Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb op zich wel de kennis, gereedschap en ruimte om het te doen.. alleen geen tijd. Samenvatting van afgelopen jaar: 2 bedrijven gestart, kind gekregen, huis aan het verbouwen, getrouwd. Dus hoe graag ik het zelf wil doen, het lukt mij gewoon de komende tijd niet eens om even een dag vrij te maken, de ene keer dat ik niet aan het werk ben, ben ik aan het huis aan het werk, met de kleine in de weer, etc… Dus vandaar wil ik het lekker laten doen voorlopig.
De boel is open geweest en 1 van de 2 “2.x20A ” relais onder het dashboard is doorgebrand. Ook was een van de stekkertjes die naar het stuur door gaat verkoold.
Nu is het rare dat de verlichting het niet doet wanneer ik die 2x20A relais omwissel. kan het zijn dat die 2 afhankelijk van elkaar zijn en de lampen het pas doen wanneer ze beide werken? Vanmiddag ga ik overigens even een nieuwe zoeken.
ik heb er zelf niets gedaan maar ik zie wat stukken die niet origineel zijn. van het weekend ga ik even lekker achter mijn dash kruipen en tot die tijd ga ik met de reserve auto ;)
het voordeel dat het aan het smelten was, is dat je snel vind waar het gebeurde ;) soms is het alleen een gevolg en geen oorzaak en dan wordt het ff zoeken.
hoezo niet zelf maken/laten maken?
2 standaard flenzen aan iedere kant en dan een mooie stang er tussen. buigen, vastlassen, etc. wel opletten dat je een koud getrokken stalen buis neemt (of eventueel een chromemolybdeen buis, maar dat is moeilijker lassen)
Heel toevallig had ik charlois ook nog gespot ;) Ik reed een paar km voor de afslag naar Charlois (de wijk in rdam) en zag een goudachtige monza. had hem nog niet eerder gezien, maar ging er eigenlijk wel vanuit dat het charlois moest zijn :D
inderdaad nog even staan ouwehoeren, maar wat staat die monza er mooi bij ;)
klinkt idd als ergens een slecht contact. gare stekkers, doorgerotte kabels (ondanks dat de schuur droog was, rotten kabelks waar al vocht in is gekomen rustig door) of een vastgerot relais.
13 april 2011 om 13:57 In reactie op: Opel-forum Paaswedstrijd 2011! (Bekendmaking prijswinnaars) #17844719[rquote=1912176&tid=145271&author=Senatorman]Alle goede inzendingen dingen mee naar de prijzen. Momenteel hebben we al 22 juiste inzendingen.[/rquote]
wat jammer nou… ik had gehoopt dat er 1 goede inzending was en ik met alle 3 de prijzen weg kon lopen :angel:agent
Hoi Steef,
met welk interval klikt de boel (relais enzo) dus hoeveel tijd zit er tussen de pulsen? Of is dit zeer snel achter elkaar?
Wat is het voltage op de accu met open contact aan (dus niet met starten) en daarna wat is het voltage wanneer je probeert te starten.
Wat is het voltage over het relais?
In het uiterste geval zit ik ook in omgeving rdam (hoogvliet).
Hans anders en pearl gaan het druk krijgen… 40 man die niet op de monza A1 gestemd hebben moeten wel problemen met de ogen hebben :angel :D
Die melding had hij er zelf ook al bij gezet. maar een andere oplossing is de boel doormeten. ik heb alleen niet de standaard meetwaarden liggen voor de 24v. enkel voor de 12v 3.0E. Weet iemand of de connector aansluiting en de weerstanden voor diagnostiek gelijk zijn?
Ik ben juist fan van wat rubber. een band die minder breed is dan de velg doet het voor mij totaal niet ;)
225 past opzich ook zonder aanlopen. Het is echt het buitenste beetje maar die 235 banden zien er wel erg gaaf uit.
Ik hoef dus ook niet veel aan te passen. Het is eigenlijk enkel een kwestie van de randjes van de wielkast omvouwen. Dus niet eens echt uitrollen.
