Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
@KRSA2000 wrote:
Ff off-topic: met jouw reactie suggereer jij dat wel…
Wim geeft alleen aan dat het vaak goed kan gaan en dat eerst een nieuwe riem kan proberen voordat je allerlei extra kosten gaat maken.
Verder zeg ik er niks meer over… heeft de TS toch niks aan.
deze reactie heeft TS ook niks aan maar je vind het toch nodig em te plaatsen.
ik suggereer dat helemaal niet, leg me even uit hoe je daar bij komt.
wie a zegt moet ook b zeggen als je me ergens op aan wil spreken zorg dan ten 1e dat het klopt en, ten 2e moet je niet zeggen ik zeg er niks meer over want dan had je net zo goed in het begin al niks kunnen zeggen, jij wil de confrontatie met mij aan gaan doe dat dan ook en, niet zwijgen als het je even te moeilijk word
maar aan de juiste informatie hebben mensen wel wat, waar we niks aan hebben zijn die mensen die altijd maar wat roepen zonder kennis van zakken en, zo verkeerde informatie de wereld in helpen
@KRSA2000 wrote:
@b07 wrote:
ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.
Maar wim heeft ook niet gezegd dat het altijd goed ging…
Jij leest wat je zelf wilt lezen…Sent from my SM-G935F using Tapatalk
ik heb ook niet gezegd dat het altijd goed of fout gaat, dus wie leest er nou wat die wil lezen :thumbdown
@wim-v6 wrote:
Meerdere gehad met gebroken riem zonder schade.
Motor op tijd.
Riem erop.
En proberen maar.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
ja en jij heb ook een keer een x16szr gehad waar de kleppen wel bij verbogen waren bij een gebroken riem, jammer dat je dat er dan niet bij zet.
Ja die mazzel heb je wel vaker met 8 kleppers, zeker als die stationcar breekt
Nee zonder bougies erin draai je em heel makkelijk rond, je hoort en, voelt em duidelijk tegen de kleppen aan tikken
jullie praten allemaal poep, ik heb een x16szr uit 1999 gehad en, heb het zelf getest door de krukas rond te draaien zonder riem
Is GEEN vrijloop motor, de kans is groot dat er kleppen krom zijn
het is al weer een tijdje geleden dat ik met opcom heb gewerkt maar, heb ook wel eens problemen gehad dat het niet meer werkte na een windows upgrade.
je kan bij instellingen van de Opcom ook uit verschillende interface type kiezen op-com revision A,B,C, enz misschien helpt het om een andere aan te klikken.
ik heb ook wel eens de driver die op de cd staat apart moeten installeren , als het goed is is dat ook de driver voor je usb interface.
je kan voor de zekerheid nog is bij apparatenbeheer kijken waarschijnlijk staat er nu ook een uitroepteken bij usb
is een gokje maar, misschien is je monopiont injector kapot, dat die lekt of te veel inspuit waardoor die verzuipt en, niet start.
misschien kan je het wel zien als je die zwarte kap eraf haalt bovenop je gasklep ,dat er overdreven veel benzine op je gasklep komt tijdens het starten.
er hoort normaal een fijne nevel op je gasklep te komen die je amper ziet.door het velen starten worden je bougies ook nat waardoor die niet zo makkelijk aanslaat.
heb dit zelf nog nooit geprobeerd maar, soms spuiten ze wel eens remmenreiniger in de inlaat ,op de gasklep om een auto gestart te krijgen, als je em dan wel gestart krijgt is het een brandstof probleem maar dat is meestal als die geen of te weinig brandstof krijgt.
staat de distributie goed op tijd
van valse lucht of lambdasonde gaat die nooit op 3 cilinders lopen.
zal eerder een ontsteking probleem zijn, ondanks je bougies nieuw zijn, zou ik ze er toch 1 voor 1 er uit halen om te kijken of ze wel goed vonken.
weet je zeker dat je de bougie kabels op de goede plek zijn aangesloten op de bobine?
13 juli 2016 om 17:24 In reactie op: Olie lekkage, allen kleppendekselpakking? Astra F CC 1993 #18322957Hoge carterdruk kan je vaak ook makkelijk zien, als je de oliedop losdraait en, hij vliegt er af of ,gaat stuiteren met draaiende motor dan is de druk te hoog.
Haal je peilstok eruit ,hoor of voel je em uit dat gat blazen is de druk ook te hoog.
