auto ramen automatisch laten sluiten op ab

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum auto ramen automatisch laten sluiten op ab

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 101 tot 114 (van in totaal 114)
  • Auteur
    Berichten
  • #17898965
    Ghanz
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 July 2005

      kun jij misschien vertellen waar jij de 4 draden op aangesloten hebt ?

      ik heb het idee dat bij mij het dakraam domweg niet aangestuurd wordt.

      #17898966
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Beste mensen,

        Gewoon even een vraagje uit nieuwsgierigheid, ik heb deze optie standaard al jaren gehad op al mijn auto’s.
        Nu heb ik dit werkelijk nog nooit gebruikt, ik kan me voorstellen, dat het leuk is om dit werkend te krijgen…….
        maar dat het nou echt nuttig is? Of mis ik hier iets, ik vind het trouwens met mijn spiegels wel handig, die klappen in.

        #17898961
        Ghanz
        Deelnemer
          Lid sinds:
          31 July 2005

          nuttig.. lijkt me wel:D maar dat is voor iedereen verschillend.

          verder maar weer dan :D

          heb de doorverbinding weer uit de zafira gesloopt ( ja ik weet dat dit het vectra deel is, maar de discussie staat hier nu eenmaal)

          het dichtgaan van de ruiten op safelock is ideaal. leuk speeltje.
          maar dat alle ruiten onder het rijden ook gewoon sluiten bij 1 keer drukken, is ook normaal.

          maar bij mij helaas niet alle ruiten, de belangrijkste, voor mij althans, is de bestuurders-zijruit.
          die sluit niet bij 1 keer drukken die moet ik vast houden.

          doorverbinding verwijdert, en het functioneert weer als normaal.

          jammer maar helaas.

          Hans

          #17898967
          derartz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 January 2011

            @Haasje17 wrote:

            http://www.z22se.co.uk/guides/totalclosure.pdf Even voor de mensen die het met safe lock willen sluiten ikheb een hele duidelijke handleiding gevonden en deze werkt ook prima.

            haasje17, van welk jaar is jou auto? want ik heb namelijk ook een sport edition 2 uit 2003 en verwacht dat het bij mij op de zelfde manier moet doorlussen als wat jij gedaan hebt. Had jij nou deze handeling (http://www.z22se.co.uk/guides/totalclosure.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;) aangehouden?

            In die manual hebben ze het over de rechterkant van de auto, maar zoals te zien is zit daar ook de motorkap ontgrendel hendel zeg maar, dat is daar dus de bestuurderskant en niet zoals velen denken de passagiers kant. Had jij die kabels ook aan de bestuuderskant door verbonden, waarna dus de ramen sluiten bij activeren van safelock (2x drukken op ab)?

            als dat namelijk zo is, dan weet ik namelijk waar ik moet beginnen in mijn auto.

            #17898968
            2000
            Moderator
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Hoe doe/maak je dit voor de vectra c? Ik kan ze al sluiten met de sleutel, ik moet nu alleen de knop vast blijven houden.

              #17898969
              Astra16VClub
              Deelnemer
                Lid sinds:
                4 August 2011

                Even een waarschuwing voor mensen die dit toepassen: ik heb hierdoor een lekstroom gehad waardoor mijn accu na een kleine week niet gereden te hebben, compleet leeg getrokken was. Ben hier pas na twee jaar achtergekomen omdat ik de afgelopen twee jaar elke dag gereden heb. Afgelopen week toevallig voor het eerst een week lang niet met de auto gereden, en hoppa, accu leeg!

                Ik had hem zo gesoldeerd dat de ramen alleen dicht gingen als de safe-lock erop ging, oftewel 2x de auto op slot drukken. Dus safelock draden aan de draden van de elektrische ramen gesoldeerd.

                Lekstroom was 0,08A. Dit betekent grofweg genomen dat dit per dag 24 uur X 0,08A = 1,9A van de accu kost, en dat is superveel! Na een week is dit 13,3A aan verlies. Nu heb ik alles weer in originele staat gebracht en is de lekstroom 0,0011A. Dat is te verwaarlozen, omdat dit voor de radio etc is.

                Dus wees gewaarschuwd! Het hoeft natuurlijk niet bij iedereen zo te zijn.

                #17898970
                StinG
                  Lid sinds:
                  27 May 2011

                  Vandaag de kabeltjes doorverbonden in mijn auto, werkt dus ook bij Zafira a OPC :thumb

                  Aangesloten op de safelock, dus 2x sluiten

                  #17898971
                  bouke
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2013

                    Hey sting, ik heb zelf ook een zafira,danwel geen opc :( maar ik wil ook mijn ramen sluiten op safelock.
                    Werkt het zoals in pdf staat goed, of heb je een module gekocht?

                    #17898972
                    x18xeturbo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 January 2013

                      hoi ik rij een opel vectra b maar ik mijn sleutel door draait dan gaan mijn ramen ook dicht
                      en zo dra ik mijn sleutel terug draait dan stop die maar heb ik een vraag in het begin kon ik mijn auto 2x op slot doen
                      door 2x mijn sleutel tedraaien
                      maar dat doe het nou niet meer wie weet wat het kan zijn

                      laat het me ff weten jongen wat het kan zijn

                      gr

                      #17898973
                      tijne
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        25 January 2005

                        beste,

                        ik weet dat het een oud draadje is maar wil het toch proberen met een vraagje.

                        als je de boven genoemde module er in zet. werken de schakelaars dan nog met kort in drukken om de ramen te openen of te sluiten?

                        gr martijn
                        PS: of weet iemand een modulle die goed werkt op een vec b?

                        #17898974
                        gwriemersma
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2010

                          Is bij mijn B niet meer het geval moet ze ingedrukt houden

                          #17898975
                          tijne
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            25 January 2005

                            Oke dank je wel dan hoef kl het niet.

                            Ga ik zelf wel een schakeling maken hier voor.

                            Gr martijn

                            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            #17898976
                            tijne
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 January 2005

                              heb net weer is ff zitten zoeken met google is misschien voor meer mensen interessant.

                              het schijnt zo te zijn dat de omega deze optie wel heeft orgineel. auto op slot met de ab en dan auto op safelock en de knop ingedrukt houden en dan gaan de ramen dicht.

                              nu kan je je kiekert laten omprogrameren bij de vod naar een omega kiekert en dan werkt het. maar heeft iemand hier ook ervaring mee? en gaat dat ook als je een fabrieks alarm hebt?

                              gr martijn

                              ps: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=9364 linkje naar de concurrent

                              #17898977
                              MoNo_eGo
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 March 2014

                                Ik heb een vraag waarvan ik nog niet het antwoord kan vinden (kan er ook overheen kijken natuurlijk)

                                Maar als ik de deadlock optie wil inschakelen moet ik dan aan beide kanten een draadje bevestigen of alleen aan de bijrijderskant ?

                                Ik heb sinds deze week een astra G Njoy en wil deze optie graag erin hebben.

                              14 berichten aan het bekijken - 101 tot 114 (van in totaal 114)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.