Kadett D 1.2 N remmen

Forumindex Forums Modellen Kadett Kadett D 1.2 N remmen

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17227024
    Vtr1000
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Hallo,ik zit voor de 1e keer op een forum vergeef me als ik niet weet hoe het werkt.

      Ik heb een opel D kadett uit 1982 gekocht.
      De remmen vind ik niet ok.
      Ik heb 20 jaar geleden ook al dezelfde uitvoering gehad met hetzelfde probleem.
      Alles aan gedaan maar niet echt veel resultaat.

      Nu hoorde ik dat deklauwen en schijven van een E kadett GSI of Astra GSI zo over te zetten zijn.
      Klopt dit??
      Het gaat mij om de voorkant.

      Ook heb ik een 4 bak daar wil ik graag een 5 bak onder.
      Welke bak past hier zonder aanpassing onder?

      De 1.2N motor wil ik erin laten omdat ik van deze oude techniek wel leuk vindt.
      Ik rij op gas en alles aan dit motortje kan je nog lekker op straat doen.

      Oh ja past het interrieur(stoelen+bank) van een Kadett E of Astra Gsi zonder veel aanpassing erin?

      Ik hoop dat jullie mij een eindje op weg helpen.

      Groeten,David

      #17741760
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        c20xe remmen erop, let wel, 13 inch past dan niet meer, minimale velgmaat is 14 inch.

        1200 n is een ohv? in dat geval moet je zelf een 5bak bouwen. het binnenwerk van een 5 bak ohc (corsa a/kadett e) in je 4bak behuizing.
        je aansluiting op het blok is namelijk anders.

        #17741761
        Vtr1000
          Lid sinds:
          12 October 2010

          Bedankt mayhem!
          Het blok is hetzelfde als die van een c kadett maar dan dwars liggend(onderliggende nokas met stoters)
          Remmerij ga ik naar op zoek.
          Groeten!

          #17741762
          Aapje
            Lid sinds:
            1 January 2009

            Zoeken naar een F10/5 bak. Die past waarschijnlijk direct zonder modificaties. En anders het tandwiel naar de differentieel-overzetten vanaf de 4-bak naar de 5-bak :)

            Klauwen van Astra’s 1.4 tot 2.0’s passen prima op deze Kadett-D zoals mayhem al aangaf. De c20xe remmen zijn ongeveer de betere die je kan krijgen… Dus zou ook gewoon gelijk daarvoor gaan…

            Interieur past als ’t goed is wel. Maar opletten met de voorstoelen –> stoelframes! Deze zijn anders.

            Als je de motor toch iets anders wil laten lopen, E12GV ontsteking+Carb regelen :) Dan heb je geen contactpuntjes meer en wel de voordelen van brandstof uitschakeling bij het loslaten van je gaspedaal :)

            #17741763
            CommoCruiser
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 March 2007

              origineel gepost door Aapje
              Klauwen van Astra’s 1.4 tot 2.0’s passen prima op deze Kadett-D zoals mayhem al aangaf.

              Als je deze (236 mm schijven)gebruikt, dan kan je op je 13″ blijven rijden.
              Zoals gezegd, met de C20XE remmen (256mm schijven) moet je 14″ velgen hebben.
              Mocht je het heel grondig aan willen pakken, kan je ook nog de achteras (met schijven) en hoofdremcilinder van een C20XE pakken.
              En als je het helemaal goed aan wil pakken, kan je voor een paar Vectra B 2.0 / V6 klauwen monteren. Je kan dan schijven van een D-Corsa gebruiken, er schijnt een model te zijn met 288 mm schijven (Delphi BG3944) en 4-gaats naven.
              Dan moet je wel naar 15″ velgen.

              #17741764
              mayhem
                Lid sinds:
                13 June 2006

                1,7 cdti schijven geloof ik.

                maar v6 is toch gelijk aan turbo klauwen? dan kan je ook meriva opc schijven pakken.


