Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik zal even uitleggen wat er gebeurd is.
Ik reed op een lege snelweg met een lekkere warme motor dus trapte hem even door.
Ineens verloor ik vermogen en viel de auto uit.
Toen ik eenmaal stil stond op de vluchtstrook droop de olie uit mijn grill en zat alles onder de motorkap onder de olie.
Hierna heb ik de ANWB gebeld die mij weg gesleept hebben.
Bij de garage wisten ze eigenlijk al wel dat het einde oefening was voor deze motor.
Dus stelde ze mij het volgende voor:Een nieuw/revisie blok
Een 2e hands blok
Dit blok open maken diagnose stellen en dan het blok reviseren, maar als ik dit zou doen zouden hoe dan ook diagnose kosten gerekend worden en dan zou het zonde zijn om te besluiten niet door te gaan met de revisie, omdat de diagnose kosten best flink zouden zijn.
Dus heb ik gekozen voor een 2e hands blok met “142.000” op de teller met 3 maanden garantie.
Dit in laten bouwen door mijn garage en na een tijdje begon de auto wat olie te lekken.
Hiervoor is de auto meerdere malen terug geweest naar de garage, maar ze konden steeds de bron van de lekkage niet vinden.
Toen hebben ze uiteindelijk alle olie leidingen vervangen aan de kant waar het lekte.
Hierna was de lekkage verdwenen.Een maand nadat het olie probleem opgelost was en de Astra weer een beetje vertrouwd aan ging voelen trok ik op uit een file en toen ik naar de 4e versnelling schakelde rook ik een vreemde lucht in de auto.
Ik moest wel even doorschakelen, omdat ik op de linker baan reed en niet de ruimte had om de vluchtstrook op de rijden dus trapte mijn koppeling in om naar 5 te schakelen, maar toen ik de koppeling intrapte gaf de auto vol gas uit zichzelf. Hierop draaide ik het contact uit en ging hij ook niet meer aan.
Toen ik tot stilstand kwam op de vluchtstrook kwam er een rookpluim aan de bestuurderskant onder de motorkap vandaan en de auto sloeg niet meer aan (de startmotor ging nog wel rond).
De ANWB heeft de Astra toen weer naar de garage gesleept en die vertelde mij dat het blok weer vast zit.Nu heb ik dus eigenlijk weer dezelfde keuze als voorheen, maar durf niet echt risco’s te nemen als ik verder wil gaan met de Astra. Ik weet nu dus ook niet of er onderdelen zijn die ik eventueel mee zou nemen een tik hebben gehad.
En er zal vast ook wel iets kapot zijn wat het veroorzaakt heeft dat het blok vast liep.De koppeling etc zijn bij de motor wissel ook vernieuwd dus die kan ik nog wel gebruiken neem ik aan, maar van de rest ben ik niet zeker.
Dus ik wil eigenlijk wel weten wat er nu precies overgezet zo moeten worden.
Er staan meerdere blokken op de onderdelenlijn waaronder ook de nieuwe blokken.Hoi Roger,
Dat zou super zijn!! :wors
Kenteken is 44-SL-SX.
Koppelingsset LuK 624 3383 33
1x LUK Schwungrad 415 0241 10Gr,
Basshoven
Iemand enig idee? :(
@Haasje17 wrote:
Denk dat ze de ecu van de nieuwe motor hebben over gezet en dus al je eerder gechipte software is verdwenen, tevens denk ik dat een aantal van de meldingen is ontstaan doordat er een aantal functies in de motor module aanstaan welke je astra niet heeft zoals sportknop?
Nee, de oude ECU is blijven zitten en een sportknop heb ik wel.
Volgende week gaat de Astra terug naar de garage en dan word er een nieuw koppelingsplaat, drukgroep, druklager en vliegwil geplaatst.
Dan maar eens kijken of het trucje met de EGR wisselen wilt helpen.
Verder heb ik geen idee waar die andere storingen vandaan kunnen komen.
Al zijn die niet zo interessant, want die laten geen waarschuwingslampje branden.Duidelijk verhaal Wim.
Dus moet nu dus de koppeling etc vervangen.
