Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
[quote quote=18395240]Ik zou een 2e hands inlaat spruitstuk zoeken. Ik heb sr recent een verkocht voor 50 euro dus dat hoeft geen duizende euros te kosten.[/quote]
Vrij lastig te vinden en ben denk ik technisch te beperkt dit zelf te kunnen aanpassen
[quote quote=18395346]De stang zal er wel af liggen dan gaan de kleppen vanzelf bewegen. Nieuw setje kleppen kost bij fsrs €400,-( is fors duurder geworden). Er staan ook how-to’s online om je huidige spruitstuk zo aan te passen dat de kleppen volledig weg zijn.[/quote]
Nee ze zijn al weg. En of er een officieel modificatie kit is gebruikt is onduidelijk. Auto is te oud om nog zoveel geld aan uit te geven.
Eind conclusie:
Auto gaf uiteindelijk toch weer een een uitlaatgas probleem aan. Vermogen stopte en de auto ging in noodloop.
Hij is naar een dealer geweest en blijkt dat door een vorige eigenaar de wervelkleppen er zijn uitgehaald. Dit zorgt voor het probleem van het bokken en de storing die ik nu heb. Helaas is met dat bij de verkoop niet verteld door https://dynamiccars.nl/
Heeft weinig zin om dit te laten herstellen daar dit 1500 euro gaat kosten. Zodra de storingen worden gewist dan loopt de auto weer “goed”. Dus misschien is het handig om voor de time beeing een OBD handheld te kopen om de storingen te wissen zodra ze optreden.
Hij gaat maar 1 versnelling naar beneden. Bedankt voor de tip.
Ik heb em nog niet zo lang. Had wel een probleem met de catalysator. Die is vervangen. HERSTELD.
Daarna is aangetroffen dat de slang niet goed op de branfstofpomp in de benzine tank zat. HERSTELD
Ik tank e5. Aangezien e10 wordt afgeraden.
Boven de 2500 toeren gaat alles soepeler.
Het viel me al op dat de automaat vrij snel naar de 5de versnelling gaat en daar in blijft hangen. Dus of zon blok een andere mapping zou moeten krijgen.
This echt als ik op de snelweg zit. Van 100 naar 120/130 wil. Zonder dat ik vol gas in druk. Blijft ie in de 5 en dan doet ie dat vrij stoterig.
Ja lastig.
Wat is kkit?
Bij vol gas schakelt hij uiteraard terug en is het een stuk minder tot niets. Ook als de auto langer loopt is het iets minder.
Zal eens vrageb wat het kost om de automaat van nieuwe olie te voorzien.
This een automaat die schakelt volgens hoe opel daar over denkt en dus ook zo ontworpen. Dus alle eigenaren en alle gelijkwaardige vectra eigenaren krijgen te horen. Je moet maar gewoon handmatig schakelen tot 120kmh. Vanuit dat perspectief is je antwoord niet echt bevredigend. Dit moet toch gewoon een technisch probleem zijn.
Geachte heer,
Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw e-mail van 14 januari jongstleden.
In antwoord op uw schrijven kunnen wij u informeren dat de terugroepactie inhoud dat de dealer de brandstofdrukregelaar controleert en indien nodig vervangt. De brandstofpomp is niet opgenomen in een campagne, en staat hier dan ook los van.
Naar aanleiding van uw bericht hebben wij inderdaad contact gehad met Opel dealer Bleeker te Hengelo. Van hen hebben wij vernomen dat de brandstofdrukregelaar is vervangen. Het betreft inderdaad een gemodificeerd onderdeel, wat betekent dat het nieuwe onderdeel van verbeterde kwaliteit is.
Inzake de opmerking dat Opel dealer Bleeker een onafhankelijk garage is, kunnen wij u meedelen dat dit helaas verkeerd is overgekomen. Wij wilden u informeren dat Opel Nederland u helaas niet tegemoet kan komen in de kosten van deze herstelling, daar het onderhoud (niet de herstelling) is uitgevoerd bij garages die buiten ons netwerk vallen. Daarnaast is uw auto van 2004, en zijn helaas alle vormen van garantie- of coulancemogelijkheden vanuit de importeur reeds verlopen.
