Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@Masterdust wrote:
@Haasje17 wrote:
OPC 1 heeft af fabriek een spagettie spruitstuk, dus dat heeft geen zin.
Dat geluid kun je ook met een cone filter in behuizing krijgen (K&N en Pipercross hebben diverse opties).Of DBilas (maar das een behuizing met K&N filter)
Is de bovenste foto van jou auto zelf?
Die foto met dat k&n filter komt van mijn Astra g af
Ik ben er best tevreden mee.
Wat wel stom Is Is dat de bevestiging van dat k&n deksel met schroeven hoort,, terwijl je opc1 filterhuis deksel met klemmen vast zit. Dus die zit met tiewraps vast bij mij wat opzich geen probleem Is natuurlijk maar toch. Ik vond het een beetje knullig.Verder denk ik dat het jammer Is dat er geen grotere aanzuigmond bij zit, dan zou je er meer van merken denk ik kwa vermogen.
Gr Rolf
Zitten de kabels wel goed?
Ik had na het vervangen van het mechanisme de kabel hoes niet goed vastgeklickt aan de bevestiging. Bij langzaam schakelen had ik geen last, maar wanneer je tijdens een sprintje wilt schakelen gaat door de snelle druk de kabel dan heel even dubbel waardoor hij niet in zijn versnelling wil.
Het gaat dan om het punt waar de kabels vast zitten aan het schakelmechanisme bij de pook. Dit moet los bij het vervangen van dit deel en als het niet goed Is terug gezet krijg je dit ook.
Hier zou ik even naar kijken als ik jou was.
Gr Rolf
Ik zou eerst eens een andere bobine blok proberen voor je aan een veel duurdere ecu begint. Lijkt erg op de problemen die ik met mijn opc1 heb gehad.
Kreeg ook gekke foutcodes maar bleek bobine blok te zijn.
@Supermotard wrote:
Heb een nette 1.6 turbo te koop voor je, met 60 dkm.
En deze zijn echt wel snel.Jij rijd een station toch?
Oké nu wil ik graag even mijn Gal spuwen :puke …..
Afgelopen dinsdag spotte ik een mooie Astra h 5 deurs 2.0 turbo op mp bij een garage.
even met vriendin overleggen natuurlijk, dus woensdag gebeld we konden alleen niet binnen de werktijden daar zijn ivm reistijd, maar men wilde de auto niet vast houden wat natuurlijk begrijpelijk is omdat we nog wilde kijken en onderhandelen over de inruil van onze Astra.
Donderdag nog even contact gehad man zei bel maar op het mobiele nr op de site die is van mij. Vrijdag middag zou ik nog even bellen om een tijd af te spreken en te horen of hij niet verkocht was.
Dus vanmiddag uit werk even gebeld 17:00, bel eerst naar het bedrijfs nr en er wordt opgenomen maar de desbetreffende persoon weet niet waar het over gaat of wie ik ben enzo, maar zou het even uitzoeken en terug bellen.
Gezegd dat ik nog ver moest rijden dus graag voor half 6 dan kon ik er nog een beetje op tijd zijn.
Oké om 5 over half 6 denk ik, bel het mob nr van de man die ik vorige keer gesproken heb maar krijg iemand aan de lijn die zich niks van ons gesprek kan herinneren (het blijkt later zijn broer te zijn), maar hij zegt prima is geen probleem, bel als je nog een half uurtje moet dan kom ik naar de zaak.
Zo gezegd zo gedaan na een uur onderweg te zijn, wij bellen, hij was al op de zaak dus prima…. 5 minuten later gaat de telefoon… sorry foutje maar de broer wist niet dat de auto al verkocht was…. :swearLekker Gecommuniceerd jongens… en bedankt dus het was een ritje van 220km voor een mc Flurrie die gelukkig wel lekker was.
iniedergeval bedankt voor de info tot nu toe we gaan lekker op ons gemak verder kijken.
Hoe zit het met de distributie?
