Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik heb inmiddels een onderdeel besteld aangezien bovenstaande niet meer beschikbaar waren:
https://ovoko.fr/les-pieces/nar18755-55599948-opel-mokka-x-electrovanne-turbo
dit zou moeten passen toch?
daarbij viel me zojuist op dat hetkoelvloeistof peil iets lager was (halverwege de streep en leeg). Kan dit een gecombineerd probleem zijn?
ik zie nergens lekkage van koelvloeistof. Daarbij komt er geen witte/zwarte rook uit de uitlaat.
alvast dank voor de hulp!
Bedankt! Ik ga hiermee aan de slag. Dank nogmaals
Nog een vraagje. Weet iemand misschien of het nodig is nog bepaalde aanhaalmomenten in acht te nemen bij het vervangen van je distributie? Voor de roller, spanner, krukas etc? Zo ja, weten jullie welke dit zijn?
Daarnaast, omdat de krukaspoelie wordt losgehaald, dien je ook deze bout in z’n geheel te vervangen?Alvast dank!
Super bedankt voor het filmpje!
is het trouwens verstandig meteen de multiriem te vervangen?Ik heb wel is samen met iemand een distributieriem vervangen… Dus denk dat het wel zelf zou moeten kunnen… maar als iemand een kleine how-to weet/kent dan zou dit top zijn!
Distributie zit er dus al ruim 10.000 km te lang op… zal dus maar snel doen …
Goed… duurde even maar het gasklephuis is schoon! Vies klusje zeg!
De EGR heb ik er niet af kunnen halen, dat ding zit in een onmogelijke hoek… Ga daar volgende week weer is mee prutsen… wat een ellende! Maar wel een uitdagend klusje…
Voor nu een andere vraag: met welk aanhaalmoment moet ik mijn inlaatspruitstuk weer bevestigen? Zijn drie schroefjes aan bovenaan, tweetal in het midden en een tweetal voorop. Of gewoon handvast?
Alvast dank!
BasDank voor de tip! Ik zal morgen is gaan kijken naar het oliepeil van de automaat!
Nee… de auto doet helemaal niets raars… alleen het motorlampje gaat branden als ik op de snelweg het gaspedaal los laat… Het enige is dat de auto wel veel olie verbruikt. Maar een jaar geleden heb ik de koppaking vervangen en het een en ander gevlakt. Zal daar wel mee te maken hebben.
Enige trouwens, nu je het vraagt, is dat de auto slecht schakelt (het is een automaat) als de auto koud is. Dan blijft hij lang in z’n een of twee rijden voordat hij doorschakelt… hierbij hort en stoot de auto dan ook even…Ik ga morgen met hernieuwde moed het klusje dan maar klaren! Raad je aan om koelvloeistof op te vangen en terug te gieten of gewoon nieuwe fles erin?
Ja… daar kom ik nu ook achter… Maar het zat naar mijn idee allemaal zo verstopt dat ik eerst dacht om deel 2 van het inlaatspruitstuk voor het ‘gemak’ er ook maar af te halen… ahum!
Maar goed… je leert zo nog is wat!
Wat voor gereedschap heb je dan nodig om de EGR er af te krijgen? Neem aan met een torx schroevendraaier dat het wel moet lukken?Trouwens, kan je de gasklep ook schoonmaken zonder het geheel eraf te halen??
Beurjean! Dank voor je hulp! Moet je nieuwe pakkingen gebruiken of kan je met de oude volstaan?
Zal morgen wel even langs de dealer wippen anders!Zie onderstaande foto’s…
http://imageshack.us/a/img580/9780/j0kt.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img546/1807/jede.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img546/1044/wdv2.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://imageshack.us/a/img706/6060/kpp4.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;Foto 1 is een overzichtsfoto waar ik het eerste deel van het inlaatspruitstuk heb verwijderd. Raden jullie aan ook het tweede deel te verwijderen? Zo ja… dit is heel wat extra werk naar mijn inschatting…
Foto 2: zijn dit de vier torx schroeven die je moet verwijderen?
of moet je juist de nu twee zichtbare torxschroeven verwijderen op foto 3?
Op foto 3 is links bovenin ook de EBR te zien toch?Alle hulp is welkom… Maar het lijkt erop alsof dit gasklephuis en de EBR klep op een fijne lokatie zitten…. :???:
Bij de nieuwere astra’s lijkt een en andere makkelijker uit te bouwen…
Graag suggesties over waar en hoe ik verder moet!Top! Dank voor de info! Nu snap ik de opbouw van het geheel wat beter… maar nu het volgende: is er een makkelijke manier om het gasklephuis los te krijgen? Of dien ik hiervoor ongeveer de hele motor los te halen? Ik kan van bovenaf een tweetal torx schroeven zien zitten. Maar neem aan dat het gasklephuis met meerdere schroeven vastzit?
Alvast dank!Dank voor de verwijzingen! Die had ik idd al gevonden…
Dan wellicht waar het om draait.
Onderstaande foto is waar ik nu ben. Maar waar zit nu de EGR en waar het gasklephuis :???:
Alvast dank…
http://www.corsa-novatuning.nl/images/1416tuning/powerbox/MP18.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false; -
AuteurBerichten