Brecht28

Aangemaakte reacties

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18335686
    Brecht28
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 November 2016

      Beste herman,

      Toen ik je uitleg goed begon te lezen en te controleren kwam ik daarnet tot de conclussie dat hoe jij de bedrading beschreef mijn stekker van mijn temperatuursensor en mijn stekker van mijn thermotijdschakelaar gewisselt lagen. Doordat die fisches niet op elkaar passen heb ik ze doorgeknipt en gewisselt en rarara: wagen starte meteen :) :) :) :)
      Ik heb geen idee hoe dit is kunnen gebeuren maar probleem opgelost.

      Hartelijk dank voor alle uitleg en de hulp. Topkerel

      Groeten brecht

      In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18335036
      Brecht28
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 November 2016

        Dag herman,

        De thermotijdschakelaar is idd de dikke rechtstaand op het thermostaathuis staat. Daar heb ik dus op beide polen geen contact met de koudstart. Dit is dus al serieus fout???
        Wanneer ik de multimeter op 1 pool van de thermotijdschakelaar plaats heb ik doorstroming naar 3 verschillende punten:
        1 pool van de temperatuur sensor heeft contact
        Beide polen van de de stekker net boven de temperatuursensor ( ik denk dat dit hulpluchtschuif is) staan hier ook mee in contact
        SAMENGEVAT:
        Klem 50 met 1 pool v d koudstart= verbinding
        Andere pool koudstart met thermotijdschakelaar=geen verbinding
        1pool van thermotijdschakelaar maakt contact met 1 pool temperatuursensor en beide polen van wat ik denk dat de hulpluchtschuif is.
        Als ik praat over doorstroming heb ik het dus altijd over de stekkers he

        De pool op de temperatuursensor die contact heeft met de thermotijdschakelaar heeft op zijn beurt dan ook nog eens contact met een pool op de hulpluchtschuif
        Tot slot geven beide polen van de hulpluchtschuif contact met een pool op de koudstart ( dezelfde pool die in verbinding staat met klem 50)

        Wanneer we het dan hebben over de thermotijdschakelaar zelf klopt het dat 1 pinnetje goed doormeet met de massa (temperatuur garage 10 graden)
        Wanneer ik op de temperatuursensor meet (temperatuursensor is gloednieuw) heb ik in deze temeratuur een weerstand van 1.93 in koud water en een weerstand van 0.75 in warm water

        hopelijk snap jij hier iets van want ik word er wat moedeloos van :)
        Groeten brecht

        In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18334381
        Brecht28
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 November 2016

          Beste herman,

          Ik ben vandaag aan het meten gegaan:
          Tss die klem 50 en de ene pool v d koudstart is er een perfecte verbinding. Dan meet ik v d andere pool vd koudstart naar de stekker vd thermotijdschakelaar en daar heb ik op geen enkele pool verbinding…
          Als ik daarintegen meet naar de stekker van de temperatuurmeter heb ik daar wel verbinding. Maw ligt de 2de pool van mijn koudstart naar de temperatuuropnemer…
          Als ik dan meet tss de thermotijdschakelaar en de temperatuuropnemer heb ik daar ook verbinding…
          Hopelijk snap je mij uitleg?
          Wat ik ook eens geprobeerd heb en wat raar is is het volgende:
          Ik draai mijn temperatuurmeter uit en meet met mijn multimeter op de 2 polen als er weerstand is, met deze temperaturen is de weerstand 0. (Wat perfect normaal is volgens mij) daarna steek ik de temperatuurmeter in kokend water maar de weestand blijft 0 terwijl dit toch normaal zou moeten veranderen of heb ik dit mis?
          Ook heb ik eens mijn koudstartinjector rechtstreeks aan de batterij gekoppeld en dan spuit deze perfect benzine dus deze is zeker niet kapot.
          Ik hoor graag je opmerkingen over mijn meetresultaten.
          Merci

          In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18333991
          Brecht28
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 November 2016

            Wat een superduidelijke uitleg. Ik probeer zo snel mogelijk een multimeter te fixen en ga aan de slag. Dit zal waarschijnlijk,pas volgend weekend zijn maar ik hou je zeker op de hoogte.

            Hartelijk dank

            In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18330413
            Brecht28
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 November 2016

              Beste herman,

              deze morgen koudstart injector losgemaakt en in een confituurpot gehangen (werkt trouwens echt makkelijk) en tot de conclussie gekomen dat er echt niet uit de injector komt. Geen sikkepit!!!!
              Wil dit nu sowieso zeggen dat deze kapot is? Of kan het probleem ook in de stroom of bedrading zitten?