Ik lees verschillende dingen, 120000 8 jaar en 60000 4 jaar.
Maar dat zelfde lees ik ook voor mijn x20xer en in mijn handleiding staat het omderhoud schema waar in staat dat het 120000/8 jr is.Hoe zit dit nou? Of kan je 100.000 bijvoorbeeld als veiligheid marge houden ik vind om de 4 jaar ook wel weer vrij veel eerlijk gezegd.
Oké dat is ook handig om te weten, en als ik hrt goed begrepen heb is het verschil tussen Lel en Ler alleen in de andere turbo?
Ik ben opzich niet van plan om hem zwaar te gaan tunen, maar opzich is chippen altijd leuk maar hij moet wel betrouwbaar blijven als daily vervoermiddel
Er zit wel iets verschil in bij de g opc en de coupé.
De opc is natuurlijk standaard verlaagd en heeft duidelijk ook iets stugger onderstel. Ik heb die van mij wel al snel voorzien van koni dempers met h&r veren omdat de dempers olie lekte.
Ik weet niet of er nog verschil in de swaybar zit, maar bijvoorbeeld de rubbers van de veerschotels achter zijn ook anders bij de opc (kwam ik achter toen ik nieuwe bestelde)Zit het Ids+ alleen op de gtc uitvoering of ook op de luxer uitgeruste 5 deurs modellen?
Ik neem aan dat het onderstel wel een beetje berekend is op het vermogen ook bij bijvoorbeeld een 5 deurs uitvoering met 2 lr.Bedankt voor je info, wat ik me afvroeg hoe is het onderstel van de turbo astra h?
Vriend van me heeft een astra G 2.2 coupé en die vind ik boven de 180km/h erg zweverig aanvoelen dat terwijl mijn g opc ook bij 225km/h stabiel blijft aanvoelen.Hoe is dit bij de H?
Gr rolf
Is natuurlijk ook altijd een overweging brandstof, ik laat mijn gedachten er nog wel eens over gaan.
Ik ben ook een beetje verwend, heb nog een ander 800cc spleeltje thuis staan, dus dan lijkt 170pk in je auto ineens ook niet zo snel meer, vermogen went ook snel haha
Heb ik wel aan gedacht maar ik ben bang dat die een beetje tegen valt op gebied van prestaties.
Ik heb uit mijn huidige opc ook zo’n 170 pk, dus wel iets minder als die 1.6 turbo maar die is ook weer 100kg zwaarder en ik wil er wel weer wat op vooruit gaan. 170pk is leuk, maar naar de huidig maatstaven van nieuwe auto’s is het ook weer niet heel veel.
Het is wel mijn bedoeling om er niet gelijk weer een hoop geld in te moeten steken dus als hij er komt moet het er wel een zijn waar geen grote dingen aan mankeren.
Heb aan mijn huidige iets te veel moeten doen naar mijn zin.
Gr Rolf
Bedankt voor deze tips alvast!,
Als ik het goed gelezen heb hier op het forum heb je de astra h dus met 2.0 turbo 170pk en 200pk, als een h dus meer vermogen heeft is hij altijd gechipt?
Of zijn er bv in Duitsland wel modellen geweest met meer vermogen?En hoe zit dat precies met die cim module? Dat is niet je ecu? En is die mod altijd te testen door op de claxon te drukken met lichten aan? Of is het zoals je zegt soms wel soms niet, je zou zeggen dat dit met apk problemen zou geven.
23 juli 2014 om 20:05 In reactie op: passen 205/55/16 winterbanden op een verlaagd astra g? #18243459Daar heb je een punt, dat klopt ik heb 5 gaats et49 standaard op de opc, en idd als je 4 gaats hebt dan kan het zijn dat het wel past.
