Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
dit is een stroom schema van een omage x30xe bouwjaar 2000, in 2001 zijn er volgens hella gutman geen x30xe geleverd.
wel een 3.2 v6, hopenlijk heb je er iets aan
http://www.dakotadigital.com/index.cfm/page/ptype=product/product_id=127/category_id=287/home_id=59/mode=prod/prd127.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
https://autosportlabs.net/TachAdapter#Example_Wiring” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.momentummotorparts.com/store/electronics.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.bakerelectronix.com/products_tsd/” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://www.ashlocktech.com/contact___order.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
bakker kijk hier eens,
ik heb vandaag alles vertaalt wat ik ma kon vinden.VDO stekker voor op een orginele telefoon module:
Telefoon stekker voor module:
NCDR met penbezetting:
NCDR stekker met functie per pin:
Kleine stekker voor het CID scherm:
Grote stekker voor het CID scherm:
pin bezetting cd wisselaar:
hifly zijn niet bepaald a merk banden.
ik monteer ze af en toe op het puur als budget merk.ze zijn zwart en rond en slijten iets harder als een a merk.
maar op zn grote velg had ik persoonlijk iets als michelin gemonteerd.weet toevallig dat ze bij kwik-fit het in de aanbieding hebben.
30% korting als je lid bent van de anwb.heb zelf in de zelfde maat afgelopen week 4x de pilot sport 3 gehaald voor ongeveer 570 euro inclusief montage, balanceren etc.
ik heb het hele document vertaal!!
en als ik het zo lees, EN DAT IS WAT JE ECHT HEEL GOED MOET DOEN!!!!, is het zeker te doen.in de volgende quote volgt de duitse handeleiding. deze heb ik vertaalt naar het nederlands omdat ik zelf geen woord duits kan.
toch blijft alle eer aan magara gebruiker en moderator van opel-problemforum.deAls je een NCDR 1100 later wil inbouwen is het makkelijk als je volwaardige boordcomputer al aanwezig is.
Het display(MID) met boordcomputer heeft namelijk al een 32 polige stekker die meteen in de CID past.
Maar als je een normaal display (TID) met 12 polige stekker hebt is het ook mogelijk.
Daarvoor heb je 32 polige stekker nodig van sloop of van de Volkswagen dealer.
Onderdeelnummer bij de volkswagen dealer: 1J0972977D
passende pinnetjes:000979018ADe 12-pin stekker van de TID is dezelfde stekker als voor de CID de je zou alleen maar de 32-pins moeten hebben
U moet de volgende onderdelen voor de bouw van de adapter
Onderdeel nummer: 1787019 van de Opel dealer.
Deze kabel is eigenlijk bedoelt om achteraf telefoon en cd wisselaar later toe te voegen aan de kabelboom als deze niet van fabriek af is voor bereid
De kabel kost rond de 30-40 bij de dealer!
Deze koppeling heb ook nodig 10pins:
Deze kun je bij conrad bestellen:
https://www.conrad.nl/nl/auto/auto-multimedia/auto-hifi-toebehoren/auto-hifi-kabels-en-stekkers/autoradio-iso-stekkers-en-adapters.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
10 polige ISO Stekker en 10 pinnen
Voor voertuigen met boordcomputer (MID) gebruik je de 12 polige stekker om kleuren op het CID kleurendisplay te krijgen
Voor voertuigen zonder BC (TID) moet u een 32-pin stekker hebben:
Want de 12 polige stekker zit al standaard achter de TID.Als je alle benodigde onderdelen binnen hebt kan er aan de kabel begonnen worden.
Ten eerste zou ik de onnodige mini-ISO-verbinding scheiden van de rest van de iso stekker zoals op de foto.
Nu neem je pin 17,18,24,30,31,35 en pin 36 en strip je de buiten mantel.
De pinnen 17,18,19,24,30 en 31 worden gebruikt om kleuren op het CID scherm te krijgen (RGB)
Pin 19, 22 en 29 worden alle drie gebruikt voor massa. Sluit deze aan elkaar aan.
