Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hahah is alweer 7 jaar geleden maat
Maar heb de auto dus maar verkocht. Daarna een Ford C-Max gereden 5 jaar met alle plezier en nooit een probleempje, en nu sinds 2 jaar een blije Kia Sportage rijder.
Maar wat een drama auto was dat zeg, toch bedankt he dat je na 7 jaar reageerd
@Helmer opelfan wrote:
Is de auto ook uitgelezen?
Zomaar gissen naar het probleem en zomaar onderdelen vervangen is zonde van de tijd en geldUitlezen met een op-com/tech-2 bied voor de eerste diagnose de beste oplossing.
Kijken naar fout codes en live waardesIs ook gedaan, heb zelf een opcom kijk er ook weleens naar..maar geen foutcodes! Wel in het begin met brandende lampje, 3 foutcodes met een cilinder deed het niet, en de andere code: met meerdere cilinders niet zijn werk gedaan ( ongeveer zoiets ), maar na het plaatsten van de bobine en bougies geen foutcodes meer, al 2 weken niet.
Dit was het toen om precies te zijn :
P0300 – ( B ) Misfire Detected at Low Fuel level
P0301 – ( 0 ) Cylinder 1 Misfire Detected
P0300 – ( 0 ) Multiple Cylinder Misfire DetectedMaar die zijn dus weg sinds de nieuwe Bobine en bougies
@liviu2004 wrote:
Can you make an video? Do you have teamviewer so I can look with opcom what happens?
That guy will call some place for a used fuel pump, and then he will let me know when he can fixed it.
If the problem still going on than i will send u a message on this board and take a video..i dont use teamvieuwer but than i can install it..but first ill wait for the guy thats let me know for the fuel pump maby that will resolved the issue.
Now im going watch a movie or something because im really tired with this problem all the day doing some things call people seeking on the internet for a answer..i will let you know, thank you.hmm het blijkt dat resetten dus niet nodig is. Andere probleem weer..brandstofpomp zou de boosdoener zijn volgens de kerel uit het garage.
Hij gaat kijken naar een 2e hands brandstofpomp, nieuwe is een dure grap want over 1-2 maanden wil ik de auto verkopen.
Natuurlijk moet dat gein met het afslaan wel ophouden anders blijven we maar doorgaan..haha heey liviu how are u, its been a while happy to see u guy!
Ok so there is another problem than..this was happend..the car was shaking and vibrating, so i get the car to the garage. They have done some thing without succes, after that they have placed new bougies and Bobine..so the shake and vibrating was gone..but then this problems show up.
They have cleaned the throttle body, and have looked to the EGR klep..because i have an opcom i thouth maby i will reset the trottle body in de special functions..but than my car let me not in that functions i understand because my car do not have that ‘thing’ for the special functions ?
So now i have written with that guy, and he says its possble the brandstofpomp ?What are u thinking ?
Ok beste mensen een update..
Van de week een 2e hands NCDC 2015 weten te scoren welk was afgemeld in de auto met een Op-Com.
Na ontvangst aangelosten bij mij in de auto, werkte de radio. Bij andere opties zoals het plaatsen van een cd en dergelijke constante piepje met radio safe wat natuurlijk normaal is want hij moest met een tech2 of opcom weer geprogrammeerd worden icm de code van mijn auto.
Vandaag naar de Opel dealer te Eindhoven geweest.Helaas wist de aardige man niet dat het kon en riep gelijk dat ik een probleem had omdat mijn oude radio toen het eruit werd gehaald niet afgemeld was. Klein discussie gehad en vertelde hem dat het wel kon en de oude radio er niets mee te maken had. Goed..hij wou het toch proberen na dat ik elke keer ei dat het wel moest kunnen.
Naar de auto gelopen, Tech2 eraan maar mijn code kon er niet in omdat ik een oude software ofzo erin had zitten. Nieuwere erop geprogrammeerd en toen kon de code wel succesvol geprogrammeerd worden. en raad eens..weg piep weg radio safe :D
Raar dat ze het bij de Opel dealer niet wisten hoe/wat, maar al met al een werkende NCDC 2015 in de auto :wors
En dat is Gratis gedaan!
