problemen met koppeling (Z19DTH)

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen problemen met koppeling (Z19DTH)

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264679
    Basshoven
      Lid sinds:
      30 May 2012

      Hallo,

      Ik zit met een probleem en weet echt niet meer wat ik nu kan/moet doen.
      Het zit zo:
      Mijn motorblok is vervangen en in eerste instantie de koppeling niet, maar omdat er wat ratelde (drukgroep of lager) en trillingen in het koppelingspedaal zat heb ik nieuwe onderdelen besteld voor de koppeling (vliegwiel, drukgroep, druklager en koppelingsplaten).

      Deze zijn gemonteerd door een garage en nu had ik last van een slippende koppeling boven de 2500 toeren.
      Dus de Astra is weer terug gegaan naar de garage.
      Daar hebben ze alles weer losgehaald en voor de zekerheid de nummers op de onderdelen nagekeken met de oude materialen.
      Nu kwamen de nummers van de drukgroep en koppelingsplaten gewoon overeen.
      De nummers van het vliegwiel en druklager hebben ze niet kunnen checken, omdat het vliegwiel wat eraf kwam van Sachs was en de nieuwe van Luk.
      Waarom het nummer van de drukgroep niet te controleren was weer ik eigenlijk niet.

      Nu heb ik mister auto al gevraagd of de druklager wel echt de juiste was, omdat er 2 verschillende leverbaar zijn. (koppeling set)
      Zij vertelde mij in eerste instantie dat er geen verschil was tussen de 2, maar het prijs verschil kwam door de levertijd van de lagers.
      Later toen ik dus nogmaals mailde, omdat ik last had van een slippende koppeling kreeg ik te horen dat er wel verschil zit tussen de 2, maar dat ze een OEM nummer nodig hebben om te checken of ik nu de juiste heb.
      Ik heb toen de Opel dealer om de nummers gevraagd, maar zij geven mij geen antwoord en ik krijg het idee dat ze gewoon willen dat ik de Astra bij hen breng.

      Bij de garage denken ze dat het dus aan de druklager of het vliegwiel ligt, maar om nu die onderdelen weer opnieuw te bestellen op de gok vind ik ook weer zo wat aangezien de onderdelen niet bepaald goedkoop zijn.

      Nu dus de vraag aan jullie;
      Heeft iemand enig idee wat het probleem is?
      En/of kan iemand mij de OEM nummers geven van de onderdelen?

      Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

      Gr,

      Basshoven

      #18223658
      Basshoven
        Lid sinds:
        30 May 2012

        Iemand enig idee? :(

        #18223659
        roger rabbit
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Goedemorgen,

          wanneer je mij het kenteken van de Astra en de onderdeelnummers van de delen die je gehad hebt even geeft check ik wel even voor je of alles klopt.
          Ik heb toegang tot alle benodigde info en documentatie.

          groeten Roger

          #18223660
          corsaboy
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Idd laat roger ff checken, kijkt die zo ff voor je na.

            #18223661
            Basshoven
              Lid sinds:
              30 May 2012

              Hoi Roger,

              Dat zou super zijn!! :wors
              Kenteken is 44-SL-SX.
              Koppelingsset LuK 624 3383 33
              1x LUK Schwungrad 415 0241 10

              Gr,

              Basshoven

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.