Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Oke, hij is inderdaad blauw/wit.
Zou er een reden zijn waarom deze is doorgeknipt (hier lijkt het op althans)?En Willem, wat bedoel je precies dat hij de startspanning geeft voor de dynamo?
Dit klinkt mij alsof hij zonder eigenlijk niet eens zou moeten starten of de accu opladen en dit doet hij wel.Het grote punt bij de corsa’s is de roest.
Ik heb bij zowel mijn eerste als tweede corsa bij de eerste apk leuk mogen neertellen voor het laswerk.
Oppervlakkig: motorkap, om de ruitenwissers, bak reservewiel.
Maar ook zeker wat je niet meteen ziet: achter de wielen, veerschotels, krikpunten ( eigenlijk de hele rand).
Ik ben vast het e.e.a. vergeten maar dit is wat ik mij herinner.
Maar zonder ervaring zou ik zeggen laat hem checken bij een garage voor aankoop, kan je geld schelen.9 februari 2013 om 20:41 In reactie op: Corsa houdt in en start daarna de eerste uren niet meer #18102044@John Opeltje wrote:
deze is dat http://www.google.nl/search?hl=nl&q=tempratuur+sensor+corsa+b&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.42080656,d.d2k&biw=1024&bih=655&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=46AWUaKnN9CY0QXCsoHYDw#imgrc=Sy8qmOu_hqYNrM%3A%3BPuBL2rHAwbIESM%3Bhttp%253A%252F%252Fi427.photobucket.com%252Falbums%252Fpp356%252Fcombolfw16v%252FMotoren%252520opel%252FSinglepoint%252520motoren%252FTempsensornieuwtypestekker.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.opel-forum.nl%252Fviewtopic.php%253Ff%253D8%2526t%253D119180%3B750%3B499″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Tussen die link staan ook alle soorten die er zijn, ik denk dat ik het advies opvolg en maandagochtend even bel met de lokale opel dealer.
Bedankt voor de hulp
9 februari 2013 om 13:10 In reactie op: Corsa houdt in en start daarna de eerste uren niet meer #18102040Ik heb het even laten liggen vanwege drukte (en de auto laten staan) maar ik zou het nu toch wel graag oplossen.
Ik heb de sensoren uiteindelijk gevonden bij winparts (ik keek eerst verkeerd).
Nu zijn er 3( of 4) verschillende te krijgen (Zie hier) voor mijn corsa.
De eerste (deze) is volgens mij niet degene die ik zoek maar 1 voor ergens bovenop het blok.
Zelf denk ik dat ik deze moet hebben maar ik weet het niet zeker.
Ook zijn er nog deze en deze.Zou iemand mij kunnen vertellen welke van de 4 ik moet bestellen?
Alvast bedankt :wors
@Nique wrote:
- Ik heb hier uitvoerig op gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden. Ik wil al het koelwater verversen. Nou heb ik begrepen dat water beter is voor de waterpomp maar dat koelvloeistof beter is i.v.m. vrieskou en corrosie. Ik heb dus 5 liter koelvloeistof gekocht. Ik heb alleen geen idee waar ik het oude koelwater af kan tappen. Ik lees her en der over een kraantje maar ook over slangetje losmaken onderaan de radiateur. Het probleem is; de slangetjes zitten alleen ‘boven’ aan de radiateur. Of hij moet wel heel erg goed verborgen zitten. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb dit laatst zelf gedaan en ik heb uiteindelijk gewoon de sensor eruit gehaald, deze zit niet heel hoog en hierdoor kan je het meeste er wel uit krijgen.
Kraantje en/of aftapplug kon ik ook niet vinden.1 februari 2013 om 21:05 In reactie op: Corsa houdt in en start daarna de eerste uren niet meer #18102038@corsa14slow wrote:
sensor kost gelukkig ook geen drol, iets van €15?
wel de sensor aan de achterkant van de inlaatspruitstuk pakken en niet die bovenop de inlaat…
vanaf onderen kun je er heel makkelijk bij, tip: haal de dop van het expansievat los, (staat er minder druk op het systeem…)Prijs zal wel meevallen ik kan ze alleen niet vinden :hmmz
En komen de klachten die ik heb ook overeen met een kapotte temperatuursensor?
1 februari 2013 om 10:42 In reactie op: Corsa houdt in en start daarna de eerste uren niet meer #18102034@CORSA BB wrote:
1..kijken of de karterontluchting niet verstopt zit..doorblazen.
