Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2014 om 19:52 In reactie op: wie kan helpen met ombouw 13s ontsteking van punten naar ele #18222719
Ik dus ook, maar inmiddels voor mekaar hoor. Beetje samenstellen van diverse bosch-delen
Pennetje eruit tikken, hartpen van ontsteking iets inkorten en stukje vw ontsteking met opnemer voor de nokkenas erop.
En inderdaad dit was dus ook een elektronische maar ook ik vind de bosch betrouwbaarder.
En ook bewezen. Auto zit in de cross en al 4 1e plekken mee behaald sinds de start van dit topic. :thumbupOverigens opmerking van Boskje: die met 5 draden en dan de 3-polige stekker niet aansluiten werkt dus niet. :thumbdown
7 maart 2014 om 20:24 In reactie op: wie kan helpen met ombouw 13s ontsteking van punten naar ele #18222714@Boskje wrote:
Deze is heel simpel, je sluit de stekker van de bobine aan op de bobine . Op pen 15 van de bobine( rood) moet ook een geschakelde plus. En klaar
en de 3 polige stekker die overblijft dan? moet daar niks aan dan?
6 maart 2014 om 20:19 In reactie op: wie kan helpen met ombouw 13s ontsteking van punten naar ele #182227126 maart 2014 om 19:35 In reactie op: wie kan helpen met ombouw 13s ontsteking van punten naar ele #18222710klopt, daar heb ik nu ook een compleet blok uit vandaan maar die ontsteking is anders. zitten 2 stekkers aan. 1 stekker met roze en zware voor opel bobine en een stekker met 3 draden voor naar de module enz. maar daar kan ik niks mee of ik moet weten waar welke draad op moet.
bedoeling is deze motor weer in een a corsa te zetten vandaar
@Aapje wrote:
Welke kleuren heb je erop?
Groen is voor de toerenteller
Rood = plus, afzekeren op 20A
Zwart = contact stroom
Zwart/Rood = startmotor aanstuurstroom
Bruin = Massaheb bij mij net even andere kleuren.
en draad naar startmotor heb ik al gevonden idd zwart/rood maar die zit in andere stekkerdeel waar ook de oliedruk en temp. meter in mee zit.
idd ik had een afspraak met hem om wat op te halen. Wat er met hem is ik weet het niet maar neem dan wel even je telefoon op. Ook dat doet hij niet.:argue
zie je u2u voor een reactie
18 augustus 2010 om 15:06 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302139Zo moet het ongeveer gaan klinken;
http://www.youtube.com/watch?v=LXRamM1i-VE
Maar dan in de corsa a i.p.v. c
Je hoeft ook niet specifiek een VW carburateur te gebruiken deze lag bij mij toevallig voorhanden, mag ook een OPEL varajet zijn heeft ook een 2traps uitvoering. Motorfiets carburateurs is leuk maar afstellen wordt even ingewikkelder net als maken van een passend spruitstuk.
Succes met je project.Mijn GSI blokje met carburateur gaat weer brullen op zaterdag 4 september in Siebengewald (L) in de nachtcross.
Rij zelf met 1.6 GSI blok, injectiespul verwijderd en omgebouwd met VW carburateur. Weleenswaar in de autocross maar zeker erg betrouwbaar. Je levert mogelijk enkele pk’s in maar hij doet het altijd. Heb een inlaatspruitstuk van een corsa 1.3s met dubbele trap gebruik i.c.m. 2staps inlaatspruitstuk van vw blok en deze samen laten lassen zodat het past. Brandstofpomp heb ik op de standaard plaats aangebracht waar deze ook zit op de 1.2 en 1.3 blokjes maar het gat is standaard bij een gsi blok afgedicht dus dient uitgeboord te worden als de nokkenas eruit is. Wil je dit niet dan kun je ook een elektrisch brandstofopvoerpompje gebruiken i.p.v. de injectiepomp. De injectiepomp hangt bij een A corsa GSI onder de auto naast de tank dus eenvoudiger aan te passen dan de opels waarbij de pomp in de tank weggewerkt zit. Dus niks geen andere tank nodig gewoon na de tank aan te passen.
Ontstekingspoot is standaard OPEL maar wel een bobine, moduul en kabelboom voor ontsteking van VW gebruikt. Stekkertje van VW past gewoon in OPEL ontsteking allemaal bosch.
Heb ook nog veel onderdelen van 1.6 GSI liggen en nog 2 blokken staan.
Rij ook nog met andere A corsa GSI in andere klasse en die is nog geheel orgineel GSI. Deze gaat volgende maand de laatste keer gebruikt worden en auto gaat daarna weg. Auto is te verrrot om goed te kunnen presteren. Blok gaat er uiteraard wel uit compleet met injectiespul. Handel?Meer vragen? of wil je foto’s zien, Ik lees het wel.
