Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Die mensen bij de opel garage zijn ook niet gek denk ik, en ik ga de auto ook niet wegbrengen zodat ze lukraak onderdelen gaan uitwisselen met een mega rekening tot gevolg.
Ik wil dit graag zelf uitzoeken, met jullie hulp uiteraardHet gaat om een astra j 1.4 benzine ecoflex zonder turbo en zonder egr klep.
De o2 sensor fluctueerd tussen de 0.1 en 0.9 volt, de lampda en de map blijven keurig op de groene lijn staan ongeacht stationair of optrekken.
De tempmeter in de auto staat strak op 90 en de obd geeft 104 aan, neem aan dat dit gemeten wordt voor de radiator.
De vacuum staat stationair op 0,8 bar en zakt naar 0,1 wanneer je wegtrekt en dat blijft ook zo totdat je een bepaalde snelheid aanhoud.
De catalisator bereikt op de snelweg een temperatuur van ongeveer 850 graden.
Ik heb nog gekeken of ik een verband kon vinden met het schokken en de meters maar helaas.
Je merkt ook dat na die hik op 2000tpm de motor sterker wordt en na 3100tpm gaat ie aardig van zijn sokken.
Het lijkt haast wel een trap die de motor neemt tijdens acceleren.
En hoe meer gas je geeft hoe erger je het voelt, bij weinig gas met optrekken voel je het alleen wanneer je het weet.
Ik heb nog zitten googelen maargoed het schijnt dat de map o2 en lamba zo een beetje de zelfde simptomen geven.
De auto draait stationair prima en toerenteller blijft strak staan.Het laatste bericht is even geleden, maar de oplossing is gevonden.
De motor bleef toch een beetje aarzelen met accelereren, gisteren viel cilinder 4 uit.
Ik heb de auto uitgelezen met een wifi obd2 elm 327 dongel en mijn ipad, (werkt fantastisch, in china besteld voor 19 dollar incl verzendkosten.)
Code p0304 missfire op cilinder 4, De garage heeft een nieuwe bobine geplaats a 202€ excl.
Het probleem is verdwenen, ook het bokken rond de 2000 toeren, wat waarschijnlijk al missfires waren.
de opel garage vertelde dat de bobines die gebruikt worden bij de 1.4 100pk versie mankementen gaan vertonen boven de 60.000km.De auto stotterd het meeste in de 2de versnelling als je bv. van 1500 met vlot gas optrekt naar 2500 toeren lijkt het of hij 2 of 3x misfired. Je hebt dan ook het gevoel alsof je 3 traps optrekt in de 2de versnelling.
Versnelling 3 ook maar veel minder en 4 en 5 niet te merken of stotterd gewoon niet.
De 1ste versnelling moet ik rustig gas geven anders slinger ik door de hele auto, het lijkt alsof ik 500pk heb. Nee ik heb geen lood om gebonden. Hahahaha
Boven de 2500 toerenrijd hij als een trein en nergens geen last van.
Maar wat ik het meest rare vond, ik heb 4 gloed nieuwe dealer bougies a50€ totaal foto gekocht.
3 zien er nog perfect uit. De vierde, ook de meest rechtse heeft een witte uitslag aan het gedeelte waarmee je hem vast en los draaid.
Ik vraag me af waarom bijwint uitslaat.
Het gedeelte wat in de motor zit zijn van 4 soort van koffie bruin.Ja dat dacht ik ook altijd, maar zoals ik begrijp rijd jij ook een ongeblazen astra.
Ik kan namelijk nog steeds geen erg klep vinden…misschien weet jij dat ding aan de wijzen.Gisteren ook al in zijn 3 op de snelweg gereden, sindsdien reageerd de auto al iets beter, in iedergeval het krachtverloop wanneer je in toeren klimt.
Een aantal weken geleden leek het toeren klimmen wel een op een trap en merkte je wanneer precies met een schok wanneer de motor meer kracht geeft zonder extra gas.
Ook het schokken van de auto is wat minder wanneer ke het gas los laat.Oke, vanmiddag als de werkdag er weer opzit nogmaals kijken.
Ik heb gisteren ook goed gas gegeven, hij gaat niet sneller als 175kmh.
Ik heb het 15 min kunnen volhouden ivm overig verkeer.
Is het verstandig de klep te demontereb of eerst zonder stekker gaan rijden?Ik heb vandaag onder de kap gekeken, ik kan geen ergklep ontdekken.