Nu ben ik even aan het kijken op internet en heb een setje gevonden (excl. vliegwiel)
Ik misterauto gemaild omdat er 2 setjes op staan en weet zo niet wat het verschil is.Zie onderstaande mailverkeer:
Marque: OPEL
Modèle: ASTRA H GTC
Type: 1.9 CDTi (150Pk)Uw aanvraag : Ik zou graag een koppelingset willen bestellen voor mijn auto, maar zie dat er 2 staan met een verschil in prijs.
Wat is het verschil van deze 2 behalve de prijs?OPEL ASTRA H GTC 1.9 CDTi (150Pk)
Koppelingsset LuK (Ref: 624 3383 33)Op voorraad
€ 217.49Koppelingsset LuK (Ref: 624 3226 33)Op voorraad
€ 236.31Met vriendelijke groet,
Danny
Mister Auto :
Vandaag 13h11Beste heer,
Het verschil zit vermoedelijk in de druklager. Ter informatie:
Elk onderdeel in uw auto heeft een eigen OEM-nummer. Let u er bij uw selectie op dat de OEM-nummers van het originele en vervangende onderdeel overeenkomen. Zo nodig kunt u de OEM-nummers navragen bij de dealer. Op de site vindt u deze in de extra informatie bij het onderdeel. Met het juiste OEM-nummer kunt u op de site Zoeken op referentienummer.Met vriendelijke groet,
Het Team Mister-AutoWeet iemand hier welke ik kan bestellen?
20 januari 2014 om 14:06 In reactie op: De Astra H GTC 1.9 Cdti Sport (Z19DTH) van Basshoven #18036384Thanks mannen!! :thumb
De radio bevalt me prima, echt een handig ding.
Navi altijd bij, speelt MP3 van USB heeft een IPhone/Pod aansluiting, speelt films van SD en DVD en de achteruitrijcamera werkt ook prima.
Dus al met al heel erg tevreden over de radio.De radio is inderdaad met die pinnen te verwijderen. ;)
Je kunt ook gewoon een aftermarket radio kopen die voor Astra H gemaakt zijn.
b.v. deze;
http://www.navaudio.nl/products/Opel-Astra%7B47%7Dvectra%7B47%7D…–autoradio-navigatie.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Dan hoef je geen frame te kopen, alleen als je deze later in een andere auto wilt zetten is een universele radio wel makkelijker.
Maar volgens mij hoef je sowieso geen frame te kopen, want er komt 2din uit dus zit er bij die pioneer gewoon een radio randje bijgeleverd.Welkom op het forum :thumb
Je hebt meerdere oplossingen om de sub aan te sluiten.
Als je de originele radio wilt behouden zul je met zo’n kastje moeten werken die je speaker kanaal opsplits.
kan even niet op de naam komen, maar ziet er zo uit;
Dit werkt wel, maar ik persoonlijk ben er geen fan van, omdat ik dit lapmiddeltjes vind en geen oplossing,
maar goed er zijn er ook die hier hierover niet met mij eens zijnJe zou ook de radio in kunnen bouwen die je hebt liggen.
Hier kun je weer van die frames voor kopen, zodat je van 2din naar 1din gaat.
Onthoud dan wel dat er wat functies verloren zullen gaan die je nu met je radio bedient.
Denk hierbij aan je boordcomputer instellen.
Je kunt wel met de stuurbediening nog wat dingen doen, maar b.v. de tijdinstellen gaat dan volgens mij niet meer.
Dit moet je dan met Opcom doen.Edit:
@opel-mark wrote:kan ook met de stuurwielbediening.
All you need to do is:
– switch your headunit off
– press and hold the button arrowed in the picture for two seconds (linker knop op het stuur onderste)
– the word “system” should then appear on the display
– use the volume up/down wheel to cycle through the menu options. You need to do this slowly, the volume wheel won’t work as quickly as the left-hand scroll wheel.
– use the up and down keys next to the volume wheel to change the options/time/date
– When you’re finished, press down on the scroll wheel and you’ll exit the system menu.Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Je kunt natuurlijk ook doen wat juffer voorstelt, maar dit wel een wat duurdere oplossing.
Om te zien hoe je de kabels kunt trekken moet je even in de “how to” kijken.
viewtopic.php?f=126&t=168092
De remote heb ik gewoon afgetakt van een geschakeld draad van de radio.Je kunt natuurlijk ook gewoon de auto wegbrengen om de boel in te laten bouwen, maar dan kost het wel wat meer dan er zelf mee klussen.