Bedankt aan iedereen voor zijn hulp! Bij deze probleem dus opgelost.
@Jiro wrote:
druklager misschien?? hoor je het kort een beetje ratelen of alleen een tik
Het is een tik verder geen ander bij geluiden ofzo dus ook geen geratel.
Weet je dat zeker ? Want ik kreeg dit bericht vandaag van een cd/radio verkoper :
_____________________________________
If the NCDC-2015 comes with a code, it will just be the security code for the car it came from. It is not possible to enter any form of code into the radio and there is no requirement to do this.
I have seen so many NCDC-1500 and NCDR-1300 radios which come from the car salvage yard and the person even brings the CAR PASS card that they found in the car at the junkyard. But they ask “why can I still not pair this to my car” The answer is always – because it was removed from the car without somebody who had Tech2 to properly divorce the radio.
And yes my friend, you are exactly correct in that both the radio and display HAVE to be reset into delivery mode before they can be paired together.
So an example is that if you already had a NCDC-2015 in your car and you wanted to sell it. You would need to use a Tech2 to select “deactivate theft protection” from the ehu menu – Tech2 will ask for your car pass code to do this. After “programming successful” on Tech2, the status screen will show the radio as in delivery mode. So you can remove the radio and sell it and you definitely don’t need to give the buyer your code – it is of no use to them. Then the buyer will “activate theft protection” in their own car using their own car pass code.
With the newer type of radios (Corsa 2006 onwards) it is not so hard because the encrypted data is readable on the bench. So when we get a CD30 or CDC40 or even CD70 Navi radio come in here, we can reset it back to delivery mode easy without the car just by doing some simple internal programming.
But NCDC-2015 and NCDR-2013 cannot be done this way. They use a huge internal flash memory with lots of checksums to make sure data is not modified. This is why I say to be as careful as possible when buying one of these.
The only way is to ask the seller to guarantee that the radio was divorced before it was unplugged.
Hope that helps.
All the best,
___________________________________________________________________
Hij zegt dat de radio afgemeld moet zijn in zijn vorige auto met tech2.
Maar de radio die kan kan bemachtigen is NIET afgemeld, wel krijg ik een code mee maar dat maakt dan niets uit ?
En daarna dienen en de beeldscherm van mij auto en deze radio gerest te worden en samengevoegd met de security code van mijn auto.@johanhummer9 wrote:
mag ik vragen waarom je hierover een topic gaat openen terwijl je je vraag gewoon kan vragen in het huidige topic?
Omdat het grotendeels in het Engels geschreven is en dat niet iedereen het Engels beheerst leek het mij verstandig om een nieuw topic te openen met het nieuwe onderwerp.
De andere Topic kan overigens op slot.I will open an new tread with the new question in NL, i think most people wont write becuase of the english. Maby some one else know it.
Thanks for everything.
Ok thats the car pass i have, so i have the security code than.
But what now, u are not sure..what is the best what i can do ?
Go to the dealer, let them make a reset with the right security code i have and all will work ?
Because otherwise i dont no what to do..@liviu2004 wrote:
Nicht entheiratet means not reset. I think your MID has a security code, but I never played with one, so not 100% sure. NCDC will have another code. Do you know the original radio code from your car?
I have look now in the map that i have ( dont know how to say it in english ‘ onderhouds boek ‘ and all the other papier stuff of the car ), i see i have an old Opel Car Pass..i will scan it and post it here so you can confirm..i think i have the security code..to be continu..
Ok Thanks i have a last question, i need some confirmation …if ill buy this one, can i than plug and play with the code ?
Or need i go to the dealer after set it up ? And what will they than do, it is easly for them to make it ready ( low costs ? ) ..or is it play and plug ?http://www.ebay.de/itm/Opel-Signum-Radio-Siemens-VDO-Navigation-Autoradio-NCDC2015-13138249-/181578016949?ssPageName=ADME:X:RTQ:DE:1123″ onclick=”window.open(this.href);return false;
This is the answer of them :
________________________________
Hello,we can send to the Netherlands and the shipping costs 15 €.