Vanaf het filter en lmm loopt een dikke plastic pijp naar het gasklephuis.
Ik zie ook geen aftakking van de uitlaat.
Zoals ik omschreven heb zitter er 4 nieuwe bougies in, de veren in de bobine brug zien eruit als nieuw evenals de binnenkant van de stekker.
help!Dus mogenlijk een vies egr tjaject.
Is het niet mogenlijk de stekker van de egr los te maken zodat de motor de kans krijgt schoon te blazen.
Of wordt het dan een grote rijdende storing?Lijkt mij niet, ik krijg op 2000 toeren een melding in het dashboard dat ik moet doorschakelen om zuinig te rijden.
Dus eigenlijk rij ik altijd in de lage toeren, behalve in zijn 5de versnelling.
Heb ook al een tank weg gereden met meer toeren om hem wellicht schoon te branden/blazen of wat dan ook maar dat had geen effect.Mijn motivatie omdit te doen.
Ombouw bij de dealer kost volgens eef en huub 3000 a 4000€.
Een scherm op de plek van een radio was niet mogenlijk vanwege de traction control knop links boven.
Ook maakt de radio het interieur juist mooi dus zonde.
Een ombouw set om een scherm te plaatsen op de plek van je radio kost al 300 € dat is dus nog zonder scherm.
Dat blijft allern nog de chinese variant over.Ja een complete afstand bediening evenals een touchpen
Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Voor de liefhebber.
De navigatie zit erin.
beginnen met de inbouw.
Oude computer eruit
Nieuwe computer geplaatst, alles plug en play aan gesloten.
Het nieuwe scherm geplaatst en front van de radio weer op zijn plek.
Alles weer terug gezet en klaar.
Voor alsnog werkt alles perfect en zonder storingen.
Al met al viel de inbouw mee en en valt de kwaliteit nog mee.Verstuurd van mijn GT-N7100 met Tapatalk
Ik bezit de 1.4 ecoflex, riid prima maar niet heel vlot.
Verder zal ik mij ook moeten laten verassen met de grote kleine beurt prijzen.probeer eens met remmen reniger of wd40 over je vacuum slange te spuiten, wanneer het toerental veranderd heb je het lek gevonden.
ben je toch van mening dat je een missfire of helemaal geen werkende bougie hebt, regel een 5de bougietje en ga je bougie kabels af.
hou de bougie tegen het blok aan je zou hem moeten zien vonken.
wel even je motor uitzetten tijdens het verwisselen van kables, is een vervelend gevoel.fje uit 95
x..1.6.xel 1600 16v
wel een beetje roestig
158.638 kmexcuus voor de late reactie (vakantie).
nee mijn radio blijft gewoon draaien verder merk je niets aan de auto, behalve het schokken uiteraard.en het rammel probleem is ook gevonden, het was de midden demper na de kat.
er zit een soort hitteschild onder de auto en 1 van de 2 rubbers was uit gelubberd waardoor de uitlaat naar 1 kant trok en tegen de zijkant tikte
mvg barry langenbergOke, ik zal is kijken hoe die draad zit en of het nog enigsinds schoon is zonder roest etcc.
Ik kan wel een aardige tijd luisteren naar de radio cq woofer 1,5 – 2 uur en de auto start daarna nog zonder problemen of enige indicatie dat de accu verzwakt is.ik moet wel zeggen dat ik een 800watt active woofer heb ingebouwt maar wanneer de muziek hard staat heb ik geen last van knipperende lampen.
waar kan ik de massa vinden die dit probleem veroorzaakt, misschien dat hij een beetje roestig is of iets dergelijks.
in iedergeval bedankt voor de tip zal sowieso even de dynamo meten.hij is op de brug geweest wou even de onderkant bekijken.
maar alles was nog goed.offertes opgevraagt om de roest uit de achterschermen te slijpen en het hele zaakje bij te lakken.
tot nu toe kom ik op 300 per kant.
en op zoek naar een garage om het hele spul opnieuw te laten spuiten.
prijs beginnend op 900 eurie.
zonder motor ruimte en binnenkant.het probleem met de radio is opgelost.
het waren inderdaad de draadjes.
enkel waneer de motor uitstaat en ik zet de verlichting aan blijft de display branden.
maar wanneer ik de motor start gaat de display uit en blijft ie uit tot ik de motor weer stilzet.nee dat is niet goed en je kan hem opvullen tot de smelt lijn van het bakkie dat is halverwegen
-
AuteurBerichten