel aanzet daalt ie weer. en ik rij iedere dag 2x 40km snelweg.
zou ik de termostaat moeten vernieuwen?
en zo ja hoe warm word zn x20xev normaal? dacht toch een goeie 90graden?ja restauratie is in volle gang.
kan niet wachten om eindelijk zn oldie te rijden.
wel mn rijstijl aanpassen.
heb nu een vectra b 2.0 16v aut cdx.
ga ik hier wel hard mee en die commodore voor de rustige ritten.
dat die vectra 2000 nog zoveel heeft meegemaakt na mij is echt ongelofelijk.
zou het nog dezelfde motor zijn. altijd mooi gelopen.ik heb daar lang over nagedacht.
na dat ik 2 calibra´s aan gort had gereden wou ik ook eens een echte oude opel.
een commodore a gse coupe het liefst maar die vond ik nergens.
toen een commodore b gse coupe en die ben ik nu aant restaureren.
is eigenlijk een gs maar heb er alles van veranderd om hem een orgineel uitziende gse te maken.
behalve kleur en velgen omdat die orgineel echt niet mooi waren.
ben nog aant uitvogelen hoe je zn foto erbij zet.
snap het nog niet.
kan me dat iemand via een mail uitleggen?
robert_westdorp@hotmail.comhe die cabrateurs heb ik nog heel veel liggen.
iemand interesse? -
AuteurBerichten