Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de reacties. Het vreemde deel valt wel mee denk ik.
Er zijn 2 nieuwe remslangen + nippels gemonteerd. Deze zijn op de bon als abs remslang gedefineerd – misschien omdat ik een abs versie heb? Ik heb er zelf niet genoeg kennis van, maar het zijn in ieder geval de remslangen.De banden..tja daar was ik ook niet happy mee…maar ik had al genoeg gezeur gehad..dus maar geaccepteerd. A merk banden is ook wel netjes als je weet dat mijn zus waarschijnlijk de auto overneemt (haar huidige auto is een corsa b maar met meer km).
Mijn leasebak ook net in ontvangst genomen: ford fiesta 1.6 cdti titanium met alle mogelijke opties (€22.500 voor een fietsta…auw). Hij is zwart met een rood sport interieur.
Bedankt voor de reacties. Het vreemde deel valt wel mee denk ik.
Er zijn 2 nieuwe remslangen + nippels gemonteerd. Deze zijn op de bon als abs remslang gedefineerd – misschien omdat ik een abs versie heb? Ik heb er zelf niet genoeg kennis van, maar het zijn in ieder geval de remslangen.De banden..tja daar was ik ook niet happy mee…maar ik had al genoeg gezeur gehad..dus maar geaccepteerd. A merk banden is ook wel netjes als je weet dat mijn zus waarschijnlijk de auto overneemt (haar huidige auto is een corsa b maar met meer km).
Mijn leasebak ook net in ontvangst genomen: ford fiesta 1.6 cdti titanium met alle mogelijke opties (€22.500 voor een fietsta…auw). Hij is zwart met een rood sport interieur.
Nog even een berichtje hoe het is afgelopen:
Ik heb de auto naar een andere zaak gebracht. Veel begrip, veel tempo.. maar het regelen was wel apart. Ze hebben ook 5x nagevraagd welk merk band ik wilde hebben..en ze hebben alsnog de verkeerde gekozen. Ik wilde een setje Tigar’s van 45euro per stuk. Wat monteren ze?..Juist Pirelli a 86euro per band…en dan ook nog de 175 versie ipv de 165.
Nouja het rijdt in ieder geval…hij is met gemak door de APK, de 4-gassen test én de APK-steekproef gekomen. Nét op tijd klaar – want morgen krijg ik mijn leaseauto en kan de Corsa weg :fy1
Voor de geïnteresseerden:
*ABS remslangen voor 2 stuks vervangen + vloeistof + ontluchten = 180 euro (2uur werk)
*4 stuks Pirelli 175/65 14” banden = 310 euro
*Kleine beurt met olie & filter = 90 euroAl met al dus wel 300 euro goedkoper dan de merkgarage.
Heb zelf een Corsa B 1.2 16v uit 2000, ook 3 deurs.
Prijzen hangen veel af van de km-stand dan. Mijne was 3000euro @ 72.000km dus ik gok dat 143.000km wel tussen de 2200 en 2600euro gaat zitten.Ik ben net even langs een euromaster gereden om deze punten te bespreken. De apk meester was er niet dus ze hebben niet naar de remleidingen gekeken. Banden wel gecheckt
*Banden: het zijn de originele banden nog, dus 10 jaar oud & 80.000km oud. Ze schatten in dat ze nét de APK keuring halen, maar er moeten gewoon snel nieuwen op.
Prijzen 4x incl montage zijn 220euro voor Tigar en 280euro voor Goodyear.*Remleidingen deden ze eerst erg nuchter over ‘doen we in 15minuten’ maar toen ze hoorde dat er roest op zat (en dus stalen remleidingen) kwamen ze er op terug…schijnt enorm veel werk te zijn. Eerste indicatie was 100euro per remleiding ALS ze niet op te knappen waren.
*Kleine beurt + olie is 70 a 80euro.
[rquote=1887996&tid=144233&author=custom]Is dit een garage waar je al langer komt..? Het klinkt niet echt als een garage die met de klant meedenkt in ieder geval.!
Ik zou lekker ergens anders heengaan, en voortaan met een grote boog op deze garage heenlopen/rijden.[/rquote]
Ik ben er 3 maanden geleden geweest voor een wintercheck – daar is hij met vlag & wimpel doorheen gekomen. Ook geen opmerking over mijn banden.
Verder ben ik er nog nooit geweest, want ik heb altijd lease gereden (en ga ik binnenkort ook weer rijden).[rquote=1888096&tid=144233&author=Famempeters]Ik heb het idee dat je heel wat heb los gemaakt met dit topic .
je steld zelf dat je geen intentie hebt om iemand de zwarte piet toe te spelen en of naar een goede vakgarage of goed beun te gaan .wat is dan je intentie van dit topic .
ja het is allemaal veels te duur ja nou dat weet je dan .