We have the code, but we don´t know if you can just plug und play without going to the opel dealer.
Please before buying consult the opel dealer.Kind regards
__________________________________Edit : Autoradio Siemens Navigation , Betriebsanleitung mit Code,
nicht entheiratet.And what means ” nicht entheiratet ” , do you know ?
@liviu2004 wrote:
We meet half half? :D
haha thank you but than i can better go to the dealer.
Bay the way is it oly the ncdc 2015 thats work with my boardcomputer ? What about the ncdc 2013 ?
It look like the same ?Theres no one that have the ncdc 2015 for sale..i have look it on other countrys ebays etc..no one.
I think i will do it with my mp3 radio, and let the the boordcompter fix by the opel dealer.Yes i live in Eindhoven its like 110km to you.
Ok Thank you, someone else told me this ( for the people who wants the same cd player be attent! ) :
When you are looking for an NCDC 2015 (we don’t have any of those for sale) please be very careful to make sure that the one you choose to buy is DEFINITELY divorced properly from the previous car using Tech2 because there is still no way to reset the NCDC-2015 or NCDR-2013 units after they have been removed from a vehicle. If they havent been Tech2 divorced BEFORE being removed from the old car, then they will be useless and not even Opel/Vauxhall dealers can do anything with it.
I have a last question, think it is not possible for me to set the time and date correct in de BC ?
Must i have go to the opel dealer for it ?Nederlands :
Denk dat ik zelf de tijd en datum niet correct kan instellen ( heb namelijk geen knopjes of dergelijke voor de instelling? ), moet ik hiervoor dan naar de dealer die het met een speciaal tool doen ?Thank you very much :thumbup
Ok Thank you, this is the number : W0L0XCF0834099200
@liviu2004 wrote:
You can take a cd30 mp3 or cd30 but, must be also a facelift screen (GID). Also new wiring is needed, plugs are not the same pre-facelift to facelift, neither display neither radio.
I have done this conversion pre-facelift to facelift, now I have a Corsa C 2002 Z14XE full canbus.
Where do you live? If close to Capelle, come along my place and look how my setup is.
Very important: cd30mp3 and screen must be decoded or paired with the same code, or at least you know the security codes of each. I think will be more expensive than buying an NCDR 2015, cause for facelift you need also bigger plastic dome.
So to keep everything how it is, the solution is only buy a NCDC 2015 to solve the issue with the boardcomputer ?
I dont need a navi or facelift, the only problem is my boardcomputer, how to let it work again, with wich radio ? Only with the NCDC 2015 ( plug and play thats all what i want ).Thank u.
@liviu2004 wrote:
I can provide you with facelift GID and cd30 mp3 and you get BC on a bigger screen. Navigation possible if you want cd70.
Thank you but i dont need a navi, i want a radio thats compatible with the boardcomputer. Can i take a CD30 MP3 and solved this issue, becaus i see there is a option BC in CD30 ?
@johanhummer9 wrote:
@Ciko66 wrote:
Ben ik dus helemaal verkeerd bezig..had deze huidige radio uit engeland besteld nog 2 dagen terug.
Tjah wat nu..weer loshalen en op MP zetten en zoeken naar een NCDC dan maar.Hartstikke bedankt heren voor de vlotte informatie. :thumbup
http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/accessoires-navigatiesystemen/m875762132-navigatiesysteem-siemens-ncdc-2015-opel-vectra-signum.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;
Vind het nogal prijzig, kan er anders geen CD30 MP3 in ? Zie dat je daar ook de optie BC hebt ? Aan een radio met Navigatie heb ik namelijk niets aan lijkt me echt overbodig om extra centen te betalen voor iets wat ik niet ga gebruiken.
Ben ik dus helemaal verkeerd bezig..had deze huidige radio uit engeland besteld nog 2 dagen terug.
Tjah wat nu..weer loshalen en op MP zetten en zoeken naar een NCDC dan maar.Hartstikke bedankt heren voor de vlotte informatie. :thumbup
-
AuteurBerichten