Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2011 om 05:57 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373349
@corsaboy wrote:
thx boris,
ik weet gewoon dat ik zeker 1 tot 2 tiende laat liggen met het schakelen.
Ik ben gewoon bang voor de derde versnelling..Het blok zit muurvast, op de bank bij freddy geeft ze geen kick..
De achterste baksteun is een stalen massieve steun.
De andere steunen zijn opgevuld met PU hars..Er zitten nylon bussen in het schakelmechaniek.
Alleen dat bovenste stangetje wil ik misschien nog veranderen door met die metalen koppen te gaan werken.Wel vind ik de eerste versnelling vrij kort van de f20 bak…
Deze mag wat mij wel wat langer ;)Klopt de eerste versnelling is erg kort. Maargoed dat is bij een F16, F18, F18+ of F28 niet anders. Dan moet je echt een andere tandwielset gaan halen bijvoorbeeld.
Misschien eens een F18WR proberen. SW doet het toch goed met de WR bak.
25 juli 2011 om 05:44 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373345Goeie tijden marcel. Zeker voor Drachten. Met nog niet top weer ook. Netjes.
Het is alleen jammer dat je met je bak loopt te kutten. Ik heb echt altijd prima gereden met een Opel bak. Heb in al die jaren 1 keer mis geschakeld wat ik me zo kan herinneren. Ik neem aan dat je blok wel gewoon goed stevig in de ophanging zit en dat het schakelmechanisme zo goed als spelingsvrij is. Zou zonde zijn als je veel geld gaat uitgeven aan iets. Terwijl het met een andere Opel bak beter gaat.
Jammer dat het geen 25 graden wordt dit weekend. Maargoed, heb er hoe dan ook zin in. Komen aardig wat Nederlanders zo te lezen.
28 maart 2011 om 15:35 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373244Wat heb je gereden marcel? Ga je ook in bitburg rijden dit jaar? echt veel betere grip met slicks daar hoor.
het is natuurlijk lastig voor je in de 1. omdat die compressor meteen druk maakt. of heb je daar iets voor. dat je die vrijloop aan en uit kan zetten ofzo?
en het is inderdaad in het begin gewoon wennen aan de auto. zo’n run moet er een beetje inslijten. Zodat het allemaal meer automatisch gaat. i.p.v. dat je bij alles dat er gebeurt zit na te denken.
20 maart 2011 om 18:41 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17373221Leuk om te zien die filmpjes. Doet me denken aan een paar jaar terug toen mijn auto voor het eerst echt reed.
[rquote=1889283&tid=85237&author=CORSA2L16VALVE]gisteren ne serieuze tegenslag gehad. en men goesting is een ver zoek nu.
De bmw op voorgaande pagina is donderdag op vrijdag nacht gestolen. Men vriendin is er kapot van omdat ze er ook gans de winter aan gewerkt heeft en ze er mee wou gaan driften.
En wij zitten nu ook met de schrik dat de corsa of de vectra zou gestolen worden[/rquote]Sjezus wat een drama. Sterkte, ook voor je vriendin.
origineel gepost door freek corsa
Hoi Boris,Hoe gaat het met je huis ?
Heb je nog tijd gehad om iets aan de auto te doen ?
Groeten Freek.
Met het nieuwe huis alles goed. Bouw gaat lekker door.
Heb nu een week vakantie. En die is bedoelt om de B helemaal uit elkaar te halen. Dan ga ik eens goed kijken wat gebruikt gaat worden voor de TR. De rest gaat de verkoop in. De carrosserie zal door een oud-ijzer boer opgehaald worden.
Zal nog lang duren voordat de turbo in de TR gaat. Wil eerst verhuisd zijn. Anders zit ik hier straks met een half project in de garage. Dus TR komt denk ik wat blok betreft over een jaar aan de beurt. (winter 2011 – 2012). In de tussen tijd oude spullen verkopen. En spullen regelen die ik nodig heb voor de turbo ombouw in de TR. (Wil ook wat dingen verbeteren aan de setup)
31 oktober 2010 om 17:03 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372933origineel gepost door 5chaap2k
erg verstandig marcel :)hiermee wil je niet even een stukje gaan rijden. dit soort machines zet je alleen in de eerste versnelling om te stagen ;)
Ik moet zeggen dat het toch best leuk is hoor met een snelle wagen op de openbare weg. Zeker als je dicht bij de Duitse grens woont. In Nederland moet je wel erg oppassen.
Ik snap de keuze van Marcel ook wel. Maar hoe vet zou het zijn om een rondje te rijden met die wagen.
