Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hier rijden helaas ook maar 2 calibra’s in een omtrek van ong 50-75km bij mij in de buurt :( spulletjes beginnen toch langzaam al zeldzaam te worden.
Toen ik mijn eerste kocht en wat nodig had kon k naar een willekeurige sloop rijden en zo 5 calibra’s vinden, momenteel weet ik er hier 1 te liggen nog en die ligt al voor de helft bij mij achterom :D
/ leuk ding, zwarte zie je niet veel meer
carb monteren op je vespa en afvragen waarom die zo verzuipt, sproeier op werkbank zien liggen king:
Na lang zoeken waarom die kut grasmaaier van kranenbroek niet loopt carb ultrasoon laten en lopen !
( kranenbroek koopt grasmaaiers in grote partijen die bv al langer bij de fabriek staan te wachten op verkoop )
waarbij alle motoren getest worden en daarna word de benzine afgelaten, alleen laten ze de carbs niet leeg waardoor er nadat deze grasmaaiers soms meer dan 5 jaar stilstaan veel rubbervorming in de carbs hebben.Dag erna, gras willen maaien en gewoon niet starten ! :fy1
Nou ben ik een eigenwijze gek en als ik iets de dag ervoor gefixt heb weet ik zeker dat t werkt…. die grasmaaier onderhand aan t trekkoord door de raam naar binnen gegooit met starten.
( uiteindelijk zelfs een pees afgescheurt ).Bleek moederlief die zich nooit met techniek bemoeit t nodig te vinden om ineens vanuit het niets en onaangekondigd het brandstof kraantje van de grasmaaier dicht te zetten.
kraantje open en gaan met die banaan uiteraard king:
Met zijn 2en op een goeie zondag een vers 8 kleppertje in de calibra wippen, denken alles goed gecontroleerd te hebben maar helaas na de 3e langzame bocht tot een pijnlijke conclusie komen dat je een fusee niet hebt vastgezet.
Resultaat, een half gekneusde voet want vond mezelf erg dom :swear ( calibra bumpers zijn stevig )
Homoneet doormidden getrokken en schroefdraad vd draagarm semi verneukt terwijl deze nog best nieuw waren, en mijn rechterscherm nogal royaal naar de klote omdat de hele veerpoot inc wiel naar achter was gekomen ( allemaal stapvoets gebeurt gelukkig ).
Uiteindelijk de draad van de draagarm wel fatsoenlijk gekregen weer alles opgetapt, een steekas uit mijn collectie rommeltjes wat zich gelukkig heeft opgebouwd afgelopen jaren en een tripje van anderhalf uur naar dhr boomkamp voor een nieuw scherm.
Al met al geen duur grapje maar wel behoorlijk storend als je denkt dat je klaar bent en je auto pleurt op de straat… :fy1
Stappenmotor al gecontroleert ?
Deze regelt het stationair toerental af, bij een 16v zit hij achter / onder het inlaat spruitstuk.
Bij een 8v zit deze bovenop de motor.
Groetjes
Hoeveel amp kan ik de voeding naar ecu het beste afzekeren ? ( vd accu richting brandstof relais kadett boom )
Hoihoi
Met dank aan het opel forum toch maar weer alles gefixt dus emmers met bedank aan iedereen ! :D :thumbup
Uiteindelijk een combinatie van een plus voor een massa aanzien omdat deze bij het brandstof relais vandaan kwam en een toerentalsignaal kabeltje dat geen toerentalsignaal kabeltje was (creëerde dus wss sluiting ):D
Het leeft :D
zal binnenkort even een topicje aanmaken met een paar fototjes, niet dat het speciaal is om van een calibra 8v een 16v te maken maar heb toch wel iets van trots gevoel dat er tenminste weer eentje die van sloop behoed word:)
@otdh wrote:
Brandstoftoevoer, als je voor de motor staat de rechtse ( verst van de drukregelaar )
Retour zit onder de drukregelaarGeen vonk en wel brandstof… Dan is de krukassensor iig goed
Je kan je bobine van je 8v ook gebruiken, die kan je op de module van de 16v aansluitenHoi otdh,
Denk dat ik dit morgen maar eens ga proberen dan, en als ie de bdp sensor leest dan is mijn motronic ook zijn werk aant doen correct ?
gr aaron
Nou update voor de mensen die het interessant vinden :D
Hij pompt normaal brandstof en de bougie word ook vochtig, alleen krijg ik geen vonk uit de bobine terwijl deze wel spanning heeft net als de geschakelde plus naar de brandstof rails. (rechtstreeks met een bougie kabel op bobine )
Ik heb een bobine met ontstekings module die je met een dikke stekker aansluit, hier zit 1 aansluiting bij om een kabelschoentje op te prikken en ga er vanuit dat deze voor t groene kabeltje is ( toerenteller signaal ) .
Ben vrij handig maar aan ervaring ontbreken nog een aantal jaren :D zijn bobines gevoelig voor langer stilliggen ?
mooi spul :D
word tijd dat mijn calli weer loopt, duurt al 2 mnd ipv 2 weken :D
Vandaag mezelf weer eens wat moed ingepraat en met wat inspiratie van hier kom ik ineens een kabel tegen die ik voor massa aan had gezien :o
( idd die plus richting accu waar dr.ed t over had )gaat m dan niet worden idd :D
Nu gaat mijn motronic lampje aan en uit zoals het hoort en krijg ik brandstof uit de leiding.
