Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Is je Astra nu al uitgelezen?
ECU gereset maar geen verschil.
Het motor lampje lijkt twee keer te knipperen daarna een fractie van een seconde niks en dan blijft het lampje knipperen.
De start motor gaat rond maar de motor geeft geen reactie.beide sleutels geprobeerd maar geeft geen verschil.
de startonderbreker was ook het eerste dat bij me on mijn gedachten kwam .
Eem opel monteur heeft me aangeraden de plus en min pool van de accu te halen en voor tenminste tien minuten door te verbinden.
dan reset de computer zich. :hmmz
Is iemand hier bekend mee of dit de manier is om te resten :???:18 oktober 2012 om 21:04 In reactie op: Heeft er iemand interesse om als OpelForum.nl te gaan racen? #17839929Iedereen kan zich inderdaad inschrijven voor Time Attack en dan zijn rondjes maken rond 02:10:00 min.
Zonde van je tijd!
Ik ben goed bekent in de racerij en weet hoe het spelletje gaat.
Het leek mij leuk om met wat mede opel genoten een auto neer te zetten die onder de 02:00:00 min. rond kan.
Zelf racen kan ik niet meer i.v.m. een dwars leasy.13 oktober 2012 om 16:06 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067643Aan een verdikte koppakking heb ik al aan zitten denken met ARP bouten in de kop.
Maar als ik verder denk op langere termijn dan denk inderdaad ook aan mijn drijfstangen en als ik de bouten vervang met ARP’S dan weet ik dat ik ook andere lagerschalen ga monteren, dan de drijfstangen ook maar en ja het ligt dan toch open dus dan de zuigers ook maar.
Kortom €1200 verder en nog geen turbo !
Dan is voor mij wel een feit dat ik beter voor een Z20LET kan gaan.
Maar de essentie was en is om meer pick up te hebben tussen de 4 en 6000 toeren.
Weet iemand wat de X20XEV doet met +- 270 nokkenassen en een ecu remap?? :hmmz13 oktober 2012 om 15:49 In reactie op: Heeft er iemand interesse om als OpelForum.nl te gaan racen? #17839919Maar daar is nooit iets mee gedaan??
12 oktober 2012 om 18:48 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067658Patrick Mathijssen van MTech Opel Tuning mailde me het volgende :
De X20XEV motoren kunnen met de juiste onderdelen tot ruim 325 pk belast worden.
Voor turbomontage (ook bij lage druk) moeten altijd de zuigers vervangen worden door lage compressie zuigers, anders zal de motor direct gaan pingelen en stuk lopen.
Wij hebben lage compressie zuigers leverbaar voor de X20XEV voor turbolading. Prijzen lopen vanaf 599,00 euro/set. :hmmzDat de XE hoger stationair loopt was mij niet bekend ik dacht dat hij ongeveer het zelfde stationair liep als een XEV.
De werking van wd40 is goed voor vaste bouten en het smeert iets, de reden dat ik het gebruikt heb is dat remmenreiniger het geheel zeer goed ontvet en kurk droog achterlaat.
Om dit wat te smeren kun je natuurlijk ook andere zeer dunne olie gebruiken.Lekker als we elkaar zo aan kunnen vullen (één voor allen en allen voor één) :thumb
Onregelmatig stationair en afslaan tijdens stationair begin bij de oorsprong!
Verwijder je rubber buizen vanaf je filterhuis tot je gasklep gooi deze in de vaatwasser en ze zijn weer schoon en vet vrij.
Verwijder je nullast regelaar en de stappen motor en reinig deze met remmenreiniger en spuit deze daarna in met wd40.
Het beste reinig je het geheel in een ultrasoon bad (te koop bij conrad.com) met wasbenzine.
Als je de stappenmotor goed gereinigd is kun je deze horen tikken als je hem schud.
Dit tikken hoor je ook tijdens het stationair lopen.
Je gasklep kun je ook met veel remmenreiniger schoonmaken.
Als je alles terug gezet heb dan zal je merken dat er na het starten behoorlijk rook en troep uit je uitlaat komt dit kan geen kwaad het is het vuil dat los gekomen is door de remmenreiniger.
Na deze schoonmaak behoort je motor tussen de 750 en 800 toeren te draaien (warm).
Succes. :thumbuitlijnen ongeveer €100,- bij een bandehandel e.d. bij de dealer veel meer.
Richten is afhankelijk van tijd op de bank en daarbij arbeidsloon.Meten is weten.
De schade is met wat persen, krikken er rammen te herstellen.
Maar breng hem eerst weg om uit te laten lijnen dan weet je of je sporing e.d. nog binnen de vereiste waarde vallen.Natte voeten passagiers kant heeft meestal één van de volgende twee oorzaken.
1- Kachel aansluitpunt slang lekt.( je vrouw klaagt over zeer hete en natte voeten)
2- Afwater gat onder de paravan (de bak onder je voorruit met het rooster bij je ruiten wissers) zit verstopt.
In de boven genoemde gevallen zal de vloeistof bij het midden console vandaan komen.
Is dit anders laat het dan weten.De Omega en andere Opel modellen zijn niet gebouwd met één computer er zijn diverse units aanwezig die via de “main” canbus uitgelezen wordt hier komt de info dus samen.
