beheraceeend

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Garage regio rotterdam gezocht #18082535
    beheraceeend
      Lid sinds:
      10 February 2011

      Ik heb op zich wel de kennis, gereedschap en ruimte om het te doen.. alleen geen tijd. Samenvatting van afgelopen jaar: 2 bedrijven gestart, kind gekregen, huis aan het verbouwen, getrouwd. Dus hoe graag ik het zelf wil doen, het lukt mij gewoon de komende tijd niet eens om even een dag vrij te maken, de ene keer dat ik niet aan het werk ben, ben ik aan het huis aan het werk, met de kleine in de weer, etc… Dus vandaar wil ik het lekker laten doen voorlopig.

      In reactie op: smeltende bedrading #17899928
      beheraceeend
        Lid sinds:
        10 February 2011

        De boel is open geweest en 1 van de 2 “2.x20A ” relais onder het dashboard is doorgebrand. Ook was een van de stekkertjes die naar het stuur door gaat verkoold.

        Nu is het rare dat de verlichting het niet doet wanneer ik die 2x20A relais omwissel. kan het zijn dat die 2 afhankelijk van elkaar zijn en de lampen het pas doen wanneer ze beide werken? Vanmiddag ga ik overigens even een nieuwe zoeken.

        In reactie op: smeltende bedrading #17899927
        beheraceeend
          Lid sinds:
          10 February 2011

          ik heb er zelf niets gedaan maar ik zie wat stukken die niet origineel zijn. van het weekend ga ik even lekker achter mijn dash kruipen en tot die tijd ga ik met de reserve auto ;)

          het voordeel dat het aan het smelten was, is dat je snel vind waar het gebeurde ;) soms is het alleen een gevolg en geen oorzaak en dan wordt het ff zoeken.

          In reactie op: veerpootsteun monza #17906581
          beheraceeend
            Lid sinds:
            10 February 2011

            hoezo niet zelf maken/laten maken?

            2 standaard flenzen aan iedere kant en dan een mooie stang er tussen. buigen, vastlassen, etc. wel opletten dat je een koud getrokken stalen buis neemt (of eventueel een chromemolybdeen buis, maar dat is moeilijker lassen)

            In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367314
            beheraceeend
              Lid sinds:
              10 February 2011

              de 3 liters zijn ook L6 blokken.

              Uploaded with ImageShack.us

              In reactie op: Opel Senator/Monza/Commodore/Rekord/KAD GESPOT #17367276
              beheraceeend
                Lid sinds:
                10 February 2011

                Heel toevallig had ik charlois ook nog gespot ;) Ik reed een paar km voor de afslag naar Charlois (de wijk in rdam) en zag een goudachtige monza. had hem nog niet eerder gezien, maar ging er eigenlijk wel vanuit dat het charlois moest zijn :D

                inderdaad nog even staan ouwehoeren, maar wat staat die monza er mooi bij ;)

                In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854664
                beheraceeend
                  Lid sinds:
                  10 February 2011

                  klinkt idd als ergens een slecht contact. gare stekkers, doorgerotte kabels (ondanks dat de schuur droog was, rotten kabelks waar al vocht in is gekomen rustig door) of een vastgerot relais.

                  beheraceeend
                    Lid sinds:
                    10 February 2011

                    [rquote=1912176&tid=145271&author=Senatorman]Alle goede inzendingen dingen mee naar de prijzen. Momenteel hebben we al 22 juiste inzendingen.[/rquote]

                    wat jammer nou… ik had gehoopt dat er 1 goede inzending was en ik met alle 3 de prijzen weg kon lopen :angel:agent

                    In reactie op: Problemen met Monza A2 GSE #17854662
                    beheraceeend
                      Lid sinds:
                      10 February 2011

                      Hoi Steef,

                      met welk interval klikt de boel (relais enzo) dus hoeveel tijd zit er tussen de pulsen? Of is dit zeer snel achter elkaar?

                      Wat is het voltage op de accu met open contact aan (dus niet met starten) en daarna wat is het voltage wanneer je probeert te starten.

                      Wat is het voltage over het relais?

                      In het uiterste geval zit ik ook in omgeving rdam (hoogvliet).

                      In reactie op: Mooiste model #17844652
                      beheraceeend
                        Lid sinds:
                        10 February 2011

                        Hans anders en pearl gaan het druk krijgen… 40 man die niet op de monza A1 gestemd hebben moeten wel problemen met de ogen hebben :angel :D

                        In reactie op: storingscode #73 #17844914
                        beheraceeend
                          Lid sinds:
                          10 February 2011

                          Die melding had hij er zelf ook al bij gezet. maar een andere oplossing is de boel doormeten. ik heb alleen niet de standaard meetwaarden liggen voor de 24v. enkel voor de 12v 3.0E. Weet iemand of de connector aansluiting en de weerstanden voor diagnostiek gelijk zijn?

                          In reactie op: Monza A1 opknappen #17824510
                          beheraceeend
                            Lid sinds:
                            10 February 2011

                            Ik ben juist fan van wat rubber. een band die minder breed is dan de velg doet het voor mij totaal niet ;)

                            225 past opzich ook zonder aanlopen. Het is echt het buitenste beetje maar die 235 banden zien er wel erg gaaf uit.

                            Ik hoef dus ook niet veel aan te passen. Het is eigenlijk enkel een kwestie van de randjes van de wielkast omvouwen. Dus niet eens echt uitrollen.

