Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
CDR 2005?
origineel gepost door Slurpy
En dat wil zeggen dat je hem neemt ??nog ff de onderhandelingen afwachten… maar het was wel de bedoeling ja :) dit kan ik eenvoudig zelf herstellen natuurlijk.
Mocht het wat worden, dan spam ik het forum nog wel even met wat foto’s ;)
Ok, na aanleiding van topic: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=133537 weet ik ff genoeg.
Iedereen bedankt alsnog :)(sorry voor het gespam)
Nog meer mensen die ook denken dat het een lekkende EGR is?
Zou het nog iets anders kunnen zijn?
Is dat alleen een kwestie van een pakking vervangen? (bijv: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=118214&page=1)
Hoe kan ik dit zeker weten (waar moet ik dan kijken en hoe moet ik dat doen)?
Bedankt voor de verdere adviezen nog!
Ik heb ondertussen een mooie Omega bekeken… Een B2 dus, maar niet een 2.2, maar 2.5 diesel.
Auto zag er goed en eerlijk uit (particulier). Echter een ding viel mij op (zie foto’s):
en vanuit een andere hoek:
Hij lekt hier dus olie… Nou is het maar een heel klein beetje, maar hij lekt wel. Is dit nu door de befaamde kleppendekselpakking (2.5 probleem toch?), of iets anders? Kan iemand dit zien adhv de foto’s misschien?
Verder is de auto helemaal top namelijk… Maar als dit een groot probleem gaat worden kan ik hem beter laten staan natuurlijk.
PS. koppakking lijkt mij verder niet een issue, koelvloeistof zag er echt super uit, dop van olie/koelvloeistof ook (knetterde ook niet met een vuurtje er bij).
origineel gepost door Omega2.2-16v
Let wel op versleten draagarmrubbers,lekke klepdekselpakking en de gebruikelijke roest plekken vooral bij de wielranden.
Succes met je zoektocht,Huh? Roesten die (B2 dus) nog dan? Dat had ik ff niet verwacht.
origineel gepost door Arjan Kuijper
Ik zelf heb een Omega B2 uit 2000, een 2.2 16V op benzine/lpg. Inmiddels staat er ruim 290.000 km op de teller maar rijdt nog als een nieuwe:agent
In de 2 jaar dat ik hem nu heb heb ik alleen een wiellager moeten vervangen aan de achterzijde, dit zou een zwak punt zijn is mij verteld maar ja, iedere wagen heeft wel wat zal ik maar zeggen.Je zou natuurlijk altijd je wagen eerst anwb kunnen laten keuren voordat je hem koopt. Ben ej van plan om particulier te gaan kopen of bij een garage?
Ik had geen voorkeur qua verkoper… Maar ik ben bang dat ik niet veel keuze heb behalve een garage uitkiezen.
Heel erg bedankt beide :) Het is goed om te horen dat de 2.2 blokken goed zijn.
Nu ben ik dus alleen nog benieuwd of de Diesels ook goed zijn… Ik heb er dus nu een op het oog die aan al mijn eisen voldoet (diesel), maar met 200dkm. In eerste instantie wou ik hem wegklikken… Maar als een benzine met 290dkm nog als een zonnetje rijdt, hoe lang loopt een diesel dan nog wel niet goed?
En anders… heb ik nog een mooie benzine versie gezien, heeft een stuk minder gelopen… Maar ja, minder opties he :)
(nogmaals, qua maandelijkste kosten zal benzine/diesel voor mij niet zoveel uitmaken)
Mijn Kadett GSI 2.0i-8v (C20NE) uit 1989:
het is de linker :P
hij is nog standaard…en de knipperlichten zijn een noodoplossing…
115pk dus…of eigenlijk 110 nu denk ik, met het openluchtfilter erop… en zo'n standaard remus sjonnie einddemper erop…
gaat nog veel aan gebeuren…
wat zeker is binnenkort:
Irmscher voorbumper
Dakspoiler (geen cosworth)
Irmscher smoke achterlichten
Originele witte knipperlichten
Motorkap verlengenEn voor de rest ben ik met de plannen nog bezig :D
zoals achterklep strakmaken, motorswap, andere wielen+velgen, ander interieur (bij elkaar geraapt zooitje nu) en audio…
-
AuteurBerichten