Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik ben ook benieuwd, en ga daarom straks ff langs de dealer. Ik heb het vermoeden dat het nog die van 2014 zijn, en dat vind ik wel een beetje schandalig oud…
Ik heb de auto net een week of 4, en dan komen ze nu met een 2017 versie… 1 gratis upgrade moet er toch gewoon bij zitten?!?!?!
Ik heb juist een compleet andere ervaring… Ik ben er zeer tevreden over. Zelfs met alleen het uitspreken van de voornaam, ook al staat de contactpersoon met voor en achternaam in de telefoon, gaat het uitstekend.
Bij meerdere contacten met dezelfde voornaam, toon hij gewoon een lijst met mogelijkheden…
Ben je wel lief voor haar ;)
23 november 2016 om 22:31 In reactie op: Navi 900 IntelliLink, radio buttons in de navi modus uitzetten #18327814Gelukt! Alle buttons verdwenen en de navi ging full screen :)
Thnx!
Na twee weken zitten de eerste 1000km erop. En heb ik het volgende te melden over mijn Astra K ST Innovation 110PK (MY2017)…
–
Levertijd is om te huilen. In mei besteld, 2e week november geleverd. Positief, de leverdatum kwam overeen met de afgegeven week tijden het bestellen.Heb je zo’n mooi groot scherm is een groot deel non stop gevuld met de radiozenders… Weet iemand of je de ‘radio buttons’ kunt laten verdwijnen op je scherm als je in de navigatie modus zit…
Irritant vind ik de parkeersensoren die piepen als iemand kort op je achterbumper staat bij het verkeerslicht.
Een ander puntje is het het start/stop systeem. In de stad slaat de motor veel te vaak af net voordat je weer door kunt rijden, tegen de tijd dat je een keer lang stilstaat bij een verkeerslicht is de accu te zwak om het start/stop systeem in te schakelen. Ook net voor het in de achteruit zetten voor het inparkeren slaat het start/stop systeem vaak aan..
De dodehoek waarschuwing in de spiegels staan bij regen vaak non stop aan. Dit zelfde gebeurt op de snelweg als je op de linkerbaan langs de vangrail rijdt.
Het niet inklappen van de buitenspiegels is een gemis… Met de als maar smalle wordende parkeerplaatsen was dit best handig geweest! Inmiddels wel aan gewent om bij het uitstappen even op het knopje te drukken.
Als de knop voor de achterklep in de auto op off staat, gaat de achterklep ook niet meer open met de sleutel, de knop de op de achterklep of de schopbeweging…
Klein puntje nog ;), geen lampje in het dashboardkastje
+
Het automatisch inparkeren gebruik ik vaker dan ik had verwacht! Hij mag soms wat dichter op de stoeprand maar uitermate te vrede hoe dit werkt!De achterklep, vet handig met de bediening vanuit de auto, de schopbeweging of met de sleutel!
De luxe stoelen zitten heerlijk. Stevig, veel ondersteuning en lekker flexibel in te stellen.
De stoelverwarming die zich automatisch aanpast!
De achteruitrijcamera is duidelijk, zolang die schoon is ;) en precies.
De ligging op de weg is lekker stabiel, geen gewiebel in de bocht of lang na veren na het nemen van een drempel o.i.d.
Het zicht voor de bestuurder is uitstekend. Geen dikke raamstijl die in de weg zit of een groot lang dashboard (stuur tot aan raam) voor je.
Mooie en zeer zeer degelijk afwerking. Zelfs het glimmende piano black ergert mij niet qua stof en vingerafdrukken.
Ik heb het motorblok tot nu toe nog even met rust gelaten. Maar ik kan mij van de testritten herinneren dat hij/zij lekker kan trekken ;)
Deep Sky is toch wel een hele mooie kleur met al dat chroom
Op alle vier de portieren een chroom knopje voor het openen of op slot doen van de auto
@TieJee wrote:
De bestelling was nog niet geplaatst door de leasemaatschappij bij de dealer. Lease offerte was wel al getekend door mijn bedrijf dus vandaar dat de leasemaatschappij haar best moest doen met onderhandelen…
Dan zeer netjes van de dealer en geluk voor jou ;)
@TieJee wrote:
Klopt helemaal. Ik heb mijn leasemaatschappij gevraagd om alle prijsverschillen tussen MY2016 en 2017 weg te poetsen en dat is gelukt. Ik krijg 17 inch velgen tegen de oude overeengekomen meerprijs van 95 euro. De standaardvelg die in My2017 op de Innovation wordt geleverd is inderdaad 16 inch (Multispaaks).