12.1 SW is goed! Gefeliciteerd! Wat is de setup nu. Welke banden? Wat is het vermogen? 60ft?
Aantal tanden van je nokkenas tandwiel is wel hetzelfde alleen later model heeft een wat hoekerigere tand zegmaar. dat is wel makkelijk te zien als je een ander tandwiel wil kopen.
Mijn ervaring met het latere type c20ne is ook dat er een multiriem poelie op zit en dat er een f18 bak aanhangt met gedeelde aandrijfas. dit blok kwam uit een calibra.
Turbo is van Master Power. typenummer weet ik zo niet uit mijn hoofd. Als ik thuis ben zal ik eens op het type plaatje kijken.
origineel gepost door McKaamos
origineel gepost door brieken
origineel gepost door McKaamos
Whoa! 300+ PK’s uit een 2.0i 8valve? Vertel eens wat over de setup?
Wat voor turbo hangt er aan? Wat heb je in het binnenwerk veranderd?Vet project hoor :) Misschien een idee om achterwiel aandrijving te doen? :P
Er was op dit forum een topic over mijn Corsa B en C20NE motor. Maar helaas is dit topic opeens verdwenen. Ik heb nog gevraagd of er een backup terug gelezen kon worden. Maar daar krijg ik helaas geen reactie op.
Maar het is een C20NE motor met C20XE drijfstangen incl ARP bouten. Gesmede IASA zuigers. Turbo, wastegate, dump-valve en uitlaatspruitstuk komen van MVaux (bestaat niet meer). Master Power turbo. 730cc injectoren (E85). VEMS ecu. enz.
Op de site van DP-Engineering staat een vermogensdiagram (Dit is het vermogen aan de wielen. Komt neer op 315pk aan de krukas). http://dp-engineering.nl/static/img/media/dyno_photos/corsa_dyno_3.jpg
Dat valt me nog hard mee, hoeveel er aan vervangen is. Wat zal het zijn, een keertje 1000 euro aan motor onderdelen?
De turbo en aanbouwspullen daar voor zullen wel het duurste geintje zijn (2500 euro oid?)Ja dan heb je een klein deel van de kosten. Dan de kosten van verschillende bewerkingen aan onderdelen. Kosten motormanagement. Afstellen op de bank. Kosten custom intercooler met charge pipes. En nog wel wat dingen. En dan heb je het alleen over het blok. Dan rijd je nog geen 11 seconden natuurlijk. :)
Al met al kost het veel geld en ook tijd om zo’n auto te bouwen. Ik heb heel 2009 in drachten en bitburg (behalve de eerste race van het jaar) 11.8 of 11.9 gereden. Denk niet dat er veel mensen met Opels zijn die kunnen zeggen dat ze zo’n constante 11 seconden auto hebben die in een seizoen nooit stuk is gegaan. En daarbij. De auto heeft nooit op een trailer gestaan. Ben altijd overal heen gereden met een paar jerrycans e85 achterin. :)
Wat ik er mee wil zeggen is. Denk niet te simpel over het bouwen van een turbo auto. Die ook echt goed rijd. Dat kost je gewoon veel geld. Met een investering van 3500 euro ben je er nog laaaaang niet.
origineel gepost door Van het Ende Customs
origineel gepost door Joepp
Leuk projectje!
Maar waarom geen RWD oldtimer?Zal ook wel een Corsa tik gehad hebben :jerry
Ben zo’n 9 jaar geleden begonnen met sleutelen aan mijn Corsa B. Met die B ga ik nu stoppen. En begin ik dus aan deze TR. Voordeel is dat erg veel spullen van de B op de TR te gebruiken zijn.
Plus dat ik het gewoon leuk vind om een snelle boodschappen wagen te hebben. En vind het een sport om met een FWD zo snel mogelijk de 400m over te gaan.
Ik zal dus straks met deze TR ook wel op de baan te vinden zijn. Wil alleen nu zo snel mogelijk gaan met een 100% streetlegal auto. Dus ook op straatbanden.
Maargoed. Verwacht ook niet dat deze winter de TR klaar is ofzo. Heb in mijn vrije tijd niet zo heel veel tijd meer om te sleutelen. Dus ik ga gewoon lekker rustig aan doen. Heb in mijn hoofd zitten hoe ik bepaalde dingen wil. En ga gewoon hobbyen totdat het goed zit. Zo wil ik een grote intercooler hebben. Maar deze moet niet zichtbaar zijn. Dat is bij een A iets lastiger dan bij een B.
En ook wil ik een hele nieuwe kabelboom maken voor de motor. Dit maal met 55pins motronic stekker aan de VEMS. Ook ga ik geen gebruik meer maken van de eBoost. Maar zal ik de boostcontrol functie van VEMS gaan gebruiken. (Die is nu een stuk volwassener dan toen ik met VEMS begon. Denk bijvoorbeeld aan boost-by-gear dmv pulsgever op bak.)
