distributie vervangen.

Forumindex Forums Modellen Astra distributie vervangen.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267871
    bastiaanlier
    Deelnemer
      Lid sinds:
      22 July 2011

      Beste mede- opelrijders,

      Ik heb een opel astra uit 1996 met kenteken PL-BT-73. Nu kwam ik er vandaag achter dat de distributie er al weer 70.000km opzit. wat is de vervangtermijn van de distributie?
      Ik dacht te lezen dat dit 60.000km is. Zodoende de vraag: hoe dien ik de distributie te vervangen.
      Kan iemand mij dit stap voor stap uitleggen? Heb ik hier nog een momentsleutel voor nodig?

      Alvast dank!
      Bas

      #18251105
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Interval is 60K of 4 jaar wat het eerst komt, jij hebt een X16XEL een 16 klepper.

        Je hebt zelf dus nog nooit een distributie vervangen, dan zou ik er niet aan beginnen zonder iemand die er wel verstand van heeft.

        Ik zelf gebruik geen moment sleutels bij deze distributie’s, wel is nokkenas blokkeer gereedschap handig.

        #18251106
        bastiaanlier
        Deelnemer
          Lid sinds:
          22 July 2011

          Ik heb wel is samen met iemand een distributieriem vervangen… Dus denk dat het wel zelf zou moeten kunnen… maar als iemand een kleine how-to weet/kent dan zou dit top zijn!

          Distributie zit er dus al ruim 10.000 km te lang op… zal dus maar snel doen …

          #18251107
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            [youtube:1phqa5lk]http://www.youtube.com/watch?v=rTB46UNoxeM[/youtube:1phqa5lk]

            Filmpje is is grote lijnen hetzelfde als jouw motor, wel even de waterpomp merken hoe die nu staat.

            #18251108
            bastiaanlier
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 July 2011

              Super bedankt voor het filmpje!
              is het trouwens verstandig meteen de multiriem te vervangen?

              #18251109
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Ja zou ik meteen mee pakken, wordt meestal vervangen gelijk met de distributie.

                #18251110
                bastiaanlier
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 July 2011

                  Nog een vraagje. Weet iemand misschien of het nodig is nog bepaalde aanhaalmomenten in acht te nemen bij het vervangen van je distributie? Voor de roller, spanner, krukas etc? Zo ja, weten jullie welke dit zijn?
                  Daarnaast, omdat de krukaspoelie wordt losgehaald, dien je ook deze bout in z’n geheel te vervangen?

                  Alvast dank!

                  #18251111
                  jericho
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 December 2007

                    En de waterpomp niet vergeten!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.