Vectra C “op drie poten”

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C “op drie poten”

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368384
    Case1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 May 2013

      :help: Hallo Opel / Vectra liefhebbers!

      Jullie hebben mij in het verleden al twee keer succesvol geholpen met problemen met mijn vorige (B) Vectra’s.

      Daarom nu weer het verzoek of men mee wil denken.

      Betreft mijn Vectra C Station 2.2 Direct z 22 YH bj. 11-2003

      Net terug van 2 wkn vliegvakantie accu volledig ontladen, mogelijk defekt, vervangen. Ik denk niet dat dit alles ter zake doet, maar toch even voor de volledigheid.

      Eergisteren vanuit Apeldoorn naar Amsterdam op en neer geweest. Op de terugweg, 20km voor mijn huis, kreeg ik de melding “steeksleutel” in het kleine display’tje. Auto ging kort daarna in noodloopmodus. Ik ben met 80km per uur achter een vrachtwagen aan thuis gekomen.

      Na opnieuw starten ook het “motormanagement” symbooltje rechts onder.

      Gisteren bij de garage geweest om de auto te laten uitlezen. Men is daar op dit moment erg druk, maar ik zag dat er iets mis was met de brandstof toevoer en dat cilinder 1 een overslag had. De boel ge-reset en na een stukje rijden opnieuw uitgelezen. Zelfde melding, maar nu was het cilinder 2 die overgeslagen had. Monteur vermoedde dat het de bobine zou zijn. Ik heb vandaag bij de automaterialenzaak een nieuwe gehaald (235 euro) en deze samen met de bougies vervangen.

      Opvallend was dat er wat olie in het gat van bobinepoort 2 zat en porselein van die bougie was ook iets bruinig. Het onderste gedeelte van de bougie was wel netjes droog. Alles heb ik schoongemaakt.

      Het mag allemaal niet baten…

      Ik heb nog steeds dezelfde klacht. Stationair onrustig, motor houdt in. Hij loopt naar mijn mening niet altijd op alle cilinders. De beruchte hogedruk brandstofpomp is ooit al eens vervangen.

      Wat is jullie mening en hebben jullie suggesties?

      Heel graag,

      Kees

       

      #18368406
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Ben benieuwd wat garageman zegt voor 235€ + diagnose kost???

        #18368413
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Grote kans dat je brandstofpomp weer stuk is( hoge druk)

          Daar kan je in het begin ook alleen misfire codes van krijgen, uiteindelijk krijg je p1191 de code m.b.t de hogedrukpomp

          Olie bij de bougie duid op een lekke klepdekselpakking.

          Even met een diagnose tester de gewenste en actuele pompdruk bekijken, deze moeten nagenoeg gelijk lopen.

          #18368420
          Case1970
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 May 2013

            Opeltje17 dank voor de reaktie,

            Ik ben er ook bang voor dat het de Hogedruk Brandstofpomp is, maar zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?

            Is het verstandig dat ik hem weer laat uitlezen?

            Een nieuwe pomp kost online ruim 600 euro. Ik heb ook online een revisieset gevonden voor 145 euro (3 membraampjes, 1 achterste membraam en 2 rubberen ringen). Op Youtube staan how-to video’s.

            Als ik de pomp uit de auto schroef moet ik dan nog rekening houden met een eventuele (hoge) druk, of kan dat gewoon?

            #18368421
            Opeltje17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 January 2012

              Het kan altijd iets anders zijn, maar de symptomen doen mij denken aan een hogedruk pomp. Heb je een Siemens of een Continental pomp?

              Er zit een test nippel bij de pomp, daar even op drukken met een schroevendraaier met een doekje erbij, dan is de druk eraf.

              Zoals ik al zei uitlezen met een diagnose tester, en dan naar de actuele en gewenste pompdruk kijken deze moeten nagenoeg gelijk lopen.

               

              #18368424
              Case1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                5 May 2013

                Ik heb een Continental (GM 24465785)

                Van de week nog maar een keer naar de garage en goed letten op de “gewenste”en de “aktuele” brandstofdruk.

                Als er een P1191 code verschijnt kan ik er wel van uit gaan dat het de pomp is?

                #18368429
                Opeltje17
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  18 January 2012

                  Kan ook de regelaar of de druksensor zijn.

                  Over het algemeen, druk te hoog regelaar stuk.

                  Druk te laag pomp stuk.

                  9 van de 10x is het de pomp.

                  #18368434
                  Case1970
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 May 2013

                    Het te hoog / te laag verhaal is idd wel even interessant. Neem ik in gedachten mee!

                    Dank voor de info!

                    #18368570
                    Case1970
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 May 2013

                      Even een laatste reaktie.

                      Het probleem is opgelost!

                      Ik heb een revisieset voor de hogedruk brandstofpomp gekocht met als doel de pomp te repareren. Op Youtube staan een aantal goede “how-to’s” om de 3 kleine en 1 grote drukmembramen te vervangen met zo’n set.

                      Een nieuwe pomp kost echt ruim 600 euro dus de revisie leek mij interessant om zelf te doen.

                      Ik had de pomp uit de auto geschroefd en binnenshuis volledig uit elkaar gehaald. Binnen in de pomp zitten 3 duwstangetjes (als een soort kogels in een revolver). Deze duwen beurtlings tegen de membraampjes, maar eentje zat volledig vast in het houdertje…

                      Met de nodige kracht heb ik hem eruit gekregen en de binnenkant van het houdertje met een klein borsteltje op de Dremel voorzichtig uitgeschuurd. Daarna de pomp weer in elkaar gezet en gesloten. Omdat er geen lucht in de pomp mag blijven zitten heb ik het sluiten in en bak transmissie olie gedaan. (Volledig onder “water” dus).

                      Terug in de auto gemonteerd en de Vectra loopt weer als een zonnetje!!!

                      Beter dan voorheen, maar nu heb ik ook een nieuwe bobine en nieuwe bougies.

                      Ik heb de revisieset dus helemaal niet hoeven gebruiken.

                      Bij deze bied ik set te koop aan. Ik zal kijken of ik deze op dit forum adverteren.

                      Nogmaals bedankt Opeltje 17 voor het gegeven advies.

                      :toppie:

                       

                       

                      #18368595
                      Opeltje17
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 January 2012

                        :good:

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.