Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Haasje17 Het was inderdaad de accu…
Ik heb tijdelijk een accu geleend en straks ga ik even naar de accu service in Beekbergen en dan is het probleem opgelost.
Thanks!
Even een laatste reaktie.
Het probleem is opgelost!
Ik heb een revisieset voor de hogedruk brandstofpomp gekocht met als doel de pomp te repareren. Op Youtube staan een aantal goede “how-to’s” om de 3 kleine en 1 grote drukmembramen te vervangen met zo’n set.
Een nieuwe pomp kost echt ruim 600 euro dus de revisie leek mij interessant om zelf te doen.
Ik had de pomp uit de auto geschroefd en binnenshuis volledig uit elkaar gehaald. Binnen in de pomp zitten 3 duwstangetjes (als een soort kogels in een revolver). Deze duwen beurtlings tegen de membraampjes, maar eentje zat volledig vast in het houdertje…
Met de nodige kracht heb ik hem eruit gekregen en de binnenkant van het houdertje met een klein borsteltje op de Dremel voorzichtig uitgeschuurd. Daarna de pomp weer in elkaar gezet en gesloten. Omdat er geen lucht in de pomp mag blijven zitten heb ik het sluiten in en bak transmissie olie gedaan. (Volledig onder “water” dus).
Terug in de auto gemonteerd en de Vectra loopt weer als een zonnetje!!!
Beter dan voorheen, maar nu heb ik ook een nieuwe bobine en nieuwe bougies.
Ik heb de revisieset dus helemaal niet hoeven gebruiken.
Bij deze bied ik set te koop aan. Ik zal kijken of ik deze op dit forum adverteren.
Nogmaals bedankt Opeltje 17 voor het gegeven advies.
:toppie:
Het te hoog / te laag verhaal is idd wel even interessant. Neem ik in gedachten mee!
Dank voor de info!
Ik heb een Continental (GM 24465785)
Van de week nog maar een keer naar de garage en goed letten op de “gewenste”en de “aktuele” brandstofdruk.
Als er een P1191 code verschijnt kan ik er wel van uit gaan dat het de pomp is?
Opeltje17 dank voor de reaktie,
Ik ben er ook bang voor dat het de Hogedruk Brandstofpomp is, maar zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
Is het verstandig dat ik hem weer laat uitlezen?
Een nieuwe pomp kost online ruim 600 euro. Ik heb ook online een revisieset gevonden voor 145 euro (3 membraampjes, 1 achterste membraam en 2 rubberen ringen). Op Youtube staan how-to video’s.
Als ik de pomp uit de auto schroef moet ik dan nog rekening houden met een eventuele (hoge) druk, of kan dat gewoon?
-
AuteurBerichten