APK = auw

Forumindex Forums Modellen Corsa APK = auw

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233948
    Black kiwi
      Lid sinds:
      9 May 2010

      Vandaag mijn Corsa B uit 2000 met 80.000 op de teller langs gebracht voor een kleine beurt + apk.

      Omdat het een erg nette wagen is en ik dit jaar slechts 10.000km had gemaakt, dacht ik dat het een eitje zou zijn…

      Kreeg ’s middags al telefoon dat hij niet door de apk zou komen..

      *Alle 4 banden hebben uitdrogings-barsten in de wangen -> apk afkeur -> 4x nieuw (michelin) is €375
      *1 remleiding voor heeft wat roest, de andere is ook niet super -> apk afkeur-> 2x nieuw is €290

      Dus inclusief apk kosten kom ik op €700…en dan heb ik de kleine beurt a €200 nog niet eens meegerekend :fy1

      Oh en de radiateur vertoont ook lichte lekkage, volgens de garage komen er dus ook nog (volgens hun woorden) ‘enorme’ kosten bij voor een nieuwe.

      Op dit moment zijn de werkzaamheden nog niet uitgevoerd en heb ik alleen de onderzoekskosten a €70 moeten betalen. Ik heb dus nog de keuze of ik hem ergens anders naar toe breng. Heb al gebeld met een andere zaak, en die schat in dat ik voor €300.- wel klaar ben met alles (excl radiateur). Volgens deze zaak kunnen die droogheids-barsten in de band ook nooit tot apk afkeur leiden..tenzij het karkas er doorheen steekt en ik dagelijks moet oppompen (niet het geval).

      Het erge is…ik zou volgende week mijn lease-wagen krijgen. Ga deze dus cancellen, want als ik zo veel geld in dit ‘oude’ Corsa-tje moet stoppen, wil ik er ook mee rijden.

      #17832570
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Muhaahhhh weer zo 1 met dure apk.

        Die banden mogen voorzien zijn van droogtescheurtjes, MITS je door de scheurtjes heen geen canvas ziet!

        Remleidingen kan je vaak goed ontroesten, flink opschuren. Er mogen alleen niet teveel pitten in staan. meestal schuur je ze wel glad.

        Heb laatst nog een radiateur van een Corsatje vervangen, voor 150 euro was die klant weer klaar. Inclusief werkuren en vloeistof.

        #17832571
        Klopper
          Lid sinds:
          19 September 2010

          4 nieuwe banden voor die prijs zou ik absoluut niet doen… Je moet even doorrijden naar Leerdam, daar heb ik 4 winterbandjes (gloednieuw) gehaald voor 160,- inclusief omleggen en balanceren. Prijs voor gewone banden zal niet veel anders zijn :)

          Radiator is volgens mij goed te doen met wat las-werk, maar daar heb ik niet al teveel verstand van…

          EDIT: Ik kom trouwes uit het kleine dorpje aan de andere kant van het pontje bij Vuren ;)

          #17832572
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            Een radiateur lassen???

            Zon ding kost max 80 euro. Oplappen is problemen uitstellen…..

            #17832573
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              uitdrogingsscheuren in de band kan degelijk afkeur zijn.
              Maar idd alleen als het canvas zichtbaar is.
              maar waarom michelins er op. Een goodyear of dunlop is veel goedkoper.

              En roest op remleiding zou dat eerst eens weg laten schuren. vaak is het oppervlakkige roest.
              Maar dat kan ik vanaf hier niet beoordelen.

              #17832574
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                Waarom zijn die leidingen trouwens zo duur???
                Ik heb het ook wel eens laten doen op een golfje.. koste geen bal!
                was wel gewoon universeel spul van een rol..

                #17832575
                Black kiwi
                  Lid sinds:
                  9 May 2010

                  Volgens de zaak waren de uitdrogingsscheuren echt ver door en zelfs tot het canvas. Heb ze vandaag zelf nog even in vol licht bekeken..en ja er zitten barsten over een deel van de wang. Canvas? Nee.