Omdat er bij jou het om communicatie problemen gaat zo als ik zie in je fout verslag “42100 NA storing CAN” denk ik dat je deze unit het beste kunt vervangen door ééntje van een schade of sloop Omega let daarbij wel op het juiste merk en de code van de unit.
Het is plug & play en kost op de sloop of op marktplaats meestal maar een paar tientjes.
Mocht de abs/tc storng aanhouden dan kun er van uitgaan dat je abs unit is overleden maar naar mijn mening moet je het bij je canbus unit zoeken omdat er twee zeer uiteenlopende storingen voorkomen die niets met elkaar te maken hebben.
Succes’!11 oktober 2012 om 15:13 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067644Het uitlaatspruitstuk is gietijzer en houdt teveel warmte vast en dit belemmerd de flow.
Dus het aanpassen is een must!
Maar een goede turbo spruit heb ik nog niet gezien.
Alles lijkt gietijzer te zijn of het nou een standaard spruit of een turbo spruit is.
Iedere monteur weet toch dat een snelle en onbelemmerde warmte afvoer van de motor en vooral het uitlaat gedeelte een pré is.
Wie weet waar ik een plug & play turbo spruit vandaan kan halen laat het me weten anders zou ik een flans moeten bestellen bij M-Tech en er één moeten laten maken en dat is erg prijzig!
En zoals “trashmetal” al aangeeft zijn er zuigers uit een ander type blok te gebruiken om de compressie te verlagen?
Als laatste zijn de drijfstangen nu wel of niet sterk genoeg om er druk op te zetten.??11 oktober 2012 om 13:50 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067647Ik heb me tot 2 jaar geleden bezig gehouden met Honda motoren tunen.
Dus aan kennis en ervaring ontbreekt het niet maar Honda motoren aanpassen,poorten en flowen is vanaf de basis al goed te doen.
Bij Opel (GM) heb ik de indruk dat de motoren vanaf de basis minder tolerantie hebben.
Maar je hebt gelijk de flow verbeteren is eigenlijk een makkelijke manier waarmee je ongestraft de motor wat meer souplesse te geven doordat deze makkelijker kan ademen. Dit zal ook zeker met dit blok gaan gebeuren.
Maar zoals ik al aangaf mijn idee is om een turbo te monteren maar ik wil tot +- 200 p.k. gaan en denk daarbij aan een turbo druk van 0.5 tot 0.8 bar maar de antwoorden over de mogelijkheden met standaard internals lopen nogal uiteen.
Heeft een x20xev echt zo weinig tolerantie dat je hem standaard niet kunt boosten ? :hmmz9 oktober 2012 om 20:04 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067660Nee is zeker niet makkelijk, maar met hulp van een leek wel te doen.
Een Mv6 is echter een heel ander verhaal.
Maar ik hou het bij de x20xev hij loopt perfect en heeft net een ton gelopen.
Wat ik wil bereiken is dat ik soepeler door het hele toeren gebied loopt.
Vanaf 4000 naar 6500 loopt niet lekker door. :puke9 oktober 2012 om 05:48 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067664Een mv6 3.0 op een 2.0 bak??
En het omhangen van het blok is best wel een tegenvaller vanuit je rolstoel.
Maar het is inderdaad +- 70 pk winst op een goedkope manier zonder een blok op te fokken :thumb7 oktober 2012 om 15:22 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067655Ik heb een week lang met “turbo” rondgereden in vermogen maakte het niets uit!
Hierna heb ik het stickertje maar weer verwijderd van de achterklep :wub7 oktober 2012 om 15:19 In reactie op: Kan ik op een x20xev zonder aanpassingen een turbo zetten ? #18067657Hoeveel bar zou ik kunnen persen zonder dat mijn zuigers of drijfstangen geboren worden en hun leven kiezen buiten de x20xev?
-offtopic
Wat is er Erotisch aan een Ecotec :hmmz
Voor dat er een beetje snelheid inzit :sleeping
Roet en olie zit niet in het uitlaat systeem en de carterpan maar in de inlaat :???: rare jongens bij G.M.Tuurlijk bedoel ik de EGR klep :thumb
Hallo ik ben Marcel en heb een lage dwarsleasy.
Bij mijn Omega x20xev caravan wil ik de thermostaat en de koelvinschakelaar vervangen om het geheel wat eerder te laten koelen.
Nu dacht ik dit zelf even te doen zoals ik ook mijn nullastregelaar en stappenmotor zelf gereinigd had.
Maar ik kom er niet bij !
Is er misschien iemand in de omgeving Eindhoven die mij bij dit klusje zou willen helpen?Tevens heb ik nog een vraag over de e.r.g. (a.g.r) klep.
Volgens M-Tech kan ik deze verwijderen en afdoppen zonder dat ik een fout code krijg klopt dit ??Dit is de topic waar het om gaat.
Ik ben al erg blij dat je met de ERG wil helpen.
Zou het mogelijk zijn dat je me ook kunt helpen met het vervangen van de thermostaat en de koelvinschakelaar ?Dit zou mij weer een gelukkig Mega rijder maken :wors
Ahh das simpel en heel duidelijk dank je voor je info :thumbup
Klopt het wat ze bij M-Tech zeggen “het verwijderen van de ERG klep geeft bij dit type geen fout code”.
Lijkt mij vreemd hoe kom je er anders achter of je klep goed werkt? -
AuteurBerichten