LET OP! Het massa draad van pin 19 mag niet verbroken worden. Deze is nodig voor de kleuren van het CID scherm
Pin 20 mag eventueel afgesneden worden deze is niet perse nodig voor een CID scherm
Pin 25 word met pin 33 verbonden achter de stekker, dit zijn beide het signaal voor canbus laag.
Strip pin 33 en soldeer deze aan pin 25
Je kunt ook eventueel later in de koppeling pin 33 en 25 samenvoegen
Pin 26 word verbonden met pin 4 (massa) verbonden.
Knip de draad van pin 4 niet door. Maar haal wat issolatie weg en soldeer hier op de pin 26 zoals onder op de foto.
Nu maak je op pin 27, 32 en 33 contact pinnen voor de 10 polige stekker zoals hier onder aangegeven staat op de foto.
Vervolgens worden de contact pinnen in de houder gestoken.
Hier moet je ff goed opletten.
Pin 27 van de NCDR stekker gaat naar 19 van de zelfgemaakt verloopstekker
Pin 32 van de NCDR stekker gaat naar 18 van de zelfgemaakt verloopstekker
Pin 33 van de NCDR stekker gaat naar 22 van de zelfgemaakt verloopstekker
Tussentijds verslag:
We weten dat NCDR 1100 met een kleur weergeven kan worden door middel van een CID(info kleurendisplay) en GID (grafische info display).
Met deze wijzigingen, kon u een NCDR 1100 met GID bedienen. De GID heeft maar 1 stekker
Als u wilt een NCDR 1100 installeren met CID moet een 12-pin plug worden aangesloten op de adapter.
Hierboven beschreven zijn de lijnen van pin 17, 18, 19, 24, 30, 31 voor de behoeften van de CID:
De pin toewijzing van stekker radio NCDR na 12-polige CID is:
Oftwel de RGB kabelNCDR Pin 17 na CID Pin 02
NCDR Pin 18 na CID Pin 01
NCDR Pin 19 na CID Pin 05
NCDR Pin 24 na CID Pin 03
NCDR Pin 30 na CID Pin 04
NCDR Pin 31 na CID Pin 06Als de draden te kort zijn kun je deze verlengen door te solderen
En je kunt de telefoon voor bereiding plaatsen doormiddel van een 10 polige stekker.
Hiervoor zijn de pinnen 34, 35 en 36 nodig.
Pin 34 telefoon mute
Pin 35 telefoon geluid +
Pin 36 telefoon geluid –Pin toewijzing radio NCDR stekker op 10-pins telefoon koppeling:
Pin 35 NCDR naar Pin 23 10 polige stekker
Pin 36 NCDR naar Pin 20 10 polige stekkerPin 34 NCDR naar Pin 06 der Kupplung verbunden.
Je kunt ook op pin 29 van NCDR stekker het achteruitrijsignaal plaatsen
Alleen ik vind dat niet noodzakelijk. Als je wilt kun je de achteruitrijlicht aansluiten
De werkelijke adapter is daarom klaar, voor voertuigen met BC kunnen nu worden toegevoegd zonder snijden in de oorspronkelijke kabelboom na de NCDR:
Van de 32 polige stekker voor een boordcomputer hoeft niks veranderd te worden.
Voor voertuigen zonder boordcomputer, met 12-pins TID, worden de toewijzing van 12 polige stekker na 32-pins gewijzigd.
Hier de pin besetting van 12 polige stekken naar 32 polige stekker.
Pin 01 12 polige stekker na Pin 04 32 polige stekker
Pin 02 12 polige stekker na pin 08 32 polige stekker
Pin 03 12 polige stekker na Pin 05 32 polige stekker
Pin 04 12 polige stekker na Pin 07 32 polige stekker
Pin 05 12 polige stekker na Pin 02 32 polige stekker
Pin 06 12 polige stekker na Pin 01 32 polige stekker
Pin 07 12 polige stekker na Pin 03 32 polige stekker
Pin 08 12 polige stekker na Pin 14 32 polige stekker
Pin 09 12 polige stekker na Pin 12 32 polige stekker
Pin 10 12 polige stekker na Pin 09 32 polige stekker
Pin 11 12 polige stekker na Pin 11 32 polige stekker
Pin 12 12 polige stekker na Pin 10 32 polige stekkerIk hoop dat er geen fouten zijn ingeslopen, alle informatie zonder garantie.