2..inderdaad…als ie los is moet je makkelijk met je mond lucht er door kunnen blazen.
3 ff nakijkenZal ik van het weekend eens doen
@CORSA BB wrote:
–is je luchtfilter ook ok.
bb
king:Die is nog maar een paar maand oud, kan hem voor de zekerheid nog even controleren maar denk niet dat daar wat mis mee is.
1 februari 2013 om 09:50 In reactie op: Corsa houdt in en start daarna de eerste uren niet meer #18102032@CORSA BB wrote:
kijk eens naar..
1-carterontluchting
2-benzinefilter
3-bougiesvonken alle bougies..
bb
king:1 wat kan ik hier aan zien/doen?
2 moet ik kijken of hier bv. Het filter vol zit of gewoon preventief vervangen?
3 Zal ik even checken@corsa14slow wrote:
fout 14/15: motor temperatuur sensor (voltage laag & hoog)
Zou dit in de sensor zitten of in de stroomaanvoer naar de sensor?
31 januari 2013 om 23:34 In reactie op: Corsa houdt in en start daarna de eerste uren niet meer #18102029@Looney wrote:
Even uit laten lezen. Het mm lampje is gaan branden, dus zul je een foutcode aantreffen. Ik gok op de krukas- of nokkenassensor :)
Zal ik even laten doen.
De foutcode die ik met het oude vertrouwde paperclipje krijg is 14, betekenis moet ik nog even zoeken maar het is in iedergeval een begin.Vanmiddag na school even langs de profile om mijn nieuwe achterband te halen (vorige zat een stuk stanleymes o.i.d. in :fy1 ).
Meteen daarna op de snelweg de auto heel erg inhouden, kon geen toeren/snelheid maken. Dus meteen de eerste afslag er weer af en aan de kant op een parkeerplek gezet.
Onder de kap niet meteen iets te zien dus ik zou maar weer terug naar de garage, misschien konden ze het zo oplossen.
Maar nee, het wagentje had er geen zin in (hij draait wel rond maar starte niet), na tig keer proberen uiteindelijk door familie weer richting de garage gesleept.
Morgenochtend wordt gekeken wat er aan de hand is, hopelijk valt het mee deze keer.Vorige week net een nieuwe apk op gekregen (na het nodige laswerk) en gister dus het gedoe met het vervangen van de lekke band. Het wordt een duur weekje zo :(
29 januari 2013 om 20:55 In reactie op: storing corsa b geen verlichting. alleen rechts voor #18101135@my ride wrote:
probleem is opgelost
dimlicht links was kapot.
stadslicht links kapot
zekering van stadslicht links zat in een loose plek.dus verkeerd.
stekkers van de achterlichten gecorrodeerd. vandaar geen knipperlichthet was een complexe storing maar het is opgelost.
:thumb bedankt voor de hulp :thumbslotje*
Dat allemaal in 1 keer of wordt er gewoon niet al te vaak gekeken naar de verlichting totdat de koplampen ‘s avonds uitvallen? :hmmz
Gister wat laswerk laten doen en nu is hij weer een jaar goedgekeurd :thumbup
@bandido wrote:
Ik denk als je zo doorgaat er nog meer kapot gaat.
Goed advies, laat er iemand naar kijken.
Je remmen zijn toch wel belangrijk.Het was mijn eigen “onkunde”. Net mijn vader erin laten rijden en volgens hem remt hij uitstekend en is er niks mis mee.
De rit naar de sloop was trouwens een klein stuk binnen 30km zone (perfect om te testen of alles prima werkte), als hij niet remde was ik de oprit nog niet eens afgereden.
Maar inderdaad, zoiets zou ik eigenlijk moeten laten doen door iemand die weet wat hij doet.
Ik ben zojuist even op en neer gereden naar de sloop om wat op te halen.
Ik kan het niet echt omschrijven maar hij remde toch wat raar.@CORSA BB wrote:
zekering mischien soms al gecontroleerd
Dan zou het normaal schijnen het ook niet meer doen.
Maar ik heb net bij de sloop een andere hendel gehaald, het seinen werkt nu weer gewoon :D
Alleen de hendel moet wel heel stevig aan worden getrokken voordat hij activeert, ik heb het idee dat ik het ding er bijna af ruk voordat hij aan gaat.@PyroNiels wrote:
Even een TIS2000 van het web af trekken :)
Is de TIS niet alleen voor onderdelen? (dat meende ik)
Ik kan hem trouwens ook niet vinden :(Ik heb hem al doorgemeten maar weet niet precies hoe de output zou moeten zijn.
