grotere remmen of zelfs ´big brake´ kit voor Commo A

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD grotere remmen of zelfs ´big brake´ kit voor Commo A

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275843
    Hulkie
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 May 2008

      Hallo medeliefhebbers,

      Ik zit nu toch wel met een vraag. Zijn er mensen die een A-commo hebben uitgerust met een serieuze
      remmen upgrade? Ik krijg hier namelijk zeer weinig over gevonden wat ik kan gebruiken ter inspiratie
      of kan kopieren (beter slecht gekopierd dan zelf bedacht ofzoiets toch?).
      Ik ben dus opzoek naar een goede remmen upgrade voor een A-commodore.
      Wie o wie heeft er meer info wat hij/zij wil loslaten.

      M.v.g.

      Gerry

      #18313547
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Zelf geen ervaring mee

        Maar wat zit er.standaard op jou commo?

        Heb zelf.gereden met geventileerd van b commodore gse
        Met dubbelwerkende klauwen

        Dat remde ook erg goed
        En bleef ook goed remmen als.t allemaal wat gekker moest
        En er dus serieus temperatuur in de remmen kwam…. ;)

        #18313546
        commodore_GS_72
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 January 2007

          Haico hier op het forum heeft een achteras van een Cadillac onder zn A commodore zitten met geventileerde schijfremmen.

          #18313548
          Hulkie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 May 2008

            hey louwe,

            zitten nu de originele massieve schijven op.
            Maar zoek eigenlijk nog iets groter/serieuzer dan van een commodore B.
            En stel dat ik niets anders krijg gevonden. Van welk type/uitvoering B moet ik dan hebben?
            is dat plug and play?

            Commodore: er komt t.z.t. een compleet andere achteras onder. Zitten al dikke remmen op.
            Daarom ben ik enkel bezorgd over de vooras. Daar dient dus iets groots op te komen.

            #18313549
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              ik had ze van een b commo gse

              maar de klauwen van latere senators passen ook
              zit enkel iets verschil in zuigerdiameters als ik t me goed herriner??(is al even geleden)

              of ze zo voor op a commodore passen
              durf ik niet met zekerheid te zeggen???
              heb zelf geen a commo gehad ;)

              wel kun je achter uit de voeten met
              commodore gse spul

              of zelfs geventileerd van een diplomat ;)

              hoewel achter minder werk hoeft te verzetten als voor…

              #18313550
              GSE
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 August 2006

                Remmen zijn feitelijk 2 onderdelen:
                1 wat de kracht en vloeistof hoeveelheid bepaalt
                2 wat de met de kracht gebeurt en hoe die word overgebracht van blok naar schijf om frictie alias vertraging te creeren.

                Ik het kort komt het hier op neer:
                Ik kan je een Omega B HRC en bekrachtiger aanraden als ombouw dan heb je super super werkende remmen,dwz weinig pedaaldruk gigantische vertraging vs nu voor zowat niks..

                Maar dan komt het 2de gedeelte je kan deel 1 wel opvoeren maar zonder de houdbaarheid van 2 op te voeren ben je zo klaar en heb je ellende..

                Je kan kleine schijven met kleine blokken heel hard laten remmen door der veel druk op te zetten maar dan krijg je zulke akelige krachten waar die kleine massieve schijven niet tegen kunnen met nare dingen als gevolg.

                Ik heb ooit eens een standaard monza a1 voorzien met de bekrachtiger en hoofdremcilinder van een B omega…….En dat remde super echt tip op het pedaal en stil,alleen waren de schijven zo krom en heb ik der 330mm schijven met dezelfde klauwen als op een Corvette C5 zitten opgezet en dat gaat al jaren goed…

                Mega schijven met 2 4 6 zuiger klauwen halen niet veel uit als je de druk niet vergroot waarmee de blokken tegen de schijf worden gedrukt,en als je grotere zuigers neemt moet je ook een grotere boring hrc hebben anders heb je een grote spons…….

                #18313551
                Fearless
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 January 2005

                  Als de hrc/bekrachtiger van een commo het zelfde is als een rekord qua boutgaten enz dan past de omega/senator set 1 op 1. Die heb ik er ook aanhangen. Past zonder aanpassingen :thumbup

                  #18313552
                  commo 67
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    14 December 2013

                    nogmaals: ik heb een relatief simpele opstelling en hij remt perfect in alle omstandigheden (1160 kg met 240pk)
                    men moet niet alleen rekening houden met pk’s, het totaal gewicht en gewichtsverdeling speelt een grote rol
                    welk nut heeft het als je nog maar op je rempedaal blaast en je 4 wielen blokkeren?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.