                @aapje

                het is een onderliggende nokkenas, OHV. daar past geen OHC bak achter, dat is tegen mij altyd geroepen (in de D van mij ligt een 12s)

                #17741765
                CommoCruiser
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2007

                  Vectra A / Calibra v6 of turbo klauwen kan ook, is ook 288 mm.
                  Het zijn de schijven van de Corsa D 1.3 cdti 90pk, de 1.7 cdti is 5-gaats.
                  De Meriva OPC schijven schijnen iets anders te zijn als de Corsa schijven. Een andere offset en een andere diameter. Maar de verschillen zijn klein, dus het zal allebei wel passen.

                  Corsa D :

                  diameter (mm): 284
                  remschijfdikte (mm): 22,0
                  minimale dikte (mm): 20
                  remschijftype: geventileerd
                  aantal gaten: 6
                  Steek wielbouten (mm): 100
                  hoogte (mm): 43,5
                  centreringdiameter [mm]: 60
                  binnendiameter [mm]: 127
                  naaf boring-Ø [mm]: 14,2
                  Aantal wielbouten: 4

                  Meriva :

                  diameter (mm): 280
                  hoogte (mm): 42,5
                  remschijftype: geventileerd
                  remschijfdikte (mm): 25,0
                  minimale dikte (mm): 22
                  centreringdiameter [mm]: 60
                  Aantal wielbouten: 4

                  #17741766
                  Aapje
                    Lid sinds:
                    1 January 2009

                    origineel gepost door mayhem

                    @aapje

                    het is een onderliggende nokkenas, OHV. daar past geen OHC bak achter, dat is tegen mij altyd geroepen (in de D van mij ligt een 12s)

                    Zelfde bak als een Corsa toch? Ik heb een OHV corsa met 5-bak (F10/5). Past prima…. Casettes zijn gewoon ’t zelfde… Klok is misschien anders e.d. maar verder zijn ze na mijn weten ’t zelfde.

                    Bovenste tandwiel moet je wisselen tussen bak:

                    #17741767
                    mayhem
                      Lid sinds:
                      13 June 2006

                      je moet toch de tandwielen cassette van een 5bak in je 4bak behuizing zetten omdat je behuizing niet aan het blok past?

                      ander bouten patroon en m8 ipv m10 bouten?

                      #17741768
                      Aapje
                        Lid sinds:
                        1 January 2009

                        Zoiets ja :)

                        De bouten van deze casette zijn langer.

                        Het schakelhoedje moet je vervangen…

                        En het tandwiel dat naar ’t wormwiel van de diff gaat… Die moet je overnemen van de 4-bak…

                        Daarna past ’t direct :)

                        #17741769
                        Vtr1000
                          Lid sinds:
                          12 October 2010

                          Bedankt allemaal!!
                          Ik heb naar aanleiding van jullie advies een set remklauwen van een Kadett 2.0 16v besteld via Marktplaats voor 35 euro.(niet slecht dacht ik )
                          Remschijven koop ik nieuw voor zo`n 75 euro en blokken 35 bij http://www.autopartsonline.nl
                          Voor de versnellingsbak moet ik eerst een plek zien te vinden om te sleutelen aangezien ik alles nu op straat moet doen.
                          Wat ik begrepen heb ik is dat er eigenlijk geen complete bak over te zetten is.
                          Ik zal op tzt zoek gaan naar een binnenwerk.
                          Groeten!!

                          #17741770
                          CommoCruiser
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 March 2007

                            Best nette prijzen, hoor !

                            Als het Delco klauwen zijn (zie afbeelding) dan willen de glijbussen nog wel eens vast gaan zitten.

                            Als je de klauwen toch los hebt liggen, haal dan die bussen er even uit.
                            Daarna licht opschuren met heel fijn schuurpapier en invetten met ATE-vet. (blauwe tube, verkrijgbaar de automaterialenzaak)
                            Ook meteen even de stofhoesjes controleren en evt. vernieuwen.

