Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nee nog niet maar t is geen daily driver he dus ik heb er geen haast mee, en mischien word er in Sevenum wat gevonden voor me alleen kan ik zelf niet gaan helaas vanwege andere verplichtingen. :swear
Nice ride hoor. :thumb :thumb
Geeft niets, dankjewel voor de moeite iig. :thumb
Ik heb nog een lijntje uitstaan, hoop er het beste van en anders fabriek ik zelf iets, ik heb al een ideetje. :agent
Heel leuke aanpassing dat luchtfilterhuis, stukken mooier dan het standaard kunststoffen gevaarte. :thumb :D
De aanhouder wint. Gelukkig ben ik stront eigenwijs. :jerry :jerry
Okay hoe heb ik t gedaan, draai de sleutel door tot aan de maximale aanslag, dan heb je de ruimte om het gewraakte dwarspennetje net genoeg met een klein plat schroevendraaiertje in te drukken.
Dan kan je hem nog net iets draaien en schiet het door naar de sleuf in het aluminium huis en komt het pinnetje met veertje eruit.
Dan kan je de cilinder met slotplaatjes uit het huis schuiven.
plaatjes bij het praatje:
Nu even afwachten of dockedmarc een contactslot voor me heeft en anders gaat die zoektocht verder.
Alleen een contactslot met sleutel voor dit type sleutel is genoeg, dan kan ik van twee een maken en alles weer netjes op een sleutel draaien.
(ik weet niet zeker of de sloten van b.v. Manta en deze uitwisselbaar zijn vandaar).
Super dockedmarc , tnx. :thumb
Ik begin nu te twijfelen of dit wel uit elkaar kan.
Wat ik kan zien en begrijpen is dat er een pennetje dwars door het afgebroken asje gaat maar ik zie niet hou ik deze eruit kan krijgen.
Nergens is er een uitsparing te zien om het pennetje langs te verwijderen.
Aan de ene zijde is het pennetje ongeveer 5 mm dik en aan de andere zijde de helft dunner, als als het pennetje eruit moet kan dat maar een kant op maar nergens ruimte dus.en voor zover ik zie moet hij er wel uit voordat de cilinder met plaatjes en sleutel uit de behuizing geschoven kan worden richting de sleutel. Of zie ik weer iets simpels over het hoofd mischien? :jerry
Heb me rot lopen zoeken ook op het forum in de howto’s en topic’s maar ik kom er niet uit.
Hahaha grapjas, en ik niet alleen. :afro
Maar starten doet ze nu echt niet hoor, daar heb ik wel voor gezorgt ;)
Nou? scheelde niet veel of ik ging ook meppen :jerry
Maar idd sleutel op standje I (komt best wel precies als er wat speling op zit) en indrukken,
Eerst wou t echt niet maar een beetje Imal doet wonderen.
Ja een millimeter of 5, en dan muurvast. :wtf
Nog een keer proberen, hetzelfde. :wtf :wtfOkay een keer helemaal opnieuw, nu helemaal niets meer, lijkt wel of er een kraam in getrokken is oid. (zal ik zelf wel gedaan hebben ws).
nu word ik boos denk ik, en met sleutel op stand I en het lipje indrukken, een doorslag op de afgebroken pen en een ferme tik en daar kwam t kreng hoor.
(valt nog niet mee met twee handen en een knie maar de aanhouder wint0. :jerry :jerry
Allemaal tnx voor de morele ondersteuning. :thumb king: :jerry
dockedmarc, Laat je t me weten of je deze hebt met het lipje voor me, foto voor verduidelijking bijgevoegd. ;)Bij het schoonmaken van de Imal ben ik zo slim geweest de sleutel eruit te halen, niet slim dus.
Dat word weer priegelen om het werkend te krijgen. (ja ik wist t, laat de sleutel erin.) :sleeping :sleepingShit en daar had ik al voorzichtig zitten drukken, maar niet stevig genoeg blijkbaar :sleeping
Straks maar snel eens proberen als ik thuis ben,
en dockedmarc Ik heb nog geen vervanging, dus GRAAG! :thumbJe mag me als je wilt u2u’en dan regelen we het wel.
Gelukkig, nog niet helemaal afgeschreven ben ik dus :jerry
Ben echt benieuwd of haasje17 met de goude tip komt voor eeuwige roem en eer. king:
(ja ben wel een voorstander van plaatje bij het praatje, scheelt vaak een hoop miscommunicatie).
Zondag een dagje met de kleine meid doorgebracht en gisteren een lange drukke eerste werkdag na de vakantie, altijd een boel inhaalwerk, ben alweer aan vakantie toe. :jerry
Maar goed net nog even als een malle aan het zoeken, prikken, drukken etc geweest maar ik krijg t niet voor elkaar en begin aan een leesbrilletje te denken mocht ik t toch over het hoofd zien.
