Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Kan je doen maar die zullen er niet in gaan passen.
Het zijn speciale lampjes die daar in moeten en moet je bij een opel dealer bestellen.
GM 20 98 013 is het nummer lampje heeft een vaste fitting waar dat kleine witte stekkertje dan in komt.Ps: Heb je ze te koop op marktplaats staan!
Hij heeft ook 2 knipperlicht lampjes nodig die zitten er niet bij.
Multistekkers worden op ebay.de aangeboden voor 40 euro per 2.
Of je zal ze op de sloop moeten gaan halen.Succes !
Astra G is nooit geleverd met multistekker aansluiting.
Als je goed naar de foto’s hebt gekeken dan zie je dat er geen knipperlichtlampjes inzitten.
En dat er ook geen bevestiging zit om de lamp voor klein licht vast te kunnen zetten.Hij zal dan die 2 zwarte ringen moeten hebben plus 2 speciale knipperlicht lampjes.
@Jacob1961 wrote:
Ik mist de aansluiting voor de dimlichten i het rijtjes aansluitingen op de multi-stekker.
Klopt voor xenon heb je die aansluiting niet nodig.
Je hoeft geen nieuwe koplampen te kopen!
Die je nu hebt kunnen ook aangesloten worden, je hebt daarvoor 2 multistekkers nodig.Heb zelf ook die met de multistekkers wat prima werkt.
Het is alleen dat die stekker met een aantal draden aan de verlichtingsdraden gesoldeerd moet worden.En als je H7 xenon hebt dan heb je nog 2 losse ringen nodig om de lamp vast te kunnen zetten.
Dit is het gm nummer kan je ze bij een opel dealer bestellen wel doorgeven voor de astra G GM nummer 12 18 146 2 stuks bestellen!
Meen dat ik hier nog wel van die multistekkers heb liggen.
Tekening voor het aan te kunnen sluiten.
Als je er hulp bij wilt hebben stuur me dan even een pb ‘tje
17 november 2014 om 16:52 In reactie op: Astra G 1.6 8V Licht bedienings paneel verlichting #18261099Zit er wel een weerstandje tussen?
En een led heeft een + en een – aansluiting.@michield wrote:
Vandaag even de behuizing van mijn sleutel vervangen.
Ziet er een stuk mooier uit!
Vanavond ook even mijn reserve sleutel vervangen.Al die sleutels die je aan je sleutel hebt zitten, is niet zo best voor je contact slot. :hmmz
@Oenatje wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Dat ziet er gaaf uit.
Wil je ook vertellen hoe je dat hebt gedaan dat zou ik namelijk ook wel willen hebben.ja :agent mini how to, let op, is voor astra f
plaatje met icoontje komt uit een vectra b, op maat knippen(2 vakjes)
kun je het plaatje uit de astra halen en uitknippen.vakje waar de S zit van de automaatbak(ook 2 vakjes uitknippen)
plaatje met icoontje erin lijmendan pak je een tellerbaklampje, daar soldeer je 2 draden aan(zwart en bruin)
bruin gaat naar pin J op de cc stekker, ik heb van een andere cc stekker het klemmtje eruit gewipt en de bestaande stekker gestoken
en zwart naar een geschalkelde plus
origineel origineel 8)
Heb een Astra G en daar zit het icoontje al in, alleen heb niet zo,n klemmetje.
Heb jij die misschien voor mij.Bedankt voor de how-to. ;)
@Oenatje wrote:
@Blue-Dragon wrote:
Dat ziet er gaaf uit.
Wil je ook vertellen hoe je dat hebt gedaan dat zou ik namelijk ook wel willen hebben.ja :agent mini how to, let op, is voor astra f
plaatje met icoontje komt uit een vectra b, op maat knippen(2 vakjes)
kun je het plaatje uit de astra halen en uitknippen.vakje waar de S zit van de automaatbak(ook 2 vakjes uitknippen)
plaatje met icoontje erin lijmendan pak je een tellerbaklampje, daar soldeer je 2 draden aan(zwart en bruin)
bruin gaat naar pin J op de cc stekker, ik heb van een andere cc stekker het klemmtje eruit gewipt en de bestaande stekker gestoken
en zwart naar een geschalkelde plus
origineel origineel 8)
Heb een Astra G en daar zit het icoontje al in, alleen heb niet zo,n klemmetje.
Heb jij die misschien voor mij.Bedankt voor de how-to. ;)
Dat ziet er gaaf uit.
Wil je ook vertellen hoe je dat hebt gedaan dat zou ik namelijk ook wel willen hebben.Ik ben er ook aan begonnen en al aardig op weg.