Daar er helaas vanuit Opel Nederland geen tegemoetkoming mogelijk is inzake deze herstelling, is Opel dealer Bleeker te Hengelo, als verkopende partij, het juiste aanspreekpunt voor u. Het spijt ons u in deze niet anders te kunnen informeren.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.Fiona van Rijn
Opel KlantenserviceKort samengevat,
1 – 30 maart 2010 is de reparatie stilzwijgend uitgevoerd door Opel Bleeker (Hengelo/Enschede?).
1a. Daar weet ik als klant niks van.
1b. N.a.v. een oude email kan ik bevestigen dat ik op 30 Maart 2010 mijn auto voor een geknapte multi riem in Hengelo ben geweest. Dat wil dus zeggen dat Opel NL mogelijk contact heeft gehad met Opel Bleeker over deze materie.
1c. Deze modificatie is mij ook nooit verteld. En waarom zouden ze ook als het niet verplicht is. Laat de klant lekker in het donker.
1d. Wie zegt dat deze reparatie echt uitgevoerd? Hoe controleer ik dat? Ik vertrouw namelijk geen enkele dealer en zeker Bleeker niet.2 – In December 2012 gaan de 2 onderdelen brandstofpomp + drukregelaar defect. De “life span” van deze onderdelen zijn dus nog geen 3 jaar!!??
3 – Opel Bleeker is een onafhankelijke garage buiten het Opel Nederland netwerk. Hoe weten zij dan dat Opel Bleeker die reparatie heeft uitgevoerd?
Van uitgaande dat hun klanten database niet aan de die van Opel Nederland hangt. Sterker nog, over welke dealer heeft Opel NL het, Hengelo of Enschede?4 – Opel Nederland is niet mijn aanspreekpunt voor coulance maar Opel Bleeker Hengelo. Alsof Opel Bleeker ooit mee zal werken aan een coulance regeling!
Ik kan van Opel Nederland dus dikke p** krijgen.
Echt wat louche bende daar. En Opel Bleeker…de appel valt niet ver van de boom.Dit is het antwoord dat ik heb gekregen van GM.
Geachte heer,
Hierbij bevestigen wij de goede ontvangst van uw brief van 9 januari jongstleden. Het spijt ons hieruit te vernemen dat u recent werd geconfronteerd met een defecte brandstofpomp en drukregelaar van uw Opel Vectra.
In antwoord op uw schrijven informeren wij u dat er in het verleden een terugroepactie van toepassing is geweest op uw Opel Vectra. Deze actie, aangaande de brandstofdrukregelaar, is 30 maart 2010 uitgevoerd door Opel dealer Bleeker te Hengelo, tijdens andere werkzaamheden aan uw Opel. Wanneer uw wagen bij de Opel dealer is zal deze controleren op openstaande terugroepacties. Zij zullen deze te allen tijde uitvoeren, maar zijn niet verplicht de eigenaar hiervan op de hoogte te stellen, daar het om een gratis service gaat vanuit Opel. Inzake uw Opel Vectra kunnen wij u informeren dat deze terugroepactie is uitgevoerd en de brandstofdrukregelaar toentertijd is vervangen.
Inzake uw opmerking over eventuele fabrieksgarantie kunnen wij u meedelen dat juist in geval van een onverhoopt defect voor uw Opel Vectra de internationale garantiebepalingen gelden bij fabricage- en materiaalfouten in de eerste twee gebruiksjaren. Naast het feit dat de fabrieksgarantie op uw Opel Vectra ruimschoots is verstreken, is de reparateur van uw auto een onafhankelijke garage buiten ons netwerk. Wij kunnen geen tegemoetkoming bieden in de kosten van reparatie wanneer deze buiten ons netwerk plaats heeft gevonden. Om voorgaande redenen moeten wij u helaas meedelen dat General Motors Nederland B.V. niet aan uw verzoek om een tussenkomst in de reparatiekosten aan uw Opel Vectra kan voldoen.
