Bas777

Aangemaakte reacties

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Spievertanding cardanas smering #18502192
    Bas777
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2019

      Ik ben er achter gekomen hoe het zit. Dit was het antwoord van Opel-Classic-Parts.

      Wordt van binnen gesmeerd door de olie en kering 724513 dicht af.

      In reactie op: Opel Rekord A (1965) Start opknappen #18501542
      Bas777
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 August 2019

        <p style=”text-align: left;”>Hoi allemaal,</p>
        <p style=”text-align: left;”>Ik zal even een update plaatsen na 2 5 jaar :scratch: . Nog bedankt voor de reacties! Ik heb toch besloten om voor de remtrommels te gaan. Alles van de remmen laten reviseren. We gaan nog kijken hoe het afstellen en rijden gaat.</p>
        <p style=”text-align: left;”>De onderkant van de auto is gedeeltelijk kaal geschuurd met een staalborstel op een slijpschijf. Vervolgens met zandstralen de rest gestraald. Wat laswerk verricht aan de onderkant en zijkant van de auto. Er nieuwe dorpels in laten lassen door een maat van mij. Ik zou het zelf niet nog een keer zandstralen, omdat zandstralen zonder afzuiging in een zelfgemaakte cabine nog al benauwd is. Tevens moet steeds je steeds het zand weer opvegen, filteren en weer in de ketel doen. Dus beter laten doen, of alleen schuren met een staalborstel op een slijpschijf.</p>
        20210918_09185720210918_09201020211015_17031720211020_20415220211020_204221

         

        Daarna als onderlaag noverox er opgesmeerd met een bodycoating eroverheen. Na het aanbrengen van de noverox de randen nog even dicht gekit.

        20220617_134151

        De dorpels geplamuurd en geverft in dezelfde kleur als de auto. De kleur laten uitlezen bij een verfwinkel. Dat doen ze aan de hand van bijvoorbeeld de benzineklep die je makkelijk loshaalt van je de auto. Moet zeggen de kleur komt aardig overeen, maar is nooit 100% hetzelfde natuurlijk. Denk iets van 90 a 95%. Bij het verfen wel primer gebruikt voor goed hechting en blanke lak als beschermlaag. Bij aangebrachte verf naar de oude verflaag is de overgang qua dikte natuurlijk ook niet optimaal

        20221229_19511420221229_19510420221229_195125

        Ben nu het onderstel er weer op aan het zetten. De bladveren en achteras + cardanas zijn nog roestig. Het zelfde geld voor de ankerplaten en remtrommels. Waarmee zou ik deze in kunnen smeren, zonder dat ik het roest hoef te verwijderen. Zodat ze toch bestendig zijn tegen roesten. Is lijnolie wat? De remmerij kan nog wel is heet worden, wat kan ik er dan op smeren als vervanger van lijnolie? Een bepaald soort verf?

        20221229_15132020221229_151315

        20221229_195222

        20221229_195204

        In reactie op: Opel Rekord A (1965) Start opknappen #18373118
        Bas777
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 August 2019

          Sorry voor de laten reactie, project ligt nog een beetje stil,

          Deze adviezen kan ik goed gebruiken, bedankt gasten.  Ik ga voor zandstralen, waarbij ik het na af loop goed schoon blaas met perslucht van de compressor om de zandkorrels te verwijderen.

          1. Ik twijfel of ik voor schijfremmen ga, vindt het wel mooi als de auto zoveel mogelijk origineel is, maar zal me is inlezen hoe het afgesteld wordt.

          2. Zal de remschoenen, remleiding en overig rem-onderdelen even loshalen, schoonmaken en weer monteren.

          3-5. Goede tips, werkplaatshandboek is al goed van pas gekomen, inderdaad super handig.

          Het is een 4 bak, maar kon niet vinden op de motor of het een 1500 of 1700 cc was. Misschien dat jullie uit de afbeeldingen kunnen halen of het een 1500 0f 1700 cc is, of weten waar je het anders aan kan zien.

           

          plaat 1

          plaat 3plaat 2

           

           

           

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)