Probleempje, garage weet het ook niet meer !

Forumindex Forums Modellen Corsa Probleempje, garage weet het ook niet meer !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276142
    Ciko66
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 December 2014

      Het volgende; Auto stotterde bij stilstaan, toerenteller schommelde ( ook bij stilstaan ).
      Nu dacht ik aan vorig jaar, ongeveer hetzelfde kwaal maar toen was er een reinigingsmiddel ingegaan bij de garage hij noemde het ‘ uitlaat reinigen’ …probleem opgelost. Dus nu een jaar verder dacht ik misschien is het dat wel weer, gevraagd of dat het misschien weer was, kerel heeft dat weer gedaan maar zonder resultaat. Probleem was volgens hem de bobine, dus nieuwe bougies erin met een nieuw bobine. Getril/stotter weg …dag later merk ik dat de auto afslaat bij stilstaan ( niet altijd maar 1 x om de 10 min zeg maar ) en bij elke keer stilstaan bij een stoplicht een toerenteller die schommelt..
      Vooral bij hoge snelheden naar stilstaan onstond dit probleem en was de kans op afslaan ook groter merkte ik, bij rustige snelheid en rustige rem viel de toerenteller weleens mee en schommelde dus niet veel maar de kans op afslaan werd daar niet minder mee, bij elke stoplicht ging de toerenteller met milimieters op en neer en schoot tussendoor weleens onder de 500 en heel snel weer naar 1500 ongeveer.
      Dus de kerel weer gesproken over dit kwaal..het was waarschijnlijk een vuile gasklep. Ok, ook maar eens laten schoonmaken, EGR ook gecontroleerd zag er goed uit volgens hem en hij sloeg niet meer af na het schoonmaken van de gasklep..wel dus, zelfde dag rijd ik met dat zelfde problemen, weer bij stoplichten slaat het af, en zelfs vaker als voorheen. Auto weer terug naar de garage…hij zou het nakijken misschien moest de gasklep ingeleerd worden..hij had zelf niet de apparaat om dat te doen ( vreemd let wel ik heb begrepen dat een Corsa uit 2003 Z14XE dat niet eens hoeft! Bij elke start zou dat automatisch gaan ? ) en zou morgen iemand met de juiste apparaten de gasklep inleren. Ok, volgende dag dus contact opgenomen en kreeg het volgende mee ‘ hij slaat niet meer af maar slaat nu moeilijk aan! ‘ , auto moest nog een nachtje staan..de volgende dag..eind middag kreeg ik de auto weer terug met als opmerking ‘ slechte brandstofpomp ‘ , is een betje schoongemaakt auto slaat niet meer af maar hij zou niet weten hoelang de brandstofpomp het zou houden..Goed, dus rijd weer vrolijk in het rond, en pats weer slaat de auto af bij stoplicht, weer een kleine schommeling in de toerenteller, leek letterlijk niets aan gedaan te zijn precies hetzelfde als 2 dagen terug ??
      Hoe kon dat ?…ben zelf opzoek geweest naar een brandstofpomp, gekocht voor een mooi prijsje..van een corsa met 94000 km 3 maanden garantie bla bla..

      Vandaag met de brandstofpomp de auto weer afgeleverd…is gemonteerd en wat denk je, probleem opgelost volgens hen ! Ik blij iedereen blij..
      Je raad het al auto slaat nog steeds af..dit keer wel iets minder lijkt het, en de toerenteller wil ook wat minder schommelen maar toch slaat hij af en vooral bij achteruit rijden, en van hoge snelheid naar remmen/stilstaan wil de toerenteller weleens schommelen en afslaan bij stoplichten/stilstaan..
      Hij slaat niet direct af, bij stilstaan na ongeveer 15-20 seconden valt het wijzertje onder de 500 en slaat ie af..soms komt ie onder de 500 en schiet dan snel naar 1500 ongeveer en daarna weer richting 500 met afslaan als gevolg.
      Soms gaat zelfs de KM teller ook mee, lijkt wel of ik dan gas bij geef terwijl mijn voet er zeker niet tegenaan komt! ( dit gebeurt wel tijdens het remmen! en niet bij stilstaan! )

      Zojuist contact gehad..het zou dit keer de ECU moeten zijn die verkeerde waardes doorstuurt..Ecu zou opgestuurd moeten naar een bedrijf die het kan repareren, resetten had geen nut volgens hem…Ben einde raad, het lijkt mij een ander klein probleem maar ben er echt moe van.
      Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, alle tips en adviezen zijn welkom. Maar die garage is er dus ook klaar mee, ik ook met hun.

      Het gaat om een Corsa uit 2003, Sport uitvoering. Z14XE..het probleem doet zich meer voor bij warme motor heb ik gemerkt..hoop dat iemand me kan helpen met dit probleem. Alvast bedankt.



      PS :Liviu if you read this, i want to make an video but if i start the car now everything seems be ok and its most with a warm engine, i cannot say when the problem show up. We can try the teamvieuwer with the opcom, ill let you know in a few days ..maybe tomorrow but first i must make time for that..i let u know.

      #18316115
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Is de auto ook uitgelezen?
        Zomaar gissen naar het probleem en zomaar onderdelen vervangen is zonde van de tijd en geld

        Uitlezen met een op-com/tech-2 bied voor de eerste diagnose de beste oplossing.
        Kijken naar fout codes en live waardes

        #18316116
        Ciko66
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2014

          @Helmer opelfan wrote:

          Is de auto ook uitgelezen?
          Zomaar gissen naar het probleem en zomaar onderdelen vervangen is zonde van de tijd en geld

          Uitlezen met een op-com/tech-2 bied voor de eerste diagnose de beste oplossing.
          Kijken naar fout codes en live waardes

          Is ook gedaan, heb zelf een opcom kijk er ook weleens naar..maar geen foutcodes! Wel in het begin met brandende lampje, 3 foutcodes met een cilinder deed het niet, en de andere code: met meerdere cilinders niet zijn werk gedaan ( ongeveer zoiets ), maar na het plaatsten van de bobine en bougies geen foutcodes meer, al 2 weken niet.

          Dit was het toen om precies te zijn :
          P0300 – ( B ) Misfire Detected at Low Fuel level
          P0301 – ( 0 ) Cylinder 1 Misfire Detected
          P0300 – ( 0 ) Multiple Cylinder Misfire Detected

          Maar die zijn dus weg sinds de nieuwe Bobine en bougies

          #18508137
          koos koning
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 May 2011

            Zet er maar een nieuwe EGR klep op. probleem over.  De mijne had het ook, nieuwe EGR en klaar.

             

            #18508159
            Ciko66
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 December 2014

              Hahah is alweer 7 jaar geleden maat :bye:

              Maar heb de auto dus maar verkocht. Daarna een Ford C-Max gereden 5 jaar met alle plezier en nooit een probleempje, en nu sinds 2 jaar een blije Kia Sportage rijder.

               

              Maar wat een drama auto was dat zeg, toch bedankt he dat je na 7 jaar reageerd :mail:

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.