Zoals gezegd ik houd jullie op de hoogte. Vooral als er niet al te standaard dingen gaan gebeuren met de auto.
origineel gepost door Vipertjegts
Die kleur :wors, lijkt verdacht veel op mijn oude zo, mis hem nog steeds !!Gaat goed komen zo hoor Boris wordt weer een top bak! :thumbup:thumbup
Ja de kleur is zoals op de 2e foto. Op de eerste lijkt hij donkerder. Maar toen is de foto beetje tegen het zonlicht in gemaakt.
Kleur was ook er verweerd. Heb al een paar uur lopen poetsen met commandant. :) Heb alleen nog niks aan de deuren en de achterschermen gedaan. Doe steeds als ik tijd heb weer een paneel. Eerst met commandant 3 dan met 5 en uiteindelijk poetsen met wax. Kost wat tijd. Maar het loont zich wel. :)
origineel gepost door McKaamos
Whoa! 300+ PK’s uit een 2.0i 8valve? Vertel eens wat over de setup?
Wat voor turbo hangt er aan? Wat heb je in het binnenwerk veranderd?Vet project hoor :) Misschien een idee om achterwiel aandrijving te doen? :P
Er was op dit forum een topic over mijn Corsa B en C20NE motor. Maar helaas is dit topic opeens verdwenen. Ik heb nog gevraagd of er een backup terug gelezen kon worden. Maar daar krijg ik helaas geen reactie op.
Maar het is een C20NE motor met C20XE drijfstangen incl ARP bouten. Gesmede IASA zuigers. Turbo, wastegate, dump-valve en uitlaatspruitstuk komen van MVaux (bestaat niet meer). Master Power turbo. 730cc injectoren (E85). VEMS ecu. enz.
Op de site van DP-Engineering staat een vermogensdiagram (Dit is het vermogen aan de wielen. Komt neer op 315pk aan de krukas). http://dp-engineering.nl/static/img/media/dyno_photos/corsa_dyno_3.jpg
Voor de mensen die niet weten om welke motor het gaat. Dit is de Corsa waar de motor uit komt.
http://www.youtube.com/watch?v=dE5NCMyrCWo
En dit zijn twee foto’s van de motor.
origineel gepost door freek corsa
Ik ben echt blij :DSebastiaan bedankt voor het lenen :P
2e plaats in de BSL, niet slecht voor een hobby bob auto :wors
@ Teun, jou uitspraak is inderdaad helemaal waar, ze onderschatten me allemaal :vertag
Met een c20ne onderschatten ze je altijd ;)
Goed bezig hoor. Ik zeg e85 icm vems en je rijd onder de 13 seconden. Maargoed dan is het niet meer “ghetto”. :)
Ik haal E85 altijd bij Tamoil. Kijk even op de site van Tamoil om te kijken of er een e85 pomp bij jou in de buurt zit.
Wat je zegt over de lambda sensor klopt inderdaad. lambda 1 is gewoon lambda 1 ongeacht welke brandstof je gebruikt. Alleen is er per brandstof type een andere mengsel verhouding nodig om lambda 1 te behalen.
sebastiaankadettcabriogsi je was net iets te snel voor me met een antwoord :)
Ik denk dat Corsaboy niet zozeer voorwiel aangedreven auto’s wil verdedigen. Maar puur het feit dat je zegt dat je niks hebt aan veel vermogen in een voorwiel aangedreven auto. Het gaat er maar net om wat je met je auto wilt doen, zoals je zelf ook al een beetje zegt. Driften wordt lastig met voorwielaandrijving. Dragracen gaat prima met fwd. Zoek maar eens op nyce1s op youtube. Dan zie je dat honda’s met meer dan 1000 pk voorwiel aangedreven prima van hun plek komen.
origineel gepost door sw16v
Verbaasde mij er laatst ook al over.maar via een google hit kreeg ik hem er laatst nog wel voor, alleen dan in cache modus….
zou moderators vragen om het uit een backup te halen boris!
Heb net even een u2u naar danny gestuurd.
ja inderdaad. raar zeg. beetje jammer .nl
C20NE Turbo = Goed! :D
28 juni 2010 om 18:38 In reactie op: Corsa B C20XE + Eaton M90 Project + WMI/NOS update 09-08-15 #17372737Leuk en aardig dat slappe gelul over bier. Maar als ik dit topic hoog zie staan verwacht ik foto’s als ik erop klik! :D
Haha dat ziet er bekend uit. Ik heb gelijk twee gloednieuwe gehaald.
-
AuteurBerichten