                            Dan heb je er het langst plezier van. :thumbup

                            #17741771
                            Sebbe GSI
                              Lid sinds:
                              26 July 2008

                              Hey jij was laast bij ons om die spullen op te halen was wel effe gezelig toen had ik je idd ook gezegt dat je het beste van kadett astra gsi de klauwen kon paken. :thumbup:thumbup topie dat je het hier ook effe vraagt altijd leuk om mensen op het forum terug te zien.

                              #17741772
                              Vtr1000
                                Lid sinds:
                                12 October 2010

                                Ja Sebbe,dat was ik!
                                Bedankt voor de tip van deze site!
                                Het scheelde mij behoorlijk veel uitpluizen.
                                Astra 16v voorpoten incl schijven,blokken,klauwen,sensoren etc voor 60 euro.
                                Een bak (F13/5)voor 30 euro.
                                Ik had al remklauwen gekocht maar die heb ik nu over.
                                Ook kon een complete achteras met schijven etc kopen voor 50 maar die heb ik laten liggen.eerst kijken hoe dit gaat.
                                GSI 16V remmen en blokken heb ik gemonteerd en remt goed.
                                Alleen nu nog een hoofdremcilinder+rembekrachtiger van een 16v,omdat de voorremklauwen meer inhoud hebben trapt mijn pedaal nu iets dieper.
                                (ja,ik henb alles goed ontlucht!!)
                                Ik heb nu alleen het vermoeden dat de nieuwe bak(binnenwerk) niet gaat werken zoals ik dat wil.
                                Mijn 1.2 bak staat DIRECT in verbinding met de schakelstang.
                                De nieuwe(F13) bak heeft voor het schakelhoedje nog een draaipunt zitten(niet dat blokje)
                                Dus maakt dit draaipunt(een soort wip) alle heen en weergaande bewegingen andersom.
                                Nu heb ik het vermoeden dat zonder dat draaipunt het overgebouwde binnenwerk ANDERSOM gaat werken in combinatie met mij kadett pook.
                                Dus de 1 wordt de 5 en andersom.
                                Weet iemand of dit zo is,of wat ik bedoel?
                                Ik hoor het wel.
                                Ps,hoe plaats ik een voorbeeldfoto?
                                Groeten van een superleek.

                                #17741773
                                Aapje
                                  Lid sinds:
                                  1 January 2009

                                  Ah, had jij mij gemailed hierover? :)

                                  Dan snap ik waarom de bak-schakelstangen anders eruit zagen :D Haha, de Bak komt uit een Corsa, daar is de schakelstangen systeem anders.

                                  Had je al een oplossing per mail gegeven erop :) Evt kan ik de foto’s ook voor je erop zetten… Maar het is pretty much straight forward.

                                  #17741774
                                  Vtr1000
                                    Lid sinds:
                                    12 October 2010

                                    Heb het zooitje uit de donorbak gehaald en ga het binnenkort overzetten.
                                    Jullie zullen vast gelijk hebben.
                                    bedankt voor de support!.
                                    Zal alleen wel moeite hebben om het schakelhoedje terug te zetten denk ik,aangezien deze er met een “speciale”beweging uit kwam.
                                    Groeten!!

                                    #17741775
                                    Baskloris
                                      Lid sinds:
                                      2 July 2004

                                      Past het binnenwerk van een (F13/5) in de behuizing van een F10?

                                      Ik snap er geen hol van.

                                      Heb zelf ook een D-Kadett met 4 bak,waar ik graag een 5bak in wil.

                                      Alleen als ik op “motordaten” kijk zit er onder mijn Kadett een (F4MT)bak,wat is dat dan voor een bak??