[/rquote]
Mijn intentie van dit topic:
*het verhaal van mij af schrijven (dat lijkt mij een nette reden voor een forum)
*kijken of er meer mensen dit duur/overdreven vinden.En ik begrijp ook echt wel dat je meer betaald bij een merkdealer. Maar er zit een verschil tussen een hoger tarief gebaseerd op een hoger uurloon + hogere overheadkosten…en iemand kaal plukken.
(waarmee ik niet wil zeggen dat ik nu kaal geplukt wordt)[rquote=1887728&tid=144233&author=Klopper]Ik rust mijn zaak…[/rquote]
Was niet tegen je bedoeld hoor :) Ik kan je meedenken & reacties wel waarderen.
Maar ik persoonlijk wil mij niet zomaar tegen een zaak (je hebt idd de juiste gevonden) uitlaten op internet.Meningen zijn altijd welkom Klopper, maar ik heb (zoals gezegd) absoluut geen intentie om welke garage dan ook zwart te maken of af te kraken.
Ik was meer nieuwsgierig naar jullie meningen over de prijsvorming.Kan ik wel, maar heb ik geen tijd voor & geen belang bij.
De andere zaak rekent trouwens 70euro max, op basis van arbeid + 4 liter 10w40 halfsynth + filter + o-ring + controle andere delen.
@ Klopper: ik heb er zelf niet genoeg verstand van om te roepen dat het echt te duur is. Ik vermoed dit slechts. Vandaar dat ik geen autozaak noem. Het is niet mijn doel om ze in kwaad daglicht te stellen! Kan er alleen bij melden dat het logisch is dat het duurder is dan een beunhaas en dergelijke, omdat het een opel-vakgarage is. Een beetje meer betalen voor deze vaklui vind ik geen enkel probleem namelijk, maar zodra het bedrag in de buurt van de 1000euro komt…auw.
@ Louwe: ze zijn een uur bezig geweest om deze punten te vinden en op te schrijven…dus ik betaal een uurtarief (en dat is 70euro). Beunhaas heb ik geen tijd voor, auto moet over 1.5 week gekeurd zijn.
@ Fearless: zoals je misschien hebt gelezen, gaat deze auto er binnenkort toch uit. Niet dat ik iemand anders prut-banden wens..maar dan vind ik bijna 400euro voor banden wel iets te prijzig. Hoeft dus ook echt niet el cheapo te zijn hoor.
@ Soep: nee alle 4 banden vind ik ook vreemd. Ook vreemd is dat de zaak per keer wisselt tussen 2x / 4x band apk afgekeurd. Ze weten het niet goed..of ze willen graag 4 banden verkopen. Ik weet ook wat er in die kleine beurt zit: vloeistoffen weer op peil brengen, olie en oliefilter. Zaken als bougies en luchtfilter worden NIET meegenomen (die horen bij de grote beurt a 350euro).
Volgens de zaak waren de uitdrogingsscheuren echt ver door en zelfs tot het canvas. Heb ze vandaag zelf nog even in vol licht bekeken..en ja er zitten barsten over een deel van de wang. Canvas? Nee.
Heb ook gevraagd of ze iets minder duurs hadden ipv Michelin. Daar reageerden ze op alsof ik écht gek was: je gaat toch niet met iets minder dan michelin rijden??? We hebben ze ook van 275euro per set, maar das rommel…daar durf je echt de weg niet mee op.
De zaak waar ik een 2nd opinion heb gevraagd, heeft goodyears in mijn maat (165/65 r14 79t) voor 200euro excl. Nadeel bij die zaak is dat ik de auto 2 dagen kwijt ben: 1 voor onderhoud en de volgende ochtend vroeg voor apk. Dat zijn dus 2 dagen extra dat ik een andere auto moet huren.
Remleidingen heb / ga ik ook niet bekijken en bewerken. Ik snap dat dit een belangrijk punt is. Maar ze hebben wel 12x genoemd dat ze beiden een zware afkeur waren voor apk…de 13e keer kwam de aap uit de mouw dat slechts 1 een apk probleem is….de andere zou geen problemen geven voor apk. Ze rekenen trouwens dat ze met 2 remleidingen zo’n 3.5 uur bezig zijn. :o
@ Kaneel: de remleidingen kosten 25euro per stuk, of 32 incl btw. De prijs is dus zo hoog door de 3.5uur arbeid.
