Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als ie warm is en ik herstart de auto dan zakt ie meteen naar 700-800, dus dan is het goed. Dus het lijkt inderdaad te maken te hebben met het koud of warm zijn van de motor.
Misschien verbeeld ik het me dat ie t eerst niet deed…
Bedankt voor t delen van je informatie!Andere X16XEL eigenaren met hetzelfde stationair gedrag?
Dus als hij weer op 700 stationair draait de motor uitzetten en weer aanzetten? Dat ga ik dit weekend even proberen.
22 juni 2020 om 16:54 In reactie op: Te hoge spanning > Spanningsregelaar stuk, kan er gevolgschade zijn? #18377068Ik had een dynamo revisie bedrijf gebeld. Die gaf al aan dat dynamo’s van Delco vaak de geest geven door het doorbranden van een diodebrug, en dan gaat vervolgens ook vaak de spanningsregelaar eraan. Blijkbaar een bekend kwaaltje van de Delco’s. Je kunt beter een Bosch hebben.
Hij had zelf niks voor me liggen (en revisie is me te duur, ik wil niet lang meer met deze auto rijden), dus ik heb een mooie Bosch van de sloop opgepikt. Hij laadt weer mooi op 14,3V! Alles lijkt het te doen, straks een stukkie rijden. Hopelijk geen gevolgschade!
Ik had hetzelfde probleem. De pomp die eruit kwam had ook de C-vorm. En de pomp die ik nauwkeurig op basis van motorcode had uitgezocht had dat ook weer. Je kunt em bijna 1/3 ronddraaien dus de positie is wel belangrijk. Uiteindelijk op t oog zo teruggezet zoals de oude erin zat.
Helaas las ik dit topic nadat de riem er al op zat. De markering merk je zonder uitleg niet op.
Vandaag eindelijk de hele distributie set vervangen, incl. Waterpomp. Hij klinkt nu weer mooi! Bedankt voor de hulp Opeltje17!!
Als ik aan de oude waterpomp draai klinkt het schurend, de speling valt mee.
Ik heb wel de torx van de spanrol dolgedraaid,d uiteindelijk de bout af moeten slijpen. Dat is me al eens eerder gebeurd op een Meriva. T45 is te groot, en T40 kennelijk te klein. Of is het een tussenmaat?
Ik vrees dat de riem, spanner, rollen en waterpomp al overtijd zijn. Dus ik zou de set sowieso moeten vervangen, maar de auto is wel een beetje op z’n eind na 22 jaar. Misschien wil ik er wel aan beginnen, maar dan wil ik wel vrij zeker zijn dat het de waterpomp, spanner of een van de rollen is.
Verwacht je dat ik speling op de pomp kan voelen als de distri eraf is?
Zonder multiriem gedraaid, helaas nog steeds t geluid.
Ik kan wel de multiriemspanner en krukaspoelie loshalen om de distributieriem kappen eraf te halen. Maar ik vraag me af of ik het probleem kan zien of alleen horen…
Zou het ook een lager in het blok zelf kunnen zijn? Of is de frequentie van het geluid daar te laag voor?
Bedankt!
Bedankt voor je tip! Bougies had ik inderdaad ook vervangen :applause02:
Moet die extra silicone tussen rubber en kleppendeksel? Or tussen cilinderkop en rubber?
Uiteindelijk een nieuwe bobinebrug van de sloop erop gezet, en hij loopt weer als een zonnetje!
Helaas zweet hij nu wel rond het kleppendeksel, waarschijnlijk heb ik hem te vast gezet, of de bobine losgehaald terwijl de motor nog warm was.
Achja, de eerste auto waar ik zelf aan klus :)
Wat raden jullie aan? Nieuwe pakking? Of ook nieuwe deksel?Zucht, 10 dagen later, en nu begint hij weer wat in te houden in de 2 en 3… Dit weekend maar weer eens kijken. Misschien toch de bobine?
Ik geloof dat ik hier op ‘t forum meer gelezen heb dat mensen dachten dat het probleem opgelost was na de bougies te vervangen, maar dat de problemen vrij snel weer terugkwamen.
Hoi allemaal,
Wat voor vet smeren jullie op deurscharnieren als deze piepen en kraken?
Uitgelezen met Opcom en er waren geen foutcodes.
Ik heb gelukkig wel iemand kunnen vinden met dezelfde bougies, die even uitgewisseld en de motor schokte niet meer bij wat meer gas! Dus gisteren 4 nieuwe bougies gekocht en hij loopt weer fantastisch. Ik vond ze er niet heel slecht uit zien, maar blijbaar toch slecht genoeg.
Bedankt voor jullie meedenken!
Zojuist even gasklephuis losgehad en schoongemaakt, gaatje voor de slang naar het kleppendeskel was nog open, nu weer helemaal.
EGR losgehaald,schoongemaakt, en een handgemaakt pakking ertussen gezet. Die van mij beweegt ook naar binnen, maar steekt in z’n neutrale stand minimaal door de pakking heen. Ik heb een gat gelaten voor het bewegende deel, maar het grote gat is nu dicht. Dat is ok toch? Of had ik hem beter helemaal dicht kunnen maken?
Hoe dan ook, het schokken en inhouden heb ik nog steeds. Dus het is niet de EGR. Dan toch de bobine? Wat denken jullie?
Bedankt voor jullie reactie!
Ik heb overigens ook de stekker naar EGR losgehaald, auto gedraagd zich precies hetzelfde eerste paar honderd meter normaal gedrag, daarna weer inhouden en een beetje schokken bij wat meer gas geven.
Als ik de stekker loshaal, blijft de EGR gewoon dicht toch? Als ik dan nog dezelfde probelemen heb is het dus niet de EGR?
Ik zag vandaag dat de motor ook heel erg zweet rondom het uitlaatspruitstuk, zou dit een verstopte ontluchting kunnen zijn? Ik heb het kleine buisje naar het kleppendeksel losgehaald en kon hier niet op blazen. Maar het buisje aan de kant van de gasklep zat ook niet dicht…. Waarom kan ik er dan niet op blazen?
-
AuteurBerichten