Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
20 augustus 2018 om 10:36 In reactie op: Kachelradiateur vervangen, waar is dit onderdeel voor? #18359681
Alles open gemaakt, bleek er helemaal niks lek te zijn. Zeer muffe en zoete lucht was afkomstig van vervuild interieurfilter, kwam een halve emmer rottende bladeren uit…
De remleidingen van mijn Astra G zijn al een paar jaar lang telkens opgeschuurd en in de tectyl gezet i.v.m. roestvorming. Maar nu gaf de (universele) garage vorig jaar aan dat het best wel eens tijd wordt om bepaalde delen van de remleiding te vervangen i.v.m putjesvorming. Aangezien ik pas 180.000km op de teller heb staan en er voorlopig nog wel in ga rijden, zat ik te denken om gelijk alle leidingen te laten vervangen, dus ook de nippels, koppelstukken, flexibele slangen etc. Iemand een idee wat ik kan verwachten qua kosten? Heb gelezen dat het nogal een tijdrovende klus kan zijn.
@bart-gsi wrote:
@Astra16VClub wrote:
Olieverbruik heb ik altijd wel gehad inderdaad, ongeveer een liter op 20.000 km dacht ik. Volgens mij mag ik daar best trots mee zijn met een x16xel :thumb
Hoop dat het dan maar hier bij blijft. Moet binnenkort ook weer de distributie laten vervangen + een deel remleiding dat onder de roest zit. Gaat anders wel erg veel kosten ineens.
hoever is die remleiding verroest??? als het oppervlakkig is is het makkelijk om deze op te schuren en tectyl eroverheen te doen.. is vaak goedkoper dan een niuwe leiding buigen
Garage doet dat opschuren + tectyl inderdaad al een paar jaar, maar gaf een paar maanden terug tijdens de APK-keuring aan dat er binnenkort toch echt een deel vervangen moet gaan worden. Hoe zit dat eigenlijk in elkaar zo’n remsysteem, ik neem aan een soort van dubbel systeem? Dat als een leiding lek/kapot raakt dat er nog een backup is of heb ik het mis?
Olieverbruik heb ik altijd wel gehad inderdaad, ongeveer een liter op 20.000 km dacht ik. Volgens mij mag ik daar best trots mee zijn met een x16xel :thumb
Hoop dat het dan maar hier bij blijft. Moet binnenkort ook weer de distributie laten vervangen + een deel remleiding dat onder de roest zit. Gaat anders wel erg veel kosten ineens.
Denk niet alleen aan de boxen, maar ook aan een goed ingestelde radio. Zat vorige week eens met mijn equalizer te spelen en had met ‘Powerfull’ een veel mooier geluid dan ‘Dynamic’. Als ik dat vier jaar eerder had geweten… :jerry
12 december 2015 om 10:49 In reactie op: Richtingaanwijzer hendel Astra G van 10-polig naar 6-polig #18304409Heb hem hier gehaald:
https://boelm.nl/opel/astra/astra-g/schakelaars-en-hendels/hendel-richtingaanwijzer-zonder-cruise-astra-g-zafira-a-1241349.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
12 december 2015 om 10:19 In reactie op: Richtingaanwijzer hendel Astra G van 10-polig naar 6-polig #18304407Bedankt Wim, had al een vermoeden. Vorige eigenaar zal hem dan wel eens hebben vervangen met die van een ander model opel.
Fijn weekend ;)
@dark-divx: tips zijn natuurlijk altijd welkom… Waarom vind je dit geen mooie oplossing als ik vragen mag?
@marijn: hij is instelbaar dat hij vanzelf aangaat als er stroom op komt te staan en neemt dan ook automatisch op.@TWA: waar ik woon zal het idd wel meevallen, we hebben namelijk een eigen oprit. Maar ik kom erg veel in Amsterdam en ook wel eens op rustige of afgelegen plekken.
Anyway, de camera is binnen! Ik heb de spiegel nog open gemaakt. Was heel erg simpel: gewoon van je raam af trekken en vervolgens met een schroevendraaier de behuizing openwippen. Er is in principe genoeg plek om het lensje daar los in te plaatsen en met een verlengkabel naar de behuizing met daarin de printplaat te leiden. Alleen dan moet ik wel een gat boren en ik denk dat het lensje opzich wel opvalt, omdat deze dan een deel uit de spiegel steekt.
