Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hoi Thijs
Deze moet je met wat overtuiging ertussen uit trekken. Heb je een flinke vacuum op de motor als je vuldop eraf probeert te halen bij lopen van de motor?
Membraam kan je alleen vervangen icm met het hele deksel. Deze zit helemaal in het deksel verwerkt.Ik heb foto’s gezien van hoe het er nu uitziet… echt om te janken sorry dat ik het zeg.
Heb m hopelijk het goede nummer al toegestuurd
32 of 36 volgens mij..
Net onder het inlaat aan de bakzijde. Zwarte dop, zit een zeskant bovenop.
Vriesdoppen bedoel je. Die zitten in het onderblok ter beveiliging voor bevriezen.
De baksteunen moet je mee beginnen. En dan pas de steun aan distri kant maken. Je zal zwz in front moeten slijpen om distrikap al passend te krijgen
Maar wat voor steun heb je aan de distributiekant gebruikt?
Je bent volgens mij meer bijdehand als je handig bent.
Je zal evt moeten zorgen dat de sensor niet minder als 0.3v gaat aangeven in ruststand. Je kan de stangetjes er niet afhalen want dan wordt de sensor niet meer bedient.
Dan is nog je probleem niet opgelost. Want de sensor blijft wss 0.1volt aangeven.
Waarschijnlijk zijn de stokjes in het mechanisme wel versleten.. dan valt de spanning van de sensor onder de 0.3 volt en gaat ie op storing. Soms komt het voor dat de sensor zelf stuk is. Maar meestal is het mechanisme het probleem.
Enige remedie is dan inlaat flens vervangen.Heb je de stekker van de remschakelaar er ook af gehaald om te controleren of de schakelaar ook 4 pinnetjes heeft? Stekker is altijd 4 polig..
Als het goed is kan je hem er zo tussen uit halen. Anders kan je evt de bouten van het subframe iets oplossen..
Deze sonde werkt tot 5 volt. Maar als hij aangeeft dat ie traag reageert oid, zou ik een nieuwe plaatsen. Zou NGK nemen. Neem er 1 met stekker eraan
Ga maar uit van een nieuwe spruitstukflens. Deze storing is gevolg van dat mechanisme is uitgesleten..
Heb je ook de indicatorplaatjes gecontroleerd die evt op de remblokken zitten? Een ankerplaat die tegen de schijf aan hangt?
Wel een unieke ombouw!
Bank 2 is radiateurzijde Bart-gsi..
Uit welke omgeving kom je? Ik zit in omgeving Rotterdam, kan je eventueel wel helpen met de reparatie.
Ik denk toch dat er iets mis met de thermostaat oid. Niet de waterpomp…
Als waterpomp probleem is, dan loopt de temperatuur meestal binnen een paar minuten al het rood in.
De waterpomp wordt aangedreven door de ketting, om deze te vervangen heb je speciaal gereedschap nodig. Dan kan je de pomp wisselen, en dan blijft de ketting op spanning.
Maar terugkomend op het probleem, heb je geen hoge druk.op het systeem? Geen koelvloeistofverlies?Om de deksel in de tank zit een Oring. Op de pomp zelf in de tank niet.
Vacuumpomp keerring vervangen(als dat mogelijk is) en anders nieuwe pomp erop
Zit de rubberen slang tussen de bovenste inlaathelft en de gasklep wel goed. Anders doet ie dit ook…
-
AuteurBerichten