Aangezien de output van grootlicht uit en seinen gelijk is zal er denk ik iets mis zijn met de hendel.
Hieronder de plaatjes bij het praatje:Als de hendel op ‘grootlicht aan’ staat:
Als de hendel normaal staat (grootlicht uit) of op seinen staat:
Kan iemand mij het schema linken? Heb hem niet kunnen vinden ;(
Segmenten? :hmmz
Ik heb het gedaan zoals je het beschreven hebt, er zit geen speling meer in.
De trommel draait wel zwaar maar met eenmaal het wiel erop valt het heel erg mee.
Nog even wat lichten vervangen en dan kan hij volgende week gelast en herkeurd worden :thumbupAls ik het goed begrijp moet het als volgt:
Ik pak een bako en stel deze zo in dat hij er bij een beetje weerstand over de moer heen schiet. Vervolgens doe ik hem los, vast, weer los en weer vast.
En wat ik dan met de dopsleutel moet doen snap ik niet :PIk heb hem nu losgehad, schoongemaakt en weer in elkaar gezet.
Alleen zit er nu speling op de trommel.Als ik de bout 1 nokje verder zet draait hij eigenlijk niet meer en nu zit er nog een heel klein beetje speling op.
De wiellager is niet 100% (misschien dat het daaraan ligt??) maar de vervanging die ik (op voorraad) had liggen past niet (Bedankt winparts…).Wat is nu wijsheid? Het beetje speling erop houden of toch nog een nokje verder draaien?
Ik heb de auto eigenlijk maandag gewoon weer nodig (had gehoopt dit in het weekend op te lossen) maar misschien is het toch verstandig hem te laten staan tot er nieuwe lagers zijn?@Fearless wrote:
Een voering is zeg maar een remblok…alleen dan voor trommelremmen ;)
Ah op de remschoenen dus, begrepen.
@Fearless wrote:Met afschuinen bedoel ik een schuine rand maken aan de voering, dat voorkomt eventueel piepen met remmen later.
Goede tip, bedankt!
@Fearless wrote:En zolang je de remzuigertjes heen en weer kunt drukken in de cilinder hoef je ze niet echt er uit te halen.
Oke, dan zal ik dit proberen.
@Fearless wrote:Hebben ze bij de apk ook een tik op de trommel gegeven? vaak schrikt het dan wel los en lopen ze al een stuk soepeler.
Maar het wil wel eens dat er wat vast zit.Dit hebben ze niet gedaan, maar zelfs toen alle bouten e.d. al los waren draaide de trommel nog nauwelijks (lagers er al uit e.d.).
@Fearless wrote:
En met handremhevel bedoel ik….dat ding waar je handremkabel op zat.
Duidelijk!
Ik zal er morgenochtend meteen even weer mee verder.
De handrem blijft inderdaad wel wat hangen maar zelfs als je die weer wat lostrekt blijft hij zeer slecht draaien.@Fearless wrote:
Ook de handremhevel moet goed gangbaar zijn op de voering.
Handremhevel???
@Fearless wrote:Ook even de zuigers van de remcilinder heen en weer drukken zodat je weet dat dat ook gangbaar is.
Zag de zuigers zo niet zitten bij de remcilinder maar zal nog even kijken. Misschien dat de cilinder zelf wel even uit elkaar moet nog. (Zie: https://picasaweb.google.com/lh/photo/02zwaFzNcIOi9iXpn4EnDz-0j50G-3M0E5MBq1lxLTw?feat=directlink)
@Fearless wrote:Alles schoonspuiten met remmenreiniger, en even de voering wat opschuren, gelijk ook afschuinen.
Wat bedoel je met voering? De binnenkant van de trommel zelf?
En afschuinen? :hmmzIk heb gewoon vanuit mijn haynes gewerkt, ben geen auto monteur :angel
Ik zal morgen voor de check naar de Profile tyrecenter, hier mag je gelukkig ook lekker meeturen wat ze doen.
Heb hier in april door een forumlid (folkyc20xe) al eens de auto opnieuw laten uitlijnen en dus nu voor de apk erheen.Ik wacht vol spanning af!
-
AuteurBerichten