Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Nigel, ik zou controleren op uitlaatlekken/vacuumlekken. 1,5 jaar geleden had ik een uitlaatlek bij mijn 1.4 (C14NZ) en kwam toen nog nauwelijks vooruit. Dit was echt dramatisch aangezien ik niet had verwacht dat het zo’n verschil zou maken. Maar dat doet het dus wel.
Nadat dit was verholpen liep die weer perfect.Eerlijk gezegd had ik niet dit soort problemen verwacht bij een relatief nieuwe auto. Naar aanleiding van wat reviews op het net blijkt dat al veel van deze problemen onder de 100k ontstaan. Hoe vaak komen problemen met bijvoorbeeld het stuurhuis eigenlijk voor? Het kan namelijk toeval zijn dat ik toevallig net een paar reviews heb gehad met die problemen terwijl het in praktijk misschien wel mee kan vallen.
Hmm misschien dat het toch niet deze gaat worden. Ik lees net op autoweek (was gisteren offline) dat er toch behoorlijk wat problemen zijn kwa betrouwbaarheid. Oa waterpomp, stuurhuis, elektronica, schokdempers en andere kinderziektes. Terwijl het hier niet om auto’s met 150k+ ging, wat straks wel in mijn budget ligt.
De andere auto’s waar ik naar kijk zijn: mr2 sw20, mx-5 na, golf 2 gti (100% origineel). De mr2 valt waarschijnlijk al af ivm kosten, de rest nog ff goed uitzoeken.
Niemand? Met de zoekfunctie ben ik er niet uitgekomen.
Ik heb nog een mooie 94 te koop staan. Zeker het overwegen waard.
Punten waar je op moet letten.
– roest veerschotels
– roest ruitenwisser (achter)
– Roest wielkasten
– Roest b-stijlen
– instapschade bestuurdersstoelWelkom;)
Dat is zekers leuk. Ben er een paar weken geleden nog geweest. Geweldige ervaring.
Welkom,
Hmmm als ik eerlijk ben vind ik de keuzes een beetje tegenvallen.
Als het aan mij lag:
HRE 897R
CCW Classics
BBS LM
Work VS-XX
Volk SF Challenges
Iforged aero’s
Beste asconahobbyist,
ik ben bang dat je de kalkvlekken alleen nog weg kan krijgen met machinaal polijsten. Je kan natuurlijk ook wat ruwere polish gebruiken en het met de hand proberen.
Succes,
Casper
Ben het met corsaracer eens, opc blauw
of royal sapphire pearl (toyota kleur). Zelf zou ik voor rsp gaan.
Auto: Opel Corsa Swing
Motor: C14NZ
Bouwjaar: 1994
Verzekering: WA + inzittende
Verzekeringsbureau: Burns ten Brink
Prijs (pm/pk/pj): €135 per kwartaal
Leeftijd: 19
Schadevrije jaren:0
Provincie: Limburg
Op eigen naam: Ja
Tevreden(0-10): nog nvtOk allemaal even voor de duidelijkheid. Mayhem sorry, ik heb misschien wat lomp gereageerd. Dit was absoluut niet de bedoeling. Tuurlijk is het geen besloten forum.
Maar het zou handig zijn als er gewoon het schemaatje hieronder aangehouden wordt.
Auto:
Motor:
Bouwjaar:
Verzekering:
Verzekeringsbureau:
Prijs (pm/pk/pj):
Schadevrije jaren:
Provincie:
Op eigen naam:
Tevreden (cijfer 0-10):Aan de rest, als je het niet wilt posten geen probleem. Maar houdt het topic dan schoon.
Ikzelf en ik weet zeker dat andere mensen het ook wel fijn zouden vinden is dat er aan de hand van dit topic verzekeraars naar voren komen die je liever mijd of juist ook mee in zee wil.Btw, ik heb ook een tussenpersoon, erg handig. Vandaag een nieuwe quote gehad en morgen krijgen ze er nog eentje binnen. ipv 228 naar ten minste 146 euro per kwartaal.
Mayhem post dan niet….
Het is gewoon handig als je een overzicht hebt van verschillende verzekeraars. Zo heb je prijzen kwaliteit en tevredenheid bij elkaar.
En nu on-topic.
mvg Casper
Kom op, er zijn veel meer mensen op dit forum. Het hoeft geen corsa te zijn, ondanks dat het in het corsa-gedeelte staat. Hoe meer mensen posten, hoe beter.;)
origineel gepost door kaneelschep
228,15 euro per kwartaal voor een corsa B en alleen WA verzekerd??????
Dan ben je niet alleen duur uit maar gewoon keihard genaaid.
Waarom heb je dat jezelf aangedaan dan?Eerlijk gezegd heb je via google in 3 klikjes gewoon de goedkoopste verzekering gevonden.
Meestal ditzo..Als je van je verzekering af wil is dat heel makkelijk, hè./.
gewoon je auto overschrijven.Jup 228, er zit nog wel inzittende etc bij. Maar ik vind het ook vrij veel. Het assurantiebureau heeft dit toen geregeld. Maar daarom is dit topic ook, om te kijken naar goedkope, maar vooral goede verzekeringen.
Het lijkt me handig om dit allemaal ontopic te laten om het overzichtelijk te houden.
mvg Casper
Je zoekt versleten banden?:hmmz
– Roest veerschotels
– Roest onder de motorkap (op de rand)
– Roest bij de B-stijlen
– Roest bij de wielkasten
– Roest bij de ruitenwisser achter
– Dashboard verlichting (bij de draaiknoppen) wil nog wel eens stukgaan. Is niet duur, maar gewoon een rotklus om te vervangen.Zorg er in ieder geval voor dat je weet dat de distributieriem is vervangen. (ik meen dat dit om de 60.000km moet)
Verder zijn de 1.4 blokjes betrouwbaar. Van mij persoonlijk mogen ze wat meer pit hebben.
Succes,
mvg Casper
Vandaag is die goedgekeurd:)
update in post nr1
@ IceFreak: dat is inderdaad de Corsa die ik bedoelde. hoeveel verlaging zit eronder, -40?
Ik zal eens even gaan looken. Bedankt!
Ja de sensor zou kapot kunnen zijn. Dit was bij mij ook het geval, alleen bewoog de meter helemaal niet meer.
Ik neem aan dat de echte experts (*kuch* *kuch* wimv6) hier meer over weten.
mvg casper
TetSuo, je hebt u2u:thumbup
Ok dan dan denk ik dat ik toch maar voor de reparatie ga. Bedankt voor de suggesties! Laat ze maar komen;)
mvg Casper
-
AuteurBerichten