Ik rij ook opel in de cross. (ook bij asuz)
Een A Corsa om precies te zijn in de nachtcross.
Blok is bewerkt een GSI 1600, injectie verwijderd maar met aangepast inlaatspruitstuk van een 1400 i.c.m. een stukje inlaatspruitstuk van vw een VW carburateur erop en bobine van VW.
Verder VW koppelingsplaat centerbrons, aangepastte assen om aansluiting op F16 bak mogelijk te maken want de F13 ging te vaak stuk.
Dubbele radiateur in de bestuurdersruimte van Ford Sierra met totaal 5 vinnen erop en thermostaat uit blok verwijderd. Bij een zware baan constant 85gr water in de rondte alle vinnen draaiend.Voorschokkers zijn van Bilstein incl. hulpveer en achter links standaard en rechts standaard schokker lek geboord en bilstein erbij gezet met eigen ophanging.
Voorwielophanging van combo diesel.
Voorbanden standaard thuisbrengers van oud type volvo 340 met blokjes en flappen aan buitenzijde en lekker rond voor optimale grip en wielspin om stalen velgen van golf 2 omdat opel stalen velgen te zwak zijn. en achter 15 inch thuisbrengers van vw.
Een goeie combinatie want Terwolde al eens gewonnen en Siebengewald al en keer 1ste en 2de.
Dit jaar alleen Siebengewald 2uurs cross te rijden i.v.m. tijdgebrek.
Volgend jaar wil ik een verse A corsa bouwen met zelfde specificaties voor Lopik 500. :DAlles al klaar liggen, auto, blok en onderdelen dus kan in de winter zo aan het bouwen.:thumbup
28 juni 2010 om 18:08 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302133Wie nog de askoppen bakzijde zoekt in de regio Friesland?
Op marktplaats staan 2 assen van deawoo die te koop voor 60 euro samen.25 juni 2010 om 15:37 In reactie op: Corsa A/B naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic #17302131Even voor alle belangstellenden die ook aan het ombouwen zijn en de homokineten zoeken om aan te koppelen op de F16 of F20. Ik was vandaag bij de sloop en heb op de deawoo afdeling 8 assen gescoord waar de goeie koppen op zitten. Ik kan weer even vooruit maar mensen die nog driftig op zoek zijn naar deze askoppen ga op zoek naar deawoo nexia en lanos daar zitten ze onder.
Doe er je voordeel mee.Van plan ben ik om met een 1.6 gsi met een F16 bak te rijden in een A corsa. (daar rij ik al mee) :vertag
Maar probleem is opgelost. :wors Vandaag bij de sloop geweest opel assen met deze bakzijde homokineet zijn een beetje sporadisch te vinden maar deawoo is er zat. :P Deawoo lanos en deawoo nexia zijn ook met deze koppen uitgevoerd en nu ben ik 8 askoppen rijker en 50 euro armer met wel blij dat ik er weer zat heb. zo kan ik een tijdje vooruit. :thumbup
Dus mensen met Ascona die nog wat zoeken of ombouwers van A corsa naar 2 liter sla je slag bij de deawoo afdeling.Vandag gebeld met automaterialenzaak. koppen zijn niet meer nieuw leverbaar. :swear Misschien iemand bekend of opel zelf nog kan leveren?
Nieuwe “rommel” zal nodig zijn.
Ik rij 2 uurs nachtcross maar als je dan 2x een bakhomokineet stuk rijdt ga je nadenken om maar nieuwe te monteren. Anders word ik 1ste nu 12de en ik kom voor de podiumplekken.Assen gaan vrij lang mee hoor in 2008 en 2009 geen as stuk gereden en in 2008 was ik 1ste en 2009 2de omdat ik 1x een lekke band had veder bleven de assen heel.
Ben ze zelf ook wel eens aanhet zoeken op de sloop maar valt niet altijd mee.
Gaat om de koppen 22 tands inwendig en 34 uitwendig de kleine kop dus niet die dike koppen die op 16v zit enzo. Maar neem aan dat jij weet wat ik bedoel.
gaat dus om de linker homokineet op onderstaande foto.
even wezen zoeken en zou het onderdeelcode: 302228 kunnen zijn?
de kleine koppen 22/22: 302227 en de grote koppen 25/34: 302253
Ook zitten kijken op aanraden van opelmantafan. Misschien komt het volgende week nog. Je zou contact kunnen leggen met de kro wat er misschien nog komt.:swear
-
AuteurBerichten