z22yh motor 2.2 direct bokt een beetje

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum z22yh motor 2.2 direct bokt een beetje

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #18394207
    bjansen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2011

      Hallo, ik heb een z22yh motor 2.2 direct automaat. Hij heeft 300.000 km gelopen.

      Wanneer de auto in de 5de versnelling staat, 100Km/h rijdt, 2000 toeren en in accellereer dan bokt ie wat. Schakel ik handmatig naar de 4 dan is dat bokkerige veel minder.

      Brandstofpomp op t blok en brandstof tank zijn gecontroleerd en goed bevonden. Verder geen storingsmeldingen.

      De garage zei, mogelijk wervelkleppen en ophoping koolstof in het inlaat spuitstuk. Ben benieuwd wat hier de meningen zijn.

      Thanks.

       

       

       

       

      #18394236
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Is gewoon een te hoge versnellingen, schakel maar terug naar zn 4 zal die het wel niet hebben en pas met 120 naar de vijf.

        #18394270
        bjansen
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2011

          This een automaat die schakelt volgens hoe opel daar over denkt en dus ook zo ontworpen. Dus alle eigenaren en alle gelijkwaardige vectra eigenaren krijgen te horen. Je moet maar gewoon handmatig schakelen tot 120kmh. Vanuit dat perspectief is je antwoord niet echt bevredigend. Dit moet toch gewoon een technisch probleem zijn.

          #18394272
          Haasje17
          Moderator
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Wat gebeurt er als je het pedaal tot dr bodem duwt bij 100. Gewoon volgas?

            Kun je een filmpje maken van het bokken?

            Anders automaat laten spoelen, heeft die ooit niet gebokt?

            #18394277
            bjansen
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2011

              Wat is kkit?

              Bij vol gas schakelt hij uiteraard terug en is het een stuk minder tot niets. Ook als de auto langer loopt is het iets minder.

              Zal eens vrageb wat het kost om de automaat van nieuwe olie te voorzien.

               

               

              #18394281
              Haasje17
              Moderator
                Lid sinds:
                8 September 2009

                Heeft de auto ooit zonder bokken versneld van 100 tot 130.

                Beste zou zijn als die rond de 2500 rpm zou draaien of hoger als je gaat versnellen.

                Rijd je op e10 of tank je super plus?

                #18394289
                bjansen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2011

                  Ik heb em nog niet zo lang. Had wel een probleem met de catalysator. Die is vervangen. HERSTELD.

                  Daarna is aangetroffen dat de slang niet goed op de branfstofpomp in de benzine tank zat. HERSTELD

                  Ik tank e5. Aangezien e10 wordt afgeraden.

                  Boven de 2500 toeren gaat alles soepeler.

                  Het viel me al op dat de automaat vrij snel naar de 5de versnelling gaat en daar in blijft hangen. Dus of zon blok een andere mapping zou moeten krijgen.

                  This echt als ik op de snelweg zit. Van 100 naar 120/130 wil. Zonder dat ik vol gas in druk. Blijft ie in de 5 en dan doet ie dat vrij stoterig.

                  Ja lastig.

                   

                  #18394376
                  Corsa_GSi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    30 June 2004

                    Ik zou een paar keer (3 tot 4 keer met wat tussenpozen) achter elkaar de olie uit de automaat vervangen.
                    Niet laten spoelen, daar kunnen deze bakken niet zo goed tegen.

                    Als je de kickdown (vol gas, pedaal op de bodem) gebruikt, hoeveel versnellingen gaat hij dan terug 1 of 2?

                    #18394397
                    bjansen
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 July 2011

                      Hij gaat maar 1 versnelling naar beneden. Bedankt voor de tip.

                      #18395211
                      bjansen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2011

                        Eind conclusie:

                        Auto gaf uiteindelijk toch weer een een uitlaatgas probleem aan. Vermogen stopte en de auto ging in noodloop.

                        Hij is naar een dealer geweest en blijkt dat door een vorige eigenaar de wervelkleppen er zijn uitgehaald. Dit zorgt voor het probleem van het bokken en de storing die ik nu heb. Helaas is met dat bij de verkoop niet verteld door https://dynamiccars.nl/

                        Heeft weinig zin om dit te laten herstellen daar dit 1500 euro gaat kosten. Zodra de storingen worden gewist dan loopt de auto weer “goed”. Dus misschien is het handig om voor de time beeing een OBD handheld te kopen om de storingen te wissen zodra ze optreden.

                         

                        #18395240
                        Haasje17
                        Moderator
                          Lid sinds:
                          8 September 2009

                          Ik zou een 2e hands inlaat spruitstuk zoeken. Ik heb sr recent een verkocht voor 50 euro dus dat hoeft geen duizende euros te kosten.

                          #18395346
                          Opeltje17
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            18 January 2012

                            De stang zal er wel af liggen dan gaan de kleppen vanzelf bewegen.

                            Nieuw setje kleppen kost bij fsrs €400,-( is fors duurder geworden).

                            Er staan ook how-to’s online om je huidige spruitstuk zo aan te passen dat de kleppen volledig weg zijn.

                             

                            #18395407
                            bjansen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 July 2011

                              [quote quote=18395346]De stang zal er wel af liggen dan gaan de kleppen vanzelf bewegen. Nieuw setje kleppen kost bij fsrs €400,-( is fors duurder geworden). Er staan ook how-to’s online om je huidige spruitstuk zo aan te passen dat de kleppen volledig weg zijn.[/quote]

                               

                              Nee ze zijn al weg. En of er een officieel modificatie kit is gebruikt is onduidelijk. Auto is te oud om nog zoveel geld aan uit te geven.

                              #18395408
                              bjansen
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 July 2011

                                [quote quote=18395240]Ik zou een 2e hands inlaat spruitstuk zoeken. Ik heb sr recent een verkocht voor 50 euro dus dat hoeft geen duizende euros te kosten.[/quote]

                                Vrij lastig te vinden en ben denk ik technisch te beperkt dit zelf te kunnen aanpassen

                                 

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.