Hoezo wegpoetsen…
Ik heb de dealer gevraagd waar DirectLease hem voor mij heeft besteld wat er nu precies voor mij anders wordt nu ik een MY2017 krijg. Hieronder hun reactie…
“Echter omdat uw bestelling al in mei heeft plaats gevonden heeft u een prijsprotectie en veranderd er voor u niets, wel krijgt u de nieuwe MY2017 geleverd.”
@Astra_DLS wrote:
@Sportstourer-k wrote:
Ik vind het wel jammer dat het er niet opzit.
Het is even wennen dat de auto zelf remt en weer harder gaat rijden.
Na 2 keer heb je het vertrouwen dat hij dat gewoon goed doet en is het een heerlijk systeem.
Gemiste kans van opel, er zal wel geen radar opzitten en dat opel eye systeem is denk ik niet veilig genoeg om er echt acc mee te doen.
Afstand indicator ga je in de praktijk nooit gebruiken dus voor mij een nutteloze optie.Zo zijn er wel meer dingen “jammer” aan de astra.
De spiegels klappen bijvoorbeeld niet automatisch in als je je auto op slot doet, dit moet je handmatig doen op de spiegel bediening in de auto.
Zal je dus nooit doen en daarmee is het voor mij een vrij nutteloze optie geworden.
Coming home moet je zelf activeren via de hendel van het grootlicht.
Voorruit verwarming is geen optie net als standverwarming, die is alleen aftermarket als accesoire te krijgen.
Leuk een verwarmd stuur en stoelen, ik sta weer elke dag te krabben als het vriest.Ik moet zeggen dat het een leuke wagen is met best leuke opties maar echt de topklasse tarten doen ze in mijn optiek echt niet.
Zitten inderdaad wel een paar punten die ik had verwacht terug te zien als standaard:
* Inklappende spiegels bij op slot doen (zat op onze C5 uit 2002)
* Coming Home, is vaak ook standaard instelling en dan klaar
* Verwarming maakt me niet zoveel uit
* Afstandsindicator ga je inderdaad niet gebruiken.Wat dat betreft nog net een stap te vroeg om dit tart de topklasse te noemen.
Het moet toch mogelijk zijn om punt 1 en 2 d.m.v. een software upgrade als nog mogelijk te maken…
Dit kreeg ik terug van mijn dealer:
Helaas zit er geen Watt-Link achterwielophanging op uw auto, dit is alleen mogelijk bij hogere motoren. Dit was bij MY2016 het geval en nu ook bij MY2017.
Ik heb een ST 110pk diesel besteld.
Zojuist antwoord vanuit mijn Dealer:
A: Inderdaad heeft Opel Nederland een modeljaarwijziging doorgevoerd. Echter omdat uw bestelling al in mei heeft plaats gevonden heeft u een prijsprotectie en veranderd er voor u niets, wel krijgt u de nieuwe MY2017 geleverd.
V: Hierop stelde ik de volgende controlevraag: Dus wat betreft de Watt-Link achterwielophanging, deze zit gewoon gemonteerd ook al is dat nu een optie van €250?
A: Helaas zit er geen Watt-Link achterwielophanging op uw auto, dit is alleen mogelijk bij hogere motoren*. Dit was bij MY2016 het geval en nu ook bij MY2017.
* Ik heb de 110pk diesel
In mijn initiële vraag heb ik ook geïnformeerd naar levermaand… Het blijft helaas november, zoals afgegeven bij het plaatsen van de bestelling.
@Vroomvroom wrote:
@bas_vdl wrote:
Ik zie zojuist dat op My Opel het jaar 2016 gewijzigd is in 2017…
Opel ASTRA / ***5T*** / 2017
Ik zie in een vorige post van jou dat je een Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 81kW Innovation hebt besteld.
Dan ben ik bang dat je geen Watt-Link gaat krijgen, dat is voor jouw auto een optie van €250 geworden.Watt-link ga je dat echt merken? En is het de moeite waard om daar tijd in te steken bij de DirectLease of De Mossel Automotive Group?
Ik zie zojuist dat op My Opel het jaar 2016 gewijzigd is in 2017…
Opel ASTRA / ***5T*** / 2017
Op 17 juni heb ik de “Gefeliciteerd met uw nieuwe Opel!” mail ontvangen. Ik heb een Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 81kW Innovation besteld inclusief IntelliLUX adaptieve LED en dakraam in de kleur deep sky. Rond die tijd gaf de De Mossel Automotive Group, november als opleverdatum.
Hoe kom ik er achter of ik overgezet wordt naar de MY2017 versie. En welke voor en of nadelen heeft dit?
Ik lees iets over ophanging, boordcomputer en prijzen.
Het gaat btw om lease.
-
AuteurBerichten