Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt Ben! :happy02:
Die laatste site waar die nieuwe op staat kende ik nog niet :toppie:
gr Rob
Hallo Hallo ff dit topic stof afblazen met een dating oproep :D
wie van de Opel chickies hier heeft er tijd en zin om eens met mij wat te gaan drinken?
of gezellig een rondje toeren met dit mooie weer? :agentmet de originele hoofdrem cilinder remt dit al best wel aardig, maar als je een grotere monteert
en de remcilinders van de remmen achter vervangt met een grotere diameter gaat hij echt als een beest remmen! :pja er is helaas in het verleden wel wat geknoeid aan de Manta om het zo maar eens te noemen
ik had overgens ook de remmen aan de voorzijde geüpdate met aangepaste vw schijven en Calibra remklauwen
dus mocht je nieuwe remblokken willen monteren dan moet je die van de calibra hebben want die van de manta gaan niet meer passenik heb zat foto’s van toen ik hem had, kan ze wel voor je op cd zetten ;)
van voren was hij opgereden front is zover ik kan zien er compleet afgeweest
aan bijrijders kant is de chassisbalk nog steeds niet 100% rechtik heb :
-achteras vervangen
-bumpers en veel chrom lijsten vervangen
-calibra stoelen en nieuwe vloerbedekking
-motor uit gebouwd
-motoruimte in de 2K grondverf gespoten
-reserve wielbak gelast
-kofferbak sponning gelast
-heleboel zakkers uit de blanke lak gepoetst over heel de auto
-versnellingsbak vervangen
-voor en achter ruit rubbers vervangenen nog wel wat dingen meer denk ik # tis weer tijd geleden allemaal :hmmz
ergens in de jaren 80 heeft de eerste eigenaar een ongeluk met de manta gehad
toen heeft de zoon hem op geknapt en zwart gepoten
na jaren er mee rond gereden tehebben totdat hij weer flink wat aandacht nodig had
toen heeft hij hem flink aangepakt en hem in de alfa Romeo kleur gespoten
waarna hij hem nooit heeft afgebouwd en zo had ik hem gekocht
dus ik heb hem afgebouwd en een hoop dingen meer gedaanik weet helaas ook niet waar de motor uit komt die er nu in ligt
de 2 liter lag er al in toen ik hem kocht van de zoon van de eerste eigenaar
zover ik kan nagaan ben jij nu de 6e eigenaar1 eerste eigenaar de heer Grofsmid
2 zijn zoon
3 dat was ik
4 mede forum lid genaamd manta cabrio
5 de man waar hij hem aan verkocht had die heeft na korte tijd de manta weer op marktplaats aangeboden
6 waar jij hem dus vermoedelijk van gekocht hebtheeej… das een bekende manta!!!
hier heb ik ook nog een paar jaar meer rond gereden :D
super fijne bak was dat, en leuk om te zien dat hij nog steeds op de zelfde velgen staat :P
motor is niet de originele deze is vervangen voor een 2liter origineel was het een 1900cc Berlinetta uitvoering ;)
de originele kleur kun je nog zien aan de onderkant van de hoedenplank vanuit de kofferbak gezienmisschien is het de radiateurdop die problemen geeft
deze doppen zijn gemaakt om bij een teveel aan druk open te gaan
dus het zou zomaar kunnen dat bij jou dop de veer lam is of gebrokenIdd gevonden!!! :thumbup :thumbup
op internet kom ik ze ook nergens tegen voor de commodore
mijn zuigers hebben wel een uitsparing hiervoor (uitkeping 20 graden volgens werkplaats handboek)zodat ze met plaatjes vlak tegen de remblokken drukken
dus het is origineel wel zo geleverd
maar in geen enkel handboek staan ze afgebeeldCommodore A coupe gespot in AXE deodorant reclame :D
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=WzTSE6kcLwY[/youtube]
dat is helemaal aantrekkenlijk natuurlijk om er een 2 liter in te hangen
maar ik kan zelf helaas de ECU niet progameeren zou dat bij de opel dealer een fluitje van een cent zijn?
of is er hier op het forum iemand die mij daarbij kan helpen?kijk dat is interessante informatie Wim :thumb
dus als ik van een motronic naar een Multec of simtec ga
moet ik de bekabeling naar de ecu veranderen
maar wat houd dit in moet ik dan een andere stekker aan de kabelboom maken?
of ook kabels bij trekken ofzo?bedankt voor het kijken :thumb
@Fearless wrote:
Vooras gecoat, kan nu terug inelkaar met nieuwe rubbers.
Word nog leuk, had allerlei foto’s in mijn telefoon staan van hoe het een en ander in elkaar stak….telefoon stuk…nieuwe telefoon….alle foto’s/notities enz kwijt.Als iemand wat foto’s heeft van een vooras of technische data, Graag. :D Met name van de bovenste draagarm met de bevestiging.
Keienvanger gestraald… enkele rotte plekjes.
ik heb wel wat duidelijke foto’s van de vooras met draagarmen op mijn mobiel staan
stuur maar ff een PM met je nummer dan app ik je ze wel ;)vanochtend rond de klok van 07:15
mijn oude Manta A gespot!! (33-TN-89)
op de Franklin Rooseveltlaan te Breda :D@Haasje17 wrote:
Ff gewassen straks zullen de deuken roest en krassen wel opvallen tussen de rest.
Mooi Kadett hoor!!
miste alleen de stootlijsten aan de zijkanten ;)
en wat voor achter lichten zitten er in? want die had ik nog nooit gezien :shock:@HAICO wrote:
Is ook gewoon een rekord ,of ze hebben er rekord assen onder gezet :hmmz
als dit echt maar een Rekord C Coupe blijkt te zijn is het helemaal lachwekkend :wtf
hoog inzetten ok prima, maar op deze manier neemt niemand je toch serieus? :hmmz20 februari 2015 om 20:08 In reactie op: Brabantmeeting #4 in Breda – foto’s vanaf pagina 5 #17871546Altijd een super gezellige meeting en lekker dicht bij!
de Commodore en Kadett zullen beiden aanwezig zijn :D@astrawez wrote:
Hier de link: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0At3gZTZmY_ShdDJvM0JoVFliOWpvWHJCelZjRExVeHc&usp=sharing#gid=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Alle merken staan erin, dus ff zoeken en dan kom je er vanzelf wel uit. ;)
bedankt! :thumb
@astrawez wrote:
@saluma wrote:
Dus als ik het een beetje goed begrijp,is mijn sedan bijna de allerlaatste Kadett die hier rond rijdt? Of zijn er nog een paar na hem gekomen?
Lijkt me trouwens wel gaaf om te weten welke Kadett echt de laatste was die hier in Nederland op naam is gesteld.Op het Autoweekforum wordt dit allemaal bijgehouden. Het toeval wil dat de Frisco van Bavel de allernieuwste Kadett van Nederland is!!! :thumb
Mijn Frisco de aller nieuwste!!!! das echt super!!! king:
heb je een link waar dit vermeld staat?@saluma wrote:
heel netjes hoor.Super.Wat ik alleen mis is de originele radio.Deze radio die erin zit hadden we nog niet in die tijd.
Verder een zeer strakke wagen!!!!! complimenten!!klopt de originele radio heb ik er vandaag gewisseld met deze
omdat helaas het cassetten gedeelte stuk is maar ik bewaar de originele radio natuurlijk wel ;) -
AuteurBerichten