Ik had er van die veerwegbegrenzers (rubber blokken) tussen mijn veren gezet daardoor was er mee te rijden maar het bleef knudden, ff vol gas een bocht pakken kost je een nieuw voorscherm als je pech hebt.
ik heb onder mijn Honda Civic koni geel met H&R veren gehad, beviel uitstekend, heb nu onder mijn Astra Opc ook Koni alleen de oranje (SRT) set ook weer met H&R veren omdat die van Koni zelf niet leverbaar waren toen ik de set kocht en die bevallen me ook prima.
Het voordeel van de Gele set is dat je de Demping kan instellen dus je kan de wegligging nog wat verbeteren (minder Comfortabel).
Maar ik heb met mijn huidige set in duitsland ook hele stukken 200+ gereden en ook dan houd deze set hem prima op het goed spoor.Gr Rolf
21 juli 2014 om 17:02 In reactie op: Is ET-waarde verschil van ET49 naar ET38 een probleem? #18243553nou je rijd niet meteen alles in de soep, maar ik vind zelf dat je auto er niet lekker meer door rijd zoals het bedoeld is.
en op den duur rijd je alles aan gort als het aan loopt, je banden,en of de randen van je wielkast rijd je kaal die dan vervolgens gaan roesten, of de binnen schermen van je voorwiel kasten rijd je kapot.bij mij liep het aan de voorkant aan, met name als je wielen ingestuurd staan en je rijd dan over een hobbel.
gr Rolf
21 juli 2014 om 10:56 In reactie op: passen 205/55/16 winterbanden op een verlaagd astra g? #18243456Heb ik afgelopen winter ook mee gereden, past niet ga je spijt van krijgen.
Onder mijn astra g liepen ze ook aan zodra ik een mocht normaal nam, drempels was kruipen. Heb ze na de winter verkocht.
21 juli 2014 om 10:53 In reactie op: Astra Coupé, reageert slecht op gaspedaal en houdt in. #18242288Laat je Dis (onstekings) module ook controleren, klinkt als wat ik heb gehad zowel met mijn astra als mijn moeders corsa.
Ik heb hem zelf vervangen en klachten waren opgelost, heb er een van ngk op gezet voor +/- 80,- euro die van mijn ouders is bij de Opel dealer gebracht waar ze ongeveer 400,- euro lichter waren.
21 juli 2014 om 10:46 In reactie op: Is ET-waarde verschil van ET49 naar ET38 een probleem? #18243551Ik heb deze winter met een set winterwielen onder mijn astra g opc gereden die et38 waren en dat paste niet.
Bij drempels liep hij aan en dat was met 205 banden erop.
Daarnaast gaat hij als je te ver gaat veel meer last van spoor vorming krijgen en ook je schokdempers, veren ed gaan meer belast worden.Als ik me niet vergis zijn mijn wielen ook et49 origineel dus zou het zeker afraden en lekker door zoeken naar een beter passende set.
Ik heb die van mij ook door verkocht na de winter omdat t geen rijden was.Ik heb hier en daar ook wat geisoleerd voor mijn audio met Silent Coat, vond het wel erg goed spul en geeft beter reslutaat als de ‘normale’ matten van Caliber etc.
nog een kleine tip, kijk uit met schuim achtige isolatie op plekken waar vocht/water kan komen zoals in de deuren, dit gaat allemaal water opzuigen met alle gevolgen van dien weet ik uit ervaring.gr Rolf
26 december 2013 om 11:50 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201407@opelrobastra wrote:
ik heb een opel astra uit 2005 en met dit zelfde probleem.
als ik op de snelweg rij rond 130 km/h en dan gaat af en toe het lampje ook aan en valt de motor in noodscenario. mijn vermogen is dan weg. als we hem laten uitlezen krijgen we als melding inlaat maar dat is echt zoeken naar een speld in een hooiberg.