                  Heb ook gevraagd of ze iets minder duurs hadden ipv Michelin. Daar reageerden ze op alsof ik écht gek was: je gaat toch niet met iets minder dan michelin rijden??? We hebben ze ook van 275euro per set, maar das rommel…daar durf je echt de weg niet mee op.

                  De zaak waar ik een 2nd opinion heb gevraagd, heeft goodyears in mijn maat (165/65 r14 79t) voor 200euro excl. Nadeel bij die zaak is dat ik de auto 2 dagen kwijt ben: 1 voor onderhoud en de volgende ochtend vroeg voor apk. Dat zijn dus 2 dagen extra dat ik een andere auto moet huren.

                  Remleidingen heb / ga ik ook niet bekijken en bewerken. Ik snap dat dit een belangrijk punt is. Maar ze hebben wel 12x genoemd dat ze beiden een zware afkeur waren voor apk…de 13e keer kwam de aap uit de mouw dat slechts 1 een apk probleem is….de andere zou geen problemen geven voor apk. Ze rekenen trouwens dat ze met 2 remleidingen zo’n 3.5 uur bezig zijn. :o

                  @ Kaneel: de remleidingen kosten 25euro per stuk, of 32 incl btw. De prijs is dus zo hoog door de 3.5uur arbeid.

                  #17832576
                  soepkiepe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    k zal nie zeggen dat het niet kan maar 4 banden afgekeurd? hoor je niet snel, nou ja en de rest staat er allemaal wel, remmen ff schuren, radiateur is op zich niet eens een probleem, als je niet overmatig koelwater verliest is het niet erg, natuurlijk is vervangen wel beter maar kan geen kwaad om er mee te rijden.

                    en die kleine beurt, zit ook maar weinig in, paar nieuwe filters geloof ik en veel meer is het niet, nou ik denk dat je dat zelf ook wel kan en het je wel de helft scheelt.
                    er is vast wel iemand die precies kan vertellen wat er in een kleine beurt zit, maar als je een beetje handig bent kun je dat zelf wel. en danben je denk ik nog geen 100 euro kwijt ;)

                    succes

                    #17832577
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      [rquote=1887631&tid=144233&author=kaneelschep]Waarom zijn die leidingen trouwens zo duur???
                      Ik heb het ook wel eens laten doen op een golfje.. koste geen bal!
                      was wel gewoon universeel spul van een rol..[/rquote]

                      Het ligt er aan welke delen je vervangen gaat..

                      Leidingen heb je alleen maar zelfbouw, complete pasklare stukken zijn er niet (zou je hele rare pakjes van krijgen voor in het magazijn)
                      En soms moet je van die hele rottige bochten en dingen maken om een fatsoenlijke nette leiding te maken. Dus dat kan nog wel eens veel tijd kosten.

                      #17832578
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        ik zou ff een beunhaas zoeken in de buurt

                        ik vind het erg duur voor wat er gebeuren moet
                        remleidingen zou ik wel gewoon vervangen

                        en andere bandjes zijn wel goedkopere adressen voor

                        die 7 tienjes onderzoeks kostten vind ik al schandalig duur

                        ik kwam niet weer bij dat bedrijf
                        als ik jou was;)

                        #17832579
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          [rquote=1887636&tid=144233&author=Black kiwi]Volgens de zaak waren de uitdrogingsscheuren echt ver door en zelfs tot het canvas. Heb ze vandaag zelf nog even in vol licht bekeken..en ja er zitten barsten over een deel van de wang. Canvas? Nee.

                          Heb ook gevraagd of ze iets minder duurs hadden ipv Michelin. Daar reageerden ze op alsof ik écht gek was: je gaat toch niet met iets minder dan michelin rijden??? We hebben ze ook van 275euro per set, maar das rommel…daar durf je echt de weg niet mee op.

                          De zaak waar ik een 2nd opinion heb gevraagd, heeft goodyears in mijn maat (165/65 r14 79t) voor 200euro excl. Nadeel bij die zaak is dat ik de auto 2 dagen kwijt ben: 1 voor onderhoud en de volgende ochtend vroeg voor apk. Dat zijn dus 2 dagen extra dat ik een andere auto moet huren.