Velgjes zijn inderdaad erg tof :D helaas lopen ze iets aan in de achterste wielkassen :( Daar moet dus nog het een en ander aangepast worden. Daarnaast zijn de wielbouten te kort aangezien ze van wat dikker materiaal zijn dan de standaard. Dus nu even de originele er op en straks 4 mooie verse velgen met toyo proxes 235/50-16 bandjes :o
Nog niet veel te laten zien, maar wel weer het een en ander gedaan.
Alle roestplekken die ik kon vinden even tijdelijk bewerk met anti-roest meuk. helaas ook 2 lelijke roestplekken gevonden. 1 in de wielkast van het linker achterwiel en 1 net achter de wielkast in dfe vloer van de kofferbak (waar de kofferbak bij de wielkast samenkomt).
Ook de motor is lekker aangepakt in de tussentijd. Alles voorzien van verse sapjes en nu is de oliedruk ook wanneer hij goed warm is bij stationair weer netjes (was iets laag). Waarschijnlijk net te dunne olie.
Ontsteking lekker nagelopen en nagemeten. De bougiekabels waren verrot dus die heb ik vervangen door een zelfgebouwd setje met NGK onderdelen en meteen maar ngk iridium bougies er in gezet (wat zijn die pleuris duur zeg ;) )
Mijn meting is gewoon tanken, rijden, tanken en rekenen maar. op 235/50-16 sloffen met wisselend stad (25%) en snelweg verkeer (75%). Rechtervoetje met heel veel moeite in kunnen houden (max 130 op de snelweg, niet lomp optrekken.) Blok met een slechtvurende 2e cyl (vandaag gecontroleerd, bougiekkabels vervangen door een mooi zelfbouw setje van NGK componenten+ngk iridium bougies)
als hij zuiniger is laat ik het weten
[rquote=1902523&tid=145422&author=charlois187]@beheraceeend….beter dan 1 op 9 ga je niet komen, ik weet niet of je een automaat of schakel hebt, maar
1 op 9 is echt al heel zuinig voor een 3.0E.[/rquote]
Handbak. Ik had de boel vorige week nog even nagemeten met een narrowband sensor, maar die gaf over het hele bereik een berg onverbrande benzine resten aan. dus zuiniger moet best kunnen ;)mijn monza 3.0e doet ongeveer 1:9 maar er hangt een flinke brandstoflucht in de uitlaat dus wanneer ik klaar ben met de motor is dat nog zuiniger.
als het water ook bij de ECU is geweest ook daar het zelfde herhalen. anders ergens een andere LMM proberen te vinden en daarmee testen. (misschien nog iemand met een 24v op het (toch niet) altijd zonnige eiland, dat je hem ff kan lenen)
even de stekkertjes van de LMM loshalen en reinigen. best kans dat dat vol vocht zit.
Ook de monza A. De schoonheid van een “modern” ogende coupe met dikke oldschool details.
dit is de kelk die ckad als het goed is bedoeld, die zwarte ring rechts onder het filter op de foto:
ik heb net eentje besteld bij http://www.extreme-carstyling.nl/categorie.php?cat=K%28en%29N%20Vervangingsfilters
Die hebben er erg veel (vaak niet op voorraad, maar dan duurt het een paar weken). De meeste andere zaken waar ik het vroeg konden het niet meer leveren.
overigens is de combinatie K&N filter + vaatwasser een erg goed idee… De combinatie K&N filter + vaatwasser + vriendin/vrouw is daarintegen meestal een behoorlijk probleem en enkele nachten op de bank.
Dat zal 5kOhm zijn. Dat is standaard. Maar dan weet ik voldoende en ga ik de kabels met weerstandsdoppen opbouwen.
Ik zou eerder gewoon een K&N inleg filter doen als je graag een sport filter wil. Dan hoef je niet de boel te verbouwen, vermogenswinst is net zo minimaal als een ander sportfilter en het geluid wordt ook iets sportiever.
Hoi GT/w,
ik zit in de buurt van rotterdam. dus dat is wel een heel eind rijden ;)
je hebt een u2u ;)
-
AuteurBerichten