              Groetjes

              In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18330087
              Brecht28
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 November 2016

                @ Herman:
                Wat je dus eigenlijk bedoeld is als ik dit weekend de koudstartinjector uitdraai en begin te demarreren ik me er niet mag blind op staren als er niet veel benzine uitkomt??? Denk je dan toch meer aan de temperatuur sensor die niets doorgeeft naar de computer of zie ik nog andere dingen over het hoofd??
                Bedankt voor je mening allesinds… Grtz

                In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18329997
                Brecht28
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 November 2016

                  @ kietje

                  Ik zal hier zeker rekening mee houden, nochtans had ik gelezen dat de koud start injector benzine moet geven vanaf minder dan 20 graden en dit gedurende 8 seconden.
                  Nuja, ik test dit in het weekend want in de week geen tijd voor en dan hou ik je op de hoogte.

                  Groeten

                  In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18329865
                  Brecht28
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 November 2016

                    @ motormuis

                    Ik haal de koudstartinjector er dus gewoon uit, schaken het contact aan en probeer te starten en laat terwijl iemand kijken als daar iets uitkomt???
                    Qorry dat ik zo in detail ga hoor maar ken daar echt nog niets van :)

                    Naar uitmeten van de temperatuursensor: ik zal eerst de koudstartinjector testen en als dit naar behoren werkt zal ik meteen een nieuwe temperatuursensor kopen.

                    Als er iemand nog tips of oorzaken kan aangeven dan hoor ik het graag. bedankt voor de tip allesinds

                    In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18329864
                    Brecht28
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 November 2016

                      @ kietje:

                      Bedankt voor het meedenken maar dat kan in geen geval, auto komt niet uit de garage als het regent. Er kan zeker geen spetter water in terrecht gekomen zijn.

                      Toch dikke merci

                      In reactie op: Manta a 1974 2.0 gsi #18329849
                      Brecht28
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        26 November 2016

                        Ik heb de wagen ergens aan de kanten van wetteren gehaald met een aanhanger (vond het wat ver om deze naar huis te rijden) toen ik thuis kwam in de namiddag nog een uitgebreid testritje mee gemaakt en niets aan de hand. Enkel toen ik er een week later mee naar de keuring wou om hem te keuren als oldtimer had ik startproblemen. De motor was afgekoeld en wilde niet meer starten…
                        Omdat ik een afspraak op uur had wat start pilot ingespoten en na een keer of 10 proberen (en na de batterij aan mijn eigen wagen te koppelen want was ondertussen al plat gegaan toch kunnen starten.) Eens de motor aan was draaide hij wel perfect. Aan de keuring toegekomen de wagen moeten stilleggen en met warme motor start hij perfect. Tot zover dus al de startproblemen, ik kom hier straks op terug.
                        Wagen volledig goedgekeurd behalve achterremmen waren niet inorde. Terug naar huis gereden en gemerkt dat de pompjes verlies hadden dus de pompjes en ook de schoenen volledig vervangen. Wagen is ondertussen volledig gekeurd dus dat probleem was al verholpen.

                        Om nu terug te komen op de startproblemen:
                        Toen ik deze wagen kocht was ik een volledig leek in motoren en alles wat er mee te maken had en wou nu ook niet meteen mijn wagen bij een garage binnen doen dus ben ik uren beginnen lezen op internet, ben naar de bib geweest om info te vinden over motoren. Ben hier echt dagen mee bezig geweest (snachts in bed liggen lezen :)
                        Ondertussen weet ik dus dat er in mijn manta dus een opel 20E motor ligt en dat deze werkt op een L-jettronic systeem. Het eerste van info dat ik heb gelezen is dat ik moest kijken als de benzinepomp een druk heeft van 2.5 a 3 bar en een kennis van mij heeft dit gecontroleerd en dit is het geval dus dat was al goeie start.
                        Aangezien hij enkel niet start als de motor koud heeft denk ik nu het volgende:
                        In mijn motor zit een koud start injector, dit is een injector die gedurende de eerste 8 sec het mengsel rijker maakt zodat dat de motor beter start. Ik zou graag testen als deze nog werkt maar weet niet hoe dit te doen?????
                        Mag ik deze uitdraaien en de motor proberen te starten en kijken als er iets uitkomt of is dit een domme vraag???

                        Het 2 de dat ik gevonden heb die volgens mij mss de oorzaak zou kunnen zijn is het volgende:
                        In mijn motor zou een temperatuur opnemer ingebouwd zitten die de temperatuur opmeet van het water en deze zou dan de temperatuur doorgeven aan de stuurdoos en deze zou er dan voor zorgen dat er ook een rijker mengsel gemaakt word. Zou het kunnen dat deze kapot is???? En hoe kan ik weten als deze kapot is of is dit slechts een kleine kost en vervang ik deze gewoon beter???

                        Ik zeg het mijn praktijk ervaring met deze zaken is echt nihil dus iedereen die me wat meer kan vertellen wat ik kan doen is welkom.
                        Bedankt allesinds

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)