                          Remleidingen heb / ga ik ook niet bekijken en bewerken. Ik snap dat dit een belangrijk punt is. Maar ze hebben wel 12x genoemd dat ze beiden een zware afkeur waren voor apk…de 13e keer kwam de aap uit de mouw dat slechts 1 een apk probleem is….de andere zou geen problemen geven voor apk. Ze rekenen trouwens dat ze met 2 remleidingen zo’n 3.5 uur bezig zijn. :o

                          @ Kaneel: de remleidingen kosten 25euro per stuk, of 32 incl btw. De prijs is dus zo hoog door de 3.5uur arbeid.

                          [/rquote]

                          Op het werk doen we veel Mabor banden….
                          Perfecte banden voor een lage prijs.
                          Je hoeft niet perse een a-merk te monteren, veel mensen merken het verschil niet eens!

                          #17832580
                          Bupke
                            Lid sinds:
                            22 November 2010

                            Sooow dat is niet al te goed koop.

                            moet je een kijken op autobandenmarkt.nl
                            Daar krijg je je banden een stuk goedkoper.
                            En de kwaliteit dat heeft er ook alleemaal me te maken wat je ermee doet.
                            als je een gewone rijder bent dan maakt het niet zo veel uit.

                            En een radiator kan je toch niet lassen. Het is meestal van koper of messing gemaakt.

                            #17832581
                            arjontje
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              31 March 2006

                              [rquote=1887659&tid=144233&author=Bupke]Sooow dat is niet al te goed koop.

                              moet je een kijken op autobandenmarkt.nl
                              Daar krijg je je banden een stuk goedkoper.
                              En de kwaliteit dat heeft er ook alleemaal me te maken wat je ermee doet.
                              als je een gewone rijder bent dan maakt het niet zo veel uit.

                              En een radiator kan je toch niet lassen. Het is meestal van koper of messing gemaakt.
                              [/rquote]

                              denk dat die gene solderen bedoeld.

                              #17832582
                              thijs1
                                Lid sinds:
                                16 November 2010

                                Horen die remleidingen geen 29.00 te zijn ipv 290? :o
                                Volgens mij was ik voor m’n corsa b uit 95 2 tientjes de remleiding kwijt? Of heb ik een ander onderdeel laten vervangen?

                                #17832583
                                kaneelschep
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 November 2004

                                  aaaah het arbeidsloon maakt het zo duur… Ik dacht al.
                                  ik ben dhz garage prijzen gewend ;) contant betaald…

                                  #17832584
                                  Fearless
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 January 2005

                                    Remslangen bedoel je waarschijnlijk, die zijn makkelijker te vervangen.

                                    #17832585
                                    Black kiwi
                                      Lid sinds:
                                      9 May 2010

                                      @ Louwe: ze zijn een uur bezig geweest om deze punten te vinden en op te schrijven…dus ik betaal een uurtarief (en dat is 70euro). Beunhaas heb ik geen tijd voor, auto moet over 1.5 week gekeurd zijn.

                                      @ Fearless: zoals je misschien hebt gelezen, gaat deze auto er binnenkort toch uit. Niet dat ik iemand anders prut-banden wens..maar dan vind ik bijna 400euro voor banden wel iets te prijzig. Hoeft dus ook echt niet el cheapo te zijn hoor.

                                      @ Soep: nee alle 4 banden vind ik ook vreemd. Ook vreemd is dat de zaak per keer wisselt tussen 2x / 4x band apk afgekeurd. Ze weten het niet goed..of ze willen graag 4 banden verkopen. Ik weet ook wat er in die kleine beurt zit: vloeistoffen weer op peil brengen, olie en oliefilter. Zaken als bougies en luchtfilter worden NIET meegenomen (die horen bij de grote beurt a 350euro).

                                      #17832586
                                      Klopper
                                        Lid sinds:
                                        19 September 2010

                                        Mja, precies :P En anders gewoon het advies van Fearless opvolgen en een nieuwe radiator erin zetten. Dingen zijn vaak wel te vinden op de sloop, al hoef je het bij van Boxtel niet te proberen. Daar mag je blij zijn als je een Corsa kan herkennen tussen die rommel…

                                        Welke garage is het trouwens?