Wanneer u van mening bent recht te hebben op een vergoeding in de reparatiekosten dient u zich te wenden tot de leverancier van uw Opel Vectra. In deze is General Motors Nederland B.V., als importeur, niet uw aanspreekpunt. Wij adviseren u dan ook uw brief en coulancevoorstel voor te leggen aan de leverancier van uw auto.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
GENERAL MOTORS NEDERLAND B.V.
Fiona van Rijn, Opel KlantenserviceNouja ik denk dat Hartgerink er ook niks aan kan doen. Het is €699 geworden. Ik leg me er bij neer en betaal gewoon. Ik heb opel nederland gemailed over dit gedoe. Een kijken wat ze zeggen.
N.a.v. een belletje naar de Bleeker Groep Hengelo, blijkt uit de historie dat de auto deze 2 onderdelen heeft laten “modificeren”. Meer info hadden ze niet. Hij schoof het onder de noemer “slijtage en rijgedrag” & “dan gaan zulke onderdelen defect”. Wat ik daar weer van moet vinden….@SigNumberOne wrote:
Probeer anders met Hartgerink te praten of ze nog iets kunnen doen uit coulance, gezien de terugroepactie.
En verkopen zou ik zeker niet doen, na zo’n reparatie.Zo. De auto is netjes en snel opgehaald met de ambulance door Opel Hartgerink Haaksbergen. Je had gelijk, de Pomp + Regelaar stuk a €699.
Zodra de auto gemaakt is verkoop ik hem z.s.m. (als er een koper is :D ) Had hiervoor een VW Polo uit 1989. Nooit wat serieus mee gehad.
Zeer spijtig maar het wordt nooit meer een Opel vermoed ik.@SigNumberOne wrote:
dat komt omdat ze bij Bleeker niet weten wat ze doen en zich van de domme houden.
bovendien schrijven ze met een bladhark de rekeningen.
hier is een terugroepactie voor geweest.
zoek maar met de zoekfunctie, kom je genoeg tegen.
als je geluk hebt is het de drukregelaar en anders de hogedrukpomp.
mijn advies, rij ff naar Hartgerink in HaaksbergenGisteren deze test nog gedaan. Kijken of alle of geen of deels mijn bougies vonken.
http://dl.dropbox.com/u/14334872/auto/Auto.png” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/14334872/auto/2013-01-05%2014.56.27.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/14334872/auto/2013-01-05%2014.57.10.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://dl.dropbox.com/u/14334872/auto/video-2013-01-05-15-02-12.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;Helaas was mijn accu leeg anders had ik kunnen bepalen of de ecu echt stuk was.
Dus ja…
Die uitspraak ken ik niet lol. Ik neem niet aan dat ze dat probleem onder de noemer van terugroep actie nog gratis uitvoeren.
Mijn auto rijd amper en 20 km Enschede> Haaksbergen is ver. Ik Ik zal Hartgerink eens aan doen als dat lukt.
Thx@SigNumberOne wrote:
dat komt omdat ze bij Bleeker niet weten wat ze doen en zich van de domme houden.
bovendien schrijven ze met een bladhark de rekeningen.hier is een terugroepactie voor geweest.
zoek maar met de zoekfunctie, kom je genoeg tegen.als je geluk hebt is het de drukregelaar en anders de hogedrukpomp.
mijn advies, rij ff naar Hartgerink in HaaksbergenMja je wilt t echt niet weten. Drama bak.
@LexSF wrote:
Elk jaar heb ik +-1000/1500 euro aan mechanische of elektrische kosten gehad.