Maar ondertussen kwam ik een veel betere en minder opvallende plek tegen:
Zit gewoon klem tussen de dakbekleding en ligt tegen de binnenspiegel-houder aan. Onopvallender kan niet lijkt me ;) Onder dat plastic kapje waar de binnenverlichting zit (als je de deur open doet) zit meteen het dak van de auto. Daar kit ik denk ik nog even een stukje hout op zodat ik de camera m.b.v. klitteband nog goed vast kan zetten. In principe zit hij al goed vast zo, maar je weet maar nooit….
Teststukje:
[youtube:15e9eukj]http://www.youtube.com/watch?v=mmn4FpW7XzA[/youtube:15e9eukj]
https://www.youtube.com/watch?v=mmn4FpW7XzA” onclick=”window.open(this.href);return false;
(zet hem wel zelf ff op 1080p)
Voor een camera van €80 ben ik meer dan tevreden met de kwaliteit. Zeker als je nagaat hoe klein die camera wel niet is. In de Mobius camera zit een kleine accu die ongeveer 2 uur werkt. Maar in de handleiding wordt al gewaarschuwd dat deze accu niet te warm mag worden omdat deze anders kan lekken, met alle gevolgen van dien. Voor de mobius camera is ook een zogenoemde ‘supercapictor’ te koop voor €6. Deze kan wél tegen extreme hitte en geeft de camera nog net genoeg stroom zodat deze het laatst opgenomen fragment kan opslaan op de camera.
Nu nog even een USB kabeltje trekken en vastsolderen op de draden van de sigarettenaansteker met een 12v naar 5v omvormertje.
Oh op die fiets. Die kabel kun je volgens mij gewoon naar die plek toe leiden, daar is geen verlenging voor nodig. Maar om het zeker te weten zou ik eerst het middenconsole eruit halen en de boordcomputer losschroeven, dan weet je het zeker.
Remvloeistof omdat ik geen gegevens heb van het onderhoud hiervoor. Heb wel de onderhoudsboekjes, daar staat alleen steeds apk + kleine beurt of apk + grote beurt. Wie weet is het zelfs alweer 10 jaar geleden… En net wat opeltje zegt ivm water, heb de auto nu al bijna 5 jaar en hij remt steeds slechter terwijl de blokjes nog goed zijn.
Bougies omdat ik ook daar van niet weet hoe oud ze zijn. Start soms ook iets slechter. Bovendien als ze afbreken tijdens het rijden door ouderdom, dan ben je veel verder van huis dacht ik zo.. Auto heeft nu 170.000 km op de teller en mag daarom best ff een goede beurt krijgen
Omdat ik daar geen zin in heb noch de tijd ervoor ;) iemand een idee wat het zou moeten kosten?
Moet volgende week mijn auto APK laten keuren. Zat er meteen aan te denken om er wat onderhoud bij te laten doen, want dat is ook alweer 5 jaar geleden. Gaat om een astra g met 1.6 16V XEL motor.
Zat aan het volgende te denken:
– APK
– Nieuwe middendemper (wel van goede kwaliteit)
– Nieuwe einddemper (wel van goede kwaliteit)
– olie en filter
– luchtfilter
– remvloeistof
– bougies zitten er ook al lang in
– heb ook 2 nieuwe voorbanden nodigWat zou bovenstaande mij ongeveer moeten kosten bij een universeel garage?
Thx en gr
@AstraG187 wrote:
Shit had gehoopt dat het die kleine zekeringen waren. Dan moet ik die maandag gaan kopen of even goed zoeken. Kan ik het trouwens uit proberen met de zekering van de achterraam verwarming die is 40a en die er eigenlijk in moet is 30a
In die doos zitten ook een paar reserve zekeringen, op de foto die hier eerder gepost is zijn dat de zekeringen rechtsboven (grijsgekleurd)
@Roberts wrote:
Die 8v rijdt veel lekkerder in de lage toeren. Ik zou mezelf een hoop kosten besparen. Die extra pk’s waar je waarschijnlijk naar op zoek bent zul je bij de 16v alleen vinden in de hoge toeren. zooitje gejaag en verbruik op niks af. houd je huidige 8v, die gaat nog langer mee ook!
