Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
http://www.bigopels.nl/forum/topic/schuurvonst-a-commodore-gs-2-deurs/page/39/” onclick=”window.open(this.href);return false;
18 maart 2016 om 18:10 In reactie op: grotere remmen of zelfs ´big brake´ kit voor Commo A #18313546Haico hier op het forum heeft een achteras van een Cadillac onder zn A commodore zitten met geventileerde schijfremmen.
Opel Monza Concept by groove_champion1, on Flickr
Opel Monza Concept by groove_champion1, on Flickr
Dit gebeurt om de een of andere reden vaker…. Het forum is niet meer zo heel actief als vroeger maar je mist het toch wel als het uit de lucht is
De Gs/e had een dubbele middendemper en een dubbele einddemper (2 pijpjes achter)
Punten waar je op moet letten:
– De staat van de keien vanger onder de voorbumper
– De balk onder de radiateur op roest controleren.
– Controleer in de spatborden l + R de hoeken boven en onder van de A stijl op roest en modder
– De voorste chassisbalken net achter de motor (ter hoogte van de A stijl) wil nog wel eens rot zijn.
– Kijk bij het openen van de deuren of ze niet hangen (Je kan ze evt iets optillen dan voel je het)
– De onderkant van de deuren wil nog wel eens roesten
– Onderkant van de dorpels wil vaak roesten (extra inspectie wanneer er sprake is van een open dak want de afwatering komt uit in de dorpel)
– Controleer de dorpel ter hoogte van de B stijl en net voor het achterwiel. Hier komen vier stukken plaat samen, dit wil vaak wel eens gaan roesten
– Voel de binnenste kant van de wielranden achter l + R. Dit is dubbel plaatwerk en is erg roestgevoellig
– In de achterste wielkasten. Kijk goed of de punten er in zitten waar de gordels in horen. Dit wil ook nog wel eens roesten.
– Aan de zijkant na het achterwiel waar de dorpel als het ware weer verder gaat. Dit is ook een roest gevoelig onderdeel L + R
– Rubber van de kofferbak op scheuren controleren
– Controleer of de rubbers van de achterlichten goed aansluiten. Er mag geen vocht in de kofferbak zijn bij de achterlichten. Anders resulteert dit in roestschade in de gehele achterkant.
– Controleer de brandstofslangen. Vaak zijn deze oud en hard en kunnen breken/scheuren (je herkent ze als ze omvlochten zijn door nylon)
– Kijk aan de binnenkant onder de matten voor of je sporen ziet van vocht.
– controleer de voorste spiraalveren of deze nog heel zijn. Deze willen vaak afbreken en zijn niet echt meer nieuw te krijgenVerder de standaard dingen, staat van de banden, motor, tank, lampen, stoelen etc
Edit:
Heb even een paar oude foto’s opgezocht van voor de restauratie van mn commodore. Zo zag de binnenkant van diverse balken er uit. Van buitenaf zag je er bijna niks van. Hier en daar misschien een onschuldig bobbeltje.
Untitled by groove_champion1, on Flickr
Untitled by groove_champion1, on Flickr
Dorpel thv b stijl
Untitled by groove_champion1, on FlickrNet voor het achterwiel na de B stijl
Untitled by groove_champion1, on FlickrHet is erg veel werk helaas
Untitled by groove_champion1, on Flickr
In de ruimste zin van het woord: Minimaal de oud ijzerprijs en maximaal wat de gek er voor geeft.
Wellicht kun je iets meer beschrijven over de staat van voertuig (Roest, schade, algehele staat, mankementen etc). Of plaats een foto, dan is er wel een accuratere schatting te maken.
Onderdelen zijn allemaal nog aan te komen via opel classic parts, Marktplaats of Romijn in Renswoude.Niet dat dit iets met de eigenaar/locatie van de manta te maken heeft. Maar heb toevallig een foto van een commodore met 72-FU-82. Scheelt slechts 9 kentekens :agent
Deze voorheen goed uitziende rekord E Bij van olst
Untitled by groove_champion1, on Flickr
Je zou het bijna niet geloven maar dat rode wat je ziet in de stapel is nog een rekord E!!!!!
Untitled by groove_champion1, on Flickr
Deze kapitain op de N325
Untitled by groove_champion1, on Flickr
opel omega A in Doetinchem
rustyco ! :thumb
Goed bezig king:
Even de backup bestanden uploaden naar de ftpserver en het is weer online. Ik doe regelmatig hosting van diverse sites, het hoeft echt niet lang te duren. :(
Maar goed we houden hoop dat het snel weer online is allemaal
Veren van een w116 w123 en w124 moeten passen. Ik zou zeggen meet even de diameter op van je veer en ga naar de lokale mercedesspecialist. Bij mn commodore heb ik veren van een w123 genomen en die paste plug en play zonder hoeven te slijpen.
:thumbnog een oudje van 20-10-1971(42,4 jaar) helaas een jaar te oud maar wou hem jullie niet onthouden :jerry
Kenteken: 39-34-SU
Status kenteken: Geldig
Voertuigsoort: Personenauto
Merk: Opel
Handelsbenaming: MANTA
Brandstof: Benzine
APK:
Vervaldatum APK: 25-01-2000
Registratie:
Datum aanvang tenaamstelling: 04-12-2009 (4,3 jaar)Je bedoelt de stekkers van het instrumentenpaneel in het dashboard? Ook dat is uitwisselbaar, je moet de pinnen in een andere volgorde zetten.
heb in mijn oude c rekord het zelfde gehad. Haico had een lijstje waarop te zien was welke pinnetjes je om moest wisselen om het te laten werken.
Dus het is nog steeds uitwiselbaar :D
http://link.marktplaats.nl/738076258″ onclick=”window.open(this.href);return false;
de zijpanelen achter de achterwielen. Dit rot 9 van de 10 keer omdat dit fabrieksaf dubbel is gelast
het achterpaneel wil ook vaak roesten. (onder de achterbumper)
controleer op lekkage rond de achterlichten
reserve-wiel-bak
onderkant van de deuren.
De B stijlen thv de dorpel (veel plaat komt daar samen)
chassisbalken bij de vooras
de A stijlen boven en onderin (rotten snel weg omdat er veel zand blijft hangen origineel) te zien als je in de wielkast kijkt.
de spatborden in de hoeken thv de knipperlichten (en de algemene staat aan de binnenkant)
het front van de auto boven de koplampen (deze hoeken willen vaak roesten)
De balk onder de radiateur
Gaos in Emmeloord
deze 2 zijn ook nog bekend bij het rdw
01-41-PH Fri Oct 02 1970
Datum eerste toelating 02-10-1970(43,0 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 20-11-1981(31,9 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 02-10-1970(43,0 jaar)
Status kenteken Geldig48-52-PG Fri Sep 25 1970
Datum eerste toelating 25-09-1970(43,0 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 05-08-1991(22,2 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 25-09-1970(43,0 jaar)
Status kenteken GeldigEDIT: ik zie dat de 48-52-pg al genoemd is
vandaag in arnhem een a manta met een frans? kenteken
vandaag gespot
in huissen gespot
dit zielige hoopje monza’s stond er nog niet tussen :jerry
.
Zonde, maarja
net op de a12 om 00.45 de blitz van jbf
-
AuteurBerichten