Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Forum is wel flink veranderd zeg qua lay-out.. kan post niet wijzigen? maar goed, tis voor mij alweer bijna 18 jaar geleden dat ik hier postte over mijn Manta’s destijds.
Anyway, zat zelf te denken aan een gps tracker? Of istie ooit gechipt? Het is immers een ex leaseauto en de obd connector zit onder de middenconsole..
Hallo daar,
Heb sinds jaren weer een Opel. Corsa C 1.0 12v. Echt een beest.
Er zit aan de bestuurderskant echter een seriële poort aansluiting aan een hele lange opgerolde en weggestopte kabel.
Had het opbergvakje weggehaald om uit te vogelen of het schakelaartje wat daar zit te traceren. Iemand heeft hier ooit wat lopen vogelen met het eea. Schakelaartje was al afgekoppeld.
Iemand enig idee waarvoor deze kabel ooit diende?
Alvast bedankt.
@motormuis012 wrote:
ja dit is de maat voor alle type auto’s van Opel met injectiesystemen of het nu een manta/ascona kadett gte Record Monza Senator maakt niet welke zijn alle maal het zelfde
Super, dan kan ik gaan bestellen :thumbup
Even een kleine update.
De boel aan het front is nagekeken, getest, 5 injector los en gereinigd zoals aangegeven. Geen soelaas. Nu mede door een klacht over benzine stank geconstateerd dat de aanvoerslang vanuit de tank naar de benzinepomp lek is(en onlangs heel hard is gaan lekken) moet dit sws worden vervangen.
Twee vraagjes waar jullie hopelijk antwoord op hebben.
-Kan een lek in de aanzuigslang naar de benzinepomp er voor zorgen dat bij een koude start kuren worden vertoond (deze vraag beantwoord zichzelf zodra de slang vervangen is, maar toch ff checken)
-Op Mantablog staat 12mm binnendiameter voor de aanzuigslang en 8mm binnendiameter voor de “rest” , klopt dit ook voor de GSi?Alvast bedankt,
Grt,
Gerben.
@jethro wrote:
@motormuis012 wrote:
lekke kop of koppakking dan staat er morgens wat water op een zuiger vandaar dat hij koud slecht loopt.
Water op de zuiger?
En water is niet samendrukbaar, wat krijg je dan?
Kromme drijfstang(en).Maar alle gekheid op een stokje…
Dan zou topicstarter wel hebben gezien dat de auto rookte. ;)
En daar heeft topicstarter het niet over gehad.:jerry :jerry :jerry :kewlpics :kewlpics :agent king:
Inderdaad geen rook bij starten gelukkig. Staat ook lekker warm/droog binnen. Kan altijd nog vocht bij mss, maar onwaarschijnlijk.
Checklist,
-Koude startinjector loskoppelen + testen
-Stationair LFR klep reinigen
-Tempsensor thermostaathuis controleren/doormeten/vervangenBedankt voor de tips en pointers! Van het weekend even nalopen. Laat het uiteraard even weten :)
Zoals aangekondigd, Manta voorzien van vol jaar APK :)
Superblij natuurlijk. Nog wel even de decals/stickers “monteren” en kan nog een paar weken van de zomer genieten.
@cruez wrote:
Ik had iets gelijkaardigs ooit, bij mij waren het die contactpunten van het lamphoudertje die afgebroken waren. Dus dat houdertje wat je eruit kunt halen moet contact maken met die circuits op je lampbehuizing en dat deed hij niet meer goed.
Supertip, ga ik morgen gelijk even naar kijken!
Vandaag mijn Manta na 4 jaar stilstand weer uit het stof getrokken voor een APK en wat herstelwerkzaamheden. Moet nog wel wat aan gebeuren, met name een elektrisch probleem met de remlichten.. maar daar heb ik een nieuw topic voor geopend. De rest moet goed zijn :) Vlak voor de APK afliep nog nieuwe kleprubbers ingekomen, kop gelijk gevlakt etc. Loopt als een trein.
Meer foto’s volgen uiteraard.
http://www.simons-uitlaten.nl/contents/nl/d883_Simons_Sportuitlaat_Manta.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Dus…
Deze,
Downpipe Opel Ascona / Opel Manta B Down-Pipe (1975-1990)
Simons Downpipe / Voorpijp Ascona B / Manta B 1.6S, 1.9S, 1.9N, 2.0EGrote flens
DOWNPIPE: ALU QUALITY
te combineren met 084-H/084H1
grote flens , Lengte 140mm; Breedte 75mmVersus,
Opel Ascona / Opel Manta B Down-Pipe Gr.A bj. 1975-1990
Alle modellen muv 1.8S & Manta combi-coupéOok te combineren met T83-H1
‘GROEP’ A DOWNPIPE
te combineren met T83-H1Thx voor de hulp mensen.
Nog 1 vraag.. ik mail de leverancier welke voorpijp ik moet hebben voor de 2.0E… geven ze een reply,
“Als het goed is moet u de voorpijp met grote flens hebben”
Maar dat is niet de groep A voorpijp die ze ook leveren.
En degene die ze aanraden is met “grote flens”Blijft vaag voor mij :P
@mantadevil wrote:
groep a met gietijzeren spruitstuk :thumb
geeft het specifieke cih sound,heb medere manta’s met groep n gehad en zijn der allemaal onderuit ggaan en vervangen voor een groep a.een groep n geeft iets meer geluid dan een standaard uitlaat,maar als je diepe brom wilt groep aKijk, de originele sound moet ook wel bewaard blijven natuurlijk. Nou, dan gaat de bestelling voor de groep A met voorpijp eruit strakkies.