Dacht dat je met compressie meten ook volgas moest geven en, zou em wat meer slagen laten maken 8 of 10 , het is een 4 takt dan heb je zeker alle slagen gehad
13 juli 2016 om 13:29 In reactie op: Olie lekkage, allen kleppendekselpakking? Astra F CC 1993 #18322947als je kleppendekselpakking lek is dan moet je die vervangen maar, dat heeft niks te maken met olie op je gasklep, een hogen carterdruk zorgt daar wel voor en, dan heb je ook olie verbruik en, dan word inderdaad je uitlaat zwart
13 juli 2016 om 12:36 In reactie op: Olie lekkage, allen kleppendekselpakking? Astra F CC 1993 #18322945dat komt daar door de carterventilatie, dat zijn de slangen die 1 links en, 1 achter op je kleppendeksel zitten, die zitten aangesloten op de lucht inlaat en, zuigen oliedampen op, dit kan komen door een te hoge carterdruk, helemaal brandschoon zal die niet vaak zijn maar deze is wel erg nat.
maak je gasklephuis en, de slangen is goed schoon, neem aan dat je geen overdreven olie verbruik heb?dit heeft niks met je kleppendeksel pakking te maken.
het zal wel software matig zo zijn ingesteld bij een Z16xe en bij een x16szr niet, aan de EGR zal het niet liggen want, die zij van beide precies het zelfde
Mij verbruik was nog precies het zelfde na afgelopen.
Heb je al geprobeerd je egr schoon te maken?
Je moet vooral het stangetje van je plunjer schoon maken met remmenreiniger of zo, als het goed is beweegt de plunjer ook elke keer al je de sleutel op contact draait.Als je em hebt afgedopt kan je de egr met stekker erop ook los in je hand houden ,als het goed is beweegt die ook elke keer als je het gaspedaal weer los laat met draaiende motor, zo kan je em een beetje smeren/reinigen als je steeds een beetje er in spuit
als je geen foutcode meer krijgt moet het goed zijn.
ik had de ecu toen ook gereset en, nooit meer een foutcode gehad.als je de accu los maakt druk dan ook de rempedaal 20 seconden in voor de rest stroom er uit te halen, dan hoef je ook geen half uur te wachten
er zit ook niks los, misschien even draden doormeten op breuk.
is wel kloten als dan nog niet werkt
weet je zeker dat de draden op de goede plek zitten ?
Op de egr stekker staat als het goed is ook een + en –
ja bij de Z16xe moet je ook 2 draden op de mapsensor aansluiten, de rode en het blauwe draad zie beschijving
had er 1 voor me Astra x16szr besteld op ebay die kwam ook uit Polen en, die werkte perfect.
het is wel jammer dat er geen stekker op zat, ik had zelf een oude iso stekker van een auto radio gepakt en, daar de pinnen uit getrokken, die passen precies in de stekker van je auto, zo hoef je niks te knippen in de kabelboom van je auto, je moet dan alleen de draden aan je cheater vast maken met een kroonsteentje of zoiets8 jaar in een Astra G 1.6 8v gereden, top auto,had wel erg veel roest in de achterwielkasten.
EGR klep is storingsgevoelig en, gaat vaak kapot.
had ook wat olie verbruik en, tikkende kleppen bij koude motor.
gevlochten stuk op de katalysator wil wel eens lekken.
voorste motorsteun wil wel eens scheuren.
bij stations gaan de luchtbalgen op de achterdempers vaak kapot/lekken of, de lucht slangetjes gaan lekken of breken af van de hoogte regeling.29 juni 2016 om 23:44 In reactie op: Geen remdruk Opel Astra f 1.6 SZ na vervangen remblokken #18322081@Opel Astra 1.6 SZ wrote:
Hallo iedereen,
Vorige week heb ik de schijven en de remblokken van mijn Opel Astra 1.6 F SZ uit 1996 vervangen. Nadat ik dit gedaan had kwam ik er bij een proefrit achter dat ik minder remdruk had. Om de auto nu tot stilstand te brengen moet het rempedaal tot de bodem worden ingetrapt. Ik trap nu altijd helemaal door het rempadaal heen, zowel met een draaiende motor als zonder.
De volgende handelingen zijn uitgevoerd om de remmenblokken + schijven te vervangen:
Eerst heb ik de klauwen losgehaald van de schijf, hierbij is de slang van de remvloeistof vast blijven zitten. Vervolgens heb ik de dop van het reservoir van de remvloeistof open gezet. Hierna heb ik de oude blokken losgemaakt, de zuigers teruggeduwd en nieuwe blokken geplaatst. Hierna zijn er nieuwe remschijven opgegaan en is de boel weer in elkaar gezet. Hierna is er iets remvloeistof uit het reservoir gehaald zodat dit weer op het juiste niveau stond.Hebben jullie enig idee wat dit probleem kan veroorzaken en hoe ik dit op kan lossen?
Vriendelijke groet,
Marcokijk nog is naar je remvloeistof niveau of je niet te veel eruit heb gehaald want, na een paar keer remmen schuift de remzuiger weer naar buiten op ze plek en, zakt het niveau iets.
als je na de eerste paar keer remmen niet meer in je reservoir heb gekenden dan kan het zijn dat er nu te weinig in zit en, dan heb je lucht in het rem systeemals je het kenteken heb ingevuld moet dat de goede zijn.
-
AuteurBerichten