Het is geen rocket science dus het zal zelf ook wel lukken, maar doe het wel goed/netjes.12 januari 2014 om 19:29 In reactie op: De Astra H GTC 1.9 Cdti Sport (Z19DTH) van Basshoven #18036381En nog even een nieuwe foto waar de Astra ook weer gewassen is;
Ja, dan moet het inderdaad met Opcom,
Helaas woon ik niet bij je in de buurt om je even te helpen.11 januari 2014 om 14:13 In reactie op: De Astra H GTC 1.9 Cdti Sport (Z19DTH) van Basshoven #18036380Ik zal het stof weer eens van het topic blazen, want zo te zien is het alweer even geleden dat ik gepost had.
Inmiddels is er alweer best wat gedaan aan de Astra namelijk;De muziek netjes weggewerkt in de kofferbak.
Achteruitrijcamera aangesloten
Opc dakspoiler gekocht.
Nieuw dynamo.
Nieuwe turbo.
Nieuwe thermostaat.
Rechtsachter een nieuwe naaf t.b.v. van de lagers.
De achterbumper van Wil (astraminator) overgenomen.
Opc dakspoiler gekocht.
Nieuwe 19″ velgen.De achterbumper moet nog op kleur gespoten worden wat binnenkort gedaan zal worden.
Dan zal ook gelijk de dakspoiler gemonteerd worden.De velgen heb ik vandaag gemonteerd.
En hier nog wat foto’s van de inbouw van de muziek;
Dus eerst even overal een plekje voor gezocht;
Toen de gaten in de plank gezaagd waar de kabels doorheen konden, zodat de kabels onderlangs weg gewerkt konden worden;
Dan de bekleding op maat gemaakt en vast gemaakt;
De kabels alvast leggen, zodat ik in de auto alleen de massa en de plus kabel aan hoef te sluiten;
En dan ligt het in de kofferbak;
Was nu toch bezig dus heb ook gelijk even de achteruitrij camera aangesloten;
Ik heb ze gekocht.
Dus morgen wil ik ze er meteen opzetten natuurlijk, maar het naafgat is 66.6 en moet naar 65.1.Nu heb ik de opc-line “penta” 18″ en hier zitten centreerringen in, maar ik kan nergens vinden wat de originele maat van het naafgat is van deze velgen.
Weet iemand dit toevallig?De velgen zijn 19 inch.
Maar heb ze nu gewoon over de velg op de foto geplaktHeb zelf lopen kloten met Photoshop en dit is eruit gekomen:
Ik weet nog niet goed wat ik ervan moet vinden….. :hmmz
10 november 2013 om 15:59 In reactie op: Hulp bij audio apparatuur weg werken Opel Astra H #18190217Na een hoop passen en meten is dit denk ik de “enige” voor de hand liggende oplossing.
Vind het zelf niet echt optimaal qua looks, maar alles past en daar ging het om.
Van de week ga ik even de gaten voor de kabels boren en dan bekleden, zodat de kabels onderlangs de plaat gaan lopen en dus niet in het zicht zitten.
10 november 2013 om 14:01 In reactie op: Hulp bij audio apparatuur weg werken Opel Astra H #18190216@turbosix wrote:
Als je nou de sub precies in de midden zet en aan de zijkanten recht opstaande MDF plaatjes.
op de ene plaat dus rechtopstaand de grootste versterker en op de andere kant de kleinere plus de condensator?
wellicht kun je de zijpanelen ondersteunen met een grote (dunne) plaat tegen de rugleuning?Dit gaat niet lukken, want de subwoofer kist en de versterkers zijn te groot op het op deze manier op te lossen vrees ik.
@shaktibiharie wrote:
Waarom plaats je je versterkers niet op je achter bank leuningen
Hier 2 foto’s Hoe die bij mij zit
Foto’s zijn wel wat oud..
En zit in een astra g..Bij mij zit de condensator bij de 2e accu in het reserve wiel plaats
Het liefst wil ik niet in de bak gaan schroeven en ik denk eigenlijk ok dat hier niet zoveel mee ga winnen om het op die manier te doen.
beide wel bedankt voor het meedenken tot zover. :wors
Vandaag ben ik weer even verder gegaan en ben nog bezig, maar zie echt even geen goede oplossing meer.
