Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Update: auto is net terug van de dealer. De filtertjes van de actuatoren waren helemaal kapot. Ze zijn beiden vervangen, maar vreemd genoeg zei de dealer dat de filtertjes op de nieuwe actuatoren moesten blijven zitten. Het probleem bij koudstart is in elk geval weg!
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik hoop dat ik er vanaf kom met enkel de filtertjes te verwijderen, anders wordt het kostelijk…Is er toevallig iemand op het forum die dit probleem heeft gehad? En die dit eventueel heeft kunnen herstellen door de filtertjes te verwijderen?
Bedankt voor het snelle antwoord.
Heb je enig idee van het totale kostenplaatje?
Ik heb het enge voorgevoel dat hier veel werkuren in kruipen…Oké, bedankt voor jullie antwoorden!
Niets om me zorgen over te maken dus ;)Enkele maanden geleden stond ik voor net dezelfde keuze.
Eerst maakte ik een testrit met een 1.4 (90pk), daarna met een 1.6 (116pk).
Het zal je inderdaad wat schelen in wegentaks en aan de pomp, maar met een 1.6 heb je iets meer reserve onder je voet.Veel succes bij je keuze.
@iquick wrote:
@Bjorn, meestal als de auto stottert. Je krijgt dan een van deze foutcodes:P0301 Cylinder 1 Misfire Detected B-045
P0302 Cylinder 2 Misfire Detected B-045
P0303 Cylinder 3 Misfire Detected B-045
P0304 Cylinder 4 Misfire Detected B-045Ik heb ondertussen enkele keren met de wagen gereden en ik voel niets van gestotter. Is het raadzaam om de bougies en de bobinebrug eens laten na te kijken bij een Opel-garagist? Of moet ik me pas zorgen beginnen maken indien de motor stottert of het managementlampje begint te branden? Ik ben er liever preventief bij dan dat ik ergens in panne sta.
Het is uiteindelijk een 1.6 GTC Sport geworden (Z16XER)
Bedankt voor jullie advies, hopelijk kom ik er nog jaren probleemloos mee door.@iquick wrote:
Bjorn, als je een 1.6 neemt, hou er rekening mee dat de Twinport modellen, Z16XEP 105pk, bekend staan om de inlaat problemen, meestal rond de 120000km á 130000km. De Z16XER 115pk staat bekend om de bobinebrug die wel eens stuk kan gaan. Voor de rest is de XER een prima blok.
Het gaat weldegelijk om een Z16XER met 115pk (niet het Twinport model).
Kan ik op één of andere manier merken dat deze bobinebrug aan vervanging toe is?
Alvast bedankt!Het wordt waarschijnlijk een 1.6i met 87.000 km op de teller. Goed onderhouden en rijkelijk uitgerust, kan hopelijk niets mee misgaan.
Bedankt om me hiervan op de hoogte te brengen. Van dit probleem had ik nog nooit gehoord…
Dan zal het waarschijnlijk toch een benzine worden.Ik had een mooie 1.7 met 6bak op het oog.
68.000km gelopen, bij 2009. Deze 6bak dus zeker vermijden?Bedankt voor uw reactie!
Dan zoek ik vooral naar de 1.7 diesels met 110pk. -
AuteurBerichten