Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
29 juli 2018 om 18:18 In reactie op: [HOW-TO] – Astra H – Regensensor en automatisch licht #18359075
ik heb de draad van regensensor op geschakelde plus van lichtschakelaar gedaan maar nu werkt regensensor niet geen foutcode maar ook niet werken licht werkt wel auto nu wat zie ik over het hoofd ?
heb je een module achterin zitten??
5 minuten loskoppelen en dan is ie weer nieuw
gr michel4 september 2014 om 20:44 In reactie op: tuning bij unlimited tuning mijn klacht was verwijderd!!!! #18240903ik zal de mensen bellen over de combo en hou jullie op de hoogte.
gr michel30 juni 2014 om 07:15 In reactie op: tuning bij unlimited tuning mijn klacht was verwijderd!!!! #18240863het gaat er niet om dat ik wil spammen ofzo gaat erom dat als je een idee heb dat het niet goed gaat of iets dat je dat toch gewoon moet kunnen melden??
het idee over chippen is dat je hem vooraf op de bank zet kijken waar de dip zit en waar je het beste vermogen kan toepassen…
nee er word dus een standaard programma ingeknald ongeacht om te weten hoe de staat is zitten er bv foutcodes in enz.
maar zal van de week wel ff bellen ..
gr michel29 juni 2014 om 21:07 In reactie op: tuning bij unlimited tuning mijn klacht was verwijderd!!!! #18240857en dit was verwijderd door de boys van unlimited tuning.
tellerklok stekker slechte verbinding met stekker aan tellerklok is een modificatie voor in tellerklok zit ook startonderbreker.
gr michelvoorste schakelrobot laten reviseren..
kan bij bba reman dan is ie weer nieuw.
en met op-com kan je hem resetten en opnieuw alles aanleren,programmeren
gr michelcondensor verstopt daarom te warm en gooit ie hem uit ivm de druk in het systeem
gr michelwaarschijnlijk je bobineblok dan geeft ie op 1 of meer cilinders geen goede of geen vonk..
ff uitlezen dan weet je het zeker maar vermoed dat dit de oorzaak is
gr michel@Mr.F wrote:
Juist! :)
Dat je dat nog allemaal weet :Dme baas is een bmw man en ik een opel man en zodra er iets gebeurd met een opel blijft dat aardig hangen :thumb
@Mr.F wrote:
Wel super gaaf :)
@ Astraboy34 ; Werk je bij Van der Krans auto’s? heb ik mn grijze Astra F een jaartje geleden gekocht! :D
klopt ja jij bent de gelukkige eigenaar van de bijzonder astra f
heb je samen met je opa gekocht toch??
gr michelde distributieriem is in elk geval wel vervangen te zien aan de sticker op de slotbalk..
gr micheler staat ook bij bosch of lucas daar moet ff naar kijken welke ontsteking je er op heb zitten
gr michel@pepoe wrote:
Tja wat is hoog, 160 rijden en niet veel merken van dat je het rijdt, denk eigenlijk ook wel dat het met de 1.8 125pk goed moet komen, heb nog 3 maanden om te beslissen gelukkig:P Iemand nog ervaring met een 2.2?
Hartstikke bedankt voor de reacties iig!
hoi nou hier ervaring over de z22se het zogenaamde piepschuimen blok..
super motor gehele egr er afgehaald en een egr faker er op gezet
precat verwijderd
super fijne motor
van het weekend bv ff naar drente gemiddeld 1 op 14.3 met eenwisselende snelheid tussen de 100 en de 175
kortom in mijn ervaringen een super motor..
gr michelnetjes hoor me oude wieltjes ;)
gr michelhoi van te voren om de injectoren beetje wd 40 spuiten..
daarna licht wiebelend de injectoren er uit trekken
gr michelhallo jongens
het is eindelijk opgelost er zat een kabelbreuk/sluiting in de draad naar de nokkenassensor en die heeft de ecu verziekt
andere ecu en kabelboom gerepareerd en eindelijk is het beroemde lampje uit geweldig….
voor de gene die geen tis hebben van opel kan je altijd aan me vragen voor bv weerstand gegevens als je een foutcode heb waar je niet uit kom..
gr michelen dit over de nokkenassensor:
De signaalwissel van de nokkenassensor vond tijdens de motorstart niet tussen de 1e en 6e signaalwissel van de krukassensor plaats
Indien defectcode P0340 en een motortoerental groter dan 8000 omw/min zijn herkend, wordt bovendien defectcode P0335 (krukas-sensorfout) opgeslagen.
(kortsluiting van de signaalkabel naar oscillatorkabel)
(kortsluiting naar massa of onderbroken stroomkring)
(Combinatie van krukas- en nokkenasstand is niet correct)
Aan bovenstaande voorwaarde moet gedurende minstens 3,5 s zijn voldaan
Vervangingswaarde:Tijdens het warmdraaien van de motor (toerental onder 736 omw/min) wordt het toerental tot 4512 omw/min begrensd, de ontsteking met 12 °KA verlaat en de klopregeling geblokkeerd. In bedrijf draait de motor zonder beperkingen verder.
Aanwijzing:Een abrupte uitval van het nokkenassignaal tijdens het bedrijf (geen los contact) kan pas bij de volgende motorstart worden herkend.
“Nood-programma” blijft actief tot de volgende contact UIT.
Betreffende klemmen:
13, 31, 32, 29dit is wat ze over de krukassensor zeggen bij tis van opel:
Tussen de synchroniseermerktekens op de krukaspoelie worden door het stuurapparaat geen 58 tand impulsen herkend
Tijd, gedurende welke een tand-tussenruimte wordt herkend, is niet aanvaardbaar.
Indien defectcode P0335 en een motortoerental groter dan 8000 omw/min zijn herkend, wordt bovendien defectcode P0340 (nokkenas-sensorfout) opgeslagen.
(kortsluiting naar massa of onderbroken stroomkring)
(kortsluiting van de signaalkabel naar oscillatorkabel)
(periodieke problemen van de signaalkabels)
Aan bovenstaande voorwaarden moet gedurende minstens 3,5 s zijn voldaan
Vervangingswaarde:Nokkenasnoodbedrijf
De krukaspositie, het motortoerental en het ontstekingstijdstip worden uit het nokkenassignaal berekend. Het toerental wordt tot 4512 omw/min begrensd.
Effect:Wordt naast defectcode P0340 ook defectcode P0335 opgeslagen, dan worden inspuiting en ontsteking geblokkeerd.
Aanwijzing:“Nood-programma” blijft actief tot de volgende contact UIT.
Betreffende klemmen:
16, 24, 29ik heb tis en daar moet je de weerstanden meten als alle stekkers er op zitten
het is echt een vaag probleem alles nieuw en orgineel en nog klote.
draadmeting precies zoals ie moet zijn en toch peng lampje aan zucht….
ik hou je op de hoogte..
in engeland kost een ecu niet echt veel dus ga mischien de gok wel wagen
gr michel@Haasje17 wrote:
Controleer je nokkenassensor? Zat er orgineel een oud type op en is dit vervangen voor een nieuw? Zorg dan dat je het nog een keer probeerd met een oud type sensor.
nee er zat al een nieuw model op dus heb geen oud model er op zitten deze heeft ook al het ander nokkenaswiel voor de inlaat dus met meerdere rondjes er in ..
en hij komt niet boven de 4500 toeren uit
en dat lees ik overal dat dat met die 2 sensoren te maken heeft
gr michelhoi dat komt uit je telematica
daar moet je automatisch taal uitzetten
dan gaat dat goed
gr michelhoi dat komt uit je telematica
daar moet je automatisch taal uitzetten
dan gaat dat goed
gr michel -
AuteurBerichten