Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2017 om 13:43 In reactie op: Motor/startproblemen 1.3CDTI corsa D 2009 – Update 10-02 …. Probleem blijft… #18338424
We zijn van Antwerpen…
10 februari 2017 om 11:58 In reactie op: Motor/startproblemen 1.3CDTI corsa D 2009 – Update 10-02 …. Probleem blijft… #18338414Nog een update:
Ondertussen bijna een compleet nieuwe motor denk ik…
Ondertussen vervangen:
1) Zat klein lekje in de radiator… Radiator vervangen
2) Bij het demonteren van de bumper (voor lekje radiator) zagen we dat de airco condensor rot was… Vervangen + airco laten bijvullen…Ondertussen bij het nakijken en aan de computer te hangen bleek de EGR-klep niet te reageren….
EGR is vervangen + cleaner voor de inlaat in de tank toegevoegd
Heeft weer 1 weekje goed gegaan , daarna terug aan de kant en deze keer bleef mm lampje bleef branden nu !Terug uit gelezen en gloeibougies + lmm kwamen naar boven…
Gloeibougies + lmm vervangen…
Lektest van verstuivers was ook gedaan, maar was ok !Heb speciaal 1 week terug lange afstanden gedaan…
Je kan het al raden….Vanmorgen kids op school afzetten, en ja hoor m’n vrouw stond er weer….
Niet kunnen starten…
Na 30 min proberen eindelijk terug weg geraakt..Nu beginnen we echt we moedeloos te worden…
Kosten beginnen ondertussen wel HEEEEEL hoog op te lopen, en het probleem blijft gewoon maar bestaan…Lijkt ook enkel maar bij korte afstanden problemen te hebben…
Ikzelf, telkens starten en 50km rijden zonder problemen… Hell de dag werken en ‘s avonds terug starten zonder problemen.
M’n vrouw gaat vanmorgen 1 keer met de corsa naar scheel en ze heeft terug prijsDus wat is er ondertussen vervangen:
1) dichtingen rond verstuivers
2) egr
3) Lmm
4) gloeibougies
5) radiator + condensorIemand nog tips???
19 december 2016 om 15:46 In reactie op: Motor/startproblemen 1.3CDTI corsa D 2009 – Update 10-02 …. Probleem blijft… #18335198Een tussentijdse update:
Na wat opzoekwerk online met dezelfde symptomen zijn we uitgekomen bij de verstuivers en de bijhorende dichtingen.
We hebben de verstuivers gedemonteerd, en bleek dat 2 koperen dichtingen goed versleten waren! 3de verstuiver kregen we zelfs niet los zonder pers!
Verstuivers schoongemaakt (vooral nr 2 en 3 waren vuil) en nieuwe dichtingen gestoken. Motor loopt mooier nu…
Enkel leek hij minder kracht onderin te hebben…
Pas vanaf 2500 a 3000 toeren kwam er wat power in…Volgend probleem…
Heeft 1 week goed gereden…
Laatste 2 dagen weer moeilijk starten…
Na het starten kunnen we geen gas geven en toerental valt gewoon weg…
Koude start lijkt dus weer een probleem….Pfffff
Iemand nog een idee???
6 december 2016 om 13:13 In reactie op: Motor/startproblemen 1.3CDTI corsa D 2009 – Update 10-02 …. Probleem blijft… #18334138Vanmorgen 2de keer starten weer moeilijk…
Geen foutmelding INSP4 meer??Om 11u uitgelezen, maar geen enkel code te vinden !
Starten was verder ook normaal…Lijkt enkel bij de 2de keer starten na een korte afstand problemen te geven??
Koude start lukt ook altijd van de eerste keer !16 oktober 2015 om 08:47 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284410Het inlaattraject is een goeie 3 à 4 maand geleden nog compleet schoongemaakt (incl EGR).
En ben toch een redelijk vlotte chauffeur, dus denk dat hij regelmatig toch los gereden wordt..
Daarom rij ik ook af en toe met de corsa van m’n vrouw naar het werk, om die ook even los te laten.
Ik rij dagelijks iets meer dan 100km van en naar het werk, dus mooi warm rijden en dan even goed losrijden…Deze zomer nog naar Oostenrijk geweest met de Astra… In Duitsland goed vlot doorgereden :jerry …
Tijdens het rijden echt geen enkel probleem. Onderweg even stoppen om te eten/pauzeren, en wanneer we na 30min terug starten, valt hij stil…
Daar heb ik het trucje ook ontdekt, wanneer ik de eerste 30sec even m’n toerental boven de 1000 toeren hou, hij niet stilvalt !Klepje/sturing op de brandstofpomp en krukassensor is ook vervangen geweest, en probleem blijft…
Dus ik denk dat het idd mss de brandstofpomp kan zijn…
De dieselfilter ga ik met het volgend onderhoud eens aanpakken !15 oktober 2015 om 10:14 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284406Niemand nog een tip?