                            In reactie op: Monza A1 opknappen #17824508
                            beheraceeend
                              Lid sinds:
                              10 February 2011

                              Velgjes zijn inderdaad erg tof :D helaas lopen ze iets aan in de achterste wielkassen :( Daar moet dus nog het een en ander aangepast worden. Daarnaast zijn de wielbouten te kort aangezien ze van wat dikker materiaal zijn dan de standaard. Dus nu even de originele er op en straks 4 mooie verse velgen met toyo proxes 235/50-16 bandjes :o

                              In reactie op: Monza A1 opknappen #17824506
                              beheraceeend
                                Lid sinds:
                                10 February 2011

                                Nog niet veel te laten zien, maar wel weer het een en ander gedaan.

                                Alle roestplekken die ik kon vinden even tijdelijk bewerk met anti-roest meuk. helaas ook 2 lelijke roestplekken gevonden. 1 in de wielkast van het linker achterwiel en 1 net achter de wielkast in dfe vloer van de kofferbak (waar de kofferbak bij de wielkast samenkomt).

                                Ook de motor is lekker aangepakt in de tussentijd. Alles voorzien van verse sapjes en nu is de oliedruk ook wanneer hij goed warm is bij stationair weer netjes (was iets laag). Waarschijnlijk net te dunne olie.

                                Ontsteking lekker nagelopen en nagemeten. De bougiekabels waren verrot dus die heb ik vervangen door een zelfgebouwd setje met NGK onderdelen en meteen maar ngk iridium bougies er in gezet (wat zijn die pleuris duur zeg ;) )

                                In reactie op: brandstofverbruik big-opels #17845950
                                beheraceeend
                                  Lid sinds:
                                  10 February 2011

                                  Mijn meting is gewoon tanken, rijden, tanken en rekenen maar. op 235/50-16 sloffen met wisselend stad (25%) en snelweg verkeer (75%). Rechtervoetje met heel veel moeite in kunnen houden (max 130 op de snelweg, niet lomp optrekken.) Blok met een slechtvurende 2e cyl (vandaag gecontroleerd, bougiekkabels vervangen door een mooi zelfbouw setje van NGK componenten+ngk iridium bougies)

                                  als hij zuiniger is laat ik het weten

                                  In reactie op: brandstofverbruik big-opels #17845940
                                  beheraceeend
                                    Lid sinds:
                                    10 February 2011

                                    [rquote=1902523&tid=145422&author=charlois187]@beheraceeend….beter dan 1 op 9 ga je niet komen, ik weet niet of je een automaat of schakel hebt, maar
                                    1 op 9 is echt al heel zuinig voor een 3.0E.[/rquote]
                                    Handbak. Ik had de boel vorige week nog even nagemeten met een narrowband sensor, maar die gaf over het hele bereik een berg onverbrande benzine resten aan. dus zuiniger moet best kunnen ;)

                                    In reactie op: brandstofverbruik big-opels #17845936
                                    beheraceeend
                                      Lid sinds:
                                      10 February 2011

                                      mijn monza 3.0e doet ongeveer 1:9 maar er hangt een flinke brandstoflucht in de uitlaat dus wanneer ik klaar ben met de motor is dat nog zuiniger.

                                      In reactie op: storingscode #73 #17844911
                                      beheraceeend
                                        Lid sinds:
                                        10 February 2011

                                        als het water ook bij de ECU is geweest ook daar het zelfde herhalen. anders ergens een andere LMM proberen te vinden en daarmee testen. (misschien nog iemand met een 24v op het (toch niet) altijd zonnige eiland, dat je hem ff kan lenen)

                                        In reactie op: storingscode #73 #17844909
                                        beheraceeend
                                          Lid sinds:
                                          10 February 2011

                                          even de stekkertjes van de LMM loshalen en reinigen. best kans dat dat vol vocht zit.

                                          In reactie op: Mooiste model #17844620
                                          beheraceeend
                                            Lid sinds:
                                            10 February 2011

                                            Ook de monza A. De schoonheid van een “modern” ogende coupe met dikke oldschool details.

                                            In reactie op: sport of openluchtfilter #17835039
                                            beheraceeend
                                              Lid sinds:
                                              10 February 2011

                                              dit is de kelk die ckad als het goed is bedoeld, die zwarte ring rechts onder het filter op de foto:

                                              In reactie op: sport of openluchtfilter #17835037
                                              beheraceeend
                                                Lid sinds:
                                                10 February 2011

                                                ik heb net eentje besteld bij http://www.extreme-carstyling.nl/categorie.php?cat=K%28en%29N%20Vervangingsfilters

                                                Die hebben er erg veel (vaak niet op voorraad, maar dan duurt het een paar weken). De meeste andere zaken waar ik het vroeg konden het niet meer leveren.

                                                overigens is de combinatie K&N filter + vaatwasser een erg goed idee… De combinatie K&N filter + vaatwasser + vriendin/vrouw is daarintegen meestal een behoorlijk probleem en enkele nachten op de bank.

                                                In reactie op: bougiekabels opel monza 3.0E #17835157
                                                beheraceeend
                                                  Lid sinds:
                                                  10 February 2011

                                                  Dat zal 5kOhm zijn. Dat is standaard. Maar dan weet ik voldoende en ga ik de kabels met weerstandsdoppen opbouwen.

                                                  In reactie op: sport of openluchtfilter #17835029
                                                  beheraceeend
                                                    Lid sinds:
                                                    10 February 2011

                                                    Ik zou eerder gewoon een K&N inleg filter doen als je graag een sport filter wil. Dan hoef je niet de boel te verbouwen, vermogenswinst is net zo minimaal als een ander sportfilter en het geluid wordt ook iets sportiever.

                                                    In reactie op: Stud bolts/draadeind/wielbout opel monza #17832704
                                                    beheraceeend
                                                      Lid sinds:
                                                      10 February 2011

                                                      Hoi GT/w,

                                                      ik zit in de buurt van rotterdam. dus dat is wel een heel eind rijden ;)

                                                      je hebt een u2u ;)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 57)