Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2017 om 08:55 In reactie op: Corsa van 1995 met een C1.4NZ slaat regematig spontaan af #18347591
Zie dar deze post oud is maar toevallig al iemand die weet wat hierbij het probleem is…. ondervind het zelfde probleem
Bah bah daar zeg je wat inderdaad maar de aanhouder wint met een hoop geduld. Heb de compressor druk nog iets verhoogd.. :applause02:
Nu moet ik alleen nog 1 probleem zien op te lossen en dat is het feit dat die onder het rijden zo ineens uit valt… daarna start ie niet meer… dan wacht je 5 minuten en dan is weer starten en lopen
Tot dusverre iig bedankt voor alle hulp!!!
Nou ik heb het voor mekaar… alles op gebouwd en idd ook de thermostaat gedaan.. starten en lopen. Alleen hoor ik een tik bij de motor die er eerst niet was even uitvogelen…. mss nog iemand suggesties?
Mja tot dusverre loopt ie weer
Tikken is weg wss omdat die lang op krik heb gestaan moet olie f door t blok heen ofzo… hoor n kleine zoem alsof je een turbo erop heb zeg ma…. verder Toppie
Zo ik heb de krukas bout los gekregen en alles eraf / eruit gehaald. Thermostaat ook maar mee pakken? Neem aan dat ik dat tandwiel ook gewoon met luchtsleutel los kan krijgen?
Morgen even kijken dat ik alles op tijd kan zetten, thermostaat en de rest erin en dan weer dicht bouwen..
Stukje bij beetje komen we er wel icm geduld met de krukas bout
Morgen weer verder!!
:toppie:
Hier even een update… heb de bougie eruit gedraaid van de eerste cilinder en wat blijkt dus dat als de zuiger bovenin staat staan de merktekens van de nokkenas niet goed staan…. blijkbaar is de riem een tand verschoven doordat er veel druk uit is geoefend met de moment sleutel… wat ik begrepen heb is dat mijn blok een vrijloper is dus dan moet het nog goed kunnen komen hope so. Vanmiddag weer verder…
2 B CONTINUED
Ga ik morgen meteen proberen…. kan ik iig dingen uitsluiten.. zal meteen bij de startmotor kijken… kom er morgen weer op terug. Bedankt voor het meedenken allen!!!
Nu eerst een koue :cheers:Ik vermoed idd niet dat ie versprongen is…. wat logisch klinkt is idd wat Bart gsi zegt, dat de start motor niet in het vliegwiel gedrukt word… mja het rare is dat ik daar niet geweest ben… pff maar kan ik wel concluderen dat als er 1 of bv 2 tandjes versprongen zijn door het proberen los te krijgen dat ik ook een zoemend geluid krijg? Stel ik zet de auto in de versnelling , dan kan ik hem aanduwen en merk ik wel dat er compressie is. Heb nog niet geprobeerd aan te lopen hoor….
Nee is niet leeg… tis dat ik hier geen geluidsopname kan versturen … want ik neem aan dat als ik alleen de v snaar heb vervangen en meer niet dat het blok gewoon op tijd staat… thnx 4 your :help:
*update*
Geprobeerd met luchtsleutel om de bout los te krijgen maar tevergeefs
Nieuwe V snaar op gezet en weer dicht gebouwd. Dacht rij even langs iemand op en wil ik hem starten maar gaat niet meer aan. Je hoort als ware dat ie wil starten en dan zoemen maar gaat niet meer aan… :O iemand suggesties ?Ik had hetzelfde…. bleken rotte plekken onder de auto te zitten. Deze opnieuw gelast en probleem opgelost maar dat was bij mijn oude Corsa en deze is vrij nieuw Zie ik. succes
Zou ik inderdaad ook kunnen proberen… we hebben een moment sleutel gepakt en bovenlangs erop gezet,maar dan lijkt het als die ergens over een tand schiet ofzo als je kracht zet… dacht doe het wel even maar valt me vies tegen…
Nou vandaag een poging gedaan om de bout los te krijgen om daarna bij de waterpomp te komen, maar met geen mogelijkheid…. nu werd mij verteld dat er blijkbaar ook blokken zijn waar je de bout rechts om moet losdraaien kan iemand dit bevestigen of is dit kwats?
Iemand verder nog suggesties?
Bvd
:dank-u:Dank je wel Jasper…. kort maar krachtig… dacht een luchtsleutel te hebben maar die heeft het begeven dus even kijken of ik elders nog iets kan regelen en anders mss zonder lucht sleutel
Ik zal eens foto’s gaan maken voor een hoe To…Thnx man en je hoort me nog vandaag!!
Ik heb me autootje elders gebracht en daar hebben ze hem bekeken en overa zitten porren met een staaf, ma hij prikte dr verder nergens door. Hier werd niets gezegd over de schotels. Echter alleen 1 koplamp zat het glas van los. Die moest echt vervangen worden. Gelukkig had ik er nog 1 liggen. Dus nu is die weer goed gekeurd ??? Corsa van die leeftijd hebben wel meer van die kwaaltjes qua rotten delen haha
Top thnx, ik zal eens even gaan kijken van de week. To be continued ? Thnx anyway !!!
Greetz
Ja maar ja, ik zal toch iets moeten, dacht ik zo…
hobby mag geld kosten :P maar denk als ik het laat
reviseren dat ik altijd goedkoper uit ben dan een turbo blok inbouwen….
Zijn er misschien nog suggesties waar ik hem zou kunnen reviseren???Greetz :hmmz
-
AuteurBerichten