Ik heb nog even een paar foto’s gemaakt van de ruimte waarop misschien iets duidelijk is te zien hoeveel ruimte ik nog over heb.
Het zwarte vlak is de ruimte die de kist nodig heeft.
Opgelost!!! (als het goed is)
Het was de pakking van de retourleiding van de turbo.
En het is gemaakt onder het mom van garantie.Nadat ik in het serviceboekje had gekeken zag ik inderdaad dat het het lampje van de oliepeil was en niet van de olie druk.
Ondanks dat er nog genoeg olie in zat even heb ik hem aangevuld tot de max.
maar toch heb ik weer het lampje onderweg gehad.
Weer even gestopt de sleutel eruit en weer starten en toen toch weer ruim 60km zonder lampje gereden.Eenmaal thuis ben ik even verder gaan kijken en zag dat er ergens olie lekt.
Er zit olie op de onderkant van de auto en lijkt mij alsof het van richting de turbo komt.
Ik denk dat er iets niet goed is gegaan bij de montage in de garage.Morgen de garage maar eens bellen en kijken of hij er even naar kan kijken.
Ik denk dat ik wel kan verwachten dat dit een gevalletje garantie is toch?Dacht zelf ook de sensor.
Net de dealer gebeld en die zei dat het gewoon olie bijvullen was en klaar, maar het zit me toch niet lekker.vandaag de roetfilter geregenereerd, maar de code komt toch terug.
Moet wel zeggen dat ik het erg kort vond.
De regeneratie was na ongeveer 1 minuut al klaar???
Even naar de 3000 toeren en weer terug en klaar.
Is dat normaal?Dit is de code:
Nick heeft deze slang al laten vervangen.
Iemand een idee waar we het verder kunnen zoeken?Deze moet wel een beetje gekieteld zijn……. :jerry
[youtube:6mumnnd9]http://www.youtube.com/watch?v=rrhEV5GXNGs[/youtube:6mumnnd9]
http://www.dumpert.nl/mediabase/6552257/b9572a99/yamaha_r6_komt_slopel_astra_tegen.html@predator wrote:
Heb deze melding ook wel eens als ik een langere periode rustig heb gereden.
Bij de garage de roetfilter laten regenereren, en sinds dien met wat meer gas geven heb nu nog heel af en toe nog storing.Wat me wel opvalt is dat het altijd bij warm weer gebeurde.
Regeneren kan ook met OpCOm als ik het goed heb.
Moeten we wel ff zoeken waar dat zit, maar dat moet vast goed komen.Ik kom ook uit Bergen.
We zouden de DPF eens met Opcom schoon kunnen branden indien dit een oplossing zou zijn.
Maar misschien dat eerst iemand anders hier iets nutiigs over kan zeggen voordat we daar aan gaan beginnen.Ja, 18″ inch was het minimale, wilde eigenlijk nog groter, maar weet niet of dat allemaal wel lekker zou gaan later i.v.m. verlagen.
Het is trouwens inderdaad M12x1.50.
De M12X1.25 is voor Alfa, Fiat, Lancia.
Ik heb ze gisteren gelijk gehaald en vandaag heb ik er ff 1 opgezet om te zien hoe het staat.
Zie hier het resultaat:
viewtopic.php?f=5&t=166643&start=50Nou de zomer komt er weer aan dus het is weer tijd voor de updates/onderhoud.
De achteruitrij camera heb ik al een tijd liggen dus die ga ik van het weekend eens (proberen) in te gaan bouwen.En heb gisteren een “nieuw” setje velgen gekocht.
Wilde eigenlijk 19″ of 20″ inch, maar het zijn toch weer een setje 18″ geworden.
Dit i.v.m. toekomst plannen om te gaan verlagen.Ik heb er vandaag even een opgezet om te kijken hoe het staat en vind het zelf wel netjes.
Nu zit ik alleen te twijfelen hoe ik ze op ga knappen.
Of gewoon de randen polijsten en het hart weer zilver of two tone te maken.
Dus hier ga ik nog eens even over nadenken.
Zo zag het er nu in ieder geval uit.
-
AuteurBerichten