Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hij is vernieuwd, stelt eigenlijk niets voor als je maar weet hoe ze het vast hebben gezet/geklikt.
Contactblokje klik je er zo af,als de stekker eraf is, maar die stekker die erop zit zat F*cking vast.
Nu maar hopen dat het dit contactblokje was en niet de startmotor.Allen bedankt voor de reactie’s en PM :thumb
Gr.Joop
Baas j.
Bedankt voor je antwoord, ga vanavond of morgenochtend even kijken (zit nu op werk tot laat)En ik heb van iemand een tekening gekregen van how to do,
Dus bij deze Ton, bedankt heb hem ontvangen moet lukken zo :thumbGr.Joop
Ik bedoel idd het elektrisch deel contactslot aan de linkerkant van je stuurkolom,wat dus geschakeld wordt door je contactslot.
Gr.Joop
Gaat niet met gum gum,lassen werkt ook niet, de enigste manier is gewoon vervangen.
Greetz Joop
Heb je nu al eens aan je koelvloeistof geroken of dat je uitlaatgassen en/of benzine dampen ruikt ??
Ruik eens aan je expansievaatje van je koelvloeistof, als je benzine/uitlaatgassen ruikt zal het je koppakking kunnen zijn
zie mijn oude topic : viewtopic.php?f=5&t=163530Greetz Joop
voor de distributie heb je maar 2 merktekens 1 op het nokkenastandwiel en 1 op het krukastandwiel, je hebt helemaal niets te maken met de poulie voor de multiriem.
je moet de multieriempoelie erafhalen voor het merkteken op het krukastandwiel te zien.een vliegwiel zit aan de achterkant van de motor,daar heb je niets mee te maken.
Bovenste plaatje is merkteken nokkenastandwiel,onderste plaatje krukastandwiel.merktekens op vliegwiel weet ik niet,maar de ander merktekens in het verwijzende topic zijn juist,heb namelijk
pas bij mijn dochter haar x16szr motor de ditributie vervangen.Kijk even in dit topic,scroll maar naar beneden zie je de merktekens.
en de lifters moeten zich vullen met olie dat doet hij met lopende motor.
nokkenas wiel merkteken rechtomhoog,krukas merkteken naar beneden.
gaan je kleppen wel open en dicht ivm het vullen van je lifters ??
ik zou als de ditributie op tijd staat even compressie meten.greetz Joop
Ruik eens aan je koelwater,ik denk dat je benzine/uitlaatgassen ruikt, borrelend geluid achter dashboard,…
Zie mijn topic viewtopic.php?f=5&t=163530
Was dus de Koppakking.Gteetz Joop
Een borrelend geluid ??
ik heb pas de koppakking van mijn dochter haar astra G x16szr motor vernieuwd zie topic : viewtopic.php?f=5&t=163530Greetz Joop
Gisteren kop gedemonteerd en zag op de kopppakking een beetje wat leek op lekkage van cilinder naar koelkanaal,borrelen is weg wat ik binnen hoorde.
Vanmorgen even gekeken naar het niveau in het expansie vat nadat er gisteravond mee was gereden en stond mooi op peil.
Dus ik denk toch dat het de koppakking is geweest.
Wat is het toch een lekker simpel motortje om aan te sleutelen :thumbGreetz Joop
Ik heb gesnuffeld,…. met m’n neus in de koelvloeistof :D en ik neem aan toch wel een bezinedamp te ruiken.
Greetz Joop
Vandaag de onderdelen gehaald en ik zal van het weekend maar even de kop lichten, dan weten we het zeker.
Bedankt voor het meedenken :thumb ,wordt vervolgd ;)
Greetz Joop
Bedankt voor je aanbod, maar maken kan ik zelf ook.
Greetz Joop
@*Jurgen* wrote:
Als je koppakking eruit ligt, hoef je geen olieverlies te hebben, kan ook goed een lekkage tussen cilinder en koelwaterkanaal zijn
ik denk zelf ook dat dat het geval is,en dat die lekkende cillinderdruk het borrelen veroorzaakt.
Greetz Joop
Flesjes erin gooien doe ik niet,ik wil het goed maken.
Vr .Groet Joop
Nee, binnen ook alles droog en meestal ruik je het toch wel als hij lekt en zijn je ramen beslagen,
ik gooi het borrelende geluid op cilinder druk wat in een koelwaterkanaal komt.
Maar kom je eigenlijk makkelijk bij je kachelradiateur ???Bedankt voor het meedenken
oké thanx aan allen
greetz JoopMaare krukasbout was dat nou gewoon rechtse draad ???:D
Blok vang ik meestal op met een blok hout en de extra krik,maar we zien het morgen wel,… gaat goedkomen.
Thanx voor de reacties,greetz Joop
Oké bedankt tot zo ver.
en effe wat anders de bout van de kruksaspoulie is dat gewoon rechtse draad ???
want ik weet dat die dingen wel eens goed vast kunnen zitten.Greetz Joop
[rquote=1848100&tid=140854&author=OPCdriver]:worsOpel Performance Center:wors
En je hebt idd voor de 1.8 een eigen forum ruimte.
Je hebt dan ook meer kans op een goede respons.[/rquote]oké dan, bedankt voor de uitleg.
onbedoeld foutje van mijn kant,maar als de vorige posters dit dan even gewoon hadden gemeld ipv zulke domme opmerkingen:hmmzGreetz Joop
-
AuteurBerichten