Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb dit probleem ook (Vectra C 2003 2.2 DTI) , alleen dan met iets andere symptomen:
Is nog niet opgelost, ook niet na wat verder doortrappen van iedere versnelling zoals daar is geadviseerd. Enige wat er tot nu toe is gebeurd, is een tank die sneller leeg is.
Probleem doet zich voor als ik moet afremmen voor iemand die 110 rijdt en dan weer vlot wil optrekken. Zit ik bij 100-120 in de vijfde versnelling en trap ik het gas dan iets te enthousiast in: noodloop. De vierde doortrekken tot 120-125 (3000 rpm), schakelen naar 5 en dan rustig doortrappen is een oplossing. Ben je eenmaal boven de 135 kan je hem gewoon hard intrappen, nergens last meer van.
Er valt mee te leven maar het is niet handig voor iemand anders die in mijn auto rijdt of de Bob is, of bij een verkoop in de toekomst.
Garage kan niks vinden.
De een zegt (in voornoemd topic): schoonblazen door jakkeren. Een andere zegt: onvoldoende turbodruk. En hier lees ik weer tig dingen.
Waar kan ik terecht om dit op te lossen? Niet bij mijn huis tuin en keuken garage om de hoek in elk geval, die lezen hem uit, zien niks en overhandigen mij schouderophalend een uitdraai met allerlei data die mij niets zegt, maar waarin voor mij als leek niks alarmerends staat.Hmmm.
Nou, komende week maar eens kijken.
Jullie lezen er wel over in de krant… :DBedankt voor de reacties. Ben wel blij dat jullie het herkennen.
Willem, je begrijpt dat ik van zo’n advies graag een second opinion wil horen :)
Zo’n auto kan er best tegen om eens flink hoog in de te toeren te gieren – mits netjes opgewarmd – maar kan je hier nog wat meer over vertellen? Wat gebeurt er dan precies tijdens het netjes rijden wat niet goed is voor de turbo/motor, en hoe lost een beetje sportiever rijden dit op?(Dat die klant zich niet meer heeft gemeld, kan ook betekenen dat hij nu tussen 6 plankjes ligt he :P)
Kan een garage om de hoek dit uitlezen (en trouwens ook het “ik heb een beurt nodig” icoontje resetten)?
Heeft de gemiddelde garage apparatuur om allerlei boordcomputers van diverse merken uit te lezen?
Of moet ik hiervoor naar een (waarschijnlijk dure) merkdealer?origineel gepost door AstraonAir
dit is mijn astra g 1.6 16v bj. 2000
OMG dat nummerbord is voor herkenning, niet om sneeuw mee te schuiven in de winter!
Ik vind de Insignia in zijn huidige uitvoering een beetje ‘hoog’. Hij staat ook nogal hoog op zijn wielen. Een prima auto, maar hij ‘doet’ me niks, net als de Vectra C destijds, totdat er een Vectra GTS uitkwam die ik wèl erg mooi gelijnd vond (en sinds kort ook heb).
Zou er nog een sportiever model van de Insignia komen?Onlangs aangeschaft en de reden voor mijn registratie alhier. Diesel 2.2 uitvoering.
Alles origineel, en dat houd ik zo. Hij is dus klaar, op een Parrot na. Plastic kits en ander spul is niet mijn ding, ik wil hem strak en zakelijk houden (en ik heb de nodige drempels hier in de straat ;)).
Hiervoor reed ik dit:
De Coupé biedt meer rauwe enjoyment aan het rijden zelf, maar de Opel zit beter, rustiger en is vooral zuiniger (ik rijd dagelijks 135km aan woon/werkverkeer).
Ik ben bezig met de aanschaf van een Vectra C. Tijdens proefrit bleef het ABS lampje continu branden.
Verder een keurige auto dus heb ik hem gekocht, mits de garage het ABS lampje kan fixen deze week.Achten jullie een merkonafhankelijke garage hiertoe in staat?
Bedankt voor de tip, Jan.
Ik had alleen vernomen dat door chiptuning auto’s over het algemeen iets zuiniger worden. Als je gewoon net zo rijdt als voorheen, een beetje normaal. Klopt dit in zijn algemeenheid, of verschilt dit per auto? Dit effect valt bij de Vectra dus tegen?
Wat doet chiptuning volgens jullie ervaring met het verbruik?
Ah volgens mij heb ik het gevonden.
http://www.eds-motorsport.de
Bij Dortmund in de buurt.
En het kost mij 349 euro. Valt nog mee.Had ik nog een vraag, hoe lang zijn ze met je auto bezig? Kan je er op wachten?
In welke stad in Duitsland zit dat EDS? En wat is hun website? En wat kost het normaliter voor een Vectra GTS 2.2 DTI?
origineel gepost door vectra2004gts
je kan er ook een dubbel din van kenwood of pioneer in zetten met navi en dvd enz werkt bij mij perfect:worsLeg dit eens uit?
Heb je dan zo’n ding met een grootscherm op de plek waar nu de radio zit? En werkt het monochroom schermpje bovenin dan ook nog? Werkt dat samen?Moet je daarvoor het hele dashboard slopen, of alleen een gedeelte?
Zijn er geen ‘3rd party’ producten die je erin kan hangen?Dit zit er nu in:
-
AuteurBerichten