Vectra GTS 2003 schiet soms in noodloop

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra GTS 2003 schiet soms in noodloop

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235378
    Captain Pervert
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 November 2009

      Beste mensen,

      Ik heb een Vectra GTS 2003 die soms in de noodloop schiet.
      Dit gebeurt wanneer je in in een (volgens de auto) te hoge versnelling zit en dan het gas intrapt.

      Het gebeurt met name wanneer ik 120 rijd en dan even wil inhalen. Het toerental in de 5e versnelling is dan eigenlijk net te laag en de versnelling dus net te hoog. Ook op lagere versnellingen komt dit voor.
      Ik trap het gas dan niet eens hard in (heel geleidelijk) maar iets te hard intrappen betekent al dat de motor in de noodloop schiet. Een icoontje met een autootje en moersleuteltje verschijnt en ik moet naar een parkeerplaats de motor aan en uitzetten.

      Iemand bekend met dit fenomeen en hoe het is op te lossen? In de computer kunnen ze niks vinden, de garage heeft dit uitgelezen maar de auto slaat hier niets over op blijkbaar.

      #17852816
      sjouke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 September 2006

        heb je de auto al uit gelezen?

        ow ja .. LOLLLL @ je gebruikers naam :D:P

        #17852817
        RaSa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 May 2010

          Mr Pervert,

          Ik heb eveneens een Vectra C GTS uit 2003. Ik heb precies hetzelfde probleem. In mijn geval gebeurt het enkel in de 5 de versnelling wanneer ik het gaspedaal intrap. Opel dealer kon niets vinden, schijnt een bekend probleem te zijn. Enige wat ze konden doen was een nieuwe software installeren, en daarbij zeiden ze dat het geen garantie was om het probleem te verhelpen.

          En je vermoed het al de software heeft nul komma nul geholpen. Ik baal er ook van, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden :(

          #17852818
          PYRO
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 October 2006

            over welke vectra`s gaat het ? Diesel of Benzine

            #17852819
            sjouke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 September 2006

              2.2DTI staat in zijn onderschrift dus ik zou van een diesel uitgaan ;)

              #17852820
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                EGR vervuild of Variabele Turbo, Variabel gedeelte vast.

                Komt vaker voor bij deze motoren, komt omdat we ”te netjes” rijden met deze.

                meestal komt bij uitlezen een storing met betrekking tot onjuiste turbodruk naar boven.

                Ik heb een klant van me het advies meegegeven de auto goed op zijn kloten te geven in duitsland toen ie op witersport ging.

                hij heeft nog 2x kort een storing gehad, en tot nu toe niet meer.

                je hoeft niet altijd de motor heleemaal stil te laten vallen om de fout weg te krijgen.

                Vaak is tijdens rijden kort de sleutel 1 tik terug en weer terug op contact voldoende.

                willem

                #17852821
                Captain Pervert
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 November 2009

                  Bedankt voor de reacties. Ben wel blij dat jullie het herkennen.

                  Willem, je begrijpt dat ik van zo’n advies graag een second opinion wil horen :)
                  Zo’n auto kan er best tegen om eens flink hoog in de te toeren te gieren – mits netjes opgewarmd – maar kan je hier nog wat meer over vertellen? Wat gebeurt er dan precies tijdens het netjes rijden wat niet goed is voor de turbo/motor, en hoe lost een beetje sportiever rijden dit op?

                  (Dat die klant zich niet meer heeft gemeld, kan ook betekenen dat hij nu tussen 6 plankjes ligt he :P)

                  #17852822
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Als je te netjes rijd, slibt je motor gewoon dicht door alle roet en noem maar op! Daar komt het gewoon op neer;)

                    #17852823
                    Captain Pervert
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 November 2009

                      Hmmm.
                      Nou, komende week maar eens kijken.
                      Jullie lezen er wel over in de krant… :D

                      #17852824
                      kimmiej666
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 March 2008

                        Gewoon af en toe eens even lekker doortrekken dat het roet eruit kan..

                        Kan aardig sportief rijden met m’n Y30DT en ff afkloppen, maar ik heb tot zover geen problemen ermee gehad.. Wel geregeld met ff doortrekken lekkere zwarte wolkjes achterlaten :)

                        #17852825
                        gwriemersma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2010

                          Van mij doet het soms ook en idd altijd als hij lang geen of weinig snelweg km heeft gemaakt
                          Auto uit zetten heeft niet altijd gewenste resultaat

                          Maar goed als ik normaal rij nooit problemen

                          Niet te lang laag in toeren zou ik zeggen :P

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.