Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is je startmotor nog wel goed?
Ik had dezelfde symptomen(ook 1.9 CDTI) en na vervanging van de koolborstels in de startmotor was hij weer als nieuw.
Ja, bedrading is precies hetzelfde.
Zomaar een gok, maar misschien moet je aangeven dat je het memory pakket hebt, terwijl je dit in werkelijkheid niet hebt.
Als je ze namelijk niet goed inleert, gaan ze maar een klein stukje naar beneden, deze informatie(hoever die naar beneden moet) zit toch ergens in een geheugen opgeslagen.
Dus gevoelsmatig zeg ik dat de park distance control functie(of park assist) in zijn achteruit de deurmodule triggert, de deurmodule moet daarbij de memory functie ondersteunen waarbij er naast de normale bestuurders waarschijnlijk een extra geheugenlokatie voor spiegel naar beneden draaien is gereserveerd.
Let op, dit is wel speculatie van mijn kant.
Ja, heb ook een 2006.
Ik heb niets aangezet, alles was plug and play (behalve het aanpassen van de bedrading dan.)
Misschien toch nog een optie die bij jou uitstaat?
Als ik achteruit ga om bijvoorbeeld in te parkeren draait het glas naar beneden richting mijn achterband om te helpen om in te parkeren, geloof dat ze dit park-assist noemen.
Voorwaarden volgens mij zijn :
– spiegel met extra motor hiervoor( weet ik niet zeker omdat ik ze niet uit elkaar gehad heb vanwege verchroomde kappen)
– auto voorzien van park distance control(hebben ze dat niet allemaal?)
– natuurlijk juiste deurmodule/draadboom
– keuzeschakelaar ingedrukt op spiegels stellen passagierszijde.Zoals eerder gezegd moest dit wel even in geleerd worden door de spiegel alle hoeken te laten zien.
Ja, binnenverlichting werkt ook.
Ook het kantelen van de passagiersspiegel bij achteruit werkt, moest deze wel eerst inleren door middel van de stelmotor alle hoeken van de spiegel te laten vinden.
En dit alles zonder memory stoelen, wat een onzin in het instruktieboekje.Er brandt gelukkig geen storingslampje, is het dan nog nodig om de beveiligingscode’s in de modules te zetten?
De clips heb ik trouwens via Aliexpress bestelt :)
Bij het demonteren van de deurpanelen zijn een aantal clips afgebroken, iemand daar nog een simpele(goedkope :) ) oplossing voor?
Toch nog even verder gezocht en vandaag X1 gevonden achter het voetplankje, hiervan was gelukkig wel de penbezetting op de stekker aangegeven.
Verder dan maar heel de boel aangesloten, en tot mijn vreugde werkte alles in 1 keer :) :)
Spiegel van de bestuurderskant is geler van kleur dan de oude, betekent dit dat deze een dimfunctie heeft?
Moeten trouwens de module’s nu nog geprogrammeerd worden, nu alles al werkt? Beveiligingscode’s?
Gisteren even gekeken naar de bedrading.
Is dit X1?
Sorry voor de scherpte :)
Als deze het is zie ik maar iets van 80 pennen, welke is dan 97?
Zo ver ik kan zien, zie ik geen nummering.Verder mis ik X12:2, oftewel een aarde voor de PDM module, maar ik heb wel aarde op X12:3 van de raammotor, kan ik deze niet combineren?
Zou namelijk niet weten waar ik makkeljk zo’n losse pen vandaan zou moeten halen.
Hoe heb jij dit opgelost Dirkjan?Mooi, volgens die Duitser heeft hij ze gereset.
Ik wacht nog even met ombouwen tot ik de bijbehorende raamschakelaar uit Duitsland binnen heb.
De stekkers zijn namelijk anders, en dat scheelt me weer wat soldeerwerk.Als ik zo ver ben kom ik graag even bij je langs Liviu2004 en zal je dan een PM sturen.
OK bedankt, zal van het weekend die stekker eens opzoeken.
Heb inderdaad nog iemand nodig met tech2, woon zelf onder de rook van Rotterdam.
Even een oud topic ophalen,
Heb voor mijn C2 uit 2006 vorige week een setje inklapbare spiegels incl.bedrading en modules van een 2004 GTS in Duitsland gekocht om in te bouwen.
Vandaag even het deurpaneel van de passagierszijde afgehaald, en jawel hoor er was bij mij ook geen PDM aanwezig.:(
Dus zit ik in hetzelfde schuitje als Dirkjan, daarom heb ik dit topic even doorgelopen en alles gespeld; kom volgens mij op de volgende aanpassingen.
Ik heb nu :
– inklapbare spiegels monteren incl. kabelboom en module’s.(zijn trouwens wel EP/EQ)
– Bedrading aanpassen : passagiers zijde X12 dus het gedeelte in de stijl het draad X12:16 doorknippen en bij de X12:6 knopen en aan de
bestuurders kant draad X11:19 doorknippen en aansluiten op X1:97.
Alleen heb ik geen foto van connector X1(staat op het Engelse forum), kun iemand mij vertellen waar deze precies zit?
Is er nog meer bedrading aangepast?
– Programmeren met Tech2, dus module’s aanmelden en in Dirkjan’s geval instapfunctie aan en alarm uit.
Nog meer programmeer stappen?Alvast bedankt voor nuttige info,
KonstantNet terug van wintersport met 390.xxx op de teller.
Rijdt nog als een zonnetje :)
Gelijmde spiegel nog een keer nagekeken en er zit inderdaad een kabelbreuk in het verwarmingselement.
Ga denk ik beide spiegels gelijk vervangen voor opklapbare.
Dus als iemand nog tips heeft, dan houd ik me aanbevolen.
Vanochtend nog even geprobeerd, maar de achterruitverwarming lijkt wel te werken.
Blijven alleen mijn spiegels over, waarbij de gelijmde spiegel de hoofdverdachtte is.
-
AuteurBerichten