Helaas heb ik geen 2e set handen tot mijn beschikking om op dit moment om te kijken of hij vonkt want aanslaan doe hij nog niet.
Als ik mij niet vergis is de brandstof toevoer als je voor een de auto staat t rechtse nippeltje ? dichts bij een drukregelaartje op de rails ?
heb t idee dat ik wel bezine ruik aan de bougie maar niet echt veel.Moet de vonk dus nog controleren, wat zou een andere vermoedelijke oorzaak kunnen zijn na 2 jaar stilliggen ?
injectoren vast ?
Hmmm, thanks voor t aanbod twente… hopen dat er iemand nog wat dichterbij woont miss ? 200km is wel wat :D
mjah zo niet dan zet k de koffie wel klaar :P
Ben zelfs bereid om iemand die in de buurt woont een zakcentje aan te bieden als die mijn hamvraag kan komen beantwoorden en mijn blokje tot leven kan wekken ?
Begin langzaam moedeloos en in tijdnood te raken ivm werk en keuring auto.
Met zeer vriendelijke groet !
De geschakelde plus het zwarte kabeltje komt ook via die onderboom richting mijn brandstof rail en die geeft spanning.
Kan dus nogsteeds niet vinden wat ik dan fout heb aangesloten bij de computer :/
( sorry mensen dit is een van mijn eerste niet 1 op 1 motor transplantaties )
Hmm, ok bedankt :D
daar kan ik wel wat mee
Heb het het ondergedeelte van de draadboom van de 8v gemonteerd vanwege die ronde stekker en omdat die wat er in zat er niet 100% meer uitzag. ( deze gaat alleen naar starter en dynamo dacht ik )
Brandstof leidingen retour en toevoer was idd ook een van de eerste dingen die ik heb geprobeert na n droge bougie aan te treffen :) die liggen nu los en wil k eerst ff keertje benzine zien braken voor k alles voor de 3e keer in elkaar zet :D
Edit; weet dus niet zeker welke draadboom het is, alles is oorspronkelijk van een kadet gsi maar heeft in een tigra gelegen.
ga er een beetje vanuit dat dit de kadet boom ist schijnt de naam te zijn die bij de hollandse gierigheid ter verbeelding spreekt, misschien de reden dat ze nog bestaan ?
Hier hebben ze bij een maat van mij die alleen nieuwe bandjes erop wou, 4 de verkeerde banden gemonteerd.
Vervolgens ongevraagd voor de remblokken vervangen en als klap op de vuurpijl hebben ze 2 velgen beschadigt.
Die jongen daarheen, jah dan gingen ze die remblokken maar weer eraf halen en de banden mochten dan erop blijven dat was niet zon ramp.
uiteindelijk moesten ze de schade aan de velgen herstellen uiteraard, hadden ze gewoon t lef om te vragen of ze de 2 beschadigde dan over konden spuiten en die aan 1 kant van de auto te monteren zodat t niet opviel :DThanks voor de hulp mr.ed :)
Er zit dus een stekker aan nog die aan de kant is getiewrapped, was dus in de veronderstelling dat die niet gebruikt hoefde te worden.
Dus als ik het goed begrijp heb ik de kabeltjes goed zitten dusver en moet ik er nog een paar zoeken in de andere stekker ?
De zwarte geschakelde plus komt uit op een stekkertje richting brandstof rails als ik me niet vergis.
Ik heb dus zo veel mogelijk kleur op kleur proberen te doen maar heb dus geen idee waar deze kabelboom vandaan komt, het is een kadet blok dat in een tigra heeft gelegen.
Blauw – blauw
rood wit dikke kabel – rood wit dikke kabel
bruin geel – bruin geel
blauw bruin – blauw bruin
Kleine rood blauw – blauw zwart ? leek er het meest op ?bruin – witbruin ? Leek er het meest op ?
Kabeltjes over aan stekkerkantBruin zwart
Rood wit
Groen zwart
Ps. kan de schema’s van c20xe niet ophalen de link doet het niet bij mij :o
Hmm, neeh die gaat inderdaad niet aan hoewel ik wel zoveel mogelijk kleur op kleur heb zitten.
k zal daar nog eens wat op proberen te zoeken bedankt voor de response
Zit een gemini start onderbreker onder dashboard, maar dit zou niets uit moeten maken als het goed is ? of staan die ook wel eens in verbinding met je motronic
Gezien er alleen bedrading richting motorruimte vervangen is en niet richting dashboard
Krijg ook geen motronic storing op mijn dashboard als ik motorstekkers lostrek ?
21 februari 2014 om 08:58 In reactie op: HELP Gedwongen project 8v -> 16v Paar elektrische vraagjes #18218438Bump ?
waren weinig calli’s afgelopen jaar, mijne stond ook op de parkeerplaats helaas :(
19 februari 2014 om 11:27 In reactie op: HELP Gedwongen project 8v -> 16v Paar elektrische vraagjes #18218437niemand? :/
-
AuteurBerichten