…. :wtf
Ik ben straks bij de garage geweest. Diagnose laten uitvoeren (28 euro) en foutcodes gewist maar probleem kwam na 5 meter weer terug. Het was nu cilinder 1 ipv 3 dat niet ontbrand. Aangezien mijn auto een distributie-ketting heeft leek de monteur het onwaarschijnlijk dat deze een nokje verschoven was. Hij had dat niet eerder meegemaakt iig. Dus nu krijg ik een donkerbruin vermoeden dat er nu wellicht een computer probleem is. Noemen ze dat de de ECU? (electronic computer unit?). Mijn zwager gaf dat ook al aan, hij is zelf monteur maar woont te ver weg om even te komen kijken. De foutcodes die gevonden zijn: P1191 (brandstofdruk) en P0301 (cilinder aanslag 1 detectie). Dus ja kan nu ook brandstof injectie zijn. Kortom van de regen in de drup. Ik vernam van mijn zwager dat http://www.actronics.eu” onclick=”window.open(this.href);return false; computers reviseert. Afhankelijk van de storing kan ik rekenen op 100 tot 300 euro. Nu schijnt deze computer gewoon op het blok geschroefd te zijn zonder isolatie of warmte geleiding?? Niet zo handig van Opel. Ik laat em verder maar onderzoeken door de garage.
Een paar conclusies kan ik wel trekken na al die jaren. Ik heb deze Vectra C 2.2 16V uit BJ 2004 nu sinds 2009. Gekocht bij Auto Bleeker. Tussen okt 2009 en dec 2012 70000km gereden.
Elk jaar heb ik +-1000/1500 euro aan mechanische of elektrische kosten gehad. Dat vind ik toch wel pittig voor een auto die nog geen 10 jaar oud is met 175000km op de teller.
Of is dat normaal en kan iemand deze ervaring bevestigen. Ik wil niet zeuren of zeiken maar ik had er meer van verwacht.@SigNumberOne wrote:
tuurlijk kun je de storing laten resetten.
maar als het probleem niet is opgelost, komt de storing gelijk terug.
ik zou hem laten uitlezen voor de storingscode en deze gelijk laten wissen.
misschien is er iemand in de buurt met een opcom, die dit voor je kan doen.Sorry ik kan niet echt een code aan geven maar het lampje van versnellingsbak/motor elektronica blijft branden.
Ik heb geen vermogen. Mijn zwager is automonteur. Hij zei dat ik die fout toch moest laten resetten.@SigNumberOne wrote:
welke foutcode heb je dan?
Ik heb net mijn bobine vervangen en in het begin leek het goed te gaan. Foutcode was verdwenen. Echter na 2 km rijden houdt de motor weer in. De foutcode is terug.
– De bougies zijn al vervangen.
– Moet ik toch mijn boordcomputer laten resetten?
– Wat kan het nu zijn? mijn computer?
– Ze hadden het over een timing probleem veroorzaakt door de aandrijving dat een tand/nokje is verschoven.
Ik weet t even niet meer :(ok mooi.
Ik heb er net 1 gekocht. Wel handig zon forum:). ps. Moet je na het vervangen van je bobine nog een reset op je computer laten uitvoeren?
thx!
@chakib82 wrote:
Check op de site van winparts, tik je kenteken in en ga naar ontsteking.
Kies daar bobine, ze kosten nieuw althans voor mijn GTS, bouwjaar 2004, 1.8 16V, €156,50kijk je waard.
Ik wil ook niet beknibbelen. Ik zie het zo. Die bobine heeft het bijna 9 jaar volgehouden. Dus als ik er een voor 50/60 euro kan kopen dan neem ik dat risico.
Als het werkt top, zo niet dan heb ik pech. Dan koop ik er 1 met garantie.Opel dealer Bleeker te Enschede vraag 319 euro voor de bobine!. Een onderdeel dat overal rond de 150/ 160/ 170 euro kost dan plaats je toch wel vraagtekens?
Ik heb het ze netjes gevraagd waar ze de prijs op baseren. Ik ben benieuwd. -
AuteurBerichten