Alle onderdelen heb ik kunnen vinden.
Grijze stekker heb ik ook al tussen de kabelboom gesoldeerd zijn 14 draadjes.
En het deel van de grijze stekker aangesloten aan het bedieningspaneel doet het.Nu ga ik het dashboard eruit halen om het kachelhuis te kunnen demonteren.
Hoop dat ik het dit weekend allemaal weer in elkaar heb zitten.
@dion87 wrote:
hoe duur was dat geintje dan gerrit? zeker wel prijzig?
Weet niet eens meer wat ik er toen voor heb betaald. :hmmz
Heb een carbon motorkap gehad , maar vind het 3x niks.
Door de warmte begint die krom te trekken en zijn de aansluitingen niet meer netjes.
En omdat die zo licht is werken de motorkaplifters ook niet erg mee met het dicht doen druk je hem zo scheef.Dus of dan een abs motorkap een goede keuze zou zijn betwijfel ik ook.
Had je ook de onderste stuurkap er van af.
Kan best zijn dat ze hem ergens goed hebben ingepakt.En voor de stekker van de koppeling schakelaar moet je die onderste plaat bij de pedalen even weghalen.
@shaktibiharie wrote:
Allemaal menings verschillen :jerry
Ik persoonlijk gooi ik toch iedere winter periode me winter wielen eronder voor de zekerheid.En heb nog ook een vraagje wie heeft er hier gsi luchthappers op een astra G? Hoe kan je ze beste bevestigen? Stukje plaatwerk van een astra f moterkap erin lassen? Of zou ik ze ook erop kunnen plakken?
Ik heb er gsi luchthappers op zitten.
De luchthappers die liggen op de motorkap, waarom zou je dan een stukje plaat van een astra F willen gebruiken. Dan moet je ook een stuk uit je eigen motorkap gaan slijpen dan stuk van de astra f er in gaan lassen is alleen maar meer werk en het moet dan ook nog weer worden gespoten.
Die gaten moet je zelf gaan maken, en dat komt heel erg secuur door de verstevigings balken die onder de motorkap zitten
Zou alles eerst weer origineel maken, en dan ook is kijken wat er gaat gebeuren.
Nu heb je er zoveel tussen gezet dat het zoeken naar een oorzaak veel moeilijker gaat worden.Ik denk ook aan een massa probleem.
Leg is een extra draad vanaf de accu naar chassis en naar een massa punt van de dynamo.Kan je gewoon doen met een startkabel, mocht dit helpen dan even een goede massa kabels aanleggen.
Er 1 weghalen uit een sloper , heb je helemaal niks aan.
Omdat hij met een tech 2 moet worden afgemeld van een sloper.
Reviseren kan je natuurlijk ook nog doen. ;)Welke rubbers praat je nu over?
Voorraam, deuren, zijramen.?
Ecu zijn ook wel andere middelen voor.
De ECU van de x20xev en x20xer kan je ook gebruiken.
Je kan er 1 nemen die is afgemeld van de auto waar die uit is gekomen, hoef je hem alleen te laten progammeren.
Of je koopt een complete set ECU , transponder, en de imobilizer en monteert die.Dan zit je gemiddeld zo rond de 400 tot 500 euro ipv 1200 voor nieuwe ecu. Dan komen nog de montage kosten en voor het in leren van de ECU bij op zit je zo rond de 1500 euro.
Even een stukje weg gehaald van het forum.
Slechte radio ontvangst
Kan soms komen door een kabelbreuk,of een antenne plug die defect is of de antenne voet is nat geworden van binnen.
Meestal is er slechte radio ontvangst omdat de antenne niet ‘bekrachtigd’ word.
d.w.z. de antenne krijgt geen voeding vanuit de radio.
controleer of de blauwe draad vanuit de radio doorloopt in de kabelset van de auto.
soms zijn er 2 remote’s; een ant. remote en een system remote.
de ant. remote is voor de (elektrische) antenne.
de system remote is voor de versterkers.
hoe controleer je je radio ontvangst??
als je een radio hebt met middengolf (AM) kan je het makkelijk testen.
Zet hem op middengolf en laat hem naar zenders zoeken,vind hij niks heb je geen goede ontvangst,is je radio/antenne/kabel niet in orde,
vind hij zenders dan is je ontvangst goed.
in veel auto’s zit de antenne in de voorruit of andere ramen verwerkt,dat is mooi voor het uiterlijk maar qua ontvangst nogal eens lastig,zulke antenne’s hebben een voeding nodig.
zorg daarom altijd dat de remote van je radio aangesloten is.
dit geld ook voor de 16V antennes die op het dak staan. -
AuteurBerichten