                                      #17741776
                                      Aapje
                                        Lid sinds:
                                        1 January 2009

                                        F13 is feitelijk een F10 maar dan met andere verhoudingen. Klok is ’t zelfde. Zoek ’t forum ermaar op na…

                                        #17741777
                                        Baskloris
                                          Lid sinds:
                                          2 July 2004

                                          Aha,

                                          Maar welke verhoudingen zijn dan beter voor een 1.2N op gas?
                                          De F10 of de F13

                                          En wat houd (F4MT) in,of is dat ook een F10???

                                          #17741778
                                          Aapje
                                            Lid sinds:
                                            1 January 2009

                                            Nooit gehoort van een F4MT bak, maar gok dat ’t een Front 4 Manual Transmision moet zijn als ik ’t zelf moet ontcijferen… Hopelijk weet iemand meer over kadett-d mbt. de bakken :)

                                            #17741779
                                            Vtr1000
                                              Lid sinds:
                                              12 October 2010

                                              Lekker dan!
                                              vandaag van 9 tot 13.45 zittel rotzooien.
                                              Cassette ging net niet langs een balk.krik geleend(kostte me een uur zoeken)
                                              Cassette eruit,tandwiel omgezet en toen het spul erin……..DACHT IK!!!
                                              Ik krijg de cassette er de laatste 2 cm niet meer in!
                                              De tandwielen zitten goed,hoewel de bak nog niet helemaal dicht is doen ze wel al mee als je de krukas en aan je schijf draaid.(koppelingsplaat zit nog op z`n plek)
                                              Vermoeden is dat de assen iets zakken in horizontale positie zodat ze niet oplijnen met de lagergaten in je bakhuis.
                                              Vanalles geprobeerd niets hielp.
                                              het was inmiddels13.45 en van de kou buiten was niets meer te merken ik zweette als een otter.
                                              Heeft iemand een oplossing voordat ik mijn bak ga uitbouwen(om deze dan VERTICAAL te leggen en de cassette te monteren??

                                              Groeten,David.

                                              #17741780
                                              Vtr1000
                                                Lid sinds:
                                                12 October 2010

                                                Baskloris,heb jij soms ook een 1.2n op gas?
                                                Zo ja,wat zuipt deze dan?
                                                Groeten?

                                                #17741781
                                                Baskloris
                                                  Lid sinds:
                                                  2 July 2004

                                                  origineel gepost door Vtr1000
                                                  Baskloris,heb jij soms ook een 1.2n op gas?
                                                  Zo ja,wat zuipt deze dan?
                                                  Groeten?

                                                  Die van mij rijd 1 op 8 op LPG,tis niet echt zuinig maar wel lekker goedkoop.

                                                  #17741782
                                                  Vtr1000
                                                    Lid sinds:
                                                    12 October 2010

                                                    Ben ik weer na een lange tijd.
                                                    Klus is niet gelukt en de auto staat al een tijd stil.
                                                    Probleem.
                                                    Toplager stuk!!!
                                                    Het viel al uit elkaar toen ik de oude casette demonteerde.
                                                    Met montage ook de as van de bak beschadigd,andere bak gekocht.
                                                    Verhouding is heel anders,en hij pastte niet in het huis.
                                                    Huis aan binnenkant aangepast.(wilde niet schakelen)
                                                    Toplager heb ik er al uit,alleen nergens meer te koop!!
                                                    Zelfs SKF zelf niet.

                                                    Wie kan mij helpen????

                                                    Nummer lager:BN1B 493353.

                                                    Als er geen lager is moet ik een bus draaien van messing o.i.d.

                                                    Ik hoor het graag.
                                                    Groeten!
                                                    David.

                                                    #18373703
                                                    Bas2003
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      19 November 2019

                                                      Sorry voor mijn late vraag (excuus),

                                                      Remmen van astra’s passen ook, hebben we het dan over astra f-jes?

                                                      En de achteras van een astra past deze ook onder een d kadettje? Of zeg ik nu heel wat doms?

                                                       

                                                      Mvg Bas2003

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.