fje schokt hevig

Forumindex Forums Modellen Astra fje schokt hevig

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223983
    barrynoname
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 March 2010

      beste leden ik heb een astra f 1.6 sport 16v uit 95 met een x1,6xel motor.
      Ongeveer een maand geleden op de snelweg 130kmh begon de auto hevig te schokken, ik schrok er zelf van.
      om een beter indruk te krijgen, het leek of er iemand aan het rijden was die niet met rem en koppeling overweg kon.
      het werdt zo erg dat ik op de vluchtstrook gestopt ben,ik trapte de koppeling in en de motor viel vrijwel gelijk stil.
      Na een paar keer starten bleef de motor weer stationair lopen en is dit niet meer gebeurt tot vorige week.
      dit keer met een koude motor hevige schokken het maakte niet uit hoe hard ik reed in welke versnelling of hoe hard ik het gas in trapte.
      het niveau van de tank was ook variabel.
      overigens zit er een power filter op die er al een poos op zit.
      Ik heb de bougies bekeken en deze waren nog netjes schoon en koffie bruin.
      overigens heb ik een rammel in de auto zitten, niet in het blok maar je hoort het als de motor stationair loopt en tijdens het op laten komen van de koppeling.
      wanneer je naar het gerammel luistert tijdens stationair hoor je de rammel veranderen van klankt en trilt de auto je merkt dat de trilling van de auto steeds verandert en dat de motor niet mooi stationair loopt.
      echter is er aan de toerenteller niets te zien staat netjes op 900 toeren.
      ik hoop dat jullie mij kunnen helpen krijg het gevoel dat ik ieder moment kan stranden met mijn fje.
      barry langenberg

      #17704521
      b07
        Lid sinds:
        24 February 2009

        kijk is met de multimeter of je dynamo nog voldoende laad,een dynamo die slecht of niet laad kan ook die symptomen geven zeker als je daarbij nog elektronica aan zet zoals lichten radio enz.

        of een slechte massa.

        #17704522
        barrynoname
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 March 2010

          ik moet wel zeggen dat ik een 800watt active woofer heb ingebouwt maar wanneer de muziek hard staat heb ik geen last van knipperende lampen.
          waar kan ik de massa vinden die dit probleem veroorzaakt, misschien dat hij een beetje roestig is of iets dergelijks.
          in iedergeval bedankt voor de tip zal sowieso even de dynamo meten.

          #17704523
          b07
            Lid sinds:
            24 February 2009

            massa draad zit bij de accu ,dynamo ,startmotor en ,op het blok

            #17704524
            barrynoname
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 March 2010

              Oke, ik zal is kijken hoe die draad zit en of het nog enigsinds schoon is zonder roest etcc.
              Ik kan wel een aardige tijd luisteren naar de radio cq woofer 1,5 – 2 uur en de auto start daarna nog zonder problemen of enige indicatie dat de accu verzwakt is.

              #17704525
              b07
                Lid sinds:
                24 February 2009

                het kan zijn dat een draad een beetje los zit en, als je dan gaat rijden dat die door de trilling wel en, niet contact maakt, valt je radio ook uit op het moment van schokken?

                waar komt het rammelen vandaan ?
                misschien je uitlaat die ergens tegenaan trilt of het keramiek in je kat dat los zit.

                #17704526
                barrynoname
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 March 2010

                  excuus voor de late reactie (vakantie).
                  nee mijn radio blijft gewoon draaien verder merk je niets aan de auto, behalve het schokken uiteraard.

                  en het rammel probleem is ook gevonden, het was de midden demper na de kat.
                  er zit een soort hitteschild onder de auto en 1 van de 2 rubbers was uit gelubberd waardoor de uitlaat naar 1 kant trok en tegen de zijkant tikte
                  mvg barry langenberg

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.