Even voor de zekerheid. Met het “gietijzeren spruitstuk” bedoelen jullie de originele toch?
@Keesjr wrote:
Zonder twijfel een Groep-A met het gietijzeren spruitstuk en de bijbehorende voorpijp, klinkt absoluut het mooist op een CIH!
Wil je een impressie van het geluid, zoek dan op youtube eens “jaarmarkt herkingen 2013” op, vanaf 2.00 minuten mijn Manta in actieKlinkt goed :wors , zoals ik het ook wil.
Is jouw blok verder standaard?
In ieder geval ga ik de groep A bestellen, maar toch is mij onduidelijk of ik naast het spruitstuk ook nog een losse voorpijp moet bestellen, als ik de set op foto 1 bestel.
Met gietijzeren spruitstuk bedoel je de originele? Deze icm een voorpijp en groep A set zoals op foto 1?
@MOOK wrote:
Ik kan je helpen met een mooi canvas, posters of iets anders dat geprint wordt, kleur aanpassen, afbeelding bewerken, geen probleem. Zoek anders even een goede stockfoto, die zijn altijd goed van kwaliteit. Aan wat voor afmeting zit je te denken?
Het mooiste zou zijn een canvas op A3 formaat. Als jij een foto zou kunnen bewerken zodat hij mooi tot zijn recht komt op een canvas, dan zou ik dat echt heel mooi vinden.
Dan ga ik ondertussen op zoek naar een gave foto in de sferen van die tijd.
@MOOK wrote:
De poster hoor ik alleen niet meer….
Bij deze :)
Een mooie grote actie foto van een i400 in Rothmans uitvoering zou helemaal geweldig zijn.
Die komt dan zeker aan de muur :D
Vandaag gespot op de A1 bij de Shell omg. Amersfoort
Een puntgave C-Kadett City. Fel Oranje met blauwe platen.Later nog langsgereden richting Almere in mijn blauwe Manta.
Vandaag gespot,
-Champagnegoud gekleurd erg mooie originele GSi.
Ik was zelf ook met de Manta, was op de Bunschoterstraat ter hoogte van de Eem in Amersfoort.Gele Manta B1 met grijze GSi velgen in A’foort. Met veel 5en en 3en in het kenteken :P Iemand van hier?
@Stender wrote:
@Vinci wrote:
Ben ik het dus niet mee eens, kijk als heel Nederland zo’n Mercedes deze kant op haalt kun je er op wachten voordat ze weer de hele oldtimer regeling om zeep gaan helpen. Het gaat hier om de collectieve mening namelijk. En mijn mening is dat ik ik het rechtvaardig vind dat een auto waarvoor hier nooit een gulden wegenbelasting is betaald nog even wat langer moet wachten.
Of een tussen regeling, maar het MOET onaantrekkelijker gemaakt worden een bak uit Duitsland hierheen te slepen. Zal effe lekker worden zeg!! :swear
In de benzineprijzen zit ook een hoop accijns dus dat wordt op die manier wel betaald. Ik zie het als oorzaak-gevolg. Doordat autorijden zo enorm duur wordt gemaakt gaan mensen vanzelf opzoek naar goedkopere varianten. Daarbij zie ik liever oude Benzen dan die goedkope boodschappenautootjes. En ik geef ze groot gelijk, daar niet van.
Ik heb zelf ook nooit een euro wegenbelasting betaald voor mijn auto’s: mag ik nu de weg niet meer op?
Nee, alleen als die wegen er langer dan 25 jaar, dan wel natuurlijk. Want dan zijn de wegen ook old-timer en dus wegenbelastingvrij. :hmmz
Leuk he! Toch goed gegokt met de aanschaf van mijn huidige manta. Scheelde wel een slok op een borrel qua prijs om voor een “net niet” oldtimer te gaan.
@sik wrote:
@BlitzKicker wrote:
Bruine Ascona B vanuit het Soesterkwartier driftend de Amsterdamse weg op zien knallen :D
deze?
Ja, dat was hem. Mooi ook hoe de berijder met een serieuze blik de bocht om kwam zijlen, alsof driftend de enige manier is :D
De binnenring van de Amsterdamse A10 is zaterdagavond afgesloten geweest na een kettingbotsing waarbij 13 auto’s betrokken waren. De politie heeft laten weten dat één persoon gewond is geraakt.
Een bestuurder van een Opel Manta reed in de richting van de Zeeburgertunnel toen hij een klapband kreeg waardoor hij naar rechts in de vangrail reed. De auto kwam tientallen meters verder achterstevoren voor de ingang van de tunnel midden op de rijbaan tot stilstand. Twaalf personenauto’s konden niet meer op tijd remmen en kwamen met elkaar in botsing. Het gevolg was een enorme ravage. Er ontstond een kilometerslange file op de A10-binnenring Noord.
Rijkswaterstaat sloot de snelweg af met pijlwagens, het verkeer werd via de Zuiderzeeweg en Schellingwouderbrug omgeleid. Een groot aantal kraanwagens is ter plaatse gekomen om alle autowrakken weg te slepen. Het weghalen van de auto’s en het schoonmaken van de rijbaan heeft ruim twee uur geduurd. (Bron: AT5)
Blij dat het bij blikschade is gebleven. Als is het wel Opelblik wat hierbij schade heeft opgelopen :cry
Bruine Ascona B vanuit het Soesterkwartier driftend de Amsterdamse weg op zien knallen :D
En dan nu even de tweede kamer stukken in de gaten houden :) Staat al wel iets gepubliceerd van de 17e, maar nog niks concreets gevonden. Staat meer slap geouwehoer in dan dat er knopen worden doorgehakt.
-
AuteurBerichten