Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Na een paar maanden weer probleemloos te hebben gereden deed de Kadett het vanochtend weer niet.
Weer hetzelfde probleem als voorheen.
Ik heb nu ook een multimeter aan de bobine gehangen om te kijken of ik wel spanning blijf houden,en dat is het geval.Na een keer of 100 proberen bleef de Kadett wel lopen :shock:
Ik snap er geen hol meer van en weet ook niet meer waar ik het zoeken moet.Ik weet wel dat de startmotor het niet fijn vind om hem constant bekrachtigd te houden als de auto aanslaat.
Iemand hier met de gouden tip??
:hmmz
:wtf
[rquote=1878592&tid=143511&author=GlennGSI]ga anders eens met een plantenspuit over de bougiekabels heen.. misschein slaan die over.[/rquote]
Ja.oke maar waarom doet ie het wel goed als ik de startmotor blijf bekrachtigen??
Dat begrijp ik niet :hmmzFF zitten googlen en toen kwam ik dit tegen op het oldtimer forum:
Het is trouwens het KaWe lager (10039), volgens de beste man exact hetzelfde als voor B-C-D-E kadett en Corsa, dus dat zal dan nog wel gewoon leverbaar zijn neem ik aan.
En dit:
Dat KaWe nummer past; heb ik ooit zelf ingebouwd.
Voorheen werd mij verteld (wijs gemaakt) dat dat lager geen “normlager” zou zijn en niet vrij geproduceerd zou wordenIk hoop dat je wat aan hebt.
Gr.
LPG kan ook ;)
Duurt alleen heel lang voor je de tank vol hebt.:P
origineel gepost door Aapje
Perfect, zoiets vermoedde ik al…Volgende stap is Relais nr 99 kopen zodat je een Regelbare interval hebt :P :jerry
Ja daar heb ik ook over gelezen.
Maar hoe werkt zoiets??Hoe stel je dat in??Staat ie hier misschien tussen??
http://start.mijngrossier.nl/catalog/artikelen.aspx?s=OLPT&o=&t=QIRNOKOTOTOS&ref=
Zo het is gelukt.
Interval werkt netjes naar behoren.Er zat inderdaad een doorverbinding tussen 2 draden(wit blokje) achter de gele relaisvoet.(relais poot 53e en 31b)
Deze verbinding zorgt ervoor dat de ruitenwisser teruglopen naar nulstand als je de schakelaar uitzet(als je geen interval hebt)Als je wel interval gebruikt gaat deze verbinding via het relais.
Dus blokje verwijderd en idd de ruitenwissers lopen niet meer terug naar nulstand.
Relais erin gestoken en daar was de nulstand weer,en zeker niet onbelangrijk is dat het interval werkt.Iedereen bedankt voor het meedenken.
(ook de buurman voor zijn tip om de Kadett naar de sloop te brengen:P;);):P)origineel gepost door this is it
origineel gepost door Baskloris
origineel gepost door this is it
breng hem naar de sloop en koop de zilvergrijze mercedes van de buurman.:D:D:D:P Eerst maar eens kijken of de mercedes vd buurman ook 30 jaar word
Waarschijnlijk ruilt hij hem weer in naar 2jaar voor een andere Mercedes.:angel:angel
Wees dan over 2 jaar een echte vent en koop een blauwe bus :cool:
origineel gepost door this is it
breng hem naar de sloop en koop de zilvergrijze mercedes van de buurman.:D:D:D:P Eerst maar eens kijken of de mercedes vd buurman ook 30 jaar word
Ik heb op zolder nog een vraagbaak gevonden van een D-Kadett.
Daarin staan ook de elektrische schema’s van met en zonder interval.
Nu valt mij op dat beide schema’s bijna het zelfde zijn,alleen zonder interval is draad 53e rechtstreeks van de schakelaar naar de motor.
En met interval is hij onderbroken dmv het relais.
Dit zou het misschien kunnen zijn.Als het nu wat droger word buiten ga eens kijken of ik de draad kan onderbreken en via het relais kan laten lopen.
Gr
Ik zal morgen eens kijken.
Maar kan het zijn dat mijn ruitenwissermotor niet interval geschikt is?
Als ik zo naar het schema kijk van Aapje lijkt het wel of de relais een contact schakelt bij de motor,maar als dat er nou niet zit zou dit dan de oorzaak kunnen zijn??