Hey gefeliciteerd met je Corsa king:
*180.000km is al best veel, zeker voor het kleinere 3 cilinder blokje van de 1.0. Maar natuurlijk hangt veel af van het onderhoud en het vorig rijgedrag.
*olieverbruik kan zoveel verschillen tussen 2 op het oog dezelfde auto’s..gewoon goed zelf peilen dus. Volg anders dit http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=132654 topic eens.
*volgens mij heeft de corsa B 0, 1 of 2 airbags, en niet meer.Citroen C1 2009 (1.0 driecilinder): op de autobahn volgas…171 km/h op de tomtom. :o
Echt onbegrijpelijk dat die zo hard kon gaan…Met de CorsaB 1.2i 16v heb ik slechts 160km/h gereden, ook nooit meer geprobeerd eigenlijk.
Ontvangst is prima & onveranderd.
Zover ik hem gemerkt is dit doorgeknipte draadje alleen om info van radio naar TID te sturen. En mijn nieuwe radio stuurt die info niet.
Daarnaast..hoeveel werk is het om een draadje opnieuw te solderen + krimpkousje er omheen mocht het echt een ongewenst resultaat zijn?Ja oke..maar ik lees van meer mensen ‘gebruik een oud bankpasje’ ik heb alleen geen idee waarom omdat je met je handen ook gewoon het luchtrooster kunt draaien en je TID kunt verwijderen.
@ bandido: ik ben erg voorzichtig met mijn spul, maar ben nooit een bankpasje nodig geweest hoor. Gewoon rooster met beleid naar beneden draaien was voldoende.
@ badmuts: dat moest ook en heb ik ook gedaan. Heeft alleen geen effect op je TID. Rood en geel wisselen is ivm het correct zetten van je continu spanning & contact spanning. (oftewel of je radio instellingen onthoud of niet)
Even voor de goede orde:
Bedankt voor de tip, want dit werkt perfect. :wors
Heb simpel het TID eruit getild, de kabelhoes er omheen weggesneden en de rood-grijze kabel doorgeknipt & geïsoleerd.Bedankt voor de reacties:thumbup
Dus als ik het goed begrijp: TID kap los halen (zelfde stappen als bij het vervangen van de TID ledjes) en daar de rood-grijze kabel onderbreken. Bij het deel van de bekabeling van de radio wat in de auto zelf zit – kan ik niet goed bij. Denk dat daarom het bij het TID makkelijker is.
Dat moet goed te doen zijn king:
Heb de ‘opel’ badge en de NL sticker achterop verwijderd. Daarnaast is de grill+logo klaar. Tijd voor wassen & foto:
Vandaag eens geprobeerd. Ik krijg hem met het schroevendraaiertje er zo’n halve cm uit. Genoeg om te zien dat er alleen een wit stuk plastic naar binnen loopt, en er 2 zwarte stukjes rubber omheen zitten – tussen knipperlicht en lak. Geen knopje/pinnetje gezien dus ook niets geforceerd.
Bedankt dan, ik ga morgen meteen eens uitproberen of ik hem er ook uit krijg. Blijft alleen de smaak-vraag over..welke kleur :P
Thats all?? Zit dit niet met lijm vast ofzo? En komen de stroomsnoertjes gewoon mee naar buiten?
Ik wilde juist mijn Corsa parkeren voor een foto..toen ik 5 meter verderop deze zag staan…even een familiefoto met een andere groene Corsa B (swing?)
Ik heb eindelijk mijn OPC badge binnen voor de grill. Dit was nog een heel gedoe om mooi te monteren:
1e poging: de plakstrip op de achterkant van het logo is gewoonweg niet sterk genoeg. Ook geeft zo’n honingraatgrill niet echt een geweldige ondergrond
2e poging: 2 kleine gaatjes in geboord en het logo met 2 m3 boutjes vast gezet. Helaas vallen de zilveren boutjes en ringetjes erg op.
3e poging: de 2 boutjes en 2 ringetjes zwart geschilderd. Staat veel beter nu, maar bij het vastdraaien van de moertjes deukt het dunne logo in.
4e poging: Aluminium strip van 2mm dik op maat gezaag, ook 2 gaatjes in geboord en deze achter het logo gelijmd. Deze 2 samen kunnen goed & netjes op de grill vastgeschroefd worden.(dit is ergens halverwege)
Daarnaast ook druk geweest met iets anders…een andere motor kopen king:
(niet mijn motor, maar wel zelfde type en kleur)Het is trouwens een Kawasaki ZR7 uit 2000 met 26.000km
-
AuteurBerichten