                                        #17832587
                                        thijs1
                                          Lid sinds:
                                          16 November 2010

                                          Als ik het zo hoor zou ik een andere garage opzoeken en die punten eens laten checken, volgens mij willen ze wel heel graag verkopen en uurloontjes rekenen.

                                          #17832588
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            200 euro voor een stel goodyears is wel te doen, als ze dan maar niet veel montagekosten rekenen. Je hebt immers een heel leuk bandenmaatje waar heel wat goedkope banden voor zijn. Ook a-merken.

                                            Ik heb vanaf mn 16e heel wat banden gemonteerd onder auto’s en echt heel slechte banden ben ik niet echt tegen gekomen (van wat er verkocht werd.)
                                            Alleen de WANLI banden waren drama…….die hadden het profiel van een topmerk, maar het rubber was stugger.

                                            Als ik zou moeten kiezen voor goedkopere banden dan ging ik toch voor Typhoon of Wanli. Pas daarna zou ik kijken naar a-merken zoals Dunlop/pirelli….Die trouwens niet heel veel duurder hoeven te zijn als een goedkopere band, soms scheelt het maar een 10tje…

                                            #17832589
                                            Black kiwi
                                              Lid sinds:
                                              9 May 2010

                                              @ Klopper: ik heb er zelf niet genoeg verstand van om te roepen dat het echt te duur is. Ik vermoed dit slechts. Vandaar dat ik geen autozaak noem. Het is niet mijn doel om ze in kwaad daglicht te stellen! Kan er alleen bij melden dat het logisch is dat het duurder is dan een beunhaas en dergelijke, omdat het een opel-vakgarage is. Een beetje meer betalen voor deze vaklui vind ik geen enkel probleem namelijk, maar zodra het bedrag in de buurt van de 1000euro komt…auw.

                                              #17832590
                                              soepkiepe
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                10 August 2010

                                                @ Soep: nee alle 4 banden vind ik ook vreemd. Ook vreemd is dat de zaak per keer wisselt tussen 2x / 4x band apk afgekeurd. Ze weten het niet goed..of ze willen graag 4 banden verkopen. Ik weet ook wat er in die kleine beurt zit: vloeistoffen weer op peil brengen, olie en oliefilter. Zaken als bougies en luchtfilter worden NIET meegenomen (die horen bij de grote beurt a 350euro).

                                                nou dan kun je dat zelf ook wel denk ik, stelt nie zo veel voor en scheelt je een boel geld?

                                                #17832591
                                                Black kiwi
                                                  Lid sinds:
                                                  9 May 2010

                                                  Kan ik wel, maar heb ik geen tijd voor & geen belang bij.

                                                  De andere zaak rekent trouwens 70euro max, op basis van arbeid + 4 liter 10w40 halfsynth + filter + o-ring + controle andere delen.

                                                  #17832592
                                                  Klopper
                                                    Lid sinds:
                                                    19 September 2010

                                                    [rquote=1887678&tid=144233&author=Black kiwi]@ Klopper: ik heb er zelf niet genoeg verstand van om te roepen dat het echt te duur is. Ik vermoed dit slechts. Vandaar dat ik geen autozaak noem. Het is niet mijn doel om ze in kwaad daglicht te stellen! Kan er alleen bij melden dat het logisch is dat het duurder is dan een beunhaas en dergelijke, omdat het een opel-vakgarage is. Een beetje meer betalen voor deze vaklui vind ik geen enkel probleem namelijk, maar zodra het bedrag in de buurt van de 1000euro komt…auw. [/rquote]De Opel-vakgarage in Gorinchem staat er algemeen om bekend dat deze nog wel eens een cijfertje in hun voordeel zal veranderen.

                                                    #17832593
                                                    Black kiwi
                                                      Lid sinds:
                                                      9 May 2010

                                                      Meningen zijn altijd welkom Klopper, maar ik heb (zoals gezegd) absoluut geen intentie om welke garage dan ook zwart te maken of af te kraken.
                                                      Ik was meer nieuwsgierig naar jullie meningen over de prijsvorming.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 48)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.