Voor de rest heb ik bij de schakelaar alles 1 op 1 overgezet.
Alleen de draden op contact 53b en 53a waren lossen stekkertjes,die zouden misschien ooit omgedraaid kunnen zijn???Ik ben toch eigenwijs geweest en heb het nog 1 keer geprobeerd met een ander interval relais.
Alleen heb ik de ruitenwissers omhoog gedaan zodat de ruitenwissers nu niet belast zijn.
Het rare is dat het dan wel werkt,de ruitenwissers gaan heen en weer in de lucht met de tussen poses van het relais.
Alleen zakt iedere keer de binnenverlichting helemaal in en ook de lampjes op het dasboord gaan heel flauw branden.
En het interval relais hoor je ook piepen,en word erg heet:swearIk weet het niet meer.
Heb ieder geval het relais er maar uit gehaald want het werkt gelukkig ook zonder,heb nu alleen een dooie stand op de schakelaar zitten.
Gr
Zo de ruitenwisserschakelaar met interval is binnen.
Deze vervangen voor de oude zonder interval.
Relais erin en proberen.Ik hoorde “tik” en er gebeurde niets.
Ff kijken bij de zekeringen,en er was er 1 gesprongen.
Nieuwe zekering erin en nog 1 keer proberen.Ja hoor de interval deed het.
Alleen de binnen verlichting ging zwakker branden op het moment dat de interval inschakelde.
Misschien de accu bijna leeg??Auto gestart(accu dus niet leeg)
Met draaiende motor geprobeerd.
De auto sloeg af op het moment dat het relais inschakelde
Het is wel een LPG auto dus waarschijnlijk het LPG relais waarop ie afsloeg,omdat de het intervalrelais teveel stroom vraagt.Ik begon ook een soort vreemde lucht te ruiken,soort van verbrande printplaatlucht.
Het interval relais eruit gehaald en die stonk naar die lucht.
Relais uit elkaar getrokken en daar zag ik een printbaan die verbrand is.Nu is mijn vraag:Wat doe ik verkeerd?? :hmmz
Of moet ik nog draadjes veranderen of omleggen bij het gele relaisvoet?
Was dit interval relais al kapot voor ik het ging gebruiken(heeft het 2 wisserbewegingen gedaan)Ik heb nog 2 relais liggen maar voordat ik iets over het hoofd zie wilde ik het eerst hier vragen.
Ik hoop dat iemand mij wat kan vertellen,want ik snap het niet helemaal meer.
Bvd
Hey,
Wanneer kom je die verf nou halen??:P:P
Zo dan,
Ik heb betere naar de sloop zien gaan.
origineel gepost door Vtr1000
Baskloris,heb jij soms ook een 1.2n op gas?
Zo ja,wat zuipt deze dan?
Groeten?Die van mij rijd 1 op 8 op LPG,tis niet echt zuinig maar wel lekker goedkoop.
Aha,
Maar welke verhoudingen zijn dan beter voor een 1.2N op gas?
De F10 of de F13En wat houd (F4MT) in,of is dat ook een F10???
Past het binnenwerk van een (F13/5) in de behuizing van een F10?
Ik snap er geen hol van.
Heb zelf ook een D-Kadett met 4 bak,waar ik graag een 5bak in wil.
Alleen als ik op “motordaten” kijk zit er onder mijn Kadett een (F4MT)bak,wat is dat dan voor een bak??
Heb een zeer snelle reaktie terug.
De beste man wist te vertellen dat allebei de schakelaars waamee hij op de site adverteerd beide niet voor mijn Kadett zijn.
Maar dat ik weer een andere moest hebben,die hij niet op voorraad heeft,maar wel kan bestellen.
Dus gelijk maar besteld.;)
origineel gepost door Andreas.Berger
en nog geluktHeb ze zojuist een mailtje gestuurd.
Ben benieuwd of ik een reaktie krijg
Nee geen ruitenwisser op de achterklep.
Keb een D met kleine kofferklep
Even zitten kijken op die site,daar heb je 2 verschillende types in.
Enig idee welke ik moet hebben?
Oke,
Bedankt voor de reakties.
Dan nu de volgende vraag:
Wie heeft er een ruitenwisser hendel met interval stand(voor een D-Kadett) in de aanbieding ?:P -
AuteurBerichten