Daarnaast ben ik niet aansprakelijk voor verkeerd bekabelde verbindingen die tot een kapotte radio leiden.Het is nadrukkelijk alleen te gebruiken door particulieren die achteraf een NCDR 1100 of NCDR 1500 met en of zonder een CID of GID scherm willen inbouwen
Als mensen de bij horende kabel gaan verkopen op oa. Ebay als zijn doel winst doel einde ga ik ook deze kabel maken en voor productie prijs verkopen!
Als er mensen zijn die problemen hebben met de ombouw laat het dan weten op het opel-forum.
Dit document is vertaalt van uit het duits!Info afkomstigheid document:
Forum:
http://www.opel-problemforum.de” onclick=”window.open(this.href);return false;gebruiker:
magara
http://www.opel-problemforum.de/members/6302-megara/” onclick=”window.open(this.href);return false;orgineel document:
http://www.opel-problemforum.de/f67-faq-car-hifi/t94624-adapter-kabel-zum-umbau-auf-navi-radio-ncdr-1100-a.html” onclick=”window.open(this.href);return false;in de volgende quote wil ik zoveel mogelijk schema plaatsen.
hallo bakker,
wil jij is een foto maken van de bedrading aan de achter zeide van jou 36 polige stekker?
om te zien hoe de stekker kwa draden bij jou in elkaar zitten.zelf ben ik bezig de duitse handleiding te vertalen.
de manual heb ik gekregen in het duits inderdaad van marcel :)
die ben ik nu aan het vertalen.de schemas zie ik heel graag te gemoed.
de rgb kabel had ik toevallig gevonden ebay.co.uk en daar besteld maar die was absoluut niet goedkoop.
Een aansluit schema bijvoorbeeld van een 36 polige stekker.
Bedrading is wel goed dat heb ik al door gemeten.Maar meer van hoe moet nu alles aangesloten worden?
Astrid_fahrer om een of ander reden kan ik jou geen Pm meer sturen. :hmmz
hallo,
kunnen jij mij misschien helpen?
ik heb proberen alles te lezen alleen mijn duits is absoluut niet geweldig.
kun je mij misschien ook de handleiding ook toe sturen?
en als het kan zo veel mogelijk info.ik heb alles al liggen kabels, ncdr, cid.
alleen de gps wil ik graag orgineel hebben in het dak. daar moet ik nog een kabel voor halen.
de antenne zelf heb ik al.ik zal chris 426 en astrid_fahrer ook meteen een pm sturen. maar als iemand meer info heeft graag.
chris
Hallo Opel form,
hoi :afro
heb een radio orgineel Dvd 90 navi en zou graag een aux of usb er in willen bouwen kan dat ?
orgineel bestaat er een aux aansluiting bij de handrem. deze maak je erg gemakkelijk in de middenconsole.
En heb nog een vraag me navigatie stem is in het duits heb iets over een taal cd gehoord.
ja dat klopt deze cd bestaat om de taal te veranderen.
ga ma eens zoeken op http://www.gpsunderground.com/forumhallo muppet,
de kaarten voor een ncdc zijn het zelfde als voor een ncdr.
deze kaarten zijn tot nu toe niet geüpdate. de laatste kaarten zijn van 2011.ook zijn deze systemen niet gekraakt zodat er alternatieve kaarten kunnen worden weergegeven.
stel je wilt wel een update na 2011 stuur ma ff pm na mij dan weet ik nog wel een adres
voor niet al te veel geld ;)chris
Netjes man ! Ben je alleen niet bang dat motor arm of te rijk gaat lopen doordat je een ander soort inlaat hebt dan gebruikelijk en de eds chip ?
Jij bedoelt deze. En dan de linker sensor?
met dop er op. denk idd dat er ook nog lucht in zit.
want als mn meter op 90 graden staat is in de auto de lucht vrij louw.wat betreft de waterpomp ben ik er nog niet uit.
heb wel het goede relais nu.
als er geen spanning op staat schakeld die in of uit, het is een 5 poot relais met een dubbel schakeling dus sowieso de goeie.maar heb je toevallig geen stroom schema?
ik word hellemaal gek van dat ding :swear en wil hem toch erg graag aansluiten :Dhey,
weet iemand hoeveel je nodig heb voor bijvoor beeld je velgen ? of misschien zelfs je helle auto ?
chris
hey nico,
mooi bezig zo met de kadett !!
nog geslaagd voor examen ?
chris
ik zie dat je een digitaal dashboard gebruikt voor de v6?
hoe heb/krijg jij de toeren teller goed? ivm met de extra pulsen?
mag ook via pm, dit is een probleem waar ik veel al tegen aan loop :|
groeten christiaan
Kun je een x30xe van 148kw vervangen door een 151kw zonder enige aanpassing aan computer of kabelboom of zo?
je hebt het over de sintra x30xe aka 148 kw en omega x30xe aka 151 kw motor.
ik heb het is na gezocht en er zijn 2 conclusies waar ik elke keer op uit kom
of
– de sintra heeft een andere set nokkenassen in liggen
of
– de sintra heeft een andere computer chipwaar van mij het laatste het meest waarschijnlijk lijkt.
en
waarom wil je je katalysator er tussen uit halen?1 januari 2012 om 19:23 In reactie op: Opel commodore A 5700 V8 update 14-01-2012 wattstelsel! #17470924ik reageer niet veel hier maar lees wel mee.
maar echt man wat een beest is dat :shock:
echt enorm veel respect voor dat met je 16e al een komplete v8 opbouwd en het geld dan ook bij elkaar krijgen.
denk dat veel jongeren van jou kunnen leren. en dan vooral kwa dissepline en door pakken!ik sta echt met mn bek voltanden :jerry :jerry :jerry :jerry
:thumbup respect man. netjes !!! :wors :thumb
oja wat ik zelf gaat doen is.
een y stukje halen en dan een slang laten persen en naar boven leggen voor de olie druk.
mijn olie druk sensor komt hierdoor iets hoger te liggen en hoe ik niet bang te zijn dat die los breekt.
aangezien hier een of andere theoretische wet voor geld waar ik de naam niet van weet.
is de druk in een gesloten systeem bij een goed functionerend systeem overal het zelfde.wat betreft mijn temp. sensor die doe ik ook zo dicht mogelijk bij de pomp.
bij gkb-import kun je ze krijgen.
precies wat jij nodig hebt.http://www.gkb-import.nl/catalogisch/index.htm” onclick=”window.open(this.href);return false; -> linker menu raid hp styling -> boven aan op raid hp logo staan -> instrumente aanklikken.
naar onder toe scrollen. en dan klikken op “Adapter Öldruckgeber”en dan als het goed is heb jij ook draad m14 + 1.5 in je olie pomp zitten.
chris
let wel op bij het loshalen bij het stuur huis van de stangen dat je de plaatjes die er tussen zitten. er weer tussen zitten tijdens het monteren. anders kun je je stuurhuis naar de klote draaien.
een v6 met f25 bak past 1 op 1 in de astra f.
met de f28 (6 bak) moet er een pasplaat gemonteerd worden.
die ook de afstand probleem oplost. het zelfde geld voor de f20 zoals willem zei.je moet de stekker in de motor ruimte om solderen naar die van een astra.
dat is kleur op kleur.onder bij je dashboard kastje zitten ook nog draden meen een stuk of 4/5 die moeten om gesoldeerd worden.
dan kan de motor gestart worden en loopt de bc ook mee indien aanwezig.de ecu moet je van een 2.5 v6 pakken. let wel op dat je er eentje hebt zonder startonderbreking. wil je het zeker weten. bel niels van dhz twente en geef de letters door die op de ecu staan.
aandrijf assen zou ik van de 2.5 v6 gebruiken omdat hier een tussen lager op zit. deze as verminderd torc steering.
deze assen passen perfect op die van de astra naven. je hoeft geen spacers te gebruiken. abs vervalt niet en hoef je niet aan te passen.enige wat je met de f25 hebt is dat je geen teller aandrijfing hebt en deze de snelheid van de abs af moet halen doormiddel van een relai van ik meen een opel meriva die een abs signaal omzet naar een signaal waar je tellerhuis(elektrisch aangestuurt) mee kan omgaan.
-
AuteurBerichten