We gaan in februari op wintersport en zit niet te wachten op de autobahn dat mijn vermogen weg valt.
ik heb een opel astra 1.7 cdti.
en tank meestal bij de Tango of Bp. maar nu tank ik diesel ultimate om te kijken of het wat uitmaakt.ik hoorde ook nog dat er een roetfilter achter de turbo een oorzaak kon zijn.
iemand anders tips?Wat jij nu omschrijft is exact waar ik ook last van had, bij mij ging soms als je op het gas ging in zijn 4 of 5 het lampje even aan en dan haperde hij even, later kreeg ik vaker dat hij haperde en dan in storing schoot, als je dan het contact uit en weer aan deed kon ik weer verder en was de storing weg. Hier heb ik zeker een jaar a 1,5 mee gereden voor ik er achter was. Én het begon allemaal met een klein beetje inhouden bij volgas in zijn 5 en dan exact bij 130km/h
24 december 2013 om 19:24 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201405Bij die van mij hield hij de foutcode ook niet vast, daarom is het een lastige storing om te vinden.
24 december 2013 om 14:57 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201402Nogmaals vlak die bobine brug (dis module) niet uit, ik heb bij mijn astra soortgelijke klachten gehad, heb toen bougies, luchtmassameter, bougie kabels vervangen en diverse malen injectoren gereinigd, en uiteindelijk bleek het toch de dis module te zijn. Laat hem anders nameten!
Gr rolf23 december 2013 om 21:48 In reactie op: Astra G coupé schokt + brandend motormanagementlampje #18201400klinkt mij als een defecte DIS ontstekings module… is precies wat ik had met mijn astra althans waar het bij de mijne mee begon ik heb van alles vervangen voor ik hier achter kwam.
ff een stukje van de NGK site gejat:
Bobines: Praktijktips voor de service
Net als vele andere componenten van een voertuig is de bobine onderhevig aan een zekere slijtage. De levensduur van een bobine bedraagt in de regel tussen de 60.000 en 80.000 kilometer – vele factoren kunnen echter de oorzaak zijn voor een geringere levensduur. Alvorens een bobine te vervangen, moeten deze factoren gecontroleerd worden.
Interne kortsluitingen leiden tot oververhitting
Hoe ouder de bobine wordt, hoe groter het risico voor oververhitting als gevolg van interne kortsluitingen wordt. Vanaf temperaturen van boven de 150 °C wordt de bobine tenslotte onherstelbaar beschadigd. Maar: Een groot aantal van de beschadigingen door oververhitting wordt veroorzaakt door een beschadigde ontstekingsmodule of een defecte eindtrap in het regelapparaat.Verkeerde spanningsvoorziening
Als de bougieleidingen beschadigd zijn of het accuvermogen nalaat, heeft dit een onvoldoende spanningsvoorziening en langere oplaadtijden van de bobine tot gevolg. Hierdoor kunnen het schakelapparaat of de eindtrap in het regelapparaat beschadigd worden – wat uiteindelijk een defect van de bobine kan veroorzaken.Mechanische schade
Ook bobines kunnen door marterbeten beschadigd raken. Andere mechanische schade is isolatieschade, die door uittredende olie veroorzaakt wordt – bijvoorbeeld als een ventieldichting niet meer goed sluit.Contactfout
Als de behuizing van de bobine beschadigd is en als er vocht in het primaire en secundaire gedeelte dringt, kan dit overgangsweerstanden veroorzaken. De oorzaak van deze fout kan aan gebrekkige constructies van watersproeiers liggen, of kan bij heftige regen of een motorwasbeurt optreden. In de winter kan strooizout ook de oorzaak zijn.Thermische problemen
Vooral de schachtbobines staan bloot aan een extreme hitteontwikkeling. Ook dit kan de levensduur van een bobine verkorten.Trillingen
In het bijzonder bij schachtbobines kan het gebeuren dat de bobine als gevolg van sterke trillingen in de motorruimte breekt.Niemand verder? Zijn er wel mensen met een verlaagde astra g hatchback die met winterbanden 16 inch velgen met winterbanden rijden? En welke maat banden hebben jullie er dan onder?
-
AuteurBerichten