Momenteel blijf ik er gewoon maar mee rondrijden, maar eerlijk gezegd zou ik op termijn toch wel willen weten wat het kan zijn !
Tijdens het rijden is er tenslotte geen enkel probleem…
Enkel bij die warme start.. En dat kan ik verhelpen door ff gas te geven.
Maar leuk is natuurlijk anders…
Dus ja…18 september 2015 om 13:22 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284405Heb een filmpje gevonden waarin het probleem mooi in voorkomt…
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=egHPdBPo820[/youtube]
Blijkbaar hebben ze hier de dieselfilter vervangen (door een originele), en was het probleem weg…
Zou eens moeten nakijken welke er bij mij geplaatst is…17 september 2015 om 08:28 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284404@Guido80 wrote:
Bij mij blijft het ook een raadsel, lijkt wel meer voor te komen als het warm weer is…
Waarschijnlijk is dit omdat de motor sneller afkoelt bij kouder weer…
Bij mij is het nog steeds hetzelfde :swear …17 september 2015 om 08:24 In reactie op: Auto slaat af tijdens rijden. Opel kan probleem niet vinden! #18294937Ik ga dit topic ook even volgen…
Zit namelijk met hetzelfde probleem, enkel een diesel (check: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=191141&p=2528955#p2528955)…Stationair stilvallen na +/- 10 sec…
Bij mij zijn de krukassensor en klepje op dieselpomp vervangen, maar nog steeds hetzelfde restultaat@axel wrote:
Meet het voltage eens op je draad naar je benzinepomp Is deze lager dan 12 volt, dan moet je een nieuwe massadraad trekken in je accubak. Dit probleem had ik met mijn Corsa B Gsi
Dit ga ik ook eens proberen…
17 september 2015 om 08:17 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284403@bart-gsi wrote:
ik kan momenteel aan 2 dingen denken met dit probleem
1 een dicht geroet inlaatspruitstuk
2 een defecte krukas positie sensor1) inlaattraject is compleet schoon gemaakt (incl egr)
2)Sorry, ik bedoelde de krukassensor, en niet de nokkenassensor :agent .
Deze is bij mij ook vervangen geweest…
Gaf steeds hetzelfde resultaat…. Terug stilvallen12 september 2015 om 10:56 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284400Even een update van mijn kant…
Ondertussen zijn bij mij de krukassensor EN de elektrische sturing (klepje) dieselpomp (Is dit niet de EDU?) vervangen.
Probleem blijft gewoon :swear
Ondertussen heb ik wel een ondervonden dat, wanneer ik de bewuste kritieke 10 seconden m’n toerental boven de 1000 toeren hou de motor niet stilvalt ?!?
Dus starten en klein beetje gas geven, geen probleem…
Starten en stationair = stilvallen…Garage heeft voorgesteld om dieselpomp en injectoren te demonteren en laten testen…
Maar geeft natuurlijk de nodige kosten met zich mee…Iemand eventueel nog een tip die makkelijker na te kijken is???
Gr
25 juni 2015 om 09:43 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284392@Helmer opelfan wrote:
Dan is het niet goed uitgelezen. Geen foutcodes betekend niet dat alles goed hoeft te zijn.
Meetwaarde blokken bekijken. Staat altijd wat het moet zijn en wat de actuele waarde is !Zal ik ook even navragen !
25 juni 2015 om 09:40 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284391@bart-gsi wrote:
@AstraJuke wrote:
Even een update…
Batterij is vervangen gaf blijkbaar bij een warme motor maar 9v???
We dachten dat het daarmee opgelost zou zijn, maar blijkt het niet te zijn…
Auto is uitgelezen, maar komt niets uit.Niemand een idee wat het voor de rest nog zou kunnen zijn?
is er niet iets met je sleutel herkenning of een probleem met je CIM module net als bij een vectra c??
Ga ik zeker even nakijken !
Heb net wat opgezocht hier op het forum, en blijkt dat de claxon dan af en toe ook niet werkt…
En dit komt bij mij ook voor !Gr Jurgen
24 juni 2015 om 12:43 In reactie op: Astra H 1.7 cdti (2009) valt stationair stil na start #18284388Even een update…
Batterij is vervangen gaf blijkbaar bij een warme motor maar 9v???
We dachten dat het daarmee opgelost zou zijn, maar blijkt het niet te zijn…
Auto is uitgelezen, maar komt niets uit.Niemand een idee wat het voor de rest nog zou kunnen zijn?
9 september 2014 om 13:33 In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247709Probleem is opgelost !!!
Was een combinatie van 2 zaken die hier aan bod kwamen :D
Combinatie van Turbodruksensor en Vacuumklep !
Alle mogelijke combinaties geprobeerd (enkel nieuwe sensor, enkel nieuw klepje) maar uiteindelijk de 2 samen vervangen was bingo !