Foto’s erbij en als iemand me gek verklaard dan graag maar ik zie t echt niet. :hmmz
Dat zou heel fijn zijn Graad :thumb
Ben net nog even aan het proberen geweest maar alles wat ik vind:
1: sleutel op stand 1
2: pinnetje indrukken
3:cilinder er met sleutel en al uittrekkenPffff op de kop en ondersteboven aan alle kanten het contactslot bekeken maar geen gaatje te vinden om in te prikken en dus nog geen cilinder eruit, ik zal wel iets simpels over het hoofd zien maar wat…. :sleeping
Dankje, maar idd wist ik al dat ik er eentje met sleutel moest hebben.
En dat met die plaatjes heb ik nog nooit gedaan maar kan geen raketwetenschap zijn.
Maar ik weet niet zeker of het afgebroken deel vast zit aan de cilinder en ik heb de cilinder er (nog) niet uit weten te krijgen, maar mn dochter vraagt ook nog wat aandacht dit weekeind dus dat zal voor maandag zijn.
En toch eerst een donor vinden, dus als iemand zin heeft om op zijn/haar zolder/kelder/schuur/garage in dozen te spitten voor me zou ik dat heel fijn vinden. :thumb
Anders word t aankomende week eens wat sloperijen opzoeken en kijken of er nog wat oud spul staat maar daar ben ik bang voor hier in de regio. :hmmz
Handig,tnx. :thumb zal vast op details verschillen maar moet goedkomen.
Eerst maar op zoek naar een donoronderdeel waar ik mijn contactslot mee kan gaan herstellen.
Liefst een compleet slot met sleutel als iemand dit nog heeft liggen ;)Volgens mij is van Manta/Ascona b Rekord e1 Senator etc. allemaal uitwisselbaar toch?
Welke olie gebruik je? niet te dun?
En indien je een oliedrukmeter in je dashboard hebt wat geeft deze aan?Mijn ervaring met deze blokken is dat tikken vaak met olie te maken heeft.
En heel mischien tank je 95octaan? Weet niet zeker of dit dit ook kan veroorzaken maar ik tank altijd 98.
Enne,, :kewlpics Van je bolide zijn altijd leuk. :thumb
ivm topic wat ik niet wil kapen zou je me een pm willen sturen als je die lip compleet wil verkopen en dan ook wat je vraagprijs is erbij willen vermelden?
tnx alvast.
Ik zie t idd maar zoals t nu is met een compleet ontbrekende linkerhelft ziet er helemaal niet uit vind ik.
Alvast tnx. Vind t super tof van je aangeboden. :D
Super ik ben juist de linkerhelft kwijt.
Mag ik je een berichtje sturen met mijn adres?
Splinternieuwe onderspoilertje eronder :Peace:
Durf t bijna niet te vragen maar waar heb je die gescored?
Ik zoek ook exact deze “lip”/spoilertje voor mijn E2.is al goed denk ik.
Ik dacht eerst ook dat t wieldoppen waren tot ik beter keek, en nalezen leerde me dat ze origineel geleverd werden bij de berlina oa. dus blijvertjes wat mij betreft.Dank voor alle constructieve antwoorden en zeker de uitleg mbt de airco is hulpvol.
Natuurlijk onder de kap al wat onderdelen gevonden en kunnen benoemen.Stoelverwarming is een knop met drie standen, uit/stoel 1 / beide stoelen ga ik vanuit maar moet dat nog even nameten.
Ben ook al wat documentatie aan het scoren om meer info te hebben, zowel digitaal als op papier.Velgen blijven gehandhaaft. origineel en vijf stuks word steeds zeldzamer en ik vind het ook gewoon een mooi setje alleen worden ze ook wel wat opgeknapt in de toekomst natuurlijk maar echte schade zit er niet aan gelukkig.
Natuurlijk al weer wat verder met de grote schoonmaak en aandachtspuntjes maar ook vanwege werk en prive verplichtingen nog niet eerder hier op gereageerd, Wiki is een hobby van me en niet een alternatief zoals Louwe blijkbaar denkt ;) beetje schot voor open doel maar toch: niet alles is wat het op het eerst lijkt te zijn, eerst even afwachten voor het blaten zeggen ze in t oosten. ;)
Ik ga wel wikipedia etc doen,, bye bye friends :)
Nog een paar plaatjes bij het praatje, al lijkt het een eenzijdige conversatie :kewlpics :jerry
:kewlpics :kewlpics :kewlpics :kewlpics
-
AuteurBerichten