Groet,..
Volgens mij valt dit wel mee. ik hoor juist vaak dat de 8V net wat power tekort komt en daardoor meer gaat zuipen als een 16V in bijv. de stad.
Wat betreft de hoge toeren:
De 8V van 75pk heeft 128Nm koppel bij 2800rpm (X16SZR)
De 16V van 100pk heeft 150Nm koppel bij 3200rpm. (X16XEL)Zoveel verschil in toeren vind ik dat toch niet echt
Welke zekering waar in moet staat eventueel ook op de klep van de zekeringen doos zelf ;)
Even een waarschuwing voor mensen die dit toepassen: ik heb hierdoor een lekstroom gehad waardoor mijn accu na een kleine week niet gereden te hebben, compleet leeg getrokken was. Ben hier pas na twee jaar achtergekomen omdat ik de afgelopen twee jaar elke dag gereden heb. Afgelopen week toevallig voor het eerst een week lang niet met de auto gereden, en hoppa, accu leeg!
Ik had hem zo gesoldeerd dat de ramen alleen dicht gingen als de safe-lock erop ging, oftewel 2x de auto op slot drukken. Dus safelock draden aan de draden van de elektrische ramen gesoldeerd.
Lekstroom was 0,08A. Dit betekent grofweg genomen dat dit per dag 24 uur X 0,08A = 1,9A van de accu kost, en dat is superveel! Na een week is dit 13,3A aan verlies. Nu heb ik alles weer in originele staat gebracht en is de lekstroom 0,0011A. Dat is te verwaarlozen, omdat dit voor de radio etc is.
Dus wees gewaarschuwd! Het hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn. De module gebruiken die in dit topic een paar keer voorbij is gekomen lijkt mij de oplossing
Even een waarschuwing voor mensen die dit toepassen: ik heb hierdoor een lekstroom gehad waardoor mijn accu na een kleine week niet gereden te hebben, compleet leeg getrokken was. Ben hier pas na twee jaar achtergekomen omdat ik de afgelopen twee jaar elke dag gereden heb. Afgelopen week toevallig voor het eerst een week lang niet met de auto gereden, en hoppa, accu leeg!
Ik had hem zo gesoldeerd dat de ramen alleen dicht gingen als de safe-lock erop ging, oftewel 2x de auto op slot drukken. Dus safelock draden aan de draden van de elektrische ramen gesoldeerd.
Lekstroom was 0,08A. Dit betekent grofweg genomen dat dit per dag 24 uur X 0,08A = 1,9A van de accu kost, en dat is superveel! Na een week is dit 13,3A aan verlies. Nu heb ik alles weer in originele staat gebracht en is de lekstroom 0,0011A. Dat is te verwaarlozen, omdat dit voor de radio etc is.
Dus wees gewaarschuwd! Het hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.
Is normaal want de stuurbekrachtiging is elektrisch. Is niet alleen bij
Max stuurslag, maar het is ook te horen als je al een klein beetje met het stuur draait als je stil staat.Sorry, toch iets later geworden dan 1 dag ;)
Breedte = 10,1 cm
Hoogte = 7,4 cmik zal dit morgen even voor je opmeten!
http://www.hetecoauto.nl/184,astra-g-lederen-hoes-voor-de-versnellingspook..html” onclick=”window.open(this.href);return false;
hier heb ik er een vandaan.
monteren is makkelijk, maar wel ff gepriegel en zeker als je perfectionist bent zoals ik ;)
En voordat je dat doet wel even je recirculatie aanzetten ;)
Er moet inderdaad al een ISO stekker in zitten, deze zat namelijk ook al in je originele opel radio als ik het goed heb.
Bij een nieuwe radio krijg je altijd de aansluiting erbij die je op de iso stekker moet monteren
Bij een G heb je 2 soorten filters:
26 cm x 23 cm (Behr)
30 cm x 20 cm (Delphi)
Haal je oude eruit en meet hem op, dan weet je het zeker ;)
-
AuteurBerichten