Bedankt allemaal voor het mee helpen zoeken naar een mogelijke oplossing !!!
Nu hoop ik een beetje dat de kosten wat ophouden LOL
Greetz Jurgen
Heb je het probleem ondertussen gevonden?
Ik zit namelijk ook met deze foutcode (heb wel een astra h)26 augustus 2014 om 19:26 In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247706Nog even een kleine opmerking/vraag…
Rond de hoeveel toeren gaan deze motors hun overdruk lossen?
Ik weet niet of het er toe doet, maar ik hoor dit nu regelmatig al rond de 2000 à 2250 toeren?!?
Nu begin ik op elk geluid te letten LOL
Vooral in z’n 4de versnelling blijft het geluid redelijk lang hangen? Van 2000 tot bijna aan 3000 toeren (wnnr ik de gas los) hoor ik het psssst geluid26 augustus 2014 om 08:33 In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247705Heeft er iemand een onderdeelnummer van, of een schatting van de kostprijs van dit klepje?
25 augustus 2014 om 10:42 In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247703@wim-v6 wrote:
Vacuum klepje VGT regeling kapot
verstuurd door WIM-V6 met Tapatalk
Hey Wim, kan je zo een klepje vervangen? En waar zit dat?
Waarvoor dient dit klepje?
Gr Jurgen
25 augustus 2014 om 10:25 In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247702@pixels66 wrote:
Heb je die turbodruksensor nou ook losgehad en schoongemaakt? Anders toch naar Wim z’n bericht kijken als je deze zaken hebt uitgesloten..
Klopt hebben we ook losgemaakt en schoongemaakt.
Eigenlijk was die nog redelijk mooi, niet zo vuil….25 augustus 2014 om 09:43 In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247699Even een update posten…
Hebben dus de turbodruksensor en inlaattraject+egr schoongemaakt
Zie de foto’s
Was redelijk veel aanslag terug te vinden !
Compleet schoongemaakt en teruggeplaatst.Het optrekken gaat nu idd veel mooier, luikt of het blok nu minder moeite moet doen….
MAAAAAAAAR na terug even een paar 100m op +3000 toeren te rijden… terug in noodloop :swear
Onderstaand nog een paar livedate.
Valt daar iets op te zien?Anders zal ik toch nog langs een garage moeten voor verder uit te lezen :( :(
ZIt momenteel al op de laatste maanden aan 1300€ kosten :swear en lijkt maar niet te stoppen….14 augustus 2014 om 17:51 In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247696Update…
Omdat er geen code te vinden was, dacht ik eraan om m’n Maxiscan mee te nemen…
En dan in te pluggen en wachten tot de code nog eens verschijnt..
Hebben we geluk :DHeb nog wat opgezocht hier op het forum, en kan dus nog steeds de turbodruksensor zijn…
Zaterdag gooien we alles even open en eens kijken wat we kunnen schoonmaken…
EGR, inlaat en sensor…
Hopelijk is het daarmee dan opgelost !!!!Ik zal jullie verder op de hoogte houden !
13 augustus 2014 om 09:21 In reactie op: Z17DTH gaat in noodloop Update : Code P0234 OPGELOST !!! #18247695Thanx voor de link !!!
Ik ga het vrijdag hopelijk na kunnen kijken.
Zal vanavond voor alle veiligheid even wat remmenreiniger gaan kopen LOL.Ter info: vanmorgen weer in noodloop.
Frequentie wordt alsmaar sneller… Dus wordt echt tijd dat ik alles eens losmaak en nakijk/schoonmaak denk ik…Ik zal jullie op de hoogte houden (eventueel met enkele pics ;) )
3 mei 2014 om 12:08 In reactie op: Harder tikken motor na verv. distributieriem Z17DTH +Update! #18230642Thanx voor alle antwoorden !
We hebben de oorzaak gevonden !
De timing van de db-riem was perfect !
Uitlezen heeft niks uitgehaald…
Maar zijn gaan kijken naar de verstuivers… De rubbers rond de verstuivers waren versleten !!!
Gelijk de rubbers vervangen, en tikken was weg !!Ze hebben ineens ook de airco bijgevuld, maar vastgesteld dat de koppeling/poelie op de aircocompressor niet mee draait.
Heb dit nog even zo gelaten, aangezien ik nu al redelijk wat kosten heb gehad LOL
Kan je op een of andere manier zien of het de compressor is die stuk is, of enkel de koppeling?
Dan kan ik even nagaan wat de kosten nu weer zullen zijn…Greetz Jurgen
30 april 2014 om 09:57 In reactie op: Harder tikken motor na verv. distributieriem Z17DTH +Update! #18230638Vrijdag gaat hij aan de uitgebreide computer !
Aangezien